- Vlad Ivanov: "Grossmeier întruchipează Răul"
- Reese Witherspoon şi Matthew McConaughey, dragoste pe Mississippi
- Dracula 3D, omagiu vechilor vampiri
- Robert Pattinson, actorul de carton
- The Angels' Share, "un film realist şi un pic magic"
- Protagonistul din Reality, un Pinocchio contemporan
- Actrița din După dealuri: "Despre scenele violente am aflat mult mai târziu..."
- După dealuri, multi-premiat la Cannes!
- Cannes 2012: Cine ia Palme d'Or-ul?
- Kristen Stewart: "nu am vrut să devin niciodată 'o marfă' "
Turismul sexual, făcut cunoscut la Cannes
de Gloria Sauciuc in 18 Mai 2012Paradise: Love, în regia lui Ulrich Seidl, a avut joi premiera mondială la Cannes, aducând pe ecran un subiect cu premisă şocantă, tratat însă cu umor şi atitudine tandru-detaşată, deloc sentenţioasă faţă de personaje. Pe plajele din Kenya sunt supranumite "Sugar Mamas": femei din Europa care caută băieţi din Africa dispuşi să se prostitueze pentru bani. Teresa, o austriacă trecută de 50 de ani şi mamă a unei fiice la pubertatea, călătoreşte şi ea în Kenya. Trece de la un gigolo la altul, de la o dezamăgire la alta, până când trebuie să recunoască: dragostea e o marfă care se cumpără şi se vinde. Paradise: Love spune cu umor povestea turismului sexual, cu femei de vârsta a treia şi bărbaţi tineri, cu Europa şi Africa, cu exploataţi şi exploatatori.
După o primă secvenţă care mi-a amintit de ciclul picturilor negre ale lui Goya, în care Ulrich Seidl arată într-o succesiune de planuri detaliu o grupă de bolnavi cu sindrom Dawn distrându-se la maşinuţe într-un parc de distracţii, sub privirile protagonistei - asistenta socială Teresa (Margarete Tiesel) - filmul începe să te fure. Chiar într-o liniaritate a scenariului, lipsită de articulaţii dramaturgice dinamizante, povestea tristă, amuzată şi deocheată te prinde. Secvenţele erotice, cu femei în vârstă şi supraponderale, nu au nimic grotesc.
Ulrich se relevă ca un bun stilist, prin capacitatea de a umaniza şi trata hazliu secvenţele, făcându-nepărtaşi ai intimităţii unor amanţi atipici - tineri de culoare şi femei de vârsta a treia, fără a cădea în naturalist sau repulsiv. Filmul are cel puţin două cadre care amintesc de estetica hiperrealistă a lui David Lachapelle. Lonely Doll al lui Lachapelle, e o Teresa în căutarea iubirii.
Nu lipsesc din film aşa-numitele "tablouri Seidl" - cadre precis compuse cu oameni care privesc în aparatul de filmat. Un bărbat de culoare, în toată goliciunea lui ne priveşte în timp ce fumează. Tablourile Seidl (numite aşa după primul scurtmetraj al regizorului, One Forty, 1980) au devenit o caracteristică a cinematografului austriac, fiind preluate şi de alţi regizori de documentare şi de ficţiune.
Revenind la subiectul filmului, poveştile din Paradise: Love pornesc de la observaţii directe. "Beach Boys" există în realitate pe plajele din Kenya. Sunt tineri africani, ce lucrează pe plaje vânzând brelocuri, excursii, safari-uri, dar care caută şi femei europene drept partenere de sex. Mulţi vorbesc fluent germană, engleză sau franceza. Pentru serviciile lor sexuale primesc bani sau cadouri scumpe, de pildă o motocicletă, o maşină sau o casă. Visul multora e să locuiască în Europa. Sugar Mama e numele folosit de către kenieni pentru o femeie albă care îi "întreţine". Astfel, aceştia fac din prostituţie un mijloc de trai. Mzungu Kiss (Mzungu=om alb) e sărutul franţuzesc pentru kenyeni, fiind acolo la fel de puţin răspândit ca şi cunilingusul.
Paradise: Love, ca şi Dog Days şi Import Export spun poveşti pornite de la observaţii şi experienţe personale. "Desenăm pe marginea unei realităţi, şi o reinventăm în acelaşi timp", spune regizorul la Cannes.
Cât priveşte femeile europene portretizat în film, "fişa postului" pentru actriţa Margarete Tiesel a fost foarte pretenţioasă: o femeie de peste cincizeci de ani, care să nu se conformeze idealului occidental de frumuseţe - adică să fie supraponderală, să poată filma scene nud, să poată improviza scene şi să fie autentică în faţa camerei de filmat, şi să se îndrăgostească de aceşti tineri de culoare. Regizorul a căutat-o timp de peste un.
Un regizor austriac iconoclast, Ulrich Seidl (Good News, Dog Days, Import Export) are de mai mult timp în pregătire proiectul trilogiei Paradise. O trilogie pentru care Seidl a petrecut patru ani şi a filmat peste 80 de ore. Trei lungmetraje, trei poveşti cu trei femei din aceeaşi familie. Primul din trilogie concurează în aceste momente pentru cel mai important trofeu european din industrie Palme d'Or.
"Înainte de filmări am avut mai multe opţiuni - Caraibele, Republica Dominicană - şi acolo se practică turismul Sugar Mama. însă am ales Africa pentru că m-au interesat tensiunile sociale, rănile din vremea colonialismului European. Africa m-a vrăjit: cu varietatea şi cu contradicţiile ei, cu ororile şi cu frumuseţile, cu sărăcia şi cu bogăţia care vine din turism (care e de fapt un colonialism actualizat). E un continent care te inspiră la nesfârşit - inclusiv vizual", spune Ulrich Seidl.
Margarete Tiesel şi actorii neprofesionişti:
Actriţa de 53 de ani a început studiul actoriei la Mozarteum în Salzburg, Austria, şi apoi a jucat în piese de teatru în Germania - la Dortmund, Freiburg, Stuttgart, Frankfurt Schauspielhaus şi la Graz, unde locuieşte. Paradise: Love este primul ei rol major de cinema.
Peter Kuzungu joacă rolul lui Munga, iubitul Teresei. Ulrich Seidl l-a găsit pe Peter lucrând ca gigolo lângă Mombasa. Paradise:Love este filmul său de debut. "Cea mai ciudată scenă a fost atunci când eram cu Sugar Mama de faţă cu soţia mea. M-am simţit stânjenit", declară Kuzungu. Însă în realitate, acest Beach Boys cu şuviţe are două soţii: una africană, una germană. Acum cinci ani, la Mombasa, el s-a căsătorit cu o Sugar Mama; ea i-a cumpărat o casă în Mwtapa cu banii ei, plus o maşină cu care şi-a câştigat traiul ca şofer. Acum doi ani s-au despărţit: gata cu banii, gata şi cu maşina. Acum Peter Kuzungu s-a întors de unde a pornit. Până la următoarea Sugar Mama.
Gabriel Nguma Mwarua e Gabriel, primul gigolo cu care Teresa se încurcă: născut într-un sat îndepărtat, tânărul de 22 de ani locuieşte în Malindi la bunica lui. El este un alt gigolo, şi totuşi e îndrăgostit de o fată kenyană care merge la o şcoală particulară, şi care nu ştie nimic de relaţiile lui cu femeile din Europa. Până acum au fost trei, una din Anglia şi două din Germania. Una avea peste 60 de ani.
Carlos Mkutano, cunoscut şi ca Wolf, joacă pentru prima dată în rolul lui Salama. Tânărul de 30 de ani lucrează ca Beach Boy pe coasta Kenyei, vinde safari-uri turiştilor. A locuit în Germania timp de patru ani cu o Sugar Mama şi cu cei patru copii ai ei. Mândru că e african, e mândru şi că a fost în Europa şi că s-a întors acasă. Cea mai grea scenă:"Să mă dezbrac şi să mă sărut în faţa tuturor".
Ulrich Seidl, născut în 1952, locuieşte în Viena. Documentarele sale, "Good News", "Animal Love" şi "Models" au câştigat numeroase premii. Werner Herzog l-a numit pe Ulrich Seidl unul din cei 10 regizori preferaţi ai săi, spunând despre "Animal Love" că "Niciodată în istoria cinematografului nu am mai avut ocazia să mă uit direct în iad". Primul lungmetraj de ficţiune al lui Seidl, Dog Days, a câştigat Marele Premiu al Juriului la Festivalul de Film de la Veneţia din 2001. În 2003, regizorul a fondat Ulrich Seidl Filmproduktion, unde a produs Import Export, cu premiera în competiţia de la Cannes în 2007. Seidl a continuat cu Paradise Trilogy: Paradise Love, selecţionat în competiţia canneză, Paradise Faith, Paradise Hope, trei filme în patru ani. Acum, regizorul continuă cu un documentar care explorează oamenii şi felul cum aceştia relaţionează cu subsolul caselor în care trăiesc - In the Basement va avea premiera în 2013.
Imagini
Vezi imaginiSpune-ţi părerea
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.Categorii articole
Gossip
-
Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film
Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George) - Brad Pitt, „o ființă îngrozitoare”, scria fiul său, Pax, pe Instagram
- Momentul penibil al anului? Cuplul Kutcher-Kunis prezintă scuze publice
- Nasul prostetic mare al lui Bradley Cooper din filmul Maestro, subiect de controversă
- După 11 ani de căsnicie, Natalie Portman se desparte de soțul ei, în contextul zvonurilor despre infidelitate
Ştiri cinema
-
Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later
Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel - 5 detalii captivante despre Rebel Moon Partea 2: Cea care lasă cicatrici
- Veteranii revin în atenție cu proiecte epopeice. Iată ce au în pregătire Scorsese, Coppola, Spielberg, Ridley Scott și Clint Eastwood
- Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin
- Alec Baldwin „nu se putea controla” pe platoul de filmare de la Rust, susțin procurorii
Producţie
-
Film românesc cu tematică LGBTQ, în postproducţie
Trei kilometri până la capătul lumii spune povestea unui adolescent respins de familie - Trei kilometri până la capătul lumii, cu Bogdan Dumitrache și Laura Vasiliu, în post-producție
- Un remake anime la hitul live-action One Piece, în lucru la Netflix
- Se filmează noi episoade pentru The Sandman
- Un nou Karate Kid, cu Ralph Macchio şi Jackie Chan
Cronică
-
Cascadorul: escapism la superlativ şi încă un pic pe deasupra
Pe lângă entertainment, comedia de acţiune omagiază cineaştii de care nu o să auzi niciodată - Abigail: cu poantele (şi incisivii) pe jugulară
- Nasty - mai mult decât tenis
- Micuța Ping și dragonul: despre puterea din adâncul nostru
- La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte
Dosarele X
-
Haosul drepturilor de autor: peste zece ani Superman nu va mai zbura!
Ce se va întâmpla când personaje precum Batman şi Superman vor deveni domeniu public? - Cât de (i)relevante sunt procentajele de pe RottenTomatoes?
- The Witcher: de la 9,5 la 4,2. Care e explicaţia?
- Rasismul la Hollywood: cazul Lost
- Regina Elisabeta a II-a: șapte actrițe care au jucat-o fără cusur
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Filme 2023
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2024
Index filme
Program cinema
Actori populari
Trailere filme
- The Exorcism
- Clipped
- Prom Dates
- Summer Camp
- Jim Henson Idea Man
- The Big Cigar
- Becoming Karl Lagerfeld
Filme populare
Premiere cinema
- The Fall Guy
- Sting
- Government of Children II
- Challengers
- Combat Wombat: Back 2 Back
- The Book of Solutions
- Only the River Flows
- Buzz House: The Movie
În curând la cinema
- Kingdom of the Planet of the Apes
- Cats in the Museum
- Digimon Adventure 02: The Beginning
- Munch: Love, Ghosts and Lady Vampires
- Boy Kills World
- Lefkovicsék gyászolnak
- În inima Naționalei
- The Strangers: Chapter 1
- How to Have Sex
- The Garfield Movie
- Furiosa: A Mad Max Saga
- Giants of la Mancha
- Gekijôban Haikyû!! Gomi Suteba no Kessen
- Weekend de vis
- Tarot
- If
- Mașa și cele 6ase umbre
- Thabo and the Rhino Case
- Borromini e Bernini. Sfida alla perfezione
- The Watchers
- My Sweet Monster
- Les gardiennes de la planète
- Bad Boys: Ride or Die
- Inside Out 2
- DogMan
- Nina et le secret du hérisson
- The Bikeriders
- Bastarden
- A Quiet Place: Day One
Filme noi în SUA
- Jeanne du Barry
- Captain America: New World Order
- Dragonkeeper
- Back to Black
- Terra Infirma
- The Crow
- Firebrand
- Kinds of Kindness
- Horizon: An American Saga - Chapter 1
- Mufasa: The Lion King
- Despicable Me 4
- MaXXXine
- Twisters
- Deadpool & Wolverine
- Harold and the Purple Crayon
- Trap
- Borderlands
- Alien: Romulus
Program TV
Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Turismul sexual, făcut cunoscut la Cannes
Părerea ta
Spune-ţi părerea