- Radu Mihăileanu şi greva sexului
- Răul din Superman, premiat la Cannes
- Isabelle Huppert, în rol de româncă excentrică
- Michael Sheen: "Woody Allen nu vrea de la actor să dea indicii subtile spectatorilor"
- Festivalul de la Cannes acuzat de comportament fascist în problema Lars von Trier
- Ce filme de la Cannes vedem în România
- The Tree of Life ia Palme d'Or-ul!
- Unul din favoriţii la Palme d'Or 2011, comparat cu Poliţist, adjectiv
- Le Havre, premiat de Federaţia Internaţională a Criticilor de Film
Cannes: super-urmărire cu maşini
de Gloria Sauciuc in 27 Mai 2011Regizorul de origine daneză Nicolas Winding Refn a fost prezent la Cannes anul acesta cu primul său film american, Drive, selecţionat în competiţia oficială a Festivalului, cu o distribuţie de zile mari: Ryan Gosling, Carey Mulligan, Ron Perlman, Oscar Isaac, Bryan Cranston. Un heist movie american cu urmăriri de maşini şi mafioţi sângeroşi în care, totuşi, s-a acordat o atenţie deosebită personajelor, care nu mai sunt simple marionete, ce aleargă de colo până colo cu pistolul în mână, şi milioanele de euro la subbraţ, ci au o viaţă interioară, şi spun o poveste dincolo de acţiunea propriu-zisă. Filmarea urmăririlor s-a făcut într-un stil proaspăt, care te pune, ca spectator, pe scaunul copilotului.
Mai mult, simultan cu acţiunea, avem parte de o poveste frumoasă de dragoste, cum nu am mai văzut demult la cinema, cu multe tăceri, iubire ce creşte mai mult din priviri, zâmbete, încolţirea încrederii în celălat, dar totul pe un fond atât de reţinut şi melancolic. Un film american în care întrevedem un autor. Nicolas Winding Refn a fost, de altfel, premiat la Cannes pentru regia acestui film. Ryan Gosling, în rolul şoferului, vorbeşte puţin, se mişcă al naibii de repede şi bine, iubeşte în tăcere o femeie căsătorită, şi - la nevoie - omoară cu sânge rece pe cei care îi pun acesteia viaţa în primejdie. Mulligan e, de asemenea, discretă în interpretare, cadrele cu ea sunt preponderent strânse pe faţă, pentru că mimica ei face personajul.
Povestea
The Driver (Ryan Gosling) e un cascador profesionist ziua şi şofer al lumii interlope pe timp de noapte. Nu contează în ce scop, el se simte cel mai bine la volan. Shannon (Bryan Cranston) e pe de o parte mentor, pe de alta managerul Şoferului. Întotdeauna cu ochii pe bani, Shannon are de gând să strângă dolarii necesari pentru o maşină de curse cu care Şoferul ar putea concura pe circuitul profesionist. Pentru aceasta, Bernie Rose (Albert Brooks) pare omul potrivit, deoarece e cel mai bogat dintre toate cunoştinţele, deşi ocupaţiile lui sunt discutabile. După ce îl vede pe Şofer în acţiune îl va finanţa împreună cu un anume Nino (Ron Perlman). Între timp, Şoferul, singuratic şi indiferent la manevrele lui Shannon, o întâlneşte pe Irene (Carey Mulligan). Apoi o întâlneşte din nou în parcarea supermarketului, pentru ca să ajungă să o ducă zilnic la locul de muncă, sau pentru a-i supraveghea băieţelul, pe Benicio. Dar acestea se vor întrerupe brusc atunci când Standard (Oscar Isaac), soţul lui Irene, este eliberat din închisoare pentru bună purtare. Şoferul nu doreşte să-i stârnească gelozia, însă atunci când Standard este găsit mort, se hotărăşte să-i ajute familia. Şi problemele încep să apară...
Sursa de inspiraţie: "Mi-a amintit de Steve McQueen şi Clint Eastwood."
Drive este inspirat de romanul omonim al lui James Sallis. Producătorul veteran Marc E. Platt, care a coordonat realizarea unor blockbustere precum Legally Blonde şi Wanted declară: "Mi-a amintit de unii din eroii din trecut, personaje ale lui Steve McQueen şi Clint Eastwood. Bărbaţi care vorbeau puţin, dar umblau cu o bâtă şi vorbeau prin fapte."
Adaptarea: cum afectează ideea de "jaf ieşit prost" toate personajele
Scenaristul Hossein Amini relatează la Cannes: "Era o carte rară, foarte scurtă, întunecată, ca o poezie. Ceea ce mi-a plăcut a fost că autorul a avut aceste personaje ieşite din comun şi o acţiune simplă: un şofer fugar implicat într-un jaf de bancă ieşit prost, având acum mafia pe urme". Scenaristul Amini completează: întreaga idee de "jaf ieşit prost" apare în multe filme, dar era interesant cum afectează ea diverse personaje. Nu numai pe Şofer; are repercusiuni asupra tuturor".
Stilul regizoral premiat al lui Refn: locuri şi situaţii vorbind despre viteză
Toate filmele lui Refn au un stil vizual caracteristic: unul din elementele lui specifice e folosirea panoramelor largi. Directorul de imagine Newton Thomas Sigel notează în caietul de presă: "Am păstrat, în mare, superangularul cu adâncime şi fundal şi, totuşi, am mers mai departe - acolo unde s-au adaptat multe locuri şi situaţii, toate vorbind despre viteză. La filmarea scenelor cu urmăriri de maşini, directorul de imagine Sigel, ASC şi echipa lui au avut de-a face cu provocări şi mai mari. În schimb : "Singurul lucru pe care Nicolas nu l-a dorit au fost camerele handheld."
Platoul de filmare, dezvoltat pentru Seabiscuit, s-a dovedit ideal pentru scenele cu maşini: "Am pus maşina pe el, ceea ce ne-a permis ca Ryan să se concentreze pe joc în timp ce filmarea mergea. Iar în timp ce un şofer din exterior conducea, Ryan părea să fie el pilotul." Producătorul executiv David Lancaster vorbeşte despre imaginea pe care Sigel a creat-o pentru film: "Amplă, persistentă, scene din Los Angeles care nu prea apar în filme: scene de pe străduţele obscure din centru sau din periferiile aflate la marginea deşertului, Siegel a dezvăluit Los Angeles-ul până la malul mării".
Ron Perlman descrie rolul Şoferului: "Ryan e alegerea perfectă pentru personajul care e misterios şi spune multe zicând puţin. Este chintesenţa americanului dur, imaginea personajului singuratic, în derivă, căruia nu prea îi pasă dacă are sau nu prieteni"...
Imagini
Vezi imaginiSpune-ţi părerea
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.Categorii articole
Gossip
-
Brad Pitt, „o ființă îngrozitoare”, scria fiul său, Pax, pe Instagram
„Ai făcut din viața celor mai apropiați oameni ai mei un iad constant”, a scris băiatul, pe când avea 16 ani, într-un mesaj pe contul său privat de Instagram - Momentul penibil al anului? Cuplul Kutcher-Kunis prezintă scuze publice
- Nasul prostetic mare al lui Bradley Cooper din filmul Maestro, subiect de controversă
- După 11 ani de căsnicie, Natalie Portman se desparte de soțul ei, în contextul zvonurilor despre infidelitate
- Will Smith, la un an de la palma dată lui Chris Rock
Ştiri cinema
-
5 detalii captivante despre Rebel Moon Partea 2: Cea care lasă cicatrici
Epopeea SF a lui Zack Snyder continuă. Rebel Moon Partea 2: Cea care lasă cicatrici este disponibil de astăzi pe Netflix - Veteranii revin în atenție cu proiecte epopeice. Iată ce au în pregătire Scorsese, Coppola, Spielberg, Ridley Scott și Clint Eastwood
- Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin
- Alec Baldwin „nu se putea controla” pe platoul de filmare de la Rust, susțin procurorii
- Interpretul lui Kang Cuceritorul din MCU, obligat la un an de psihoterapie după acuzațiile de violență domestică
Producţie
-
Film românesc cu tematică LGBTQ, în postproducţie
Trei kilometri până la capătul lumii spune povestea unui adolescent respins de familie - Trei kilometri până la capătul lumii, cu Bogdan Dumitrache și Laura Vasiliu, în post-producție
- Un remake anime la hitul live-action One Piece, în lucru la Netflix
- Se filmează noi episoade pentru The Sandman
- Un nou Karate Kid, cu Ralph Macchio şi Jackie Chan
Cronică
-
Nasty - mai mult decât tenis
După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul. - Micuța Ping și dragonul: despre puterea din adâncul nostru
- La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte
- Lassie - O Nouă Aventură - Asigură distracție pentru spectatorii de toate vârstele
- Cartea cu soluţii: creativul, între nevroză şi impostură
Dosarele X
-
Haosul drepturilor de autor: peste zece ani Superman nu va mai zbura!
Ce se va întâmpla când personaje precum Batman şi Superman vor deveni domeniu public? - Cât de (i)relevante sunt procentajele de pe RottenTomatoes?
- The Witcher: de la 9,5 la 4,2. Care e explicaţia?
- Rasismul la Hollywood: cazul Lost
- Regina Elisabeta a II-a: șapte actrițe care au jucat-o fără cusur
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Premiere cinema
În curând la cinema
- Challengers
- Government of Children II
- Buzz House: The Movie
- Combat Wombat: Back 2 Back
- Sting
- Only the River Flows
- The Book of Solutions
- The Fall Guy
- Boy Kills World
- Munch: Love, Ghosts and Lady Vampires
- Digimon Adventure 02: The Beginning
- Cats in the Museum
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Lefkovicsék gyászolnak
- În inima Naționalei
- The Strangers: Chapter 1
- How to Have Sex
- The Garfield Movie
- Furiosa: A Mad Max Saga
- Giants of la Mancha
- Weekend de vis
- Tarot
- If
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
Filme noi în SUA
- Jeanne du Barry
- Captain America: New World Order
- Back to Black
- Terra Infirma
- The Crow
- The Watchers
- Inside Out 2
- Firebrand
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- Mufasa: The Lion King
- Despicable Me 4
- MaXXXine
- Twisters
- Deadpool & Wolverine
- Trap
- Harold and the Purple Crayon
- Borderlands
- Alien: Romulus
Program TV
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Cannes: super-urmărire cu maşini
Părerea ta
Spune-ţi părerea