Articole Charlie's Angels

(2011)

Îngerii lui Charlie

Efectele speciale

Kevin Harris - Coordonator efecte speciale

Ce instrucțiuni ai primit de la producători?
E un serial deosebit în ceea ce privește stilul efectelor speciale. Vor originalitate. Vor să iasă în evidență față de alte seriale.

Ce iei în considerare atunci când stabilești efectele speciale?
Atunci când oamenii sunt împușcați - serialul se difuzează la ora 8 seara (in Statele Unite ale Americii) - vor sânge, dar cu bun gust. Nu vor faimosul efect de praf, și nici CGI. Așa că periem imaginea ca să nu arate ca a unui serial difuzat la o oră mai târzie.

Vor ca exploziile să fie foarte colorate... cu multe flăcări. Când am aruncat în aer vaporul, au vrut să fie totul cât mai realist posibil.

Idealul e să ai un fundal în mișcare și nu unul static. Așa că introducem ceva aburi sau fum, pentru a menține dinamica imaginii.

Ce lucruri țin de efectele speciale fără ca telespectatorii să-și dea seama de asta?
Efectul "fluturat": într-un apartament, atunci când fereastra este deschisă și draperiile flutură în vânt.

Seara udăm străzile să fie lucioase. Scoatem în evidență orașul Miami ori de câte ori putem. Orice tip de mișcare din platou e făcută pe calculator.

Noi facem toate efectele vizuale ce implică grafică pe calculator. Dacă vedeți un mic dispozitiv sub o masă cu afișaj LED - să știți că noi l-am făcut. Pentru scena de luptă din creșă, în care personajele se lovesc cu lopeți și greble, am construit unelte dintr-un material ușor cu care să nu se poată răni.

Noi facem tot ceea ce ține de vizual și nu e motivat de o ființă umană. Fum, vânt, foc, ploaie, efectele de zi-cu-zi. Bălțile sunt create de noi - nu sunt accidentale. Vrem aspectul acela de umed, specific după căderea ploii. Dacă fetele sunt pe plajă și e o zi senină cu apă liniștită, punem oameni să o învolbureze. Dacă arată banal, nu e destul de bun.

Prin ce diferă acest serial de alte proiecte la care ai lucrat?
Îngerii lui Charlie este diferit deoarece scenariile se axează pe poveste - de la episodul pilot încoace, nu au mai existat efecte sau cascadorii importante. Primul sezon de Burn Notice a fost numai vorbărie. Apoi au început să arunce totul în aer...

Povestește-ne o scenă la care ai lucrat și despre care telespectatorii nu-și dau seama că a implicat efecte vizuale...
În primul episod am făcut tot fumul din scena cu urmărirea cu mașina. Am distrus geamul portierei cu gloanțe. Acea mașină frumoasă și scumpă a fost, de fapt, construită în întregime de noi.

Note generale
Sunt aici de 40 de ani. Nu e ceva nou, ci doar ceva diferit. Îți poți da seama când un serial se filmează la Los Angeles, dar are loc la Miami. Orașul Los Angeles e mai gri. Aici e mereu luminos și însorit, iar aerul e mai proaspăt față de poluarea din Vest. Vrem să profităm de asta. Vrem scene de plajă și piscină pline de oameni frumoși.

Scenografia și decorurile De vorbă cu designerul de costume
jinglebells