Cronică Iubit de împrumut

de Ştefan Dobroiu în 10 Mai 2011
Cronică Iubit de împrumut

Deşi avea toate premisele pentru a deveni o comedie romantică de succes (căci cui nu-i place când răţuşca cea urâtă rămâne cu lebădoiul frumos, deştept şi bogat?), Iubit de împrumut eşuează să impresioneze, dar compensează printr-un mesaj pozitiv pe care vi-l spunem noi încă de pe-acum: când vrei ceva, luptă pentru "obiectul" respectiv.

Cu siguranţă filmul regizat de Luke Greenfield va primi mai multe aprecieri din partea spectatoarelor, dar spectatorilor nu-l recomandăm: este ciudat să vezi pe marele ecran atâtea personaje antipatice, fără coloană vertebrală sau pur şi simplu rele. Filmului nu-i lipsesc momentele bune, iar John Krasinski este foarte simpatic, dar aceste atuuri nu transformă cele 108 minute într-unele câştigate.

Ginnifer Goodwin este Rachel, o avocată la 30 de ani care s-a aflat mereu în umbra celei mai bune prietene, Darcy (Kate Hudson), mai atrăgătoare, mai energică şi mai distractivă. Când după aniversarea zilei ei de naştere Rachel ajunge în pat cu logodnicul lui Darcy, îţi dai seama că lucrurile nu se vor termina cu bine. Ce n-am reuşit noi să înţelegem este de ce Rachel şi "el" (am şi uitat cum îl cheamă, pentru că de mult n-am văzut un personaj masculin mai plictisitor pe marele ecran) nu recunosc sus şi tare că ar vrea să rămână împreună. Da, scenariştii vin cu proptele de genul "mama lui depresivă se simte mai bine de când s-a anunţat nunta" şi tot aşa, dar, din scaunul pe care-l ocupăm cu toţii o dată ce-am plătit biletul de cinema, niciuna dintre justificări nu este verosimilă.

Mai bine stau lucrurile din perspectiva lui Rachel, căci ea măcar nu vrea să-şi trădeze cea mai bună prietenă. Dar când Darcy se dă tot mai copios în stambă, şi din direcţia aceasta lucrurile încep să scârţâie: oare cine îşi doreşte o cea mai bună prietenă ca Darcy?

Lungit, neverosimil, exagerat şi insuficient de amuzant, Iubit de împrumut câştigă o bilă albă datorită mesajului, doar că te face să înduri prea multe pentru a-l afla până la capăt. Băieţii ar face bine să ocolească filmul, iar fetele mai bine l-ar vedea într-un multiplex, asigurându-se în prealabil că în sala de alături rulează Thor. Nu de alta, dar decât să le suporţi pe enervanta Darcy şi insipida Rachel timp de două ore, mai bine-l vezi 5 secunde pe Chris Hemsworth la bustul gol.

alex_il_fenomeno pe 15 mai 2011 13:29
cred ca filmul se aseamana putin cu "Bride Wars" , unde Kate Hudson este de asemenea protagonista !
xerses pe 16 mai 2011 09:12