Articole Charlie's Angels

(2011)

Îngerii lui Charlie

De vorbă cu designerul de costume

Roemehl Hawkins - Creator costume

Cum ai descrie stilul fiecăruia dintre personaje?
Am trei îngeri cu totul diferți, proveniți din medii cu totul diferite. Ceva i-a adus aproape de Charlie. În ceea ce privește personajele - cine sunt, de unde vin - garderoba dă unele indicii. Un tigru nu-și schimbă niciodată dungile și fetele astea au avut probleme cu legea.

Eve (Minka Kelly) a făcut parte dintr-o bandă de hoți de mașini. Se pricepe la mașini. E o fată deopotrivă băiețoasă și sexy. Am transformat-o puțin în înger, dar rămâne fata căreia îi stă bine în blugi și știe ce trebuie făcut cu uleiul de mașină.

Le-am creat hainele ajutându-mă de poveștile lor personale - asta sporește intensitatea scenelor.

Kate (Annie Ilonzeh) este singura din zona orașului Miami - este o fostă polițistă care a trecut de partea cealaltă a legii. Suferă că a fost dezonorată. Se vede că a evoluat alături de Charlie - poartă haine colorate, este mulțumită de ceea ce face - dar s-a chinuit mult să ajungă aici. E plină de energie și teribil de sexy. Dacă te uiți la toate trei, observi că Abby sau Eve nu prea poartă haine viu colorate. Astea-s numai pentru Kate, care vine din Miami.

Abby (Rachael Taylor) este din Manhattan și a crescut într-o familie foarte bogată. Dar a intrat într-o rețea de hoți de bijuterii. A fost bogată și se îmbracă la fel cum o făcea și când locuia în Manhattan. Deși acum stă la Miami, are haine croite cu atenție, de lux, în culori fine precum bejul și crem-ul. Nu poartă niciodată blugi și are mereu tocuri. Poartă bijuterii scumpe. E o prințesă de Park Avenue. Fără blugi, fără imprimeuri.

Au avut actorii vreun cuvânt de spus în garderobă?
Creatorii de costume colaborează îndeaproape cu actorii.

Într-un episod, Bosley (Ramon Rodriguez) poartă trening - lucrează sub acoperire ca antrenor. Deci l-am îmbrăcat în trening. Și i-a plăcut la nebunie. Toți actorii au intrat bine în pielea personajelor.

Pe lângă hainele de zi cu zi, lucrează sub acoperire și deci au nevoie de haine pentru aceste ocazii. E distractiv - am îmbrăcat-o pe Abby în haine de tehnician de computere. Scenariul dictează poveștile - încerc să-i ajut să intre mai bine în pielea personajelor prin intermediul hainelor.

Ce anume iei în calcul când faci haine pentru scenele de acțiune?
La scenele de acțiune folosesc stilul comando. Când îngerii trebuie să meargă undeva unde știu că vor avea probleme, poartă haine stilizate după stilul Rambo - pantaloni de camuflaj, maiouri sexy, ghete de munte, cămăși cu franjuri. Așa le ajutăm să plece în misiune. Când ies din agenția Townsend, nu pot avea grijă decât de încălțămintea lor. Când urmează să dea de belea, le ajut cu tocuri joase, pantaloni scurți sau pantaloni lungi - așa pot să se simtă confortabil în timp ce fac ceea ce au de făcut. Trebuie să pară credibil că au dat de belea și dacă știu asta, se îmbracă pe măsură.
Costumul mulat al lui Abby nu mai apare.

De unde cumperi hainele și ce fel de cercetări faci când cauți noi stiluri potrivite pentru personaje?
Acum mă preocupă doar prezentul - faptul că sunt în Miami. Mă uit pe internet după stiluri vestimentare ce se potrivesc unor fugare. Îmi fac cumpărăturile de aici, dar multe dintre stilurile lor vestimentare depășesc granițele Americii.

Cum păstrezi coerența fiecărui personaj în parte? Ce spun stilurile lor vestimentare despre ele ca personaje?
Am metode de identificare a fiecăruia dintre personaje. Dacă nu pot să merg la cumpărături, cel pe care-l trimit trebuie să știe ce să caute. Îmi duc asistenții la magazin, le arăt hainele și spun: "aia e o Kate; aia e o Abby".

Minka este "băiețoiul sexy". Dar are momente în care e feminină și boemă. Poate să poarte blugi evazați - arată grozav în ei și e un soi de omagiu la adresa serialului original și a lui Farrah Fawcett.

Bosley e șeful cel deștept dar de treabă. Am stat de vorbă odată - la o probă, l-am îmbrăcat cu o cămașă polo și m-a întrebat "Pot s-o las scoasă din pantaloni?" Și i-am zis "Nu, tu ești inteligent, analizezi lucrurile din toate perspectivele. Îți bagi cămașa în pantaloni. Nu ești neîngrijit, ci meticulos."

Ce rol joacă creatorul de costume la un serial?
Misiunea mea e să le permit personajelor să vorbească, dar nu să sufoce publicul prin intermediul costumelor. Dacă reușesc, înseamnă că mi-am făcut bine treaba - misiunea mea e să contribui la spunerea poveștii. Încerc să fac ceva ce n-o să mai vedeți în altă parte pe micul ecran. Unele ținute sunt surprinzătoare, dar scopul meu nu e să șochez publicul.

Am lucrat la "Desperate Housewives". Oamenii au crezut că ăla era un serial despre modă... dar nici nu se compară cu ăsta.

Note generale

Își schimbă mereu hainele, nu poartă întotdeauna costume roșii din latex ca în pilot, dar lucrează mereu sub acoperire. Abby a fost maseuză pe un vas de croazieră, așa că i-am dat pantaloni și tricou Old Navy, o ținută ce n-are nicio legătură cu Abby.

Avem un episod dedicat unei parade de modă unde lucrează sub acoperire ca manechine. Toate cele patru personaje schimbă vreo 30 de ținute în episodul acela - și asta fără a lua în calcul restul manechinelor. Cu totul, în 8 zile, s-au schimbat peste 60 de costume.

Culorile sunt foarte importante. Nu mă ating de cele demente, tipice orașului Miami.

Nu folosesc șabloanele - astea-s destinate în exclusivitate invitaților episodici. Dacă vreți Miami, acesta se regăsește doar în cămășile rolurilor negative.

Efectele speciale Artie Malesci ne detaliază cascadoriile
jinglebells