Doua argumente contra Oscarului pentru Penelope Cruz

de Gloria Sauciuc în 23 Feb 2009
 Doua argumente contra Oscarului pentru Penelope Cruz

Iata ca dintre cele cinci candidate la Oscarul pentru cea mai buna interpretare feminina, rol secundar, Academia a decis ca Penelope Cruz sa ia ravnita statueta, fapt care ne face sa concluzionam ca - in ochii Academiei - a cantarit mai greu personajul, decat interpretarea in sine. Iata doua argumente care ne indreptatesc sa-i tragem un pic de urechi pe membrii juriului, pentru decizia lor.

Prima nelamurire este: cum se face ca tocmai cel mai spumos personaj ia premiul Oscar? Penelope Cruz o interpreteaza pe Maria Elena, fosta sotie a personajului lui Javier Bardem, un pictor, dandy seducator. Maria Elena a trecut prin mai multe tentative de sinuncidere, dupa divort, si se pare ca echilibrul nu si-l poate gasi nici in pictura (si ea picteaza), ci doar in compania fostului sot. Totul este de inteles pana cand, mutat cu noua iubita, Christina (Scarlett Johansson), personajul lui Bardem trebuie s-o accepte in casa si pe fosta sotie, asta ca sa evite un nou act sinucigas din partea ei. Prin urmare, cei trei - fosta sotie, iubita si barbatul - trebuie sa convietuiasca sub acelasi acoperis.

Personajul lui Cruz este intr-adevar exploziv - scenele de gelozie nu lipsesc, competitia pentru a (re)castiga inima lui José Antonio (Bardem) alterneaza cu o solidaritate trista intre cele doua femei care iubesc acelasi barbat, urmand acceptarea aceastei convietuiri bizare si, surpriza de final - le menage a trois. Woody Allen a reusit sa-i dea foarte multa culoare personajului Maria Elena, sa-l faca exotic, haotic, dar actrita nu-l stapaneste, ci - haotic cum e - il scapa din maini si-l face acaparant, din certaret il face telenovelistic.

Un personaj precum cel al servitoarei care il adopta pe Benjamin Button in azilul de batrani cu siguranta nu e la fel de spumos, desi Taraji P. Henson chiar a facut un rol bun, si nici cel al lui Amy Adams, ca Sora James intr-o scoala catolica; poate doar stripteuza trecuta de prima tinerete - jucata de Marisa Tomei - in "The Wrestler" mai reuseste sa atinga un nivel de efervescenta similar.

In al doilea rand, Penelope Cruz, prin personajul sau, a dezechilibrat in multe secvente economia relatiilor dintre personaje; Maria Elena este un personaj haotic, dar Penelope Cruz greseste si atrage toata atentia asupra ei. Cum se explica faptul ca, desi nu apare deloc in prima jumatate si mai bine din film, pe ea o tinem mine dintre toti - in conditiile in care si Bardem, Johansson si Rebecca Hall fac niste roluri foarte bune? Personajul lui Cruz tipa mult, e cand convulsiv, cand patetic, cand telenovelistic. Si nu credem ca asta si-a dorit Woody Allen.

Singurul lucru pe care i-l putem ierta Academiei este ca niciuna dintre celelalte interpretari nu este semnificativ mai buna, chiar daca mie mi-au placut mai mult  Marisa Tomei si Taraji P. Henson, tocmai pentru interpretari oneste.

Taguri:  oscar2009 news

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells