Păreri Cel mai iubit dintre pământeni

(1993)

Cel mai iubit dintre pământeni

Ordonează după
Pitbull pe 18 Februarie 2008 01:43
Un film penibil, în care diletantismul si vulgaritatea ating cote halucinante. O scandaloasä profanare a romanului lui Preda, fäcutä färä pic de profesionalism, mergând doar pe folosirea efectelor brutale si groase. Scenariu dezarticulat, regie cabotinä, curväsärie social-politicä si buimäcealä istoricä... Era începutul sfârsitului... Dupä ce ne-a luat ochii cu "Moara lui Cälifar" (pe care i l-a fäcut, în mare parte, operatorul Cälin Ghibu, care la filmare îi zicea: "Taci, Serbane, cä mä-ncurci!"), si cu câteva secvente expresive din "Cei care plätesc cu viata", aici bietul Serbänel îsi începe präbusirea iremediabilä spre "Turnul din Pisa" si, mai ales, imposibil de tembelul "Ticälosii". Päcat... era bäiat bun (când nu venea vorba despre filme). ;)
26 43
Es pe 10 aprilie 2010 11:01
Perfect de acord cu pitbull.
florin_toth pe 19 februarie 2020 08:29
salut,tu care crezi ca era limbajul in epoca ???? au povestit deja supravietuitorii ai acestor lagare de exterminare ce se spunea acolo, nu am nimic impotriva ca regizorul a rafinat mai dur pelicula.
cetateanu pe 31 August 2010 19:01
O capodopera cinematografica in care Stefan Iordache face un rol care poate rivaliza cu orice prestatie ai greilor de peste ocean.
22 14
civica65 pe 13 Septembrie 2009 12:35
Un film excelent!
"Cel mai iubit dintre pământeni" este cu siguranţă unul dintre filmele de referinţă ale cinematografiei româneşti, un regal actoricesc realizat cu fonduri 100% private, în primii ani de după Revoluţie.
20 16
Es pe 10 Aprilie 2010 10:59
In acord total
cu Tudor Caranfil. In momentul in care citesti romanul si vezi un asemenea film care poarta acelasi nume, nu ai cum sa nu te indignezi. Totul este la un nivel atat de jos, atat de trivial, incat iti dai seama ca pentru cineva care nu a citit romanul, ar crede ca de fapt despre asta este vorba in ce a scris Marin Preda: despre violuri in puscarie, despre crime si limbaj infect. Imi pare rau pentru un Iordache si compania dar erau demni pentru o productie mult mai buna. Iar pentru cei care sunt atat de habotnici, in admiratia fata de actorii acestui film, tin sa mentionez ca intradevar nu este vina lor ca filmul este doar o mizerie. Ei si-au interpretat bine rolurile, vina este a unui scenariu scabros si unui regizor fara constiinta valorii .
17 15
photobyalex pe 7 ianuarie 2011 11:15
Daca sunteti asa de manierat, cizelat, si educat de ce nu scrieti dumneavoastra versiunea de scenariu mai bun si il postatil aici, pe net. Nu trebuie sa postati tot scenariul...numai o secventa. Asa avem si noi prilejul sa invatam ceva de la dumneavoastra. ;-)
catallin pe 19 Iunie 2003 12:21
Baiatul asta despre care se zvoneste ca ar fi un vechi securist cinematografic apeleaza la cateva trucuri ale succesului care nu dau insa rezultate intotdeauna in a amasca lipsa de talent regizoral>: face o o ecranizare dupa o scriere importyanta a literaturii romane, ia un operator cunoscut pentru imaginea "frumoasa" pe care o face, isi aglomereaza in distributie numai monstrii sacrii care se calca pe picioare in film si care confera produsului o prestanta deosebita si nemeritata. In final iese ceva mediocru dar fara aportul acestor smecherii enumerate pana acum ar fi rezultat un film de-0a dreptul slab. Dar aportul regizoral cand ni-l aduc/arati maestre???
16 22
Es pe 10 aprilie 2010 11:03
Superb spus ! Tot respectul!
lili22 pe 23 octombrie 2012 19:07
da, ai un vot pozitiv de la mine.Filmul a fost mediocru.
aliku23 pe 15 Mai 2013 01:12
Amatoricesc
Romanul a fost profanat, iar Marin Preda si-a lovit cosgiugul cand a aparut acest film.
Era imposibil sa ecranizezi asa ceva. A reusit nea asta, Marinescu, sa-mi strice imaginea personajelor, create special pentru a "conserva" mediul unui intelectual filosof luptator in numele fericirii, al iubirii, intr-o "era a ticalosilor". In schimb, m-a facut sa-mi imaginez cum intelectualii se duceau la piata si se injurau unii pe altii.
Sa nu mai pun la socoteala ca a schimbat unele detalii din roman (care e verosimil), facand un film neverosimil. Roman total, cu 4 iubiri fascninante si o Matilda reprezentanta a caracterului feminin irational in literatura romaneasca, se afla in contradictia aproape cu filmul la care s-a lucrat amatoriceste.
De Suzi, nimic, de copilarie, nimic, de universitate, nimic, de adevarata valoare a romanului, nimic.
Cu parere de rau, astept o… citeşte

14 11
euler pe 16 Aprilie 2010 00:40
Mare regizor
Cred ca este unul dintre cele mai bune filme facute dupa revolutie cu personaje bine alese care aduc exact acea atmosfera din perioada comunista cum poate nimeni nu o stie ...
Acesti actori nu puteau fii pusi in valoare decat de un regizor foarte bun domnilor care negati acest lucru

Trivialitatile fac parte si din scarbosul acelor oameni care nu intelegeau nimic din frumusetea cuvintelor vedeau ceva ce poate agresa integritatea natiunii romane

14 13
ioana_dark pe 15 Mai 2013 14:06
O porcarie retardata. Nu se putea gasi un mod mai cretin de a ecraniza unul dintre romanele mele preferate. Sa le fie rusine!
13 7
Crisstyan25 pe 4 septembrie 2013 16:37
asta nu e o ecranizare!
Claudiu D. Moga pe 10 Noiembrie 2004 14:43
Cel mai iubit dintre pamanteni este de departe una dintre marile capodopere ale cinematografiei romanesti. In mare parte, valoarea sa se datoreaza sursei literare (cea mai mare capo. a Romaniei) dar si faptului ca realizatorii, in special scenaristii Marinescu si Cristoiu au stiut sa prelucreze esenta politica a romanului, constienti de imposibilitatea unei sinteze a intregului material literar intr-o durata rezonabila. De aceea, sunt de parere ca una dintre televiziunile romanesti ar trebui sa-l ecranizeze sub forma unui serial
12 11
Es pe 10 aprilie 2010 11:07
"(cea mai mare capo. a Romaniei)" Poftim?! De cand? Este intradevar un roman foarte bun, foarte complex totodata. Dar acum sa nu exageram. Sa nu tindem mereu sa punem neaparat pe un piedestal ceva doar de dragul de a avea la ce ne inchina. Iar cu scenaristii Marinescu si Cristoiu, sa fim seriosi. Nu au ce cauta in realizarea unui film. A fost o bataie de joc in ce priveste scenariul . A fost un film salvat de actori.
photobyalex pe 7 ianuarie 2011 12:02
Draga 'Es', se pare ca aveti o perceptie gresita in legatura cu imaginea miscatoare si povestea scrisa. In general, multi oameni care citesc romane nu prea le place ecranizarea acelei povesti. Un film nu este o inlocuire a carti si nici o extindere/supliment a acelei povesti. Un film trebuie privit ca un spectacol al imaginilor (picture show, asa cum se numea filmul la inceputul secolului XX in SUA). Odata ce ati citit cartea, unde ati avut prilejul sa va creati propia fantezie/imaginatie, va veti "certa" cu imaginile impuse deun regizor/scenarist/cameraman/actor/stil vestimentar/etc. Pentru informatia dumneavostra personala si directa (pentru ca nu mai ajung sa scriu un comentariu' meu) filmul este realizat cu prezicizie uluitoare la decupaj si suspans mise en scene. Exista douo sau chiar trei secvente unde atince cote maxime vazute vreo data in cinematografia Romana. Daca reusiti sa imi spune-ti care sunt acele seqvente veti invata ceva in cinematografie. Mult noroc !
cata_pytzy pe 07 Ianuarie 2011 19:27
cel mai bun film romanesc de pana acum , printre puținele filmele romanești care îmi plac
10 13
monica pe 16 Februarie 2008 21:36
O carte extraordinara si in acelasi timp un film de exceptie.Nu cred ca exista cineva in masura sa uduca critici in acest sens.Ceea ce este evidentiat nu ne arata altceva decat lumea mizera si inculta di sfera politicii si a justitiei din acea vreme care desigur era intalnita la noi.Acest roman dupa parerea mea merita toata aprecierea si mai mult decat atat merita citit de cei ce n-au facut-o pana acum.
9 12
kaatraan pe 23 Iunie 2013 17:19
cretinism total
filmul ăsta măcelărește în cel mai abject mod cartea. chiar trebuia ca regizorul împreună cu albulescu să inventeze scena violului? (a se citi interviul lui albulescu din ziarul jurnalul: „mircea albulescu și povestea filmului c.m.i.d.p.”). chiar era nevoie de inventarea unui nou personaj, cel al lui albulescu? chiar era nevoie de înjurături la tot pasul? am impresia că școala românească de regie în perioada aia ducea lipsă de orice, numai de cretini nu.
8 5
lili22 pe 23 Octombrie 2012 19:12
filmul este de o mediocritate jenanta
Ca sa vina lumea la film a adus cei mai cunoscuti actori.Pe urma a bagat o scena de amor in baie fara nici un rost.Apoi un viol in inchisoare.Bine ca a jucat si fostul ministru al culturii, Mircea Albulescu, sa manince si gura lui ceva.
Nu l-as revedea nici batuta.
Sa imi dea un vot pozitiv cel care in rolul tulburatoarei Matilda, o vedea, asta in vremea cind romanul era un succes, pe Maia Morgenstern , care, fie vorba intre noi femeile, nu tulbura de multa vreme pe nimeni

8 13
blacksea_rider pe 30 noiembrie 2021 15:55
Mircea Albulescu n-a fost niciodata ministrul culturii...secretar de stat,da,fără a fi membru al vreunui partid politic....
Iulidesprefilme pe 11 Decembrie 2012 18:17
Părerea mea este că romanul lui Marin Preda a fost trivializat, vulgarizat...e atâta "poezie" în carte...dar, probabil, ar fi plictisit...
6 7
nume pe 21 Februarie 2005 15:50
Rebenciug e amantul bibliotecarei (Tora Vasilescu). Apare cam de doua ori: 1. cand il intreaba pe Iordache "daca scaunul nu gandeste nu exista?";
2. Cand urineaza pe scara de bloc, beat fiind.
Restul ti-l aduci aminte si singur. :)

6 10
MIRCEA_mircea pe 05 Aprilie 2009 15:25
mircea_negrutzu@yahoo.com
Putine filme romanesti imi plac.Asta mi-a placut desi e putin trivial.Un film cu multe nuante,ce capata spre final culoare existentziala.-->Daca dragoste nu e,nimic nu e.
6 14
anca.2006 pe 02 Septembrie 2013 23:19
Romanul este foarte greu daca nu imposibil de ecranizat in mod fidel. Este un roman subiectiv, roman-jurnal, roman al personajului Petrini, cu intersectari temporale, experiente personale si intime, nu stiu cum ai putea ecraniza asa ceva. Nici macar nu stiu de ce Serban Marinescu a incercat. De la bun inceput, incercarea a fost destinata esecului. Nu vad o modalitate cinematografica de ecranizare a peste 1000 de pagini de confesiune, de traire, de iubire, de intrebari de framantari. Nu dau cu piatra in regizor, deoarece ma pricep prea putin la actul regizoral, insa, cunoscand bine romanul lui Preda, ii acord lui Serban Marinescu 1 punct pentru incercare, dar doar atat... din pacate!
4 2
duma_andrei_simon pe 29 Noiembrie 2014 10:26
poate ca nu ii un film atat de rau pe cat l-am perceput, dar daca te uiti la el ( cum am facut eu) chiar dupa ce ai citit cartea o sa fie o profunda deziluzie. actorii poate ca mai salveaza ceva din film. tind sa cred ca as fi putut regiza mai bine filmul, nu as fi inlocuit replici memorabile cu injuraturi (uciderea gardianului in mina). bine ca nu mai traia Preda in 93...
3 2
Vegetarian pe 24 Noiembrie 2014 00:36
Acest film este reluat periodic si difuzat online la Tvr 2 . A fost in 23 noe 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..
3 6
Salata_de_Vinete_cu_Ardei_Copt pe 3 decembrie 2014 02:17
Sunt de acord
tatiana pe 03 Decembrie 2006 16:41
pute-ti va rog sa-mi spuneti cum sa fac rost de filmele cel mai iubit dintre paminteni si Ciuleandra?
3 11
07:24PM pe 21 Februarie 2005 13:47
Pentru mine filmul asta a fost o sursa de replici pe care le-am folosit pe putin 6 luni de zile, jocul actorilor m-a lasat paf. Da' daca e cineva care sa-mi aminteasca unde apare Rebenngiuc in film... multumesc anticipat!
3 12
Crisstyan25 pe 04 Septembrie 2013 16:27
Doi soareci intr-un cinematograf rodeau o rola de film. Unul il intreaba pe celalalt:
- E bun filmul?
Celalalt:
-Mi-a placut mai mult cartea

2 7
Crisstyan25 pe 4 septembrie 2013 16:35
Cel mai nefericit lucru in legatura cu filmul acesta este ca foloseste titlul "Cel mai iubit dintre pamanteni". Cand v-om inceta sa vedem filmul ca pe o ecranizare este posibil sa ne placa. Filmul in realitte nu este ecranizarea romanului lui Marin Preda, este cu totul altceva, este doar inspirat din roman, atat. Una peste alta mi se pare un film reusit, vulgaritatea facand parte din viata noastra de zi cu zi (in schimb la americani e mai simplu... nu au decat 2 cuvinte care apar in toate filmele), mai ales cand vorbim de puscarii. Haideti sa nu mai vedem filmul gandindu-ne la roman si lucrurile se schimba, putem descoperi ceva nou.
elmedico pe 09 Decembrie 2011 03:55
Filmul asta daca nu era facut inromania, lua oscarul sigur. Cel mai bun film romanesc din ce am vazut eu pana acum! Capodopera fratilor!
2 11
Nelu Ciortan pe 03 Septembrie 2008 15:08
Un film foarte bun...detractorii sa taca...sunt imbecili...
2 12
sherlock1 pe 05 Iunie 2021 20:57
Un film infect și scârbos. Sau scârbos și infect.
1 0
aida1maia pe 27 August 2018 00:32
Am terminat recent cartea, nu o vad pe Suzi in distributie si deja ma cuprinde furia.Cum e posibil sa ignori personajul care da practic titlul romanului?Mi se pare ca s-au folosit de o capodopera , fara sa ii surprinda insasi esenta cartii si au facut din pura arta o chestiune efectiv strict comerciala. Nu puteau sa fie originali, nici prin ideI, asta e greu, nici fideli cartii, macar ideilor esentiale, dar nici macar prin titlu ( ce sens mai are titlul daca personajul care vine cu aceasta replica nu exista?). Ar trebuie sa le fie rusine celor implicati.
1 0
balta67verde pe 15 Octombrie 2016 12:33
Actori foarte buni intr-un film destul de mediocru. Nu prea are mare legatura cu cartea, dar cam asa e in general cu filmele facute dupa o carte buna.
1 0
kakamo pe 15 Martie 2015 01:14
Filmul e prost ...dar romanul si realitatile traite...
Spre rusinea mea, inca nu am citit romanul lui M. Preda. Promit sa o fac anul asta! Totusi, actorii nu sunt rai, regizorul si producatorul nu prea au facut treaba buna...sar dintr-o scena in alta, firul logic nu se pastreaza...per total 6
1 3
trbor pe 14 Iunie 2013 15:14
un film cu mult substrat.este un film care este inteles de mai putin de 10% din cei care il vizioneaza.un film foarte bun.
1 6
Claudiu Iacob pe 13 Noiembrie 2004 02:19
Este cu siguranta printre cele mai bune zece filme pe care le-am vazut in ultimii zece ani (si am vazut multe). Nu neg, pus langa sursa literara, paleste. Doar ca nu stiu in ce masura pot fi cuantificate (si comparate) doua realizari din doua domenii de expresie artistica diferita (literatura/cinematografie)... Este totusi un film BUN... Serban Marinescu a reusit sa esentializare/traduca fara "pierderi" mesajul original. Filmul are acelasi impact asupra spectatorului ca si romanul lui Marin Preda, desi unul nu-l poate inlocui pe celalalt...
1 11
cosmin742000 pe 28 Februarie 2013 02:24
Una dintre cele mai bune ecranizari romanesti........
1 12
Hannibal_ pe 07 Aprilie 2024 17:43
Neamul romanesc, asa cum e el!
Securisti, prieteni falsi, pile, cumetri. Societatea romaneasca din comunism. Si chiar si de azi, ca ne place sau ca nu ne place.
0 0
Deceoare pe 23 Octombrie 2023 22:14
Dacă Petrini a fost filozof tot filmul trebuia să bântuie de texte filozofice. Altfel pare că Petrini este un recidivist supărat că de astă dată a fost arestat și condamnat pe nedrept pentru o faptă a altcuiva. Așa joacă și actorul. Cum spune și un "user" :"Pseudoecranizarea este o oroare și un sacrilegiu!"
0 0
user-5e86577e010a1 pe 16 August 2023 22:13
Romanul lui Marin Preda este o capodoperă. Pseudoecranizarea este o oroare și un sacrilegiu! Nu am cuvinte să-mi exprim consternarea...
0 0
user-60201182b8735 pe 27 Decembrie 2022 22:07
Capodopera cinematografiei românești de după revoluție toată pleiada de monștrii sacri apare în film, marea majoritate a actorilor nu mai sunt printre noi.
În ziua de azi ar fi imposibil să mai faci acest film pentru că nu ai cu cine

0 0
MariusCiprian87 pe 20 Octombrie 2022 01:12
O dramă jucată magistral de toată distribuția, una cu greutate în istoria cinematografiei românești. Un film dur, cum spun unii pe aici, scârbos, greu de privit cei drept, însă fără perdea, o perioadă de schimbare în țara noastră și nu numai, în general în estul Europei, o tranziție socială, care îmbină degradarea umană de după al doilea război mondial, frica de adevăr și limitarea creșterii în toate ramurile sociale, o ecranizare a unor fapte care și în ziua de azi trec fulgerător prin fața ochilor părinților si bunicilor noștri...cu urmări și repercursiuni în creșterea și educația fiecăruia dintre noi, cei de azi...
0 0
MihaiPS pe 15 Octombrie 2021 11:48
Nici nu se compara cu cartea
Pacat ca regizorul/scenaristul n-au inteles nimic din carte care in primul rand e un roman de dragoste, poate unul dintre cele mai bune scrise vreodata.
0 0
benhack pe 23 Martie 2021 00:28
Excelent filmul! Parcă mai bun acum ca la lansare. Discutia film carte cred ca e inutilă. Filmul i film , cartea i carte. Ambele sunt valoroase în categoria lor.
0 0
weidung pe 24 Noiembrie 2018 20:12
In primul rand, recunosc, nu am citit romanul. Sunt de acord ca atunci cand citesti romanul si vezi ulterior filmul, tinzi sa iti doresti sa fie respectat mai mult firul naratiunii.
Totusi, am vazut filmul si mi-a placut pentru modul cum este prezentata epoca comunista. Jocul actorilor, minunat. Daca tot a fost pomenita in comment-uri, scena de amor din baie, un pic nerealista. In rest, mi-a placut foarte mult.
Sincer, in cel mai scurt timp citesc si cartea.

0 0
carmen_angelus_romila pe 22 August 2018 21:16
"Cel mai iubit dintre pamanteni" este o capodopera atat literara, a lui Marin Preda, cat si cinematografica, un film cu siguranta interzis timpurilor totalitar comuniste.
0 0
Jigorugu pe 30 Iunie 2020 18:21
De la scena violului nu am înțeles mai nimic , când îl omoară pe Grecu , ce face cu cadavru după cât timp se eliberează cum și de ce se eliberează după 10 ani .....
0 1
NuGaseamNumeLiber pe 24 Iulie 2018 01:32
Foarte bun filmul, actorii fabuloși.
Întrebare pentru cei care desființează filmul în comparație cu romanul: Cum vreți voi ca o ecranizare de 2 ore și puțin să cuprindă întreaga trilogie de aproape 1500 de pagini a lui Marin Preda?
Eu am notat ce am văzut, nu ce nu am văzut. Filmul e inspirat vag din roman, nu o ecranizare fidelă, nici nu cred că s-a vrut vreodată a fi asta.

0 1
ioanionutz pe 18 octombrie 2022 19:07
FELICITARI ! GANDITI PROFUND...RAR SE POATE INTAMPLA CA O ECRANIZARE SA SE RIDICE LA VALOAREA CARTII.CA SA ECRANIZEZI CA LA CARTE UN ROMAN CA ACESTA ITI TREBUIE UN SERIAL DE CEL PUTIN 20 DE EPISOADE
Horatiucrisan pe 25 Aprilie 2017 13:53
Pe langa subiect
Ecranizarea romanului omonim a marelui Marin Preda poarta tributul acelor primi ani de dupa Revolutie cand romanii erau atrasi de vulgaritate, scene de viol, cat mai multa goliciune fizica. Daca facem abstractie de faptul ca filmul nu urmareste firul narativ al romanului ci e mai degraba inspirat de romanul lui Marin Preda, trecand peste vulgaritatile unor scene, vom gasi un film de calitate care reuseste sa refaca destul de exact teroarea acelei perioade staliniste in care oricine putea fi condamnat pe baza unor fabulatii, scopul comunistilor ajunsi la conducere fiind tocmai acela de a elimina intelectualitatea, fiind considerata o amenintare la adresa regimului nou instaurat. De aici si trivialitatea limbajului unei clase inferioare intelectual, ajunsa peste noapte la putere, infatisarea caracterelor slabe, slugarnicia si compromisurile pe care le faceau unii pt a supravietui sau pt a… citeşte
0 1
mirceapopa79 pe 04 August 2020 23:06
FILM ADEVARAT
Unul din putzinele filme adevarate si obligatoriu de vazut.
0 2
florin_toth pe 19 Februarie 2020 08:31
o capodopera
eu am dat maximul, chiar acum ascult filmul in casti a nu stiu cata oara, epoca aceea dej-pauker 45-60 a fost cumplit de dura, limbajul in lagare era absolut odios si ma bucur ca regizorul nu a urmat cartea pas cu pas. sunt putine filme marturie ale acelor vremuri, altele nu avem.
0 2
Ciurila_Emanuel pe 08 Septembrie 2015 14:31
tare !!!!
Super tare filmul, ii dau nota 10, pentru actiune si scenariu !!!!
0 5
steven_dawson pe 19 Iunie 2015 21:11
Din punctul meu de vedere este cel mai bun film romanesc.Merita mai multa notorietate internationala.Mi-au ramas in cap melodia de la inceputul filmului si motto-ul din final: 'Dacă dragoste nu e, nimic nu e.'(Marin Preda)
0 5
emanuel pe 19 Iunie 2003 10:58
Daca dai click pe butonul de distributie ii gasesti si pe ceilalti actori din film...
0 6
cutache1 pe 02 August 2014 21:23
Filmele romanasti ma emotioneaza puternic!! nu ne place cand prostia,lipsa educatiei si a culturii duce la vulgaritate si penibil! din pacate si astazi dupa atatea decenii suntem inconjurati de jigodii si penibili !!!
0 7
amzu alexandru pe 05 Noiembrie 2006 13:19
hri imi zice cineva va rog cum pot si eu sa fac rost de cel mai iubit dintre pamanteni?
0 7
Go1 2

Spune-ţi părerea despre

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

jinglebells