Cronică

• Cars 2, prima cronică

30.06.2011 Articol Cars 2, prima cronică Cinemagia a văzut (legal şi în România) continuarea Cars 2 şi poate să-ţi spună că, deşi nu este deloc de neuitat, animaţia Pixar merită să-ţi iei cei mai mici membri ai familiei şi să faci o vizită la cinema. Pe lângă că arată nemaipomenit, vrăjitorii de la Pixar fac exact ceea ce ştiu mai bine: să spună o poveste despre prietenia care depăşeşte orice obstacol.Unele dintre cele mai iubite personaje ale tuturor timpurilor (spunem asta bazându-ne nu pe succesul primului film, ci pe suma de aproape zece miliarde de dolari încasată de Disney din vânzarea jucăriilor şi-a altor produse inspirate de  Cars), Lightning McQueen (Owen Wilson) şi Mater (Larry The Cable Guy) îşi continuă aventurile, doar că de această dată ele au loc pe tot parcursul lumii, ceea ce e un nemaipomenit prilej pentru glu... citeşte
  • Prima cronică: Transformers 3!

29.06.2011 Articol Prima cronică: Transformers 3! Cinemagia a văzut aseară prima proiecţie în România a aşteptatului Transformers 3 şi poate să-ţi spună că, deşi scenariul este cam haotic, filmul va fi unul dintre cele mai spectaculoase ale lui 2011.Văzut în cele mai bune condiţii în cinematograful IMAX, Transformers 3 are momente în care-ţi ia pur şi simplu răsuflarea. 3D-ul arată excelent, iar Michael Bay dă dovadă că stăpâneşte cât se poate de bine tehnologia. Dacă la Transformers: Revenge of the Fallen stilul de montaj extrem de alert al lui Bay (deh, regizor şcolit cu reclame şi videoclipuri) putea să devină obositor, Transformers 3 rezolvă această problemă pentru a se adapta la filmarea 3D mai greoaie, dar prin nimic mai puţin spectaculoasă.În ceea ce priveşte povestea, marele avantaj al celei de-a treia părţi este modul inspirat în... citeşte
  • Cronică: Pinguinii domnului Popper

22.06.2011 Articol Cronică: Pinguinii domnului Popper Noile giumbuşlucuri ale lui Jim Carrey se lansează pe marile ecrane de vineri, iar cei mai bucuroşi s-ar putea să fie cei mici. Dacă nu ştiai cum să-ţi petreci cu ei două ore în weekend, acest film semnat de Mark Waters ar fi o variantă, dar nu te aştepta să să te distrezi la fel de bine. Pe alocuri povestea trenează şi, oricât de simpatic e mesajul, simţi că "pinguinilor" le-ar mai trebui ceva ca să te binedispună cu adevărat.Cea mai mare bucurie prilejuită de Mr. Popper's Penguins nu a fost reîntâlnirea cu Jim Carrey (celebrul actor de comedie arată foarte îmbătrânit şi nu pare foarte în formă), ci cu Angela Lansbury, celebra actriţă britanică. La cei 85 de ani ai săi, Lansbury este cât se poate de energică în rolul doamnei van Gundy, proprietara apreciatului local Tavern on the Green, a... citeşte
  • Cronică Hanna

17.06.2011 Articol Cronică Hanna Ce frapează la producţia Hanna este faptul că e un film de acţiune cu o estetică şi structura dramaturgică preluate din ecranizarea basmelor. Hanna (Saoirse Ronan) este o Rapunzel izolată de lume, nu într-un turn, ci în pustietăţile Finlandei, nu de către cea care îi zice că e mamă, ci de Erik (Eric Bana), care îi zice că îi este tată. Acesta o antrenează pentru a deveni o adevărată maşină de ucis, iar fata pleacă într-o călătorie (misiune, daca e să vorbim pe limba filmelor de acţiune) pe parcursul căreia are de înfruntat forţe ale răului, dar pe care le învinge până la urmă, cu anumite costuri, însă. Pe parcurs intră în ecuaţie o adevărată vrăjitoare, o nemiloasă agentă secretă (Cate Blanchett). Cu aşa o formulă, Hanna deschide ferestrele ferecate ale subconştientului spectatorului, acc... citeşte
  • Cronică: Să nu mă părăseşti

16.06.2011 Articol Cronică: Să nu mă părăseşti Ceva ne spune că cei care au citit romanul scriitorului de origine japoneză Kazuo Ishiguro vor aprecia mai mult ecranizarea Să nu mă părăseşti, avându-i în rolurile principale pe Carey Mulligan, Keira Knightley şi Andrew Garfield, viitorul Spider-Man. Cei care nu l-au citit vor păţi ca noi: la sfârşit sentimentul că filmul nu ţi-a zis lucruri esenţiale este foarte deranjant.Cu siguranţă mulţi se vor îndrăgosti de filmul lui Mark Romanek, dar la fel de mulţi îl vor urî: este pur şi simplu imposibil ca ecranizarea să te lase indiferent! În acelaşi timp este dificil să vorbeşti despre acest film fără să-i dezvălui ingredientul cel mai de seamă. Noi spunem doar atât: citeşte cu atenţie avertismentul din primele cadre şi ai să-ţi dai seama cât se poate de curând despre ce-i vorba pentru că este... citeşte
  • Cronică: Potopul/Mabul

10.06.2011 Articol Cronică: Potopul/Mabul Când intri la un film israelian, ai toate motivele să te aştepţi la un manifest politic, social sau religios, dar nu e deloc cazul o dată ce ţi-ai cumpărat bilet la Mabul/Potopul (atenţie, îl poţi revedea mâine, de la ora 11, la cinema Florin Piersic), o dramă de familie pe care cu greu o vei putea uita. Noi l-am pus deja pe raftul cu cele mai emoţionante şi captivante filme despre maturizare văzute vreodată.Prim film regizat solo de Guy Nattiv, Mabul respiră universalitate: chiar dacă e bine ancorat în societatea israeliană, povestea micului Yoni, un băiat de 13 ani care de-abia aşteaptă ceremonia de Bar Mitzvah şi e emoţionant de nerăbdător să devină "bărbat", ar putea avea loc oriunde. Echilibrul fragil din familia lui Yoni primeşte un brânci distrugător în momentul când fratele autist ... citeşte
  • Cronică: Principii de viaţă

08.06.2011 Articol Cronică: Principii de viaţă Aşteptatul Principii de viaţă, cel de-al doilea film al lui Constantin Popescu Jr. (după Portretul luptătorului la tinereţe) a avut vinei premiera în cinematografe. Marele merit al filmului este fără îndoială interpretarea excelentă a lui Vlad Ivanov, care are şanse imense la un trofeu Gopo în martie 2012.O schimbare de 180 de grade faţă de efortul său regizoral (şi scenaristic) anterior, acţiunea din Principii de viaţă are loc pe parcursul a 24 de ore şi ni-l arată pe Vlad Ivanov în primul rol principal al carierei: cel al lui Emilian Velicanu, un bărbat la vreo patruzeci de ani divorţat şi recăsătorit, foarte pe fugă să-şi rezolve toate treburile cu o zi înainte de plecarea la mare cu noua familie şi fiul din prima căsătorie. Pe umerii cărnoşi ai actorului devenit celebru în toată lumea ... citeşte
  • Cronică X-MEN: Cei dintâi

08.06.2011 Articol Cronică X-MEN: Cei dintâi Dramaturgia filmului urmăreşte o linie simplă, povestea pur şi simplu creşte prin prezentarea personajelor, deci prin adiţionarea istoriei personale a eroilor (tratate mai în amănunt - ca în cazul lui Erik Lehnsherr/Magneto sau destul de expediat - ca în cazul lui Mistique). Există un plot care creşte simultan, cel al posibilei izbucniri a unui război nuclear, în spatele căruia este mutantul Sebastian Shaw (Kevin Bacon). Cu totul, producţia este densă şi dinamică, are ritm şi energie, acţiunea curge antrenant, cu momente pur şi simplu spectaculoase, asta pentru că Matthew Vaughn - aflat la al patrulea film, după ce a regizat, printre altele, Stardust şi Kick-Ass - reuşeşte să povestească pur şi simplu captivant şi ştie să facă spectacol.Filmul de faţă s-ar putea numi X-Men: Magneto sau X-M ... citeşte
  • Cronică: Judecătorul sadomasochist

07.06.2011 Articol Cronică: Judecătorul sadomasochist Mai mult decât un film inspirat din fapte reale sau un film social, Judecătorul sadomasochist este o poveste de dragoste care arată cât de departe poate merge cineva pentru a-şi face partenerul fericit. La un moment dat în timpul acestei producţii belgiene te gândeşti la marile poveşti de dragoste ale literaturii în care protagoniştii sunt în stare să meargă până la capătul lumii pentru a fi alături de cel drag. Dar dacă acest voiaj fantastic trebuie făcut la capătul propriilor temeri, nesiguranţe, rezerve şi prejudecăţi, la o distanţă ca de la cer la Pământ faţă de familiara zonă de confort?Gene Bervoets şi Veerle Dobbelaere sunt Koen şi Magda Allegaerdts, doi soţi aflaţi în pragul împlinirii a 15 ani de la căsătorie. Şomeră de câteva luni, Magda se luptă cu o depresie atroce şi într-o ră... citeşte
  • Cronică: Viaţa peştilor

06.06.2011 Articol Cronică: Viaţa peştilor Propunerea statului Chile pentru Oscar în 2011, Viaţa peştilor nu te ţine prea mult în şah să înţelegi despre ce e vorba: Andres, un tânăr chilian, se reîntoarce în ţară după o lungă perioadă petrecută în străinătate. La o aniversare, invidia vechilor prieteni, întrebările curioase despre exotica sa viaţă (scrie ghiduri de călătorie) şi rememorările vechilor isprăvi stârnesc amintiri, iar curând devine clar că socotelile cu trecutul sunt departe de a fi încheiate, căci la petrecere se află şi marea iubire a vieţii protagonistului, Bea.Ai nevoie de doar câteva minute ca să-ţi dai seama că titlul este o pledoarie pentru "acum". Cu excepţia câtorva colorate cadre cu un acvariu, Matías Bize (En la cama/În pat) nu forţează spectatorul cu trimiteri prea evidente care să justifice cele două cuvin... citeşte
  • Cronică: Seniorii/Oldboys

05.06.2011 Articol Cronică: Seniorii/Oldboys E de ajuns să-i arunci o privire lui Vagn (Kristian Halken), ca să-ţi dai seama că nu se petrece prea mult în spatele privirii lui obosit-indiferente. La cei 55 de ani ai săi, Vagn nu prea are multe de aşteptat cu nerăbdare de la viitor, iar viaţa lui ritmată de hobby-uri inofensive nu are parte decât de o singură provocare socială: meciurile de fotbal cu echipa în care joacă de decenii. "Nu mă omorî", va zice el la un moment dat, "că trebuie să ajung la un meci", asta ca să vezi cât de străveziu este motorul care-i animă viaţa. Dar lucrurile se vor schimba când întreaga echipă pleacă în Suedia cu autocarul, pentru un amical cu alţi "seniori", iar Vagn este uitat pe drum într-o benzinărie...Comedia lui Nikolaj Steen are atâta inimă, încât te şi miri că vine din recea Danemarcă, ţara cu cei... citeşte
  • Zombie cu ţâţe mari

05.06.2011 Articol Zombie cu ţâţe mari Nu ai cum să ignori un film cu un astfel de titlu, aşa că bine-ai face să-ţi suni câţiva prieteni şi să mergi însoţit de un grup cât mai mare la cea de-a doua dintre proiecţiile de la miezul nopţii programate de organizatorii TIFF pentru acest hibrid comedie-horror-sexploitation. Ai grijă: filmul nu este recomandat minorilor!Dacă credeai că cinema-ul japonez ezită între drame intimiste şi horror-uri bântuitoare, iată că Takao Nakano ignoră cu aplomb direcţiile preferate ale colegilor lui şi-o pune de o delicioasă debandadă, amestecând laolaltă striptease, acţiune, comedie şi violenţă cu sânge împroşcat voluptos în toate direcţiile, sâni (mari) dezgoliţi şi hoarde de zombie care mai de care mai vioi, stârniţi probabil şi de formele perfecte ale victimelor lor.În vizor este Lena, o stripteuz... citeşte
  • Cronică: L-am văzut pe Diavol

04.06.2011 Articol Cronică: L-am văzut pe Diavol Cu avalanşa de thrillere realizate cu copy-paste de Hollywood nu-i de mirare că genul are cumplit de suferit, filmele lansate în România fiind adesea amuzant de previzibile. Iată că lucrurile se schimbă o dată ce păşim pe tărâmul asiatic: I Saw the Devil este o gură de aer proaspăt (sau o găleată de sânge proaspăt, dacă preferi) şi, chiar dacă durează două ore şi 20 de minute, nu te plictiseşti nici măcar o clipă. Dacă n-ai ocazia să-l vezi la TIFF, ar fi mai bine să-ţi procuri DVD-ul înainte de a fi tentat să vezi varianta americană, cu siguranţă deja în pregătire.Categoric Interzis minorilor, L-am văzut pe Diavol este suficient de sângeros şi violent ca să-i facă pe spectatorii mai sensibili să-şi ferească privirea la anumite scene. Pentru amatorii genului, este thrillerul desăvârşit: în... citeşte
  • Cronică: Nevasta la putere

03.06.2011 Articol Cronică: Nevasta la putere Organizatorii TIFF nu puteau găsi un film mai potrivit pentru startul ediţiei aniversare decât Potiche/Nevasta la putere (excelentă traducerea în română a titlului!), al doilea lungmetraj al lui François Ozon cu Catherine Deneuve în rolul principal după excelentul 8 femmes din 2002. Potiche reprezintă şi a şaptea colaborare dintre Deneuve şi Gérard Depardieu şi, pentru că nu toată lumea poate să le vadă chimia excelentă la Cluj, avem o veste bună: filmul se lansează în toată ţara o dată cu deschiderea TIFF.Titlul să nu ţi se pară înşelător. Nevasta la putere este un manifest feminist, dar în acelaşi timp este mult mai mult de-atât şi îşi învăluie în energie şi culoare un mesaj care acoperă ambele sexe şi toate generaţiile. Îţi spune, pe scurt, că ai tot ce trebuie ca să schimbi ceea ce nu... citeşte
  • Hangover 2, aceeaşi poveste, succes mai mare

01.06.2011 Articol Hangover 2, aceeaşi poveste, succes mai mare Dacă repeţi o poantă, după ce şi-a făcut deja efectul, o să-ţi determini spectatorul să ridice o sprânceană şi să se deconecteze de la poveste. Iar dacă vii cu un remake, folosind aceiaşi actori, la numai doi ani diferenţă, remake pe care îl vinzi - însă - ca sequel, înseamnă că îţi vei pierde spectatorul. Care muşcă o dată momeala, dar a doua oară se învaţă minte. Acel spectator peste medie, care râde la gagurile rudimentare şi poantele încărcate sexual, dar care ar vrea şi umor de dialog, soluţii neaşteptate la nivel dramaturgic, şi nuanţe la strâmbăturile pe care ni le livrează non-stop Stu (Ed Helms), Phil (Bradley Cooper), Alan (Zach Galifianakis) şi dl. Chow (Ken Jeong, care îşi tot dă jos chiloţii de la primul film încoace).  Remake vândut ca sequel E dezamăgitor să regăseşti toat... citeşte
  • Răul din Superman, premiat la Cannes

30.05.2011 Articol Răul din Superman, premiat la Cannes Afectat de o serie de viziuni apocaliptice, un tată şi soţ (Michael Shannon) se întreabă în filmul Take Shelter, de Jeff Nichols, dacă e mai urgent să îşi pună familia la adăpost de tornada care vine, sau mai degrabă de el însuşi. Un film apocaliptic în care miza nu stă exclusiv în secvenţele spectaculoase, cu cataclismul propriu-zis, ci într-un climax amânat, care transmite spectatorului stările anxiogene ale personajului și-i prelungește dilema: e în fața unui SF, sau a unui film psihologic? Dacă ţi-l aminteşti pe Shannon din Revolutionary Road, rolul aducându-i în 2009 o nominalizare la Oscar, sau din Boardwalk Empire, unde l-a interpretat pe întunecatul poliţist Van Alden, vei avea o surpriză plăcută să-l redescoperi în rolul lui Curtis, din Take Shelter, mai ales că după acest film îi... citeşte
  • Cannes: super-urmărire cu maşini

27.05.2011 Articol Cannes: super-urmărire cu maşini Regizorul de origine daneză Nicolas Winding Refn a fost prezent la Cannes anul acesta cu primul său film american, Drive, selecţionat în competiţia oficială a Festivalului, cu o distribuţie de zile mari: Ryan Gosling, Carey Mulligan, Ron Perlman, Oscar Isaac, Bryan Cranston. Un heist movie american cu urmăriri de maşini şi mafioţi sângeroşi în care, totuşi, s-a acordat o atenţie deosebită personajelor, care nu mai sunt simple marionete, ce aleargă de colo până colo cu pistolul în mână, şi milioanele de euro la subbraţ, ci au o viaţă interioară, şi spun o poveste dincolo de acţiunea propriu-zisă. Filmarea urmăririlor s-a făcut într-un stil proaspăt, care te pune, ca spectator, pe scaunul copilotului. Mai mult, simultan cu acţiunea, avem parte de o poveste frumoasă de dragoste, cum nu am ma... citeşte
  • Loverboy, dragoste pervertită

19.05.2011 Articol Loverboy, dragoste pervertită Loverboy, producţia românească din secţiunea Un Certain Regard de anul acesta, a avut premiera miercuri după-amiază în Sala Debussy a Palatului Festivalului, în prezenţa a aproximativ 1000 de persoane. Mult şi îndelung aşteptatul al doilea lungmetraj al lui Cătălin Mitulescu este un film de dragoste cu scene erotice tratate dezinvolt, în care tocmai dragostea e pervertită, se vinde pe bani.Îndrăgitul cuplu din Eu cînd vreau să fluier, fluier, alcătuit din George Piştereanu şi Ada Condeescu, revine cu aceeaşi chimie prin care ne cucerea anterior, pentru a ne pune în situaţia de a reflecta asupra a ceea ce şi cât sacrifici din iubire. Personajele trec prin experienţe intense, iar regizorul Cătălin Mitulescu încearcă să jongleze eficient cu tensiunea exterio... citeşte
  • The Tree of Life, fluierat la proiecţie, cotat ca "excelent" de unii critici

17.05.2011 Articol The Tree of Life, fluierat la proiecţie, cotat ca "excelent" de unii critici The Tree of Life a fost cel mai aşteptat film din competiţia Festivalului de la Cannes, care a adus la început de săptămână şi cei mai mulţi cinefili pe Croazetă, iar acum are un alt record în palmares - i-a împărţit în două tabere pe criticii şi jurnaliştii de la Festival. Fluierat insistent la finalul proiecţiei pentru presă de luni, filmul primeşte punctajul maxim din partea criticilor de la The New York Times (SUA), Positif (Franţa), L'Unita (Italia), situându-se pe locul trei în clasamentul presei de specialitate, întocmit de publicaţia Screen International. Regizorul Terrence Malick, care face mai multe gesturi riscante în film, printre care arătarea unor dinozauri, renunţarea la naraţiunea clasică, pentru a folosi fără reţinere vocea din off, şi aducerea unui star ca Sean Penn doar ... citeşte
  • Cronică: Bridesmaids

13.05.2011 Articol Cronică: Bridesmaids După ce am văzut dezamăgitorul Iubit de împrumut, o vizită la cinema pentru Domnişoare de onoare/Bridesmaids nu mai suna la fel de bine, dar iată că ne-am înşelat: filmul regizat de Paul Feig şi produs de celebrul Judd Apatow are inimă, umor şi secvenţe suficient de indecente pentru a plăcea ambelor sexe.După ce am văzut-o în Paul, Kristen Wiig dovedeşte că poate ţine un întreg film pe umeri: ea este Annie, o tipă care cu siguranţă a cunoscut şi zile mai bune, după ce cofetăria îi dă faliment, iubitul o părăseşte, iar colegii de apartament îi fac zile amare. Vestea că cea mai bună prietenă a ei se căsătoreşte o dă şi mai mult peste cap, dar Annie trage aer în piept şi spune da când Lillian (Maya Rudolph) o roagă să-i fie domnişoară de onoare şi s-o ajute cu organizatul nunţii. Dacă te aşte... citeşte
Articole 1241 - 1260 din 1587

Cronică