Un alt mesager al mortii: Ben Foster

de Stefan Dobroiu în 10 Feb 2009
Un alt mesager al mortii: Ben Foster

Ben Foster (negativul din 3:10 to Yuma sau Hostage) este primul pretendent masculin la premiul de interpretare la Berlin cu intensul sau rol din The Messenger. Alaturi de Woody Harrelson, Foster interpreteaza un soldat intors din Irak, care-si petrece ultimele trei luni in serviciul unchiului Sam la departamentul Notificari. Cei doi au probabil cea mai ingrata sarcina din armata americana: trebuie sa anunte rudelor moartea soldatilor pe front.

Regizat de debutantul Oren Moverman (co-scenarist la I'm Not There), The Messeneger are imens de castigat din interpretarea lui Foster, acesta confirmand (pentru a cata oara?) ca este unul dintre cei mai talentati tineri actori de la Hollywood. Foster, care tocmai a terminat filmarile la Pandorum, un SF psihologic despre niste astronauti treziti din somnul criogenic fara sa aiba vreo idee despre identitatea sau misiunea lor, se confrunta cu o problema asemanatoare in filmul lui Moverman, doar ca de aceasta data factorul extrem si extern este razboiul.

Erou medaliat, Will a fost ranit in timpul unei operatiuni si trimis inapoi in State. Tanarul nu vede deloc cu ochi buni noua lui misiune, care ii trezeste sentimente dintre cele mai contradictorii, dar in primul rand remuscare si vina. Alaturi de Tony, mult mai experimentatul ofiter interpretat de Harrelson, Will trebuie sa respecte o procedura ingrata, caci cei doi nu au voie sa comunice decesul soldatilor decat rudelor de gradul intai si nu prietenelor sau iubitelor acestora. Moverman trece in revista mai multe situatii de acest gen (prin urmare asteptati-va la scene emotionante, mai ales daca si Steve Buscemi se afla in cadru), pregatind izbucniri ale tanarului Will, mai intens si profund decat Tony, care ia totul in ras si comenteaza adesea acid ceea ce se intampla.

Traumele din razboi ale lui Will sunt un plan pe care Moverman insista, adesea cu mult umor. O parte importanta a scenariului este si atractia resimtita de soldat pentru Olivia, vaduva (Samantha Morton) unui soldat decedat in razboi, deces anuntat de insusi Will. Desi descris adesea drept povestea unei iubiri tabu, forta filmului nu rezida in relatia dintre Will si Olivia, ci in cea dintre Will si Tony, The Messenger fiind astfel primul film eminamente masculin al festivalului. Bineinteles ca nu lipsesc betiile crancene, rabufniri de testosteron, marturisi inlacrimate sau excursii sexuale, in care cei doi soldati se arunca cu ochii inchisi, descoperindu-se ca doi detectivi parteneri. Un film cu multa inima si interpretari excelente, The Messenger va ajunge si pe ecranele din Romania, in cursul acestui an. Sa-i tinem pumnii lui Foster pentru premiul de interpretare al Berlinalei, caci pana acum nu are contracandidat.

Taguri:  berlin2009 review

Părerea ta

Spune-ţi părerea
alex_il_fenomeno pe 5 decembrie 2011 17:17
daca nu gresesc , nu acesta a primit rolul ...

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells