Când Oscarurile o dau în bară

de Ştefan Dobroiu în 28 Feb 2010
Când Oscarurile o dau în bară

Să nu ne ascundem după deget, gala premiilor Oscar este un eveniment atât de important, încât membrii Academiei nu ar trebui să-şi permită astfel de greşeli. Cum vom afla câştigătorii din 2010 exact peste o săptămână, a venit vremea să vedem care sunt cele mai mari gafe şi scăpări din istoria recentă a celei mai importante festivităţi din domeniul filmului. Cei de la Total Film ne ajută să facem o listă cu filmele care nu au impresionat membrii Academiei (sau i-au impresionat atât de rău, încât aceştia au preferat să nu le acorde nominalizări), deşi şi-ar fi meritat din plin un loc în lunga listă a câştigătorilor celei mai râvnite statuete galbene din lume.

Nu a trecut mult de când membrii Academiei au trecut cu vederea unul dintre cele mai importante filme ale ultimilor ani, unul care a reuşit o performanţă rară: să impresioneze atât publicul, cât şi critica de specialitate. Încasări de sute de milioane de dolari şi locuri fruntaşe pe listele de cele mai bune filme ale lui 2008 în presa din întreaga lume nu au fost de ajuns pentru a-i aduce lui The Dark Knight/Cavalerul negru vreo nominalizare la o categorie importantă a Oscarurilor. Cel mai bun actor secundar (probabil jumătate din cei peste 5000 de membri ai Academiei ar fi fost linşaţi dacă l-ar fi omis pe regretatul Heath Ledger) şi cea mai bună imagine, plus câteva premii tehnice a fost tot ce-a primit The Dark Knight, care ar fi meritat nici mai mult nici mai puţin Oscarul pentru cel mai bun film. Christopher Nolan nu a primit nici măcar o nominalizare, iar Academia încearcă (tardiv!) să-şi răscumpere greşeala în 2010, când nu mai puţin de zece titluri concurează la Oscarul pentru cel mai bun film.

City of God/Cidade de Deus a păţit-o chiar de două ori. În 2002 nu a reuşit să obţină nici măcar o nominalizare pentru cel mai bun film străin, premiul ajungând atunci la No Man's Land al lui Danis Tanovic, al cărui Triaj, cu Colin Farrell în rolul principal, se pregăteşte să intre pe marile noastre ecrane. Iar în 2003, când a fost nominalizat la categoriile Cel mai bun regizor, Cel mai bun montaj, Cea mai bună imagine şi Cel mai bun scenariu adaptat, intensa dramă din favelele braziliene a lui Fernando Meirelles nu a câştigat nici măcar o statuetă. Ca fapt divers, o altă dramă cu fundal asemănător, dar nici pe departe la fel de relevantă, Slumdog Millionaire, a luat anul trecut nu mai puţin de opt Oscaruri.

Saving Private Ryan a fost nominalizat în 1999 la unsprezece categorii ale premiilor şi a câştigat cinci, dar a fost trecut cu vederea la cea mai importantă, cea pentru Best Picture. Câştigătorul? Amuzantul Shakespeare in Love, într-unul dintre cele mai surprinzătoare deznodăminte din istoria Oscarurilor.

Blade Runner este unul dintre cele mai neglijate filme din istoria premiilor Academiei. În 1983 primea nominalizări doar pentru Cele mai bune decoruri şi Cele mai bune efecte vizuale, niciunul dintre cele două neajungând la echipa lui Ridley Scott. Invitaţia în 2007 la festivalul de la Veneţia, unde a fost prezentată o versiune aniversară (şi remontată) a acestui SF, i-a făcut pe mulţi să privească în urmă pentru a evalua influenţa lui Blade Runner asupra genului. Bineînţeles, nu este singurul caz gând Academia s-a dovedit suspect de lipsită de viziune.

Un alt exemplu care îţi vine imediat în minte este Pulp Fiction. După ce a câştigat un Palme d'Or la Cannes (un festival deloc temător să premieze povestea sărită de pe fix a lui Tarantino), Pulp Fiction a fost nominalizat în 1995 la şapte categorii, inclusiv la Cel mai bun film şi Cel mai bun regizor. Nu a câştigat decât Oscarul pentru cel mai bun scenariu, câştigătorul la cele mai importante categorii fiind Forrest Gump. Tradiţionalismul feroce al Academiei a preferat să premieze slalomul prin istoria Statelor Unite văzut prin ochii unui tânăr cu dizabilităţi (premiul pentru Tom Hanks este unul dintre cele mai meritate) decât revoluţionarul Pulp Fiction al lui Tarantino.

Lungul şir de nedreptăţi făcute lui Martin Scorsese de către Academie a început în 1976, când Taxi Driver era nominalizat la patru categorii şi nu câştiga nicio statuetă. Scorsese a fost cu totul trecut cu vederea la Cel mai bun regizor, iar Robert De Niro, într-una din cele mai bune interpretări ale deceniului, a fost uitat în favoarea lui Peter Finch pentru rolul său din The Network. Scorsese a recuperat premiul de-abia trei decenii mai târziu, pentru The Departed. GoodFellas este alt exemplu notoriu din cariera regizorului prezent acum pe ecranele din România cu Shutter Island. Şase nominalizări la Oscar, din care a câştigat-o numai pe cea pentru actor în rol secundar (Joe Pesci), pierzând Cel mai bun film în faţa lui Dansând cu lupii al lui Kevin Costner.

Un alt an când Academia a preferat să nu-şi asume riscul (acela de a alege un film excepţional, adică) a fost în 1980, când Apocalypse Now, excelentul film de război al lui Francis Ford Coppola, a fost întrecut la mai toate categoriile importante (adică Best Picture, Best Director) de către drama lui Robert Benton Kramer vs Kramer. A câştigat doar Oscarul pentru cea mai bună imagine şi pe cel pentru Cel mai bun sunet.

"Lung e drumul, şi greu, ce din infern te poartă spre lumină" este unul din tagline-urile lui Se7en, excelentul thriller al lui David Fincher. Un lucru e clar, Academia n-a considerat că acest drum, parcurs atât de bine de echipa lui Fincher şi actorii Brad Pitt şi Morgan Freeman, merită vreo recompensă. Într-un an când povestea porcului Babe a primit nominalizări la Cel mai bun film şi Cel mai bun regizor, Se7en a fost aproape complet trecut cu vederea: o singură nominalizare, pentru cel mai bun montaj. Bineînţeles, nu a câştigat...

Care crezi că e cel mai nedreptăţit film la premiile Oscar?

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Daniela pe 1 martie 2010 00:35
Parerea mea este ca au trecut cu vedearea Twilight mie mi-a placut extem de mult si cred ca merita un premiu desi actori nu au fost excelenti
sweetintoxication pe 15 octombrie 2011 19:01
tu chiar vorbesti serios?sau glumesti?nu imi dau seama....aici scrie de filme ca taxi driver ,saving private ryan, goodfellas si tu zici de twilight..:)))
Andrei.Ciprian pe 31 decembrie 2011 11:37
tu trebuie sa fi inconstienta daca zici ca twilight merita vreaun oscar?=)) asta e una din cele mai mari aberatii pe care le-am auzit=))
Phophosphoros pe 1 martie 2010 00:40
Dar de filme ca The Notebook,Sherlock Holmes,500 days of Summers,Brothers(Rolul lui Tobey Maguire a fost genial si unul dintre cele mai bune din ultimii ani),Swept Away,The Time Traveler's wife etc etc ce ziceti?Sau la categoria cele mai bune efecte speciale imi vin in minte 3 filme de anul trecut,dar miraculos doar unul e nominalizat,acela fiind Avatar in detrimetrul lui Transformers sau 2012.Fiti atenti,asta la cele mai bune efecte speciale.Si lista poate continua si continua.Dar asta e.ce sa faci?Si ei sunt oameni si mai gresesc sau chiar si acolo sunt jocuri de culise.Pana cand si la premiul Nobel s-au facut greseli uriase si uneori nedreptati.
Gallagher pe 1 martie 2010 00:44
Clar Blade Runner si The Dark Knight!
Macar pentru coloana sonora Blade Runner ar fi meritat un premiu daca nu pentru altceva!
Dark Knight a avut si el parte de o coloana sonora care a dat un feeling unic si special filmului!

bogdi_07_yo pe 1 martie 2010 00:47
Twilight ?! Hai fi serioasa ;Twilight chiar nu merita premii
nike4l pe 1 martie 2010 01:05
incredibil ce poate zice fata asta Daniela!!! cica twilight a fost trecut cu vederea???cum asa draga?da ce vroiai sa fie nominalizat...?la ce categorie ?cel mai penibil film al ultimelor 20 de ani,probabil! in articolu asta au fost insirate numai capodopere ale cinematografiei si tu vii cu Twlight! esti senila fato..
Skatchy pe 1 martie 2010 01:14
Twilight??:)))) ai de capu meu:)) cum poti sa asociezi macar numele ala cu oscarurile? e ca si cum ai zice ca si Megan Fox merita o nominalizare pt. Transformers:)))
amalius2000 pe 1 martie 2010 01:16
sa vedem anul asta cum o sa arate tabelul final si o sa mai vb de nedreptati
Liviu pe 1 martie 2010 01:17
Daniela..... esti fabuloasa.... Twilight?????
x pe 1 martie 2010 01:18
twilight trecut cu vederea, ahaahahahahaha la ce categorii te rog lumineaza-ne? din moment ce spui ca actorii nu au fost excelenti inseamna ca acolo pica din start orice nominalizare pt rolurile principale si secundare. apoi la categoria efecte speciale, nu stiu cum sa zic dar nu prea are ceva f special, slava domnului ca in anul cu twilight au fost destule SF-uri sau filme de actiune care sa primeasca ac nominalizare. apoi sa vedem, la ce sa fie nominalizat, la cel mai bun scenariu??? uai ce inovativ este sa adaptezi un film dupa o serie de carti despre vampiri... UAU, intr-adevar, scenariul te da pe spate... NOT. apoi la ce alta categorie sa fie nominalizat, la cel mai bun film al anului? come on deschide ochii, din moment ce actorii nu sunt buni incat sa dea o credibilitate filmului, povestea nu e cu nimic speciala,deloc inovativa cum sa fie nominalizat pt asa ceva. ar mai ramane eventual sa fie fost nominalizat la ce?? la costume... o da, nu stiu nu prea vad nimic special nici acolo, poate doar pt coloana sonora, care iarasi sa fim seriosi, nu ne-a dat pe spate.... prin urmare, o concluzie cat se poate de logica este ca practic la ce naiba vezi tu ca twilight merita un premiu oscar??? te rog raspunde-ne
x pe 1 martie 2010 01:24
P.S. premiile oscar sunt premiile oscar, nu MTV Movie Awards unde sunt categorii cu cel mai bun sarut si mizerii de genu... poate la MTV Movie Awards twilight sa isi gaseasca loc printre nominalizari, nu la Oscar.... get serious girl
n pe 1 martie 2010 01:25
daniela filmul ala e jalnic nu merita niciun premiu
18

SnakeBishop pe 1 martie 2010 01:35
O dau in bara rau. Sa nu uitam de Good Bye, Lenin!, Requiem for A Dream, Lucky Number Slevin, Amelie (5 nominalizari) sau de monumentala gafa pe care au facut-o fata de Shawshank Redemption (7 nominalizari, niciun premiu). Au gafat si atunci cand coloane sonore precum cea de la Requiem for A Dream, Amelie sau Bravehart au trecut neobservate, ca sa nu mai vb de faptul ca Russell Crowe primeste Oscar pt. kitsch-ul de Gladiator, dar nu il primeste pt A Beautiful Mind, dar cand Ridley Scott e membru in comisia de jurizare a Academiei Americane de Film, se intelege...
O sa mai gafeze si anu asta, cand Avatar o sa bata filme precum A Serious Man sau The Hurt Locker...
Aaaa da, Twilight !?!...hai sa fim seriosi.

Dragosh02 pe 1 martie 2010 01:50
Hai k deja o luati razna si nu ma pot abtine. Dark Knight chiar nu merita oscarul pt cel mai bun film. Chiar nu a avut nimic sa ma dea pe spate. In schimb a avut clisee la greu. Poate merita o nominalizare, pt k a fost cel mai bun film cu si despre "super-eroi" (innafara de Watchmen - dar asta nu era pt copii...sau adulti cu minte de copil). Joker-ul a fost intradevar bun si si-a meritat statueta (dar eu spre deosebire de altii pot argumenta pe puncte sau cu liniuta de la capat de ce a fost bun si nu k majoritatea influentati de frenezia maselor si pe baza mortii lui Heath Ledger).
Cidade de Deus merita cu siguranta cel mai bun film strain. Daca nu in 2002,atunci in 2003 putea sa i-a usor oscarul pt cel mai bun film,daca nu avea ghinionul sa concureze cu "LOTR: Return of the King" sau "Mystic River".Dar nominalizarea aia afurisita tot trebuia sa apara.
La "Blade Runner" si "Saving Private Ryan" nu mai e nimik de zis. Daca eram in locul lor...ma lasam de meserie( si ma duceam sa vand mere in piata).
Pulp Fiction,un film foarte bun (cu niste dialoguri superbe),dar acum pe bune,ce vroiati? sa ii i-a locul lui Forrest Gump? asta se numeste tupeu nesimtit...
Cat despre Se7en,nu imi dau seama cum au scapat ne-linsati acei multi membrii ai juriului.Adik e prea pe fatza ! Sa ii renegi sansa la oscar in favoarea lui Babe e pur si simplu scandalos. Cred k intr-o lume normala,se batea cot la cot pt statueta cu Braveheart.
Anul asta,din ce am vazut eu pana acum, s-au facut vreo 2-3 scapari,iarasi majore dupa parerea mea. "Brothers" merita cel putin 2 nominalizari : cel mai bun film si cel mai bun actor principal - Tobey Maguire. Nu mi-a venit sa cred cnd am vazut k nu si-a luat nici macar una dintre ele. La fel s-a intamplat si cu The Time Traveler's,care in viziunea mea este o capodopera.
Si pt toti pudibonderii,terminati cu mizerii gen Twilight,2012,Transformers sau chiar si Sherlock Holmes. Pt caterincile astea s-au inventat premii gen Mtv,asa k multumiti-va si cu astea,k sa nu pomenesc de zmeura...

ps: vad k au remarcat si altii aceleasi lucruri k si mine. Probabil k nu repetam si eu aceleasi lucruri daca nu imi lua 10 ore sa scriu mizeria asta de comment.

rvn pe 1 martie 2010 02:25
totul depinde de moda!!!chestia cu:un film este mai bun si altul este mai putin bun sau un actor sau regizor merita premiul si invigatorii nu,mi se pare ceva subiectiv.Daca filmul reuseste sa aduca in fata spectatorilor un subiect care in mare parte se incadreaza la scara si in standardele umane general valabile la momentul cu pricina,atunci si parerea generala despre filmul respectiv va fi una pozitiva,ceea ce-i poate aduce premiul mult ravnit!
Liviu pe 1 martie 2010 02:25
Tim Burton e cel mai nedreptatit om de la Hollywood. Nu se poate ca filme precum Edward Scissorhands, Ed Wood, Big Fish sau Corpse Bride sa castige mai nimic. Mai mult decat atat, Burton n-a avut macar o singura nominalizare pt. cel mai bun regizor. Pur si simplu nu inteleg.
kkk pe 1 martie 2010 03:04
eeee si voi acum lasati fata in pace .......daka ii place twilight asta e fiecare cu gustu lui
just4johnny pe 1 martie 2010 08:41
Liviu sunt alaturi de tine...Burton chiar merita macar o nominalizare la oscar...e foarte bun....dar..speram ca pentru Alice in Wonderland poate va lua una...nu l-am vazut inca filmul dar eu cred ca o sa fie un film foarte bun si nu o sa ma dezamageasca.... ;)
BudauBogdan pe 1 martie 2010 08:57
vedem pe 7!!eu unul zic ca Avatar va fi marele castigator...sper
Nicottine pe 1 martie 2010 08:59
Ciudat ca au uitat de Stanley Kubrick. Full Metal Jacket, A Clockwork Orange, Dr Starangelove and ..., nu au luat niciun Oscar. Iar Stanley nu a primit un oscar pentru cel mai bun regizor. Iar exemple ar mai fi, chiar mai concludente.
Oscarurile sunt irelevante.

bamboo pe 1 martie 2010 09:19
sint multe exemple de dat!!dar dupa parerea mea Robert de Niro in Taxi Driver a fost marele nedraptatit!filmul e o capodopera iar DE NIRO a facut un rol memorabil!
dgionescu pe 1 martie 2010 09:20
asa-i nicottine... dar ne punem noi cu bizonu` consumerist care habar n-are de ce se intampla in jurul lui? aia care si-au batut joc de bunul simt acordand n-shpe statuete mizeriei de anu` trecut.... pai cei cu zmeura sunt deja niste rafinati in de-alde estiticii! dincolo de subiectivismul fiecaruia imi pare rau ca valori autentice n-au fost omagiate pana acum. si ma refer la cei care sunt deja, acolo, deasupra noastra! toata chestia asta cu unchiu` oscar e de toata jena. jaques tati cred ca jubileaza acolo, in rai !
TheRedDeath pe 1 martie 2010 09:25
TWILIGHT? HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!
anca_luna pe 1 martie 2010 09:42
Munich (2005) la Oscarul din 2006?
Premiile Oscar 2010 :) pe 1 martie 2010 09:44
Anul asta Avatar nu o sa ia Oscarul pentru cel mai bun film: motiv - tot farmecul lui este in varianta 3d - altfel vezi desene animate cu o poveste expirata - cum membrii juriului primesc DVD-urile, e clar ca vor vedea varianta 2d.

The Hurt Locker e jalnic - nu m-am putut uita pana la capat decat cu Fast Forward.

Eu cred ca Oscarul pentru cel mai bun film va fi luat de unul dintre: Up in the Air / Up / Inglorious Basterds (mi-au placut in ordinea asta).

angesa pe 1 martie 2010 09:45
De acord cu Nicottine cu A Clockwork orange(1971)??
Malcolm McDowell in acest film a fost genial dupa parerea mea.

R.a.l.u.c.a pe 1 martie 2010 09:47
"Care crezi că e cel mai nedreptăţit film la premiile Oscar?"
Pai...dintre filmele enumerate in articol, eu votez cu Se7en. Clar: nedreptatit.

doinarac pe 1 martie 2010 09:47
Mickey Rourke in the Wrestler (2008)merita un Oscar.
doinarac pe 1 martie 2010 09:50
Care este cel mai nedreptatit din cele enumerate mai sus, in primul rind as fi vrut sa ia Oscar "Pulp Fiction".
mada90 pe 1 martie 2010 09:58
daniela,you make me depresed..:-l..(wtf?:))twillight:))?
alynutza4u pe 1 martie 2010 10:12
Twilight!!!!??? No comment... Uite si mie imi plac filmele si asta pentru ca mi-au placut cartile, si pentru ca le iau ca atare. Adica nu am asteptari prea mari. Dar trebuie sa fim realisti.... Nu poti compara Twilight cu marile filme care au fost nominalizate la Oscar... ca sa nu mai vorbim de actori... Multi considera ca actorii din Twilight joaca foarte prost... eu cred ca mai au foarte multe de invatat. De obicei sunt destul de ingaduitoare. O sa le mai acord urmatorii 5 ani sa vad ce e de capul lor. Vreau sa ii vad si in altceva inafara de Twiligt. Vreau sa ii vad jucand du adevarat. Probabil cei care fac comentarii de genul "Twilight merita Oscaruri" sunt copii de 13-14 ani ca altfel nu pot sa imi explic rationamentul.
lelu pe 1 martie 2010 10:28
despre truman show nimic?:) fain filmu :)
ThoR121 pe 1 martie 2010 10:32
WTF? Twilight? Nu cumva ar trebui ca robert patison sa fie nominalizat si la cel mai bun actor in rol principal pe motiv ca e tare cool? donsoara ia zi acu sincer esti in clasa a 9-a? sau anul acesta ai examen de capacitate?
alphaville pe 1 martie 2010 10:57
oricine mai greseste.... :)
kate pe 1 martie 2010 11:01
hai frate dc ar lua twilight oscarul? =))
asa, trecand peste.
pe mine una nu m-a impresionat the dark knight chiar asa de tare.
nu cred ca ar fi meritat oscarul pt cel mai bun film.
in schimb heath , da , el a meritat pt ca a jucat excelent .
benjamin button ar fi meritat si el mai multe premii cred eu.

rotty86 pe 1 martie 2010 11:03
si mie mia placut mickey rourke in wrestler, nu ma asteptam sa vad asa ceva de la el, darrrr, nu cred ca merita un oscar inca. sunt multe alte filme mult mai bune decat Wrestler, Avatar si asa mai departe.
Blondie pe 1 martie 2010 11:05
Taxi Driver a pierdut in fata lui Rocky, un film despre care nu prea poti afirma ca e un film slab, daca castiga Taxi Driver, cu siguranta Rocky ar fi fost nedreptatit.
Pulp Fiction nu putea castiga in fata lui Forest Gumt, Tom Hanks a fost magnific in acel rol, plus ca filmu are o semnificatie pentru americani.
Ca sa nu mai spunem de cel mai nedreptatit film din istoria oscarurilor, Star Wars....care in 1977 a pierdut in fata unei comedii regizate de Woody Allen.
Porcaria indiana de anu trecut....Ciudat de deus din nou un film foarte nedreptatit, si mai sunt acolo in articol cateva filme nedreptatite insa unele au si avut concurenta foarte buna.

adriano.b pe 1 martie 2010 11:11
adevarat...multe filme foarte foarte bune au fost omise de la oscar, mai mare rusinea...dar asta e nu avem ce face....ele raman filme de oscar in inimile fanilor si cunoscatorilor....si despre Twilight...WTF?????daca si asta mai e film de oscar....se duce de rapa industria filmului......
Paul pe 1 martie 2010 11:12
Fantastic cum se grabeste toata lumea sa sara in capul bietei fete. A zis si ea o prostie dar nu e cazul sa-i repetati acelasi lucru in 10 commenturi. Problema e ca lumea face greseala sa confunde un film care le-a placut foarte mult cu un film care exceleaza la una sau mai multe categorii. Nu stiu cati de aici au vreo idee despre ce inseamna sa fii critic de film si toti isi bazeaza argumentele pe propiile pareri si standarde. Alinutza draga, stii ce inseamna "no comment"? Ati sarit toti in capul Danielei cand chiar urmatorul comment contine niste prostii aproape la fel de mari.
victor_neo75 pe 1 martie 2010 11:15
Din lista pe care ati pus-o mai sus eu cred ca sunt doar 3 filme neglijate: "Apocalypse Now" (1979), "Saving Private Ryan" (1998) si "Goodfellas" (1990). "Krames vs. Kramer" (1979), "Shakespeare in Love" (1998) si "Dances with Wolves" (1990) nu au fost cele mai bune filme din anii respectivi. Ar trebui sa spunem aici si de "Raging Bull" (1980) cu Robert De Niro, "Ordinary People" (1980) fiind aproape uitat, "The Pianist" (2002) sau "Gangs of New York" (2002) fata de musicalul "Chicago" (2002), "The Aviator" (2004) sau "Ray" (2004) fata de supraapreciatul "Million Dollar Baby" (2004).

"Cidade de Deus" (2002) mi s-a parut mereu exagerat de dur, iar "Slumdog Millionaire" cu care se aseamana, desi nu a fost peste "The Dark Knight" in 2008 m-am bucurat ca a castigat 8 Oscaruri.

"Taxi Driver" (1976) a fost si este prea radical, sincer merita "Network" (1976) Oscarul pt cel mai bun film in fata lui Rocky (1976).

"Blade Runner" (1982) mi s-a parut mereu exagerat pt. genul SF. Prefer "Star Wars" (1977, 1980, 1983 si cel din 2005) si "Total Recall" (1990).

"Pulp Fiction" (1994) a avut "ghinionul" sa apara intr-un an cu filme excelente: "Forrest Gump" si 'The Shawshank Redemption" meritau Oscar amandoua pt. cel mai bun film.

"Se7en" este unul din cele mai bune thrillere din toate timpurile (probabil ar trebui adaugata categoria asta si la Oscaruri ca sa fi castigat si "The Dark Knight" (2008) si "The Usual Suspects" (1995) - Ce bine ca exista premiile Saturn !!). "Braveheart" (1995) a fost un film reusit si a meritat pe deplin Oscarul pt. cel mai bun film.

je pe 1 martie 2010 11:15
twilight ?
ce naiba sa caute asta la oscaruri ?
se7en , taxi driver , blade runner ,astea sunt filme de referinta

alexenm pe 1 martie 2010 11:32
The hurt locker - cel mai bun film 2010 nu ca ar fi foarte bun doar ca nu prea are concurenti
Ciudad de deus si Pulp Fiction - gafe
Heath Ledger merita premiu ptr. cel mai bun rol secundar ptr The Dark Knight

--- pe 1 martie 2010 12:19
adevarat, forate multe filme exceptionale au fost omise, dar nu vad de ce ar trebui sa ne batem capul... adica cu ce ma ajuta pe mine daca Dark Knight lua vreun oscar? mie mi-a placut filmul si in sinea mea stiu ca merita sa ia cel putin un oscar, dar asta e, de parca daca ar fi luat vreun premiu m-ar fi ajutat cu ceva...
Blondie pe 1 martie 2010 12:27
Sa nu uitam un lucru, cei care voteaza sunt critici de filme, mai gafeaza si ei ca doar sunt oameni insa nu aveau cum sa aleaga The Dark Knight, un flm cu batman refacut de 100 de ori pana acuma(cu toate ca e cel mai bun remmeke)....o sa mai dureze pana cand o sa vedem fime cu super eroi castigatoare la oscar....si sper sa dureze cat mai mult. Sa fim seriosi acuma, sa vedem Iron Man ca ia oscaru sau mai stiu eu ce film de la Marvel.
Totusi, este si pacat cand vezi ca un regizor ca si Martin Scorssese castiga oscar foarte tarziu cu Departe cand inaintea acestuia a avut o gramada de filme bune...
Oricum, desi mi-a placut foarte mult Avatar, nu cred ca o sa castige....iar restu filmelor nominalizate sunt destul de slabe fata de anii trecuti...sunt cateva filme care daca nu erau nominalizate mai mult de 80% dintre persoanele de aici nici nu ar fi auzit de ele.

VictorG pe 1 martie 2010 13:00
Eu am o parere despre toti criticii astia de la Oscar: sunt niste mosuleti ramoliti, cel putin in gandire. Iar acum vorbind strict de categoria film strain, cand apare cate un Cidade de Deus sau un 4,3,2 membrii academiei sar ca arsi. Probabil pentru ca sunt filme total diferite de cultura lor, de ceea cu ce sunt obisnuiti (adica filme gen Avatar). Si trebuie sa recunoastem ca de obicei filmele cele mai diferite apar la sectiunea Film Strain, care de foarte multe ori a fost neglijata. Eu cred ca ar fi mai bine sa ramana ei cu Oscarul lor care se da doar pentru film american (probabil 50% din filmele produse pe glob) iar restul lumii sa aiba festivalurile ei. Pe de o parte nu ii critic pentru ca la ce cultura cinematografica are SUA este normal sa existe un super festival numai al lor. Iar noi europenii avem festivalurile noastre unde sunt premiate cele mai bune filme de pe continent. Personal cred ca un Palmes D'Or este mult mai valoros pentru un film european decat un Oscar. Cat despre celelalte categorii ale Oscarului normal ca si acolo se fac nedreptati, pentru ca la urma urmei totul este subiectiv iar daca lui nenea ala nu-i place filmul nu ai ce sa-i faci.
adoria pe 1 martie 2010 13:10
m-am uitat de curand la premiile screen actors guild awards... care mi s-au parut foarte concludente... adica actorii au luat premiul respectiv pe bune (performanta) cat despre premiile oscar...sunt supraestimate... slumdog millionaire de ex. nu a fost film de oscar si totusi cate premii a primit? filmele de la oscaruri sunt pur comerciale... doar cateva au intr-adevar esenta.
noroc cu martin scorsese care a creat World Cinema Foundation adunand si pastrand filme de prin toata lumea...de la noi ... padurea spanzuratilor 1964

VictorG pe 1 martie 2010 13:59
yep...film de cannes, padurea spanzuratilor si cu un rol memorabil al lui Rebengiuc. Oricum in Morometii ramane the best.
crisM pe 1 martie 2010 14:14
The Pursuit of Happyness - mi se pare un film neglijat la fel ca si "seven pounds". Ce are avatarul asa de bun sa merite un oscar? Nimic in afara de un buget colosal. Dupa avatar am ramas cu impresia ca Cameron nu are nici o legatura cu Titanicul. Avatarul are un mesaj previzibil si chiar daca ar merita un oscar ar fi cel mult pentru imagine si efecte speciale.
Ada pe 1 martie 2010 14:19
Thor... Robert Patison.... e un actor... mediocru, imi pare rau sa-ti spun... si abia m-am putut opri din ras cand l-am vazut la prezentarea premiilor britanice. He seems quite... brainless.
anne pe 1 martie 2010 14:51
Mie imi pare rau ca sunt trecuti cu vederea actori de exceptie, cum ar fi Johnny Depp, Brad Pitt, Joaquin Phoenix sau Matt Damon. nu spun asta fiindca arata bine si sunt o fana disperata, care abia asteapta sa vada filme cu respectivii.
Brad Pitt merita mult mai multe nominalizari decat doua si macar un premiu pentru cel mai bun actor. Seven Years in Tibet a fost trecut cu vederea; nici macar nu l-au nominalizat.
Joaquin Phoenix este, in opinia mea, cel mai bun actor din generatia lui (da, stiu, s-a retras pare-se), dar nu a castigat nimic pentru Gladiator. A fost extraordinar ca si Commodus, cat de bine a interpretat acel rol complex, plin de frustrari. Scena in care imbratiseaza statuia tatalui sau este memorabila. Apoi a fost Walk the Line, film in care si-a pus tot sufletul, practic s-a jucat pe sine cum sufera dupa pierderea fratelui sau, River Phoenix. Quills si Two Lovers au fost total trecute cu vederea.
Matt Damon: The talented Mr. Ripley. No oscar. El are doar oscarul pentru cel mai bun scenariu, Good Will Hunting.
Si de Johnny Depp nu cred ca mai are rost sa spun nimic. Este exceptional cat de bine interpreteaza fiecare personaj al sau. Si The Libertine nici macar nu a fost bagat in seama de Academie, cu toate ca multi critici considera ca a fost cel mai bun rol al sau. Oare ii vor da vreun oscar?
Peter O'Toole saracul nu a luat nici unul (nu imi plac noile norme gramaticale, nu au logica, deci nu scriu legat) de-a lungul carierei sale, ci doar Honorary Oscar.

Sunt si actrite trecute cu vederea, cum ar fi Naomi Watts. SI este extraordinara.

As avea mai multe de spus, dar deja am scris prea mult. Aceasta este doar parerea mea, nu ma certati. :)

stefighost pe 1 martie 2010 14:56
anul acesta mi se pare rusinos ca nu a fost nominalizat public enemies
Funk pe 1 martie 2010 15:04
Si Watchmen merita niste nominalizari... ma rog..
Razvan pe 1 martie 2010 15:08
Sin City (2005) m-i se pare un film foarte neglijat la Oscar...nici o nominalizare...
Vdcnsrg pe 1 martie 2010 15:15
Cu toate filmele sunt de acord in afara de Se7en. Cel putin mie nu mi se pare bun deloc
StevieGG08 pe 1 martie 2010 15:24
Dragosh02...imi pare rau dar daca te-ai documenta putin si ai citi macar vreo 3-4 reviewuri despre The Dark Knight ai vedea cate mesaje ascunde filmul si referintele biblice la care acesta trimite ...Chris Nolan a reusit intr-un mod extraordinar sa dea credibilitate unui univers asa de lipsit de "realism" ca cel al lui Batman si sa aduca un film cu super-eroi la standarde de neatins......nu stiu ce clisee ai observat tu dar scenariul a fost perfect...jocul actorilor genial....coloana sonora mult superioara lui Slumdog sau a altor titluri din ultimii ani....raman de parere ca The Dark Knight,Pianistul,Saving Private Ryan,City of God si Requiem for a Deam sunt marile gafe ale Academiei....sa speram ca nu o sa ne trezim cu Avatar fruntas anul asta
StevieGG08 pe 1 martie 2010 15:29
aaaaaa......si Blondie...eu nu cred ca tu stii sa faci diferenta intre un remake si un film cu totul original...si pe deasupra....noua serie Batman este doar al doilea "remake" al lui Batman lasand la o parte filmele si filmuletele din anii 50-60
dorianjazz pe 1 martie 2010 15:54
Twilight???...........=))..........cine urmeaza, harry potter???................apropo nu am nimic cu harry potter doar ca nu-mi place
Good evening, Clarice! pe 1 martie 2010 15:55
In 1990 - Goodfellas; a luat Dances with wolves
In 1995 puteau face o exceptie - sa acorde ex aequo, pe langa Forrest Gump, si pentru Shawshank Redemption si Pulp Fiction
In 1998 - Titanic in defavoarea LA Confidential a fost chiar ridicol
In 1999 - Shakespeare in Love in loc de Saving Private Ryan?
In 2000 - iar a fost un an cu multe filme bune, nu era corect sa se detaseze doar American Beauty
In 2003 - neinspirati! Chicago, in loc de Gangs of New York sau The Hours sau The Pianist...
In 2005 - Finding Neverland si The Aviator trecute cu vederea in favoarea supraapreciatului Million Dollar Baby...
Despre 2009 ce sa mai zic? I-a atins pe americani manelizarea si pasiunea romanilor din anii 80 pentru melodrame bollywoodiene de doi lei....

mihutza92 pe 1 martie 2010 15:57
doamne...ce aveti cu saraca fata? si-a spus parerea..nu v-a spus sa fiti de acord cu ea...nu trebuie sa sariti toti in capul ei...ce oameni..
Blondie pe 1 martie 2010 16:13
StevieGG08 - asta imi spune unu de il are pe Joker ca si avatar....nu am zis ca nu e film bun, l-am vazut de vre-o 3-4 ori pana acuma, Cristian Bale imi place foarte mult insa ce a facut Nolan? A schimbat numele din Batman in The Dark Knight...iar restu este la relativ la fel.
Ok, personajele negative nu mai detin tot felu de puteri paranormale, nu au 9 vieti (catwoman) insa e Batman, Nolan nu a inventat nu stiu ce minune, de fapt nu a inventat nimic, a preluat o franciza si a schimbat-o, a modelato dupa cum a crezut el ca este mai bine si cred ca bine a facut....dar eu tot nu i-as da Oscar pentru BP, poate doar ca sa nu ia porcaria indiana.
Si tind sa cred ca fara moartea lui Ledge, filmul nu ar fii avut acelasi succes...doar ca fanii TDK nu prea vor sa recunoasca acest lucru. Oricine stie ca moartea lui Ledge a facut o gramada de lume curioasa in cea ce priveste filmu plus ca a dat si filmului o imagine mai sumbra.

Blondie pe 1 martie 2010 16:21
In 1990 - Goodfellas; a luat Dances with wolves
Ambele filme foarte bune, singura diferenta este ca pana la acea data filme despre mafioti au mai fost...in schimb filme controversate despre amerindieni nu prea.
Dances with wolves este un film legat de istoria americii, sa nu uitam ca Oscarurile au fost facute de americani pentru americani:)

sabinalin pe 1 martie 2010 16:35
Inca mai sper ca Academia nu se va face de ras premiind "Avatar" la "Best picture"... Din punctul meu de vedere,dintre filmele enumerate cel mai nedreptatit este "Taxi driver". Dar cea mai mare nedreptate cred ca i s-a facut lui Peter O'Toole care nu a castigat nici un Oscar pentru interpretare in ciuda unor roluri fabuloase precum cele din "Lawrence al Arabiei", "Noaptea generalilor","Beckett" sau "Leul in iarna".
marylin01 pe 1 martie 2010 16:35
Goood! Oameni buni ce aveti cu fata si-a spus si ea parerea si daca i-a placut filmul foarte mult normal ca ar fi vrut sa fie si nominalizat nu trebuie sa sariti toti in capu ei.
Cat despre filme sunt de acord cu toate, un alt exemplu ar fi 2012 macar sa fi primit o nominalizare pentru efecte si mai zicea cineva pe aici de Edward Scissorhands chiar ar fi meritat.

prom pe 1 martie 2010 16:49
Dark Knight nu merita nici macar o nominalizare la cel mai bun film,in afara de monentele cu Joker a fost penibil,Ex:cand era amenintare cu bomba politia ii evacua pe toti in afara de cel mai important om de acolo si anume Harvey Dent.O mare nedreptate se face si anul acesta, adica cu ce este Avatar mai frumos decat Watchmen(probabil cel mai bun film cu super-eroi) sau The Time Traveler's wife,Brothers si 500 days of summer.Dar filme ca Precious,Up in the Air(criza) sunt chiar porcarii.
rob3rt_89 pe 1 martie 2010 16:51
ce zicesti de 4 luni 3 saptamani si 2 zile ......a luat palme d'or dar nominalizare pentru cel mai bun film strain 0......pacat
StevieGG08 pe 1 martie 2010 17:07
Blondie....universul lui Nolan e 100% diferit de cel al lui Burton(sau Schumacher desi mi-e rusine de ce i-a facut lui Batman)...el nu a schimbat doar titlul asa cum zici tu....ci toata conceptia noastra asupra lui Batman...de la personaje pana la poveste....asta nu e doar un film cu Batman....Nolan a facut o translatie a universului Cavalerului Negru in lumea reala....unde Gotham City este de fapt scena de teatru a omenirii in care binele si raul se lupta pentru suprematie...deasemenea filmul are numeroase trimiteri catre Biblie....Nolan de fapt a subliniat in acest film lupta ce se da in fiecare om(Harvey Dent)...dar si tema salvatorului ce se sacrifica pentru pacatele omenirii(Batman)...nu cred ca doar un simplu blockbuster ar fi putut imbina niste teme atat de serioase "din greseala" ci din geniul regizorului...si ce daca am avatar cu Joker?Care e problema ta ma rog?Daca mie mi-a placut personajul ce vrei?Sunt si un mare fan al lui Hannibal Lecter sa stii....nu-mi place doar Jokeru'....atat am de zis
StevieGG08 pe 1 martie 2010 17:10
prom.....dupa cum ai vazut Jokerul avea oameni peste tot...a aranjat el cumva sa ramana singur cu Harvey....l-o fi mutat in alt salon...nu stiu...nu s-a intrat in prea multe detalii
Doar eu pe 1 martie 2010 17:23
Nu va agitati,probabil Daniela se refeerea la Zmeura de Aur ... :))
SCI pe 1 martie 2010 17:27
se pare ca , ''Când Oscarurile o dau în bară'' s-a transformat in ''Parerea lui Daniela''...ce naiba comentati pe tema Oscar 2010
Octavian pe 1 martie 2010 17:30
Stati linistiti. Atata timp cat Hitchcock n-a luat niciodata Oscar ca regizor, ce asteptari sa mai ai de la academia lui santa?
Spiritusas pe 1 martie 2010 17:33
Fratilor spunea cineva ceva de filmele de gen Marvel, va rog frumos ati uitat the The Punisher din 2004? Ca celalalt din 2008 nici mie nu mi-a placut sincer, ma asteptam la mai mult de la ei, si totusi benzile desenate din care se inspira cei de la Marvel cred ca stau la loc de cinste in cultura americana. Dar asta e......cum zicea altcineva mai sus daca tie iti place un film si nu ia oscarul sunt de parere ca nu iti schimba impresia ta despre film, o sa iti placa in continuare.
deea1102 pe 1 martie 2010 17:36
mie una chiar nu imi place twillight...si sunt de acord cu majoritatea..nu merita oscarul...

in ceea ce priveste Avatarul...nu e nimic special la el daca nu il vezi 3d....nici macar povestea nu e originala....mi-a placut asa f putin..dar mult mai mult mi-au placut alte filme ...la inceput nu aveam nimic cu filmul asta...dar m-am cam saturat de atata tam-tam pentru un film care nu este chiar atat de special precum pare daca nu il vezi 3d....parerea mea(nu trb neaparat sa fiti de acord cu ea;) )

Acadea pe 1 martie 2010 17:38
Valkyrie si Spread ?
grebe pe 1 martie 2010 18:19
Fii serioasa cu Twilight.cati ani ani si cate filme ai vazut ?
dya123 pe 1 martie 2010 18:45
se7en este un film care chiar te tine cu sufletul la gura chiar merita nominalizat
ZuZu pe 1 martie 2010 19:32
ok, mie imi plac CARTILE din seria Twilight, dar filmele sunt naspa.nimic special, nici actorii nu sunt talentati. deci chiar n-are ce cauta Twilight la oscaruri. catdespre Tim Burton el e regizorul meu preferat, si nu inteleg de ce nu este si munca lui apreciata, mereu a avut filme foarte reusite.

poate la anul cu Alice va avea ceva sanse sa ia cateva oscaruri, nu numai la regie, ci si la efecte vizuale, costume, machiaj si la actori...Johnny Depp cred ca va fi grozav in acest film...sa se faca odata sambata, sa vad si eu filmul

mircea pe 1 martie 2010 19:39
Toate bune si frumoase filme, nemeritat uitate de "Academicieni". Dar nimeni nu aminteste de un film, care mie mi se pare unic, si anume -Once upon a time in America. Cintecul de lebada al lui Leone, cu actori unul si unul, De Niro, Woods, Forsythe iar coloana sonora de-a dreptul inegalabila. Pacat, mare pacat
Arina pe 1 martie 2010 19:40
Pe bune???? Nici ca ma puteam amuza mai tare: TWILIGHT!!!! Come on girl, nu suntem la MTV Movie Awards sau mai rau la Teen Choice Awards! Poate esti draguta sa imi spui si mie la ce categorie ca in prostia mea nu imi dau seama..nah...am peste 20 de ani si se mai ramoleste omul. Sa stii totusi ca inca nu au introdus premiile Oscar pentru cel mai bine lucrat bust ca poate acolo au vreo sansa.Eu zic totusi sa nu disperi ca New Moon are nominalizari si nu putine la Razzie Awards adica opusul Oscarurilor. Plus ca mai sunt 2 sau 3 parti asa ca roaga-te linistita la posterul lui Taylor Lautner sau care mai e pe acolo si poate pana la sfarsit ti se va implini dorinta :)
eu pe 1 martie 2010 19:46
doamne fereste,asta mai treb sa fie nominalizat Twilight la ceva...si'ar pierde credibilitatea cu totu' premiile Oscar,actorii sunt enervanti,joaca execrabil...totul a fost aiurea la filmu ala.
eors pe 1 martie 2010 19:49
v-ati frustrat rau de tot cu twilight-u' asta fratilor. cred ca ajungeau doua trei pareri competente sa intelegem ca fata a fost condusa de emotii si nu ratiune. propuneti nu sariti ca hienele. zic ca si de Snatch sau Lock, Stock, and Two Smoking Barrels putea sa se pomeneasca cat de cat... nu-s totusi de ignorat in categoria lor.
ps: relaxati-va creierele

mircea pe 1 martie 2010 19:56
Se pare ca putini isi m-ai aduc aminte de extraordinarul " Once upon a time in America". Ce i-a lipsit acestui film sa nu cistige cel putin un Oscar? A avut De Niro, Woods, Forsyth, McGovern, Morricone. Va mai aduceti aminte de "The Duelists"? Carradine si Keitel? Si multe altele....
Daniel B. Tg Mures pe 1 martie 2010 20:09
din ce ati enumerat voi in articol, cel mai dezavantajat film a fost Saving private Ryan
Alex pe 1 martie 2010 20:11
Cineva de mai sus zicea:
" Blade Runner mi s-a parut mereu exagerat pt. genul SF. Prefer Star Wars. "
Hahaha, umor romanesc...

dark56 pe 1 martie 2010 20:12
Twilight a fost un film bun dar nu merita oscarul
Nicottine pe 1 martie 2010 20:13
Acum sincer, nu m-ar fi surprins daca Twilight primea si el acolo o nominalizare. Eu am impresia ca academia incearca sa impace mutimea, nicicum sa premieze valoarea. Doar daca ne gandim ca Fellini a fost nominalizat de 12 ori, pentru 9 filme diferite, si nu a luat niciun oscar, atunci premiile academiei se aproprie mai mult de MTV movie awards. Filmele ar trebui sa creeze controverse, si nu niste premii ce cuantifica notorietatea.
atlas pe 1 martie 2010 20:44
si cea mai nedreptatita actrita ever....Laura Dern in Inland Empire a lui David Lynch. (poate si David pt acest film dar deja nu am astfel de pretentii de la Academie)
PopsY pe 1 martie 2010 20:48
Deci
In primu rand, parerea mea, nu stiu cu ce a fost mai bun slumdog millionaire decat dark knight, in care poate fi apreciata doar munca regizorului de a mobiliza atata lume a strazii, in rest ? filmu` e burdusit cu clisee, de la un moment dat uiti la ce film te uiti; pe de alta parte dark knight nu numa` ca intrece prin evolutia actorilor, actiune, montaj si cand am vazut ca Nolan n`a primit nicio nominalizare pt un film cel putin exceptional ... am ramas MASCA . BOTTOM LINE da DARK KNIGHT a fost dezavantajat .

Despre city of God - foarte frumos filmu` insa nu pot sa spun daca a fost dezavantajat pt. ca, spre rusinea mea, nu am vazut No Man's Land

Saving Private Ryan - e unu` dintre cele mai profunde filme vazute de mine, pur si simplu impresioneaza, cand am vazut filmu m`am intrebat de ce nu are acelasi numar de Oscaruri ca Titanic ? Oricum cred ca merita pozitia de lider in clasamentul dezavantajatilor la Oscar .

Blade Runner - iar, spre rusinea mea, nu am vazut filmu` .
O sa le vad cu prima ocazie cand am timp liber pe cele care nu le`am vazut si revin cu pareri despre ele .

Pulp fiction - nu mi`a placut, mai departe de prestatia lui Travolta si Umei Thurman nu mi`a placut.

Se7en - chiar a fost umilit acest film, aceste prestatii minunate, aceasta poveste ... poate nu merita BEST PICTURE`ul in defavoarea lui bravehearh, da` merita .. cu varf si indesat . :)

Cat despre Twilight mi se pare un film penibil, doar penibil, nici bun, nici nimic ... o pierdere de timp .

Nu astept sa fiti de acord cu mine, doar mi`am spus parerea .

Mada Valo pe 1 martie 2010 21:20
the Dark Knight ar fi meritat dupa parerea mea Oscar pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor si cel mai bun scenariu si pot s-o spun din punct de vedere obiectiv pentru ca am vizionat filmul la cinema fara sa-mi fac asteptari mari chiar reticienta (era sa nu mai merg deloc) si am ramas profund impresionata. clisee?? nici vorba...este un film foarte bine scris imprevizibil, cu multe elemente de noutate fara exagerari din punct de vadere al efectelor speciale si interpretari pe masura...
in comparatie cu Slumdog Millionaire cred ca orice persoana cu o cultura cinematografica medie este de acord cu mine ca the dark knight este un film mult mai reusit...

ThoR pe 1 martie 2010 21:34
ada......stiu ........poate ai citit in fuga doar eu eram pur si simplu ironic.....si era sa fac si criza de nervi deoarece peter berg se zvonea ca il vrea pe patison in rolul lui paul atreides in noua ecranizare dune......din fericire berg a renuntat sa regizeze noul film
Eustake pe 1 martie 2010 21:35
The Usual Suspects, The Shawshank Redemption (7 nominalizari, nicio statueta, e locul 1 imdb), The Dark Knight, LA Confidential, Cidade De Deus, Se7en...
rudeboyska pe 1 martie 2010 21:51
Parerea mea este ca au trecut cu vedearea Tualeta mie mi-a placut extem de mult si cred ca merita un premiu desi actori nu au fost excelenti ,serios acu'...
sweet_ana pe 1 martie 2010 22:13
dupa parerea mea si 2012 merita macar o nominalizare
omserios pe 2 martie 2010 01:16
Fascinant cum un troll a reusit sa monteze intreaga comunitate de aici sa se lupte cu morile de vant.
tot Z-tu pe 2 martie 2010 01:56
The Shawshank Redemption Nr 1. Normal !!!!
Iancu pe 2 martie 2010 04:35
Shawshank Redemtion mi se pare cel mai neindreptatit film, iar daca vrei un prmiu ptr twilight asteaptate la el doar de la carte care am auzit ca chiar merita, filmul este penibil
bloonan pe 2 martie 2010 17:38
pulp fiction fara discutie ar fi meritat un o scar pt cel mai bun film. este un film inovator. dupa el au fost facute multe altele care au copiat scene intregi din pulp fiction.dar poate tarantino e prea altceva pt.membrii academiei. un film care nu il poti uita nicicand.
carmensita97 pe 3 martie 2010 15:33
Parerea mea este ca fiecae are dreptul sa ii placa orice film si daniela nu ar trebui criticata deloc.Ea a spus ca este parerea ei,nu inseamna ca trebe sa fie neaparat asa.Nimeni nu ae dreptul sa o citice,iar comentarile despre ce a zi ea sunt dea dreptul jalnice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Voi v-ati untat macar ce ati putut scrie??????????/
selena_ili pe 7 martie 2010 19:16
Sunt multe filme care merita OSCARUL dar......
Oricum poate ca ACADEMIA a facut greseli dar poate a avut si dreptate

daddyxtc pe 28 martie 2010 11:13
mari interese sunt la toate nivelurile si in toate domeniile. Sunt zeci de filme care n-au avut ce cauta la aceasta gala(vz.'babe-cel mai curajos porc....), si zeci de filme de o adevarata valoare, care n-au fost incluse nici pe lista nominalizarilor.
In proportie de 50-60%, premile se acorda in functie de influenta si prieteniile celor implicati.

Radu1711 pe 18 aprilie 2010 01:14
se mai intampla
ice_eyes pe 29 august 2010 14:07
poate aveti si voi dreptatea voastra, oricum... cei de la oscar fac gresesli anual si apropo de "the dark kinght" ,este un filmcare a impresionat din mai multe motive, dar totodata a fost plictisitor si previzibil.
GeorgeFriends pe 31 decembrie 2010 01:06
pe departe se7en, cel mai moralizator film, iar de the dark knight cea fost fenomenal la el a fost interpetarea jokerului dar in rest...cei cu vocea lui Batman, a racit saracul?
kenya pe 27 ianuarie 2011 18:23
Anul trecut -Inglourious Basterds- a pierdut in favoarea lui The Hurt Locker.Si nu suporta comparatie.....
In 1993- In the Name of the Father- pierdea in fata Listei lui Schindler.Care ,pana la urma s-a dovedit o alegere corecta.
Daca Twilight ar ajunge sa fie luat in considerare la Oscar,ar inseamna ca membrii Academiei si-au pierdut mintile,iar noi,bunul simt.

CosminHorrorMaster pe 25 aprilie 2011 16:27
Poate chiar mai sunt....
Gebeleizis pe 25 mai 2011 15:52
Robert De Niro merita Oscarul pentru Taxi Driver. Referitor la filme, cred ca cea mai mare nedreptatire a suferit-o "Pulp Fiction", un film revolutionar!
razvan119 pe 21 iulie 2011 13:02
Ati uitat de The Shawshank Redemption si de Leon .
Andrei.Ciprian pe 31 decembrie 2011 11:41
Bravo! Inchisoarea ingerilor este un film magnific!
Andrei.Ciprian pe 31 decembrie 2011 11:40
Leonardo di Caprio nu are niciun Oscar! Asta e cea mai mare greseala a academiei! plus Oscar acordat in 2009 pentru Misiuni periculose! Oricum pentru mine sunt multe erori cum ar fi:Denzel Washington in American Gangster,Kevin Costner in Jfk,B.Pitt in the curios case of benjamin button actori care au jucat fenomal si nu au fost nominalizati sau nu au castigat!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Cronică

jinglebells