Cannes 2016. Un start atractiv, vibrant, dar și familiar

de Gloria Sauciuc în 12 Mai 2016
În Café Society, filmul din deschidere, un tânăr (Jesse Eisenberg) sfidează Hollywood-ul, se îndrăgostește de Vonnie (Kristen Stewart), apoi de Veronica (Blake Lively), descoperind efervescența acelei „Café Society” a New-York-ului

Cea de-a 69-a ediție a Festivalului de Film de la Cannes a demarat miercuri seară, ocazie cu care Woody Allen a pășit pe covorul roșu însoțit de Jess Eisenberg, Kristen Stewart, Blake Lively, Corey Stoll, adică distribuția filmului Café Society, ce a deschis festivalul. Woody Allen inaugurează Festivalul a treia oară, după Hollywood Ending în 2002 și Midnight in Paris în 2011. Corespondentul Cinemagia la Cannes vă va informa asupra celor mai interesante și relevante evenimente din cadrul celebrului festival. TV5 MONDE susține și anul acesta corespondența de la festival.

Café Society, prezentat în Selecția Oficială în afara competiției, este o poveste flamboaiantă a regizorului american, plasată în anii 1930 pe fundalul Los Angeles-ului și a Manhattan-ului, cu Kristen Stewart și Jesse Eisenberg în rolurile principale. De la Manhattan (1979) încoace, Woody Allen a prezentat nu mai puțin de paisprezece filme în afara competiției în cadrul Festivalului. Întrebat la conferința de presă de miercuri de ce filmele sale sunt plasate doar „în afara coMpetiției”, veteranul regizor a spus că nu crede în competiții. „Cel mai bun film, la modul obiectiv, nu există!”. Trecut de 80 de ani, regizorul  reușește să prezinte câte un film pe an. La conferința de presă mărturisește că „se simte încă tânăr”, și pune ageritatea sa pe seama faptului că părinții lui au fost longevivi.

În Café Society, un tânăr (Jess Eisenberg) sfidează Hollywood-ul, se îndrăgostește de Vonnie (Kristen Stewart, cea care joacă și în Personal Shopper, de Olivier Assayas, aflat  în cursa pentru Palme d'Or) și apoi de Veronica (Blake Lively), descoperind efervescența acelei „Café Society” a New-York-ului unde aristocrați, stele de cinema, milionari și cântăreți celebri de jazz se amestecă. Aducând un tribut proiectat în fantastic anilor douăzeci și treizeci, așa - numiții Roaring Twenties - Woody Allen se întoarce în acea atmosferă a trecutului pe care o îndrăgește, ajutat pentru prima oară de către Vittorio Storaro, directorul de imagine care a câștigat trei Oscaruri (Apocalypse Now, Reds, The Last Emperor). Aflat la conferința de presă de miercuri, Vittorio Storaro a spus că se află prima dată în postura de a fi coordonat de Woody Allen. Și că dacă armonizează relația dintre lumini, umbre și culori, nu ar putea să existe fără poveste sau regizor. Veteranul director de imagine a atras atenția tinerilor cineaști asupra importanței ca „un film să arata în acord cu subiectul pe care îl are”. Filmul este prima producție a regizorului american filmată, integral, în format digital de către Vittorio Storaro.

The Hollywood Reporter scrie despre film că este „fragil și familiar ca temă. Cafe Society are parte de o distribuție excepțională, având în frunte pe Jesse Eisenberg, Kristen Stewart și Steve Carell, dar având în aceeași timp și o aură care pune accent atât pe nostalgia față de Hollywood-ul de odinioară dar și pe propria fantezie și pe trucurile digitale. Cu o coloană sonoră completată de melodiile romantice ale epocii, filmul este o poveste de dragoste râvnită, câștigată, pierdută și apoi savurată. Cu alte cuvinte, este un format pe care Allen s-a bazat în numeroase rânduri, creând și de data aceasta un mic film de ficțiune atractiv și vibrant, care poate fi sorbit de către public la fel ca un cocktail înspumat. De asemenea, nu există nimic caustic în abordarea lui Woody Allen. Ca de obicei, personajele acestuia sunt îmbrăcate în propriile nevroze, dorințe de moment și nehotărâre, și le place la nebunie să verbalizeze toate acestea. În pofida dorinței lui delirante pentru Vonnie, Bobby este dur și intempestiv, spre deosebire de majoritatea protagoniștilor lui Allen inspirați din propria lui personalitate.

La conferința de presă, Woody Allen, care este și naratorul filmului, mărturisește că ar fi jucat rolul lui Jesse Eisenberg, însă ar fi jucat „mai simplificat, pentru ca nu sunt actor ci mai mult un comedian, dar Eisenberg i-a dat complexitate, l-a făcut mai profund”.

 Juriul celui de-al 69-lea Festival de la Cannes și-a făcut prima apariție în fața camerelor de filmat miercuri după-amiază, în frunte cu președintele juriului, australianul George Miller. Regizorul care ne-a adus pe Mad Max, ca și colegii lui - Vanessa Paradis, Kirsten Dunst, Katayoon Shahabi, Valeria Golino, Mads Mikkelsen, Laszlo Nemes, Donald Sutherland și Arnaud Desplechin vor evalua filmele aflate în competiția pentru Palme d'Or.

Exploreaza subiecte similare:

festival:cannes 2016, Café Society, Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Blake Lively, Corey Stoll, Vittorio Storaro

Părerea ta

Spune-ţi părerea
lili22 pe 12 mai 2016 14:30
Sa fiu sincera...tin cu regizorii nostri.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells