Tehnologie

  • Acesta este planul pentru a face din filmele VR o afacere pe termen lung

    09.01.2017 Articol Acesta este planul pentru a face din filmele VR o afacere pe termen lung Realitatea virtuală (VR) este deocamdată la ceva distanţă de a fi o adevărată afacere pentru studiourile de film, iar marea lor provocare este să vadă, dincolo de entuziasmul de moment, o sursă viabilă de câştig. „Aşadar, nu este vorba de un câştig aici şi acum”, recunoaşte vicepreşedintele diviziei de VR a Sony, Jake Zim, citat de publicația The Drum. În cadrul unui discurs la Consumer Electronics Show (CES) 2017, unde analiştii din domeniu au deplâns lipsa unor inovaţii recente în domeniu, Zim a indicat că este normal ca într-un domeniu atât de puţin prospectat să lipsească foarte multe inovaţii pe termen scurt. „La ora actuală, studiourile nu privesc realitatea virtuală ca pe o sursă de câştig, în sensul unei valori adăugate... asta încercăm... citeşte
  • Tehnologii pe care le vom vedea în 2017

    30.12.2016 Articol Tehnologii pe care le vom vedea în 2017 Precum Forţa din Star Wars, diverse noi tehnologii îşi vor face apariţia şi vor influenţa viaţa cotidiană în 2017. Ceea ce putem anticipa este că, unele dintre ele ne vor lovi ca un cutremur. Altele, în schimb, vor apărea într-un mod discret şi ne vor influenţa în manieră subtilă, scrie Mashable.com Iată câteva dintre aceste tehnologii, ce fac filmele SF de anticipație să „pălească”. Realitatea virtuală (VR) Anii trecuţi am văzut o creştere semnificativă în acest domeniu, deşi nu a fost dublată de o transformare corespunzătoare a societăţii. Realitatea virtuală va rămâne cea mai importantă dintre tehnologiile aflate în dezvoltare în anul care vine, iar 2017 va marca trecerea acesteia de la statutul de curiozitate la cel de instrument eficient ... citeşte
  • Realism șocant. Asta promite inovativa tehnologie de filmare la 120 cadre pe secundă

    10.11.2016 Articol Realism șocant. Asta promite inovativa tehnologie de filmare la 120 cadre pe secundă Ang Lee și-a exprimat părerea că noile tehnologii puse la punct pentru filmul de acțiune hiper-realist Billy Lynn's Long Halftime Walk merită din nou încercate. Vorbim de tehnica folosirii unui număr record de cadre pe secundă, și anume 120, pe care regizorul o va folosi și în filmul despre box Thrilla in Manila. „Este ca atunci când mergi pe bicicletă, cazi, dar nu tragi concluzia că vei cădea de fiecare dată. Încerci din nou”, declara regizorul Ang Lee publicației The Associated Press. Ang Lee a filmat în 3D la rezoluție 4K și 120 de cadre pe secundă, de cinci ori mai mult decât tradiționalul 24 cadre pe secundă. Rezultatul este un realism uneori șocant: fețele actorilor sunt mult mai clar văzute, iar fundalul este extrem de bine detaliat. „Cred că sunt... citeşte
  • James Cameron promite filme 3D fără ochelari

    03.11.2016 Articol James Cameron promite filme 3D fără ochelari James Cameron anticipează sequel-uri Avatar fără ochelari 3D. Regizorul a fost cel care a introdus, în 2009, tehnologia ochelarilor 3D la filmul Avatar. Sperând că sequel-urile la Avatar vor ajuta la deschiderea de drumuri în domeniul tehnologiei 3D, regizorul susține că cele mai noi filme nu vor mai avea nevoie ca spectatorii să poarte ochelari 3D. Regizorul a introdus această tehnologie odată cu filmul Avatar din 2009, care a devenit filmul cu cele mai mari încasări, pregătind acum mai multe continuări ale originalului. Cameron intenționează să facă tehnologia 3D mai ușor de vizualizat, relatând că este aproape de un moment cheie, unul care va schimba radical modul în care fanii vizionează filmele, scrie presa internațională. „Am de gând să insist. Nu numa... citeşte
  • „Sully: Miracolul de pe râul Hudson”, filmat majoritar cu camerele IMAX

    11.09.2016 Articol „Sully: Miracolul de pe râul Hudson”, filmat majoritar cu camerele IMAX Regizorul Clint Eastwood a filmat 95% din scenele filmului cu noile camere ALEXA IMAX de 65 mm, făcând din „Sully” al doilea film în care sunt utilizate aceste camere, şi primul filmat aproape în întregime cu noile camere digitale 2D dezvoltate în cadrul parteneriatului dintre IMAX și ARRI. Exclusiv în IMAX, secvenţele se vor extinde pe verticală pentru a umple întregul ecran, oferind cu 26% mai multă acţiune decât ecranul standard, de o claritate şi culoare neegalate, pentru o experienţă cu adevărat unică şi captivantă. Iar prin folosirea acestor camere de cea mai înaltă rezoluţie, alături de procesul IMAX de digital re-mastering, producătorii de film au posibilitatea de a avea un format extins pentru prezentarea filmelor, oferind publicului imagini realiste... citeşte
  • Adio ochelari 3D! S-a inventat ecranul 3D...

    26.07.2016 Articol Adio ochelari 3D! S-a inventat ecranul 3D... Vă mai aduceți aminte premiera filmului Avatar din 2009, și de așteptările pe care le avea publicul despre filmele viitorului, care vor apărea toate în 3D? Și despre cum, peste câțiva ani, același public constata că de fiecare dată când urmărea filme 3D trebuia să își pună niște ochelari incomozi, care afectau fără soluție experiența tridimensională? Iată, lucrurile ar putea să se schimbe, odată cu dezvoltările ce au condus la un ecran 3D. Acesta  funcționează fără ochelari și s-a născut în laboratoarele MIT, scrie popularmechanics.com. Ecranele 3D care nu cer ochelari nu sunt totuși ceva nou. Anumite televizoare 3D utilizează așa-numita „barieră Parallax” care dau un efect 3D fără ochelari. Aceasta constă într-o serie de fante pe ecran car... citeşte
  • Experienţa PlayStation VR, comparabilă cu urmărirea de programe TV pe ecrane cu diagonala de 6 metri

    24.07.2016 Articol Experienţa PlayStation VR, comparabilă cu urmărirea de programe TV pe ecrane cu diagonala de 6 metri Cu toate că monitoarele de computer şi televizoarele de astăzi sunt mai mari decât acelea de acum zece ani sau mai mult, acestea nu sunt chiar atât de mari. Şi, cu siguranţă, acestea nu sunt de dimensiunile unui ecran de cinematograf, ceea ce este, probabil, unul dintre principalele motive pentru care lumea încă merge la cinema, deşi preţul biletelor pe plan global este în creştere. Sony susţine că experienţa PlayStation VR este comparabilă cu urmărirea de programe TV pe un ecran cu diagonala de aproape 226 de inci... Chiar şi aşa, Sony susţine că poate oferi o experienţă comparabilă aceleia din sala de cinema chiar acasă la utilizator, cu ajutorul căştii PlayStation VR (PSVR), care oferă echivalentul unui ecran de aproape 6 metri (226 de inci), scrie business... citeşte
  • Ce urmează după IMAX? Formatul revoluționar Barco Escape

    19.07.2016 Articol Ce urmează după IMAX? Formatul revoluționar Barco Escape A te uita la un film pe un singur ecran uriaş este bine - dar cum ar fi să te uiţi la trei deodată, pentru o experienţă senzorială panoramică completă? Noul format de proiecţie multi-screen urmăreşte să facă din filme o experienţă a tuturor simţurilor, scrie io9.gizmodo.com. Unul dintre primele filme ce se va proiecta în SUA în acest format este Star Trek Beyond, şi iată câteva imagini din felul în care acest film va arăta, în noul trailer de mai jos. Acest format a fost numit Barco Escape, fiind produs de către aceeaşi companie belgiană care s-a alăturat formatelor IMAX şi 3D, oferind o experienţă îmbunătăţită a vizionării filmelor. Barco Escape foloseşte trei proiectoare şi două ecrane suplimentare, orientate astfel încât să creeze o imagine ... citeşte
  • Tehnologie. Se construiesc, în secret, maşini zburătoare

    15.06.2016 Articol Tehnologie. Se construiesc, în secret, maşini zburătoare Omniprezentă în literatura și filmele SF ale secolului 20, maşina zburătoare nu a decolat practic niciodată, iar dacă întrebi un entuziast al tehnologiei din zilele noastre, este foarte probabil să spună că viitorul aparţine mașinilor care se conduc singure, nu celor zburătoare. Însă, potrivit unui raport Bloomberg publicat săptămâna trecută, visul unei mașini zburătoare personale nu a murit niciodată pentru un pasionat de tehnologie foarte bogat: co-fondatorul Google  şi CEO la Alphabet, Larry Page. Se pare că Page are nu una, ci două companii de maşini zburătoare: o companie de 150 de persoane numită Zee.Aero și una mai mică numită Kitty Hawk, ambele situate în apropierea birourilor Google din California. În timp ce Page a fost extrem de atent să nu-?... citeşte
  • Gadget de James Bond. Sony patentează un model de lentile de contact care înregistrează ce vede purtătorul

    05.05.2016 Articol Gadget de James Bond. Sony patentează un model de lentile de contact care înregistrează ce vede purtătorul Sony a primit un brevet de invenție pentru un proiect de lentile de contact inteligente, care vor fi capabile să înregistreze materiale filmate. La ora actuală există și alte modele de lentile de contact, care sunt optimizate pentru oferirea unui Head Up Display cu realitate augmentată (AR), dar în schimb Sony își îndreaptă căutările în afară și nu în interior, scrie cnet.com Noul brevet de invenție, pe care compania l-a câștigat în aprilie, descrie un tip de lentile de contact care poate fi controlat de către utilizator atunci când acesta ar clipi în mod voluntar, optând astfel pentru înregistrarea de material filmat. Senzori incorporați în lentilă sunt capabili să detecteze diferența între clipitul voluntar și cel involuntar. Tehnologia de capturare și ... citeşte
jinglebells
Feedback