- Abdellatif Kechiche, regizorul cu Palme d'Or: gura, elementul cel mai important al feţei
- EXCLUSIV. Michael Douglas: „primirea rolului Liberace a fost lumina de la capătul tunelului"
- Cannes 2013: Irina Margareta Nistor comentează palmaresul
- La Vie d'Adèle a luat Palme d'Or! Interviu cu regizorul
- La Vie d'Adèle, premiul FIPRESCI la Cannes
- Kristin Scott Thomas: „femeile îşi folosesc prezenţa ca pe o declaraţie de război"
- Tudor Cristian Jurgiu, locul trei în palmaresul Cinéfondation
- Only God Forgives, psihedelic
- EXCLUSIV. Matt Damon: „filmele mele mai vechi îmi par schematice; în schimb, Behind the Candelabra a reuşit să se 'coacă' în suficient timp"
- Extrase din Man Of Tai Chi, debutul lui Keanu Reeves, prezentate la Cannes
Marele Gatsby, seducător. Cronica de la Cannes a filmului
de Gloria Sauciuc in 16 Mai 2013Baz Luhrmann şi-a lansat aseară la Festivalul de Film de la Cannes super-producţia Marele Gatsby, de anvergura şi spectaculozitatea unor Moulin Rouge! ori Australia, peste care a licitat folosind 3D-ul. Luhrman nu este deloc subtil în efortul său de a ne copleşi vizual. Nu are niciun fel de reţinere, îşi joacă toate cărţile.
Este atât de concentrat asupra seducerii prin spectacol, încât pare că a recurs la romanul cu tilu omonim al lui F. Scott Fitzgerald - plasat în tumultuoşii ani 1920 - în primul rând pentru a găsi justificare unei puneri în scenă efervescente, explozive. Sufletul romanului Marele Gatsby nu este prins în filmul lui Baz Luhrman, dar spiritul epocii da. Fervoarea, luxul, decadenţa ei.
Baz Luhrmann avea nevoie de ceva atât de efervescent pe cât a fost deceniul furtunos pentru a se manifesta în stilul lui caracteristic. „The Roaring Twenties" ne sunt arătaţi în reşedinţe, maşini şi costume luxoase, plus petreceri extravagante. Acestea îşi tot fac apariţia în The Great Gatsby sistematic, ca lumina unui far pe un chei, far ce se aprinde într-un ritm constant. Ne hipnotizează.
Pe de altă parte, 3D-ul nu ajută întotdeauna spectacolului. O scenă cu o cursă între maşini pe Manhattan Bridge arată bizar în 3D. Filmarea în trei dimensiuni a acestei scene în mişcare arată uşor caricatural, dă senzaţia unui desen animat. Apoi zoom-ul brusc pe figura lui Tobey Maguire arată nefiresc în 3D. Ţine mai mult de tehnica folosită în filmele de suspans ori horror-uri. Folosirea 3D-ul e în trend, este adevărat, dar pe alocuri mi s-a părut exagerată. Paradoxal, în consonanţă cu deceniul portretizat (acei ani nebuni, „années folles“, în contrapondere cu existenţa destul de puritană de până atunci).
Luhrman îşi mai ia libertatea de a recurge la o coloană sonoră modernă, pe care apar voci contemporane precum Lana Del Rey şi Beyonce, într-o poveste plasată în Epoca Jazzului.
Salvatoare este interpretarea lui Leonardo DiCaprio, ce reuşeşte să-l redea pe Gatsby cel din roman. Actorul încununează în această interpretare mai multe dintre ipostazele din cariera sa. Emoţiile, stângăcia şi fervoarea aproape adolescentine din Romeo + Juliet, obsesia aproape patologică din Aviatorul, tandreţea şi grija manifestate în relaţia cu personajul lui Marion Cotillard din Inception. În felul cum zâmbeşte, în felul cum se încruntă, şi în felul în care îşi pierde stăpânirea de sine îl recunoaştem în DiCaprio pe Gatsby cel imaginat de Fitzgerald.
Rămânând la distribuţie, Carey Mulligan o joacă pe Daisy, „obiectul dorinţelor" din film. Am fost surprinsă de constatarea că vocea şi tonul cu care Mulligan pune o întrebare-cheie în trailer, şi anume „Gatsby, what Gatsby?", nu au mai avut aceeaşi sonoritate în film. Daisy din romanul lui Fitzgerald seducea cu vocea sa... Avea „un glas cântat, care te subjuga, un 'Ascultă-mă' rostit în şoaptă [...], genul de glas pe care îl urmăreşti sesizându-i cel mai mic crescendo şi descrescendo, de parcă fiecare replică ar fi o partitură muzicală", scria Fitzgerald. Actriţa Carey Mulligan mi se pare că are exact genul acesta de voce, pe care m-am bucurat s-o aud în trailer; dar în film, Mulligan nu a mai dat personajului Daisy acea dulceaţă a vocii. Personajul Daisy creat de Mia Farrow în 1974 îţi trezea sentimente contrare - până la sfârşitul filmului o iubeai şi o dispreţuiai în acelaşi timp; deşi nici vocea ei nu avea muzicalitate, persoana ei cu totul te seducea.
Tobey Maguire e foarte bun în rolul celui care spune povestea lui Gatsby. Iar legătura pe care o creează cu personajul lui Di Caprio este impresionantă.
Isla Fisher face din Myrtle un personaj aproape burlesc. Pare un extras dintr-un spectacol de cabaret. Personajul creat de romancier era carnal, dar nu atât de vulgar. Baz Luhrmann face din Myrtle epitomul decadenţei acelui deceniu.
Adaptare a celebrului roman omonim al scriitorului american, The Great Gatsby, cu premiera în România pe 17 mai, evocă figura romantică şi tragică a lui Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), din perspectiva lui Nick Carraway (Tobey Maguire), totul pe fondul efervescenţilor ani 1920, pe coasta de Est a Statelor Unite. Un tânăr fascinat de visul american, proaspat venit la New York şi doritor de succes, Nick Carraway, ne împartăşeşte povestea transformarii lui James Gatz în Jay Gatsby. Totul este o enigmă despre acest bărbat care ţine petreceri după petreceri şi la care lumea vine invitată şi neinvitată. În ciuda acestor petreceri, foarte puţine persoane îl cunosc sau l- au văzut măcar pe Gatsby, acesta fiind o fire timidă. Toată lumea îl bârfeşte, este suspicioasă în privinţa averii sale şi chiar îl crede ucigaş sau spion. Nick, însă, este singurul care se apropie de el şi aceştia devin prieteni.
Pe fundalul unei Americi prospere, dar haotice, Gatz, mânat de mirajul iubirii faţă de Daisy Buchanan, îşi schimbă viaţa, devenind din student la Oxford gangster, traficant de băuturi alcoolice şi apoi milionar. Iubirea sa pentru Daisy rămâne, însă, povestea donquijotescă a Marelui Gatsby, desfăşurată odată cu un iluzoriu, nesfârşit American dream.
Spune-ţi părerea
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.Categorii articole
Gossip
-
Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film
Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George) - Brad Pitt, „o ființă îngrozitoare”, scria fiul său, Pax, pe Instagram
- Momentul penibil al anului? Cuplul Kutcher-Kunis prezintă scuze publice
- Nasul prostetic mare al lui Bradley Cooper din filmul Maestro, subiect de controversă
- După 11 ani de căsnicie, Natalie Portman se desparte de soțul ei, în contextul zvonurilor despre infidelitate
Ştiri cinema
-
Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later
Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel - 5 detalii captivante despre Rebel Moon Partea 2: Cea care lasă cicatrici
- Veteranii revin în atenție cu proiecte epopeice. Iată ce au în pregătire Scorsese, Coppola, Spielberg, Ridley Scott și Clint Eastwood
- Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin
- Alec Baldwin „nu se putea controla” pe platoul de filmare de la Rust, susțin procurorii
Producţie
-
Film românesc cu tematică LGBTQ, în postproducţie
Trei kilometri până la capătul lumii spune povestea unui adolescent respins de familie - Trei kilometri până la capătul lumii, cu Bogdan Dumitrache și Laura Vasiliu, în post-producție
- Un remake anime la hitul live-action One Piece, în lucru la Netflix
- Se filmează noi episoade pentru The Sandman
- Un nou Karate Kid, cu Ralph Macchio şi Jackie Chan
Cronică
-
Cascadorul: escapism la superlativ şi încă un pic pe deasupra
Pe lângă entertainment, comedia de acţiune omagiază cineaştii de care nu o să auzi niciodată - Abigail: cu poantele (şi incisivii) pe jugulară
- Nasty - mai mult decât tenis
- Micuța Ping și dragonul: despre puterea din adâncul nostru
- La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte
Dosarele X
-
Haosul drepturilor de autor: peste zece ani Superman nu va mai zbura!
Ce se va întâmpla când personaje precum Batman şi Superman vor deveni domeniu public? - Cât de (i)relevante sunt procentajele de pe RottenTomatoes?
- The Witcher: de la 9,5 la 4,2. Care e explicaţia?
- Rasismul la Hollywood: cazul Lost
- Regina Elisabeta a II-a: șapte actrițe care au jucat-o fără cusur
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Actori populari
Trailere filme
- The Exorcism
- Clipped
- Prom Dates
- Summer Camp
- Jim Henson Idea Man
- The Big Cigar
- Becoming Karl Lagerfeld
Filme populare
Premiere cinema
- The Fall Guy
- Sting
- Government of Children II
- Challengers
- Combat Wombat: Back 2 Back
- The Book of Solutions
- Only the River Flows
- Buzz House: The Movie
În curând la cinema
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Cats in the Museum
- Digimon Adventure 02: The Beginning
- Munch: Love, Ghosts and Lady Vampires
- Boy Kills World
- Lefkovicsék gyászolnak
- În inima Naționalei
- The Strangers: Chapter 1
- How to Have Sex
- The Garfield Movie
- Furiosa: A Mad Max Saga
- Giants of la Mancha
- Gekijôban Haikyû!! Gomi Suteba no Kessen
- Weekend de vis
- Tarot
- If
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- The Watchers
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
- Inside Out 2
- DogMan
- Nina et le secret du hérisson
- The Bikeriders
- Bastarden
- A Quiet Place: Day One
Filme noi în SUA
- Jeanne du Barry
- Captain America: New World Order
- Dragonkeeper
- Back to Black
- Terra Infirma
- The Crow
- Firebrand
- Kinds of Kindness
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- Mufasa: The Lion King
- Despicable Me 4
- MaXXXine
- Twisters
- Deadpool & Wolverine
- Harold and the Purple Crayon
- Trap
- Borderlands
- Alien: Romulus
Program TV
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Marele Gatsby, seducător. Cronica de la Cannes a filmului
Părerea ta
Spune-ţi părerea