Studioul de Film București se relansează cu o nouă echipa de management și finanțare iar România anunţă noi stimulente fiscale

de Gloria Sauciuc în 16 Mai 2016
Ambiția Studioului de Film București este să facă parteneriat cu Hollywood-ul și să creeze un oraș al filmului în București - un nou brand cultural, un centru cinematografic creativ, care investește în viitorul industriei, se vede în comunicatul de presă remis Cinemagia

Studioul de Film București, anterior cunoscut sub numele de „Media Pro”, cel mai mare și cel mai longeviv studio de film din Europa de Est, cu o tradiție în cinematografie ce se întinde pe 60 de ani, a anunțat duminică la Cannes o nouă echipă de management, care a revitalizat și a restructurat studioul, acum condus de Bobby Păunescu şi Donald Kushner.

Studioul de Film București dispune de 19 platouri de filmare complet echipate, înconjurate de un teren de 110 de acri, care pot satisface orice nevoi, se vede în comunicatul remis Cinemagia. Patru dintre platouri au rezervoare de apă interioare, inclusiv cel mai mare rezervor din Europa (19, 490 mp).

Studioul de Film București este printre primele cinci studiouri de film din Europa. Pentru că se îndreaptă spre o nouă eră, iar Ministerul Culturii din România, în colaborare cu Centrul Național al Cinematografiei, au anunţat recent noile stimulente fiscale (în ședința de marți, 10 mai, a Camerei Deputaților, a fost votată în plen modificarea unui articol din ordonanța 39/2005, privind cinematografia, iar 2% din toate sumele colectate la bugetul de stat de la operatorii economici care desfășoară activități în domeniul jocurilor de noroc s-au întors în Fondul cinematografic, pentru producția de filme -  n.red), studioul de Film București va contribui cu circa 200 de milioane de euro la PIB-ul României, cu producții de peste 20-30 milioane de euro care se califică pentru scutirea de impozit, se vede într-un comunicat remis Cinemagia. Studioul de Film București a comandat și a finanțat la PriceWaterhouseCoopers un raport solid pentru a expune oportunitățile și impactul noilor investiții în studio și al noii structuri asupra PIB-ului și contribuția noilor stimulente fiscale.

Ministerul Culturii colaborează strâns cu Centrul Național al Cinematografiei pentru a crea un sistem de stimulente fiscale programate să intre în vigoare până la sfârșitul anului 2016, se vede în aceclași comunicat. Ministrul Român al Culturii, într-o declarație dată săptămâna trecută, a declarat: „Inițiativa va aduce România la egalitate cu alte țări din regiune – inclusiv Ungaria și Republica Cehă. Standul românesc de la Cannes îşi propune să sprijine industria de film locală, astfel încât România să poată fi competitivă în regiune și să atragă producții cinematografice străine”.

Regizorul Cristian Mungiu a comentat: „Relansarea Studioul de Film București, combinată cu noua lege a cinematografiei, poate asigura ca întreaga industrie să beneficieze de costuri de producție mai scăzute, păstrând în același timp echipajele de înaltă calificare. Cred că am arătat cu filmele noastre că România este o țară în care ar putea fi produse filme de bună calitate și sper să văd mai multe producții străine venind să filmeze în România în următorii ani”.

Regizorul Terry Gilliam a declarat: „Studiourile au lucrat din greu să ne ofere tot ce aveam nevoie pentru a face filmul... Au modificat platourile, au recondiționat rezervorul de apă și chiar ne-au permis să le furăm maşinuţele de golf și să le adaptăm ca să fie taxiuri futuriste în film. Orice am cerut, au reușit cumva să ne ofere. Cred că au oferit mult mai mult decât se așteptau inițial. Am iubit echipajul. Mulţi dintre membri sunt la fel de buni ca cei mai buni din lume. Toți au avut o etică profesională minunată și oricât de mult i-am solicitat, şi-au păstrat zâmbetul pe buze”.

Donald Kushner, proprietar al Studioului de Film București, a declarat: „Suntem onoraţi să extindem Studioul de Film București, adăugând un nou management și finanțarea necesară. Vom avea acum posibilitatea de a reduce costurile de producție, fără a compromite calitatea. Așteptăm cu nerăbdare să spunem bun venit cineaștilor din întreaga lume”.

Bobby Paunescu, proprietar al Studioului de Film București, a adăugat: „Studioul de Film București este foarte drag inimilor noastre. Așteptăm cu nerăbdare să împărțim facilităție de  top cu alte producții. De la departamentul nostru de SFX – singurul complex din Europa Centrală și de Est care are aceste facilităţi in-house, până la recuzită și costume, postproducție și VX, noile noastre studiouri combinate cu diversitatea locații din România – vom oferi cineaștilor producții finale la costuri eficiente, dar de înaltă calitate”.

România rămâne unul dintre cele mai rentabile locuri de filmare din Europa, cu echipaje cu experiență și o diversitate de locații extrem de atrăgătoare, de la munți și dealuri verzi până la malul mării și zonele nisipoase.

Ambiția Studioului de Film București este să facă parteneriat cu Hollywood-ul și să creeze un oraș al filmului în București - un nou brand cultural, un centru cinematografic creativ, care investește în viitorul industriei.

România are o prezență unică și interesantă la Cannes în acest an, un nou stimulent fiscal, o relansare de studio, un nou Ministru al Culturii și mai multe filme în competiția oficială.

Bobby Paunescu este CEO şi partener al Studioului de Film Bucureşti şi Romanian Film City. Are peste 20 de ani de experienţă în industria filmului şi afaceri internaţionale. Producătorul de film nominalizat la Premiile Emmy Donald Kushner a produs peste o sută de filme şi a lucrat cu unele dintre cele mai mari celebrităţi din Hollywood.

 

copyright foto Mediafax

Exploreaza subiecte similare:

festival:cannes 2016

Părerea ta

Spune-ţi părerea
carmen_angelus_romila pe 28 octombrie 2018 13:20
A trecut ceva vreme de la lansarea acestui proiect, dar putine vad, sunt realizarile majore la care ne asteptam noi cinefilii autohtoni, care, cu patriotism, "iubesc romaneste"...!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Cronică

jinglebells