Articole Lady in the Water

(2006)

Doamna din apă

Pazitorii lumii albastre

Precum legenda Lumii Albastre, creaturile care servesc ca pãzitori între ea si lumea umanã sunt inventii ale imaginatie lui M. Night Shyamalan. „A fost amuzant sã concepem ceva cu totul nou, care nu îsi are rãdãcinile în nici o altã parte,” spune el. „A trebuit sã mã gândesc cum aceste creaturi ar putea exista fãrã ca nimeni sã le observe si sã stie ceva despre ele. Astfel încât copacii si iarba devin locurile de bazã de unde eu pornesc”

Shyamalan a adus designerul de creaturi si graficianul Mark „Crash” McCreery (The Village, Pireates of the Caribbean: The Curse of Black Pearl, Van Helsing) la bord în timp ce el scria a doua parte a scenariului. „Crash este un tip incredibil de inteligent si am încredere totalã în el,” spune Shyamalan. „A multime din lucrurile pe care el le-a scris m-au inspirat – în timp ce eu lucram la scenariu si în timpul producerii filmului.avea imaginile lui în camera de montaj pentru a ne reaminti de frumusetea si de teama si sentimentul pe care le avem când încercãm sã concepem.”

Nestiut de cãtre chiriasi, trãind în pajistea de la marginea The Cove se aflã Scrunt, o bestie formidabilã si de temut cu misiunea de a o opri Narfele de a se misca în sigurantã prin lumea umanã - si de a le impiedicã sã revinã în lumea lor. Lame ascutite de iarbã sunt scoase afarã din spatele sãu si îl ajutã pe Scrunt sã se camufleze în pajiste. Doar o micã zgârieturã din partea lui Scrunt infecteazã prada sa cu un venin numit Kii (pronuntat „key”) care încet stoarce viata din victima lui.

„Mi-a plãcut ideea lui Night cã aceastã creaturã ar putea sã se ascundã în iarbã si sã disparã în felul acesta,” spune McCreery. „Existã o sãlbãticie mortalã în Scrunt, dar a fost de asemenea important pentru noi sã portretizãm o creaturã care sã aibã si un fel de inteligentã. Nu este doar o bestie care ucide tot ce iese pe usã. Este foarte inteligent si secretos.”

Singura persoanã de care Scrunt se teme este Tartutic, trei creaturi asemãnãtoare unor maimute care formeazã o fortã invincibilã care mentine legea si ordinea în Lumea Albastrã.
Aceste trei fiinte sunt atât de diabolice, încât ele si-au ucis pãrinti chiar în noaptea în care au fost nãscuti, spune Shyamalan despre cele trei personaje de temut, ale cãror înfãtisare ca de crengi de copaci le permite sã se ascundã în copaci.

„Teama de Tartutic a sprijint legile în Lumea Albastrã pentru secole. Nici o creaturã în viatã nu a vãzut vreodatã vreun Tartutic, deoarece dacã îi vezi, acest lucru înseamnã cã ai încãlcat legea si cã urmeazã sã fi ucis”

Marele Eatlon serveste ca cel mai mare zeu al Lumii Albastre - si al nostru. Cu anvergura aripilor de 40 de picioare, aceastã creaturã este ultima dintr-o specie de altfel apusã de vulturi uriasi care le transportã pe Narfe din lumea umanã în Lumea Albastrã. Dacã Story se va întoarce acasã si îsi asumã destinul de a salva lumea în calitate de Madam Narf, Cleveland si ceilalti chiriasi trebuie sã o ajute sã zboare cu Marele Eatlon

Toate aceste creaturi unice au fost aduse la viatã pentru film printr-o combinatie de efecte speciale practice si CGI. Specialistii în efecte speciale pentru creaturi cinematografice de la Spectra Motion Inc au produs un versiune animatronice 3D ale lui Scrunt si ale lui Tartutic care au fost folosite în timpul productiei fizice. un învelis de aluminiu adãpostea interioarele electronice ale creaturilor, care au trebuit sã fie date cu solutii rezistente la apã pentru numeroasele secvente de ploaie ale filmului înainte de a fi acoperite de o piele din latex.

Scrunt-i complet functionali erau capabili sã meargã, sã alerge si sã aibã o gamã largã de expresii faciale – produse prin executarea colectivã a sase pãpusari de la Spectral Motion care operau o consolã computerizatã si telecomenzi. Numãrul de pãpusari care îl manevrau pe Scrunt depindea de complexitatea scenei pe care aveam sã o filmãm si de actiunea desemnatã prin scenariul lui Shyamalan. Câte un pãpusar era dedicat fiecãrei urechi, gurii si ochilor, cu un alt operator care controla restul corpului prin intermediul computerului.

Tartutic era interpretat de trei actori, fiecare îmbrãcati în costume care aveau mâini si picioare si un cap mecanic controlat de cãtre doi pãpusari. Costumele erau fãcute din latex, cu pielea lor ca de copaci formatã din plastic încãlzit.

Spectral Motion a proiectat de asemenea si creat protezele care îl transformau pe Freddy Rodriguez în Reggie, personajul al cãrui picior si mânã sunt cu 30 de centrimetri mai mari decât partea sa stângã.

Aerianul si profund de elegantul Mare Eatlon a fost proiectat de Crash McCreery si adus la viatã în post-productie prin inovatoarele efecte speciale ILM, care au furnizat de asemenea intensificãrii CGI în secventele în care erau Scrunt si Tartutic. „Este o bucurie pentru mine sã lucrez cu ILM,” spune Shyamalan. „Am vãzut Star Wars când avea sapte ani si am fost uimit de ceea ce ILM crease. Sã lucrezi cu ei la Doamna din Apã mi se pare ca si cum am ajuns de unde am pornit, lucru care este extraordinar.”
Sinopsis Personajele
jinglebells