Alejandro González Iñárritu, care s-a remarcat iniţial ca DJ, apoi ca cel mai tânăr producător de televiziune pe care l-a avut vreodată Mexicul, a reuşit la 36 de ani să primească o nominalizare la Oscar pentru violenta dramă Amores Perros, în care luptele dintre câini - arătate în toată realitatea lor sângeroasă - erau o metaforă pentru emoţiile crude ale personajelor.
Biutiful, cel mai recent film al lui Iñárritu, cu lansarea în România pe 25 martie, îl face pe spectator să stea faţă în faţă cu moartea,
la fel de intens ca în Amores perros, şi aşa cum te făcea 21 de grame, într-un ritm mai lin - însă, asemenea
curgerii inexorabile spre nefiinţă. La capitolul intensitate emotionala - Iñárritu reuşeşte să ne răvăşească în Biutiful, aşa cum o făcea şi în filmele anterioare:
sunt câteva momente care ne invadează, care ajung la noi fără să mai
poată întâlni vreo barieră a minţii. În 2007 devenea singurul regizor mexican care primea o nominalizare la Oscar pentru Regie, cu filmul Babel.
Tocmai pentru că Alejandro González Iñárritu este în stare să creeze momente atât de intense, pentru că "lucrează" în spectator ca pe cord deschis, pentru că ne face să avem revelaţii, şi să preluăm trăirile personajelor, dedicăm acest articol celor mai intense scene din filmele lui. Atenţie, articolul conţine spoilere!
Părerea ta
Spune-ţi părereaun film destul de lung dar pe care l-am savurat in fiecare clipa si secventa
Trist, Inarritu merita mai mult
o sa iti placa mai mult decat babel si 21 grame combinate
Articolul nu-i bine facut. In filmul Babel se ancheteaza moartea mamei lui Chieko, nu a tatalui.