Uimitorul Om-Păianjen/The Amazing Spider-Man se lansează în România pe 13 iulie.
Pentru că intriga acestui reboot e declanşată de găsirea de către Peter (Andrew Garfield) a unei serviete misterioase ce-l duce către laboratorul doctorului Curt Connors (Rhys Ifans), fostul partener de proiect al lui Richard Parker (tatăl lui Peter), Cinemagia vă aduce astăzi o mulţime de informaţii despre antagonist, extrase din declaraţiile actorului care îl joacă.
Tânărul Spider-Man trebuie să-l înfrunte în laborator pe alter-ego-ul doctorului Connors, un personaj malefic numit Şopârla. Iată ce spune Ifans despre personajul său de trei metri înălţime, de culoare verde...
Dr. Curt Connors/Şopârla, iniţial o figură paternă pentru Peter Parker/Spider-Man
Rhys Ifans afirmă în interviul acordat celor de la Total Film că adevărata temă a filmului Uimitorul Om-Păianjen este sentimentul pierderii şi al doliului, în lipsa unei figuri paterne, şi că personajul său - doctorul Curt Connors - este iniţial o figură paternă pentru tânărul Parker. Iată ce declară actorul: "În film, Richard Parker, tatăl lui Peter Parker, lucrase mult timp împreună cu personajul meu. De vreme ce tatăl lui [al lui Peter Parker / n.red.] a dispărut, evident că s-a creat o legătură între ei. Atunci când îl văd pentru prima oară pe Peter Parker, îl văd pe tatăl lui. Şi el, atunci când mă vede, cred că vede o figură paternă - sau oricum, ceva care îl leagă de tatăl său. Aşadar, e o formă de dragoste aici. Ca spectator ai vrea ca acest mister să fie rezolvat şi, pentru ambele personaje, să existe un final fericit. În această variantă nu prea reuşesc, relaţia celor doi se răceşte, ceea ce este dureros de privit şi dureros de jucat".
Grafica CGI avansată: Şopârla are expresia feţei lui Rhys Ifans
Actorul ales de Marc Webb pentru a intra în pielea Şopârlei, Rhys Ifans, a purtat la filmări un costum verde, cu gheare imense, plus o mulţime de senzori pe fata si peste costumul mulat, astfel încât mimica şi mişcările corpului să-i fie copiate cât mai fidel. "Erau obiecte care zburau în jurul nostru, erau modele construite pe calculator, oameni mergeau în jur cu ochelari 3D... Era ceva suprarealist şi foarte, foarte interesant. Era exact aşa cum, copil fiind, ţi-ai fi imaginat Hollywood-ul. Era bucuria pură"...
Dar ce l-a impresionat cel mai mult pe Ifans este redarea fidelă a expresiei lui, atunci când spectatorul va vedea Şopârla de trei metri înălţime. "Să vezi lucrurile atât de detaliat şi să te recunoşti pe tine însuţi în pielea unui monstru e o metaforă extraordinară pentru mine ca şi personaj. E absolut fascinant", spune actorul, întrebat despre grafica computer-generated şi despre cum s-a văzut în rolul lui The Lizard.
"Progresul în grafica computer generated e uluitor. Am folosit efecte speciale care, cred, nu au mai fost folosite vreodată. Am luat parte în desfăşurarea unei tehnologii pe care nu o înţeleg absolut deloc, însă există câteva momente în care Lizard se uită la spectator, sau la Peter Parker, şi atunci îmi văd expresia propriei feţe: e ceva fascinant!".
Destinul Şopârlei, reluarea motivului lui Samson
Descrierea scenei pe care a avut-o de jucat în etapa de casting dezvăluie o serie de detalii despre personalitatea şi destinul Şopârlei, jucate de Rhys Ifans. "Mi-a fost trimisă o singură scenă - şi nu ştiu dacă ea a rămas în film sau a fost tăiată la montaj - însă e o scenă crucială pentru personajul lui Connors. E despre un om care face o trecere bruscă între a fi neîncrezător în sine, handicapat, schilod, şi a fi atotputernic, frumos, încrezător, strălucitor, puternic. Discursul e despre un om care pierde gloria sa de moment. Şi e groaznic să ajungi în situaţia asta, de altfel arhetipală în orice cultură: motivul lui Samson din Vechiul Testament după ce i s-a tăiat părul".
Mizarea pe emoţii, atuul filmului
Rhys Ifans a fost convins să facă parte din distribuţia The Amazing Spider Man nu atât de ideea de a fi parte a unui blockbuster, cât de regia lui Marc Webb, dspre care afirmă că ştie să îmbine latura emoţională eficient într-o producţie de anvergura Omului Păianjen. "Microcosmosul emoţional pe care ni-l prezintă Marc Webb în (500) Days of Summer este agreabil, şi cred că dacă aplici asta la ceva precum Spider-Man, care trebuie 'colorat' la o scară atât de largă... îmbunătăţeşti ansamblul".
Momentele de tranziţie în şopârlă: dure, emoţionante
Într-un interviu acordat site-ului Flicks and Bits, Ifans a ţinut să menţioneze că a fost nevoie de multă muncă din partea animatorilor pentru a-i contopi imaginea prin intermediul graficii computerizate cu cea a antagonistului peliculei.
„Au existat momente în care m-am transformat din om în reptilă şi înapoi, din reptilă în om. Acelea au fost pentru mine cele mai interesante faze pe care le-am interpretat. Mă gândeam 'Ok, acum cât de reptilă sunt? Acum cât de om sunt?'".
„Sunt într-adevăr momente de tranziţie dure, emoţionante. Şi, bănuiesc eu, totul devine exacerbat din cauza dependenței de acest drog, de aşteptarea şi iuţeala transformării. E vorba apoi de numărătoarea inversă ce-l aduce din nou pe Connors în forma umană, cu toate neliniştile, îndoielile şi slăbiciunile sale - aşa cum le-ar vedea şi Șopârla”, a explicat actorul.
„Cât priveşte CGI-ul, m-am lăsat mult pe mâna oamenilor pricepuţi din faţa calculatoarelor, iar pentru lucrurile intermediare ale transformării intram pe mâna specialiştilor în machiaj timp de, în cel mai rău caz, şapte ore, vreme în care patru oameni se ocupau de mine”, a spus Ifans.
„Am fost chiar iritat de etapele astea, pentru că nu-mi place să stau nemişcat o perioadă lungă de timp. Însă cei care s-au ocupat de treaba asta sunt nemaipomeniţi în ceea ce fac şi am fost într-un fel uimit să văd cum patru mari artişti îşi realizează creaţiile pe faţa mea. A fost de-a dreptul fascinant”, a mai adăugat el.
Părerea ta
Spune-ţi părereadar aste e doar o alta varianta