Cronică

  • Cronică The Good Doctor: plusurile şi minusurile unui serial popular

    15.03.2023 Articol Cronică The Good Doctor: plusurile şi minusurile unui serial popular Cu începere din 9 martie, cel mai nou sezon al serialului The Good Doctor/Doctorul cel bun este difuzat pe AXN şi ne-am dat seama că, deşi am urmărit cu atenţie această dramă medicală, încă nu i-am acordat o cronică pe Cinemagia. Cu abordarea lor procedurală (unul sau mai multe cazuri a căror rezolvare este oferită în fiecare episod) şi o bogată paletă de drame umane, serialele cu medici se numără printre cele mai populare subgenuri ale televiziunii: să vedem mai jos prin ce iese în evidenţă The Good Doctor. Răspunsul este aici mai mult decât evident: protagonistul Shaun Murphy suferă de sindromul savantului, în sensul că dispune de o cunoaştere inegalabilă în domeniul medicinii şi al tainelor corpului uman, dar autismul face ca abilităţile sale sociale ... citeşte
  • The Mandalorian: sezonul trei vine cu o întoarcere la origini

    05.03.2023 Articol The Mandalorian: sezonul trei vine cu o întoarcere la origini Pentru cei care nu sunt la curent cu serialul The Book of Boba Fett, s-ar putea ca începutul sezonului al treilea din The Mandalorian să vină cu o surpriză gigantică: deşi la sfârşitul sezonului anterior Din Djarin (Pedro Pascal) şi Grogu îşi luau la revedere, iată-i din nou alături la începutul sezonului lansat în prima zi a primăverii. Pentru a vedea cum s-a petrecut reuniunea, fanii Star Wars trebuie să vadă episoadele 5 şi 6 din The Book of Boba Fett, care se concentrează exclusiv pe Din şi Grogu, ceea ce i-a determinat pe mulţi să le considere un The Mandalorian 2.5. Prin amabilitatea Disney+, Cinemagia a avut ocazia să vadă nu doar primul episod al noului sezon The Mandalorian, ci şi pe al doilea, care se va lansa pe 8 martie. Şi trebuie să te ţii bine, p... citeşte
  • Între revoluții: oamenii sub vremuri

    26.02.2023 Articol Între revoluții: oamenii sub vremuri Între revoluții/Between Revolutions, filmul regizorului român Vlad Petri - selectat în secțiunea „Forum” a Festivalului Internațional de Film de la Berlin (Berlinale), a fost distins cu Premiul FIPRESCI, vineri, 24 februarie. Cinemagia a văzut filmul și vă spune la ce să vă așteptați. Între Revoluții este un film construit exclusiv din arhive și pune în oglindă viețile și destinele a două femei, Maria și Zahra, una din România, cealaltă din Iran, prietene și colege de facultate la Universitatea de Medicină din București în anii ’70. Imaginile alb-negru alternează în film cu cele color; cum era de așteptat, în culori sunt imaginile de propagandă din România, iar în alb-negru imaginile ce conturează o viaţă personală: excursii, o vacanţă la mare... citeşte
  • Asterix și Obelix: Regatul de mijloc, un film lejer, de primăvară

    23.02.2023 Articol Asterix și Obelix: Regatul de mijloc, un film lejer, de primăvară Am intrat cu inima îndoită la vizionarea de presă a Astérix /Asterix și Obelix: Regatul de mijloc din pricina unui nedrept rating de doar 4,6 de pe imdb. Desigur, nu e deloc greu să găseşti filme mai bune sau mai amuzante, dar, dacă îţi doreşti doar să te relaxezi cu aventuri care nu au nicio legătură cu viaţa ta, acest al cincilea film live action cu Asterix şi Obelix ar putea fi o opţiune bună. De fapt, ne întrebăm dacă această cronică foloseşte cuiva: seria Asterix îi atrage pe unii spectatori în timp ce alţii ştiu de la bun început că acest gen de film e doldora de convenţii pe care sunt dispuşi sau nu să le accepte. Dacă ţi-au plăcut celelalte părţi, cu siguranţă îţi va plăcea şi aceasta. Dacă nu, probabil că ... citeşte
  • Nimic nou pe frontul de vest: déjà vu-ul războiului

    21.02.2023 Articol Nimic nou pe frontul de vest: déjà vu-ul războiului Această (a treia) adaptare a celebrului roman de Erich Maria Remarque ne reîmprospătează memoria despre primul război mondial: tranșee, nămoale și cratere cât vezi cu ochii, precum și aceeași moarte sisifică. Însă primele două adaptări (din 1930 și 1979) sunt ambele produse la Hollywood, astfel că ecranizarea co-scenaristului și regizorului Edward Berger păstrează pentru prima dată povestea lui Remarque în spațiul cultural din care provine. Știm de la Das Boot încoace că în filmele despre cele două războaie mondiale, perspectiva nemțească e una privilegiată, un contrapunct la stereotipizarea hollywoodiană a subumanității germanilor. Iar aici se pune accentul tocmai pe contrastul dintre umanismul camaraderiei și inumanitatea războiului. Altfel, fie că ... citeşte
  • Ant-Man and the Wasp: Quantumania. Ținutul cuantic, universul amețitor din Marvel Cinematic Universe

    19.02.2023 Articol Ant-Man and the Wasp: Quantumania. Ținutul cuantic, universul amețitor din Marvel Cinematic Universe În regia lui Peyton Reed, după un scenariu semnat de Jeff Loveness (Ant-Man and the Wasp), Quantumania își trimite eroii într-un microunivers de dimensiuni moleculare, pentru a lupta cu un puternic erou negativ - Kang, un cuceritor care călătorește în timp și spațiu, jucat de către Jonathan Majors, care încearcă să scape din lumea în care a fost exilat. Prin faptul că poate călători în mai multe dimensiuni și linii temporale, distrugând viața întâlnită în cale, Kang e mai puternic decât Thanos. Majors îl face mai „alunecos” și nuanțat decât era Thanos, pe care l-am perceput mai apropiat de un erou de desene animate, unde maniheismul e la putere - rău până în măduva oaselor și atât, fără nuanțe. Acest Kang afișează momente de umanitate și vul... citeşte
  • The Perfect Escape. Ignoră că recunoști rețeta, te vei bucura de starea de bine pe care o oferă filmul

    17.02.2023 Articol The Perfect Escape. Ignoră că recunoști rețeta, te vei bucura de starea de bine pe care o oferă filmul The Perfect Escape explorează provocările vieții de cuplu, cu actori români și străini, și cu o viziune de la regizoarea succeselor de casă #Selfie, #Selfie 69 și Oh, Ramona - anume Cristina Jacob. Filmul reuşeşte să transmită o anumită emoţie, sfârşind prin a te lăsa cu o „stare de bine” - adică tocmai ceea ce-ar trebui să facă, reuşind atât de rar, comediile romantice. Povestea se țese în jurul a patru cupluri ce își redescoperă relația într-o cabană izolată la munte. Se confruntă cu propriile greșeli sau false așteptări, dar și cu noi ispite și provocări. Chiar dacă acțiunea e plasată în cadrul restrâns și claustrant al unei cabane de munte, peisajul îți taie răsuflarea și tot ce vedem în cadru e frumos până la calofilie - iar acea... citeşte
  • Decision to Leave: vertijul obsesiei

    17.02.2023 Articol Decision to Leave: vertijul obsesiei Un film polițist bun e ca un joc de șah între tine și autor, un joc antrenant în care cauți să pui degetul pe formele răului în societate sau pe un sistem care ne corupe promițându-ne dreptatea. Iar noul cinema corean post douămiist, ai cărui protagoniști sunt regizorii Park Chan-wook (Oldboy) și Bong Joon Ho (Parasite), infuzează filmul de gen într-o culoare locală pe alocuri insolită, pe alocuri țipătoare, îmbinând abil suspansul cu umorul și romantismul cu parodia. În Memories of MurderSalinui chueok (capodopera lui Bong Joon Ho), poliția e doar o instituție defazată, compusă din niște personaje bufe și inapte. Iar în Decision to Leave, climatul polițienesc e doar pretextul de a ne ține captivi într-o lume seducătoare, dar alunecoasă, în spiritu... citeşte
  • Magic Mike: Ultimul dans, filmul după care te apuci de sală

    13.02.2023 Articol Magic Mike: Ultimul dans, filmul după care te apuci de sală A trecut mai bine de un deceniu de la primul film Magic Mike, un succes de casă - cel puţin în America, în România au fost doar 40.000 de spectatori, poate şi pentru că premiera a avut loc în luna august şi nu de Ziua Îndrăgostiţilor - în 2012 şi continuat cu un sequel în 2015. Magic Mike's Last Dance reprezintă o îndepărtare de la spiritul francizei prin cooptarea unui personaj principal feminin interpretat de Salma Hayek şi prin mutarea acţiunii la Londra. Ce rezultă are avantaje şi dezavantaje despre care discutăm mai jos. Dacă în sequelul Magic Mike XXL eroul lui Tatum revine la striptease pentru un ultim show incendiar, în Ultimul dans cariera lui de stripper este de mult defunctă. Dar defunctă este, în urma pandemiei, şi afacerea cu mobilă a eroului, pr... citeşte
  • Ramon: comedie absurdă sau fiasco narativ?

    03.02.2023 Articol Ramon: comedie absurdă sau fiasco narativ? Regizorul de origine spaniolă Jesús del Cerro e unul dintre cei mai de succes creatori de filme comerciale din țară (amintim de Miami Bici, seria Ho Ho Ho, S-a furat mireasa sau serialul Vlad, printre altele). Însă uitându-ne la Ramon, ultimul său film, ne întrebăm dacă tocmai am urmărit o comedie absurdă sau pur și simplu un fiasco narativ. Mai ales prin scenariul pe care del Cerro l-a scris împreună cu Anghel Damian și Lia Bugnar, după o idee de Pavel Bartoș – acesta din urmă fiind și producătorul, și actorul principal care îl interpretează pe eponimul Ramon. Cine e însă acest Ramon și de ce îl cheamă așa? În buletin scrie Ramona, conform unei povești despre un tată beat. „A”-ul de la final e mut, deci îl cheamă Ramon. În fine, acest individ int... citeşte
  • Holy Spider, o cronică neagră a unei societăți

    30.01.2023 Articol Holy Spider, o cronică neagră a unei societăți Holy Spider este un film despre un ucigaș în serie, dar ucigașul nu e un Zodiac. Chiar dacă acționează noaptea. Având în centru o poveste inspirată dintr-un caz real petrecut în Iran, despre un asasin în serie care ucidea prostituate, filmul nu este o dramă polițistă, așa cum ar fi dacă s-ar plasa în lumea occidentală. După cum nici asasinul, pe care îl cunoaștem repede, nu e un Ted Bundy. Familist, se comportă cu candoare și această candoare îl face cu atât mai sinistru. Filmul lui Ali Abbasi s-a aflat pe lista scurtă a Premiilor Oscar 2023 la categoria „Cel mai bun film străin”, reprezentând Danemarca în cursa pentru nominalizări. Totodată, filmul i-a adus actriței Zar Amir-Ebrahimi premiul pentru interpretare la Cannes 2022. Asasinul ne este dezvăl... citeşte
  • Close: e ok dacă nu plângi

    27.01.2023 Articol Close: e ok dacă nu plângi Later edit: articolul de mai jos reprezintă părerea subiectivă a unui redactor Cinemagia. Noi, Cinemagia, ne simțim datori să precizăm următoarele:- asocierea părerilor unor persoane publice în spațiul rețelelor de socializare cu o companie (fie și prin prisma legăturilor dintre acele persoane și o companie) este complet greșită și regretăm publicarea numelui Bad Unicorn în acest articol, pe Cinemagia.- susținem dreptul la opinie al jurnaliștilor noștri, atât timp cât această opinie este una personală și ea nu riscă, pe alocuri, să fie asociată, în mod fals, cu opinia Cinemagia. Cronica de film este un text jurnalistic eminamente subiectiv. Cine laudă, pe ici, pe colo, obiectivitatea unei cronici nu face decât să comunice că are probleme cu proprietatea t... citeşte
  • Taximetrişti: du-mă acasă, măi taxi

    21.01.2023 Articol Taximetrişti: du-mă acasă, măi taxi Am nenumărate poveşti cu taximetrişti. Unul, într-o duminică la nici 9 dimineaţa, mi-a zis senin că nu poate da rest la 50 de lei şi că să caut să schimb. Am şi găsit, după ce m-am milogit în vreo 15 magazine. Altul a lăsat taxametrul pornit cât am schimbat eu la un chioşc şi când m-am întors cu banii ficşi mi-a zis sfidător "nu e suficient, acum face atât". I-am aruncat banii pe fereastră şi am plecat. Desigur, am întâlnit şi taximetrişti corecţi şi simpatici, dar gustul amar lăsat de ceilalţi s-a transformat într-o ceaţă ce pare să îmbibe întreaga subcultură. Apoi a venit Uber şi nu am mai călcat niciodată într-un taxi. De ce atâtea vorbe despre taximetrişti şi Uber? Pentru că acţiunea din Taximetrişti, comedia lui Bogdan Theodor Olteanu... citeşte
  • Babylon: excesiv, magic, tenebros

    20.01.2023 Articol Babylon: excesiv, magic, tenebros Babylon, de vineri, 20 ianuarie, pe marile noastre ecrane, inclusiv în format IMAX, recreează o variantă departe de orice romanțare a primelor decenii ale studiourilor de film de pe Coasta de Vest. Este epoca tumultuoșilor ani '20 ai secolului trecut, cinematograful a descoperit recent filmul vorbit. Însă glamour-ul acestei epoci vine împreună cu toate depravările posibile: actori, regizori, oameni de platou se regăsesc cel mai bine în orgii ce pe alocuri alunecă în sadism, ce par desprinse din filmele lui Pier Paolo Pasolini sau din Eyes Wide Shut, al lui Kubrick. Cocaină, alcool (pentru că - deși e Epoca Prohibiției - există și oamenii și mijloacele ca ea să fie fentată), plăceri carnale. E lumea în care totul e permis. Dacă e vorba de Babylon, personajul lui Ma... citeşte
  • Mehmed vs Vlad: istoria trasă-n țeapă

    19.01.2023 Articol Mehmed vs Vlad: istoria trasă-n țeapă Sezonul doi al docudramei Rise of Empires: Ottoman, intitulat Mehmed vs Vlad, ne prezintă pe parcursul a șase episoade lupta dintre Sultanul Mahomed al II-lea, cuceritorul Constantinopolului, și Vlad Țepeș, voievodul Valahiei. Vlad și fratele său Radu (cel Frumos) au crescut alături de Mahomed la curtea otomană, educați pentru a prelua tronul unui stat aflat în vasalitatea imperiului. Însă odată ajuns la tron, Vlad decide să nu mai plătească tribut, izbucnind un război furibund pentru suveranitate, dar mai ales pentru răzbunare. La rândul lui, Mahomed răspunde provocării cu toată furia și cu o armată colosală, pornind legendara campanie din 1462. Sunt multe de zis pe marginea acestui serial, care s-a bucurat de o notabilă popularitate pe Netflix. Ba chiar s-ar p... citeşte
  • Frère et soeur: o promisiune incertă

    06.01.2023 Articol Frère et soeur: o promisiune incertă Încă din primele minute, Frate și soră, ultimul film al regizorului francez Arnaud Desplechin, complotează nemilos să îi unească pe cei doi frați numai prin tragedii. În atmosfera și-așa încărcată a priveghiului unui copil de șase ani, apare André (Francis Leplay) să îi transmită condoleanțe cumnatului său, Louis (Melvil Poupaud), care îl dă afară din casă. Soția lui, Alice (Marion Cotillard), adică sora lui Louis, așteaptă în prag, neîndrăznind să intre să vadă trupul neînsuflețit al nepotului pe care oricum nu îl văzuse niciodată. Cinci ani mai târziu, un cuplu de vârstnici care străbat o pădure cu mașina devin martorii unui accident. O mașină cât pe ce să intre în ei ajunge într-un copac. Bătrânul sare să o ajute pe tânăra de la ... citeşte
  • Avatar 2: multă formă, dar şi ceva fond

    16.12.2022 Articol Avatar 2: multă formă, dar şi ceva fond În 2009, Avatar uimea lumea întreagă cu un mănunchi de noi tehnologii care-ţi ţineau ochii lipiţi de ecran, distrăgând atenţia de la faptul că scenariul nu era altceva decât o repovestire în cheie SF a clasicului Pocahontas. În vremuri când familiarul (şi nu inovaţia) pare să fie metoda marilor studiouri pentru a-şi atrage publicul şi a-l convinge să se despartă de câteva zeci de lei, Avatar: The Way of Water repetă performanţa tehnică şi, fără să fluture vreun stindard al orginalităţii narative, măcar nu plictiseşte de-a lungul celor trei ore ale sale. De fapt, am spune că puţini spectatori vor simţi cum trece timpul... Acţiunea are loc la mai bine de un deceniu de la evenimentele din primul film, când Jack Sully (Sam Worthington) şi Neytiri (Zoe S... citeşte
  • Toate acele lucruri: ce ai da pentru o a doua şansă?

    15.12.2022 Articol Toate acele lucruri: ce ai da pentru o a doua şansă? În 2004, actriţa de origine română Alexandra Maria Lara devenea o celebritate mondială după rolul ei principal din drama istorică Downfall, despre ultimele zile din viaţa lui Hitler. După o bogată carieră în mai multe ţări europene, actriţa este cap de afiş alături de popularul Jean Reno în serialul Toate acele lucruri/All Those Things We Never Said/Toutes ces choses qu'on ne s'est pas dites, o producţie Canal+ Original ce se lansează pe 24 decembrie, ora 20.00, într-un maraton de Crăciun al tuturor celor nouă episoade, la Focus Sat TV. Cinemagia a văzut primul episod şi îţi poate dezvălui la ce să te aştepţi. Lara este Julia, o desenatoare de succes a cărei viaţă pare perfectă: pe lângă cariera înfloritoare, Julia se pregăteşte de nuntă alături de... citeşte
  • Reţeaua Jane: o poveste despre o altfel de libertate

    12.12.2022 Articol Reţeaua Jane: o poveste despre o altfel de libertate Filmele inspirate din fapte reale doar arareori sunt inovatoare, iar Call Jane/Reţeaua Jane categoric nu face excepţie. Ceea ce face acest debut în lungmetraj al scenaristei Phyllis Nagy (nominalizare la Oscarul pentru Cel mai bun scenariu adaptat pentru Carol) este să ne reamintească faptul că, atunci când politicul şi legislaţia rămân în urma vremurilor, societatea găseşte o cale de a-şi rezolva cele mai urgente probleme. Dar ce bine ar fi să nu fie nevoie să calce de partea nefrecventabilă a legii pentru asta... Suntem la sfârşitul anilor '60, când avortul este ilegal pe aproape întreg teritoriul Statelor Unite, iar în centrul atenţiei este Joy (Elizabeth Banks), o casnică pentru care a doua sarcină ridică probleme grave de sănătate. Într-o scenă bântuito... citeşte
  • Poarta roşie: thriller italian, cu fantoma unui poliţist în prim-plan

    08.12.2022 Articol Poarta roşie: thriller italian, cu fantoma unui poliţist în prim-plan Continuăm seria cronicilor producţiilor europene realizate de Canal+ Original şi lansate la Focus Sat TV și în Aplicația Focus Sat. Dacă de obicei recenzăm drame sociale, iată că a venit vremea unui serial de gen, producţia italiană Poarta roşie/La porta rossa, o combinaţie mai mult decât inedită de noir, supranatural, acţiune şi melodramă. Cinemagia a văzut deja două episoade şi îţi poate spune la ce să te aştepţi. Poarta roșie (La porta rossa) nu pierde deloc vremea: încă din primele minute ale serialului ştii că protagonistul, Leonardo Cagliostro (Lino Guanciale) este poliţist şi că tocmai a fost ucis de un răufăcător misterios în timpul unui schimb de focuri cu Mexicanul, un periculos traficant de droguri. Atât Cagliostro cât şi Mexicanul îşi... citeşte
Articole 141 - 160 din 1581
jinglebells