Top. Principalii favoriți la Palme d’Or 2017, la jumătatea festivalului

de Gloria Sauciuc în 23 Mai 2017
Nelyubov, al rusului Andrey Zviaguintsev, conduce detașat în clasamentul criticilor de film provenit de la publicații din mai multe țări

Iată că suntem la jumătatea Festivalului de Film de la Cannes iar clasamentele publicate în revistele Screen Internațional și Le Film Français îi indică pe principalii favoriți până în acest moment. Loveless/Nelyubov, al rusului Andrey Zvyagintsev, se menține pe prima poziție în topul alcătuit de publicația Screen Internațional prin cumularea stelelor acordate de 12 jurnaliști de la publicații provenind din țări diferite.

Povestea din Loveless/Nelyubov este a lui Boris și Genia, care sunt pe cale să divorțeze. Se ceartă mereu și programează vizionări ale apartamentului lor, în scopul de a-l vinde. Ei își pregătesc deja viitorul: Boris este într-o relație cu o tanără insărcinată și Genia se întâlnește cu un om bogat, care este gata să se căsătorească cu ea... Niciunul dintre ei nu pare să manifeste vreun interes fată de Alioșa, fiul lor de 12 ani. Până când băiatul dispare.

Pe locul doi, la egalitate, în clasamentul alcătuit de Screen Internațional, sunt două filmeWonderstruck, al lui Todd Haynes, cu Julianne Moore și Michelle Williams și The Square, al suedezului Ruben Östlund, cu Elisabeth Moss. Bazat pe romanul apreciat de critică al lui Brian Selznick, Woderstruck, al lui Todd Haynes, prezintă povestea lui Ben și Rose, doi copii din două epoci diferite, care își doresc în mod secret că viață lor să fie diferită. Ben îi asteaptă pe tatăl pe care nu l-a cunoscut niciodată, în timp ce Rose visează la o actrită misterioasă a cărei viată o inregistrează detaliat într-un album. Când Ben descoperă un indiciu uluitor în casa lui și Rose citește un titlu incitant în ziar, ambii copii pornesc în căutarea a ceea ce le lipsește, căutare care se desfăsoară cu o simetrie fascinantă.

În The Square, Christian este curatorul respectat al unui muzeu de artă contemporană, un tată divorțat, dar devotat celor doi copii, care conduce o masină electrică și susține cauze bune. Următorul său spectacol este „The Square”, o instalație care invită trecătorii la altruism, reamintind rolul lor de ființe umane responsabile. Dar uneori este dificil să te ridici la inăltimea propriilor idealuri: răspunsul prostesc al lui Christian la furtul telefonului îl pune în situații rușinoase. Între timp, agenția de presă a muzeului creează o campanie neasteptată pentru „The Square”. Răspunsul este exagerat și îi declansează lui Christian, dar și muzeului, o criză existentială.

120 battements par minute se află pe locul trei în clasamentul publicat de Screen Internațional. Plasat la începutul anilor 1990, an în care SIDA deja face victime de zece ani, militanții de la Act Up Paris își multiplică acțiunile de lupta contra indiferenței generale. Adèle Haenel, protagonista din filmul fraților Dardenne La fille inconnue/Fata necunoscută, are un rol puternic în film.

Prestigioasa publicație Positif ar da Palme d’Or-ul filmului Happy End al regizorului Michael Haneke, în clasamentul publicat de Le Film Français. Happy End va putea fi văzut in cinematografele din România, distribuit de Independenta Film. Happy End este portretul unei familii disfuncționale în care interesul cineastului se centrează inițial pe mezina familiei, după care pe bunic, jucat de veteranul Jean-Louis Trintignant.

Publicația Première ar da Palme d’Or-ul filmelor Loveless/ Nelyubov, al rusului Andrey Zviaguintsev și 120 battements par minute, numit de criticul Tudor Caranfil „didactic”. Filmul francez 120 battements par minute are punctajul maxim din partea a șase jurnaliști francezi, dintre cei 15 care au răspuns sondajului realizat de Le Film Français.

În topul criticilor francezi, pe locul doi se află în acest moment filmul Nelyubov, al rusului Andrey Zviaguintsev. „Am raportat „Loveless/Faute d’amour” la „Scene dintr-o căsnicie” de Ingmar Bergman, transpus în altă eră, interpretat de personaje diferite: un cuplu din clasa de mijloc de astăzi”, nota regizorul in caietul de presa oferit jurnalistilor la Cannes. „Epoca noastră post-modernă este aceea a unei societăți post-industriale inundate de un flux constant de informații culese de indivizi prea puţin interesaţi unii de ceilalţi. În zilele noastre, e fiecare pentru el. Singura cale de ieșire din această indiferență este de a te dedica altora, chiar și străini, cum o fac în film cei care traversează orașul întors pe dos în căutarea copilului dispărut, fără promisiunea unei recompense, ca și cum ar fi adevăratul sens al vieții. Acest fapt simplu dă sens fiecărui gest al lor. Este singura modalitate de a lupta împotriva dezordinii lumii și contra dezumanizării ei”, a concluzionat regizorul rus.

Le redoutable, filmul lui Michel Hazanavicius (Oscar pentru The Artist), cu Louis Garrel în rolul lui Jean-Luc Godard, a fost cotat ca „bun” (trei stele) de catre Screen International, și a primit punctajul maxim de la doua publicații franceze citate de Le Film Francais. Le Redoutable va putea fi văzut în cinematografele din România, distribuit de Independenta Film.

Exploreaza subiecte similare:

festival:cannes 2017, Nelyubov, Wonderstruck, Todd Haynes, Andrey Zvyagintsev, Julianne Moore, Michelle Williams, The Square, Ruben Östlund, Elisabeth Moss, Brian Selznick, 120 battements par minute, Adele Haenel, La fille inconnue, Michael Haneke, Jean-Louis Trintignant, Ingmar Bergman, Le redoutable, Michel Hazanavicius, The Artist, Louis Garrel, Jean-Luc Godard

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells