Cronică: Hot Tub Time Machine

de Ştefan Dobroiu în 30 Mar 2010
Cronică: Hot Tub Time Machine

În acest Plăcintă Americană cu cvadragenari sau, şi mai bine, hibrid între Plăcintă Americană şi 17 Again (sau Înapoi în viitor, chiar dacă filmul lui Zemeckis e muuult mai atent la dedesubturile fizice ale călătoriei în timp) avem de-a face cu patru tipi într-un jacuzzi care, ajutat de o bizară combinaţie de băutură energizantă, alcool şi... veveriţă, îi trimite, ai ghicit, în trecut, în 1986. Dacă îţi place genul Plăcintă Americană şi ţii la tăvăleala unor glume extrem de sexuale, Teleportaţi în adolescenţă clar este o alegere bună pentru două ore de pierdut în weekend, mai ales dacă ajungi în sala de cinema însoţit de cei mai buni prieteni.

Adam (John Cusack), Lou (Rob Corddry), Nick (Craig Robinson) şi Jacob (Clark Duke) formează cel mai puţin sudat grup posibil. Adam lucrează în asigurări şi a fost părăsit de prietenă. Amicii îl consideră egoist şi indiferent, aşa că nu-i de mirare că n-a mai vorbit cu ei de milenii. Nick este atât de dominat de soţia lui (care-l şi înşeală), încât i-a adoptat numele, iar Lou, ei bine, tocmai a încercat să se sinucidă. De fapt, călătoria celor patru într-o staţiune de munte unde au petrecut de minune cu două decenii în urmă este plănuită doar pentru a-i lua acestuia gândul de la vreo nouă încercare (cu siguranţă la fel de nereuşită) de a-şi lua viaţa. Dacă cei trei cvadragenari de-abia aşteaptă să se bucure din nou de viaţă (asta în timp ce încearcă într-o doară să revină în 2010), cu totul alta este situaţia este cu Jacob, nepotul dependent de jocuri de calculator al lui Adam, cu atât mai îngrijorat de aventură cu cât a fost teleportat într-un an dinaintea propriei naşteri.

Chiar dacă o să-l uiţi de îndată ce ieşi din sala de cinema, Teleportaţi în adolescenţă îşi face treaba pentru cele 100 de minute ale sale, mai ales dacă-ţi place umorul extrem de frust şi sexual. Niciun subiect incomod nu este lăsat deoparte, de la disfuncţii erectile la felaţii meseriaşe, iar celebra scenă cu paharul de bere din Plăcintă americană are parte de o nouă versiune cu acelaşi ingredient minune, dar mult mai... in your face, ca să zic aşa. Blonde sexy şi primitoare, droguri şi băutură cât cuprinde reconfirmă impresia că deceniul nouă a fost cel mai cool (cel puţin în filmele americane) şi mai că-ţi iau ochii de la adevăratul mesaj al filmului (ceva cu prietenia...), cu totul pierdut printre atâtea poante şi isterie.

Unul din cele mai trăsnite (şi în acelaşi timp neverosimile) roluri le interpretează în film Sebastian Stan, un actor de origine română (a plecat din ţară la opt ani) cunoscut mai ales pentru apariţiile sale din serialul Gossip Girl şi thrillerul supranatural The Covenant. Până îl vom revedea pe Stan în Black Swan, unde joacă alături de Natalie Portman un rol despre n-am reuşit să aflăm nimic, trebuie să-l vezi cum "dă cu karata" în Hot Tub Time Machine, într-un rol de... tocilar popular şi patriot, care crede la un moment dat că "antipaticii" Adam, Lou, Nick şi Jacob sunt spioni ruşi.

ingerashuldemonic pe 2 aprilie 2010 23:25
nu stiu de ce dar nu il vad ca fiind film bun...poate ptr ca nu am nimic de invatat/aflat din el....oricum comentez mai multe dupa ce il vad....poate ca imi va insela asteptarile...poate...
amalius2000 pe 3 aprilie 2010 03:06