"Max Payne" - Strutocamila de blockbuster cu film de continut . Calitati si defecte, in genere compensatorii

de Mihnea Columbeanu în 17 Oct 2008
"Max Payne" - Strutocamila de blockbuster cu film de continut . Calitati si defecte, in genere compensatorii

Un cadru din primul sfert de ora al filmului (in statia de metrou, Max vazut din spate, mergand inainte spre trei personaje dubioase) ii marcheaza provenienta de third-person 3D shooter VG - dar in continuare avem surpriza de a constata ca nu e nicidecum un blockbuster nazbatios ca atatea alte adaptari de jocuri video, benzi desenate, sau nici macar, ci o incercare de a reformula povestea mai mult pe axa continutului decat a actiunii, inclusiv pe tema motivului faustic, amintind in primul rand de "Angel Heart" - la care face trimitere motivul ninsorii declarat false, mai ales intr-un alt cadru-marca din segmentul introductiv. Iese un fel de strutocamila doldora de calitati si defecte, in genere compensatorii. Partea proasta sta eminamente in poveste - schematica, previzibila, cu veleitati de originalitate fortata.

Partea buna vine de la regia lui John Moore, surprinzator de precisa si expresiva (in comparatie cu futilele remake-uri dupa "Flight of the Phoenix", 2004, si "The Omen", 2006) pana la limita cand sare calul, cazand in ridicol (mai ales in motivul valkiriilor, ingrozitor de prost facute: niste ciori semi-umanoide jumulite, din fum cartonat, cu beculete-n chip de ochi - si complet inutile: sfarteca o tanti, zvarl un nenea de la etaj, si falfaie-n fundalul protagonistului cand il macina constiinta; da' de rezolvat ceva la nivel dramaturgic, nema).

Totusi, dincolo de toate aceste neimpliniri epice, filmul are stil si atmosfera, si imprima o stare substantiala de thriller sumbru, in care vulnerabilitatile sufletesti transforma eroul invincibil intr-un cvasi-antierou. Mark Wahlberg, in rolul titular, e pietros in sens bun - rece, economic, discret-incruntat, in contrast cu durerile interioare (si totalmente sablonarde) care-l anima, completat armonios de Chris "Ludacris" Bridges, in politistul Jim Bravura (dracu' sa ma ia daca pricep ce-or fi vrut cu numele asta aiuristic, nepotrivit cu personajul nici direct, nici pe dos, nici la trozneala). Beau Bridges e un negativ stereotip, in schimb Amaury Nolasco reuseste sa compuna un accesoriu malefic credibil si destul de original - chiar si fara tatuaje.

Pacat ca Olga Kurylenko e o Natasa pe cat de sexoasa, pe-atat de rizibila - noroc cu Mila Kunis, care mai drege cat de cat coada la ibric, in rolul razbunatoarei surori. Si mai pacat e ca se fasaie diabolismul feminin al lui Kate Burton (dar noroc cu secventa de dupa genericul final, care promite un sequel vartos in juru-i - asa ca nu dati fuga la buda, ca nici nu stiti ce pierdeti!)

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Cronică

jinglebells