Cronică

  • Primul om pe Lună: istoria mică versus istoria mare

    10.10.2018 Articol Primul om pe Lună: istoria mică versus istoria mare Ştim cu toţii cum se termină First Man/Primul om pe Lună, filmul biografic regizat de Damien Chazelle (La La Land) despre misiunea Apollo 11 şi prima aselenizare din istoria umanităţii. Ce nu ştim mulţi dintre noi sunt detaliile oficiale şi personale din spatele acestei misiuni de succes, pentru care Neil Armstrong şi colegii săi s-au pregătit aproape un deceniu, un număr considerabil de astronauţi pierzându-şi viaţa în misiuni preliminare. Premiera de vineri aruncă lumină asupra acestei gigantice aventuri spaţiale şi te-ar putea captiva cu atenţia acordată atât ambiţiei lui Armstrong, cât şi a sacrificiilor făcute de astronaut şi de familia lui pentru ca el să poată rosti pe 20 iulie 1969 celebrul "Un pas mic pentru om, un salt uriaş pentru omenire". Îl ... citeşte
  • Venom: oare numai Marvel ştie să facă filme ok cu supereroi?

    04.10.2018 Articol Venom: oare numai Marvel ştie să facă filme ok cu supereroi? Venom era indubitabil cel mai aşteptat film cu supereroi al sfârşitului de an (şi nu, trailerul Aquaman nu reuşeşte să aşeze filmul în fruntea listei), dar iată că la nici o jumătate de oră de la primul cadru se instaurează senzaţie că ai mai văzut filmul deja. Ceea ce se traduce printr-un eşec de proporţii, dat fiind că Venom era exact antieroul care ar fi putut să spargă monotonia supereroilor perfecţi cu care ne-am obişnuit în ultimul deceniu. Şi totuşi, cum este posibil să iei un personaj atât de special şi să faci un film care evoluează atât de familiar? Iată mai jos impresiile noastre despre Venom, care se lansează vineri pe ecrane, inclusiv în format IMAX. Am făcut cunoştinţă cu Eddie Brock în 2007, când Topher Grace îl interpreta în Spide... citeşte
  • Hell Fest. Parcul groazei: tineri drept carne de tun

    01.10.2018 Articol Hell Fest. Parcul groazei: tineri drept carne de tun În 1974, cu numai 30.000 de dolari, Tobe Hooper reușea să creeze una dintre cele mai memorabile pelicule horror din toate timpurile, The Texas Chain Saw Massacre și să facă emblematic un personaj dezaxat care ucide în serie, purtând o mască pe față. Hell Fest. Parcul groazei, ce rulează în premieră pe marile noastre ecrane, împrumută de la personajul iconic Leatherface masca, alura invincibilă, aproape supraomenească și compulsia pentru a ucide. Un backstory al criminalului în serie nu există, din păcate, în horrorul interzis sub 18 ani ce rulează acum pe marile noastre ecrane. Dar un twist final dă explicații despre natura lui, pe care - pe parcursul filmului - o putem bănui chiar supranaturală (personajul nu scoate niciun sunet pe tot parcursul filmului). Reu?... citeşte
  • Loserii de la seral, comedie cu proști

    28.09.2018 Articol Loserii de la seral, comedie cu proști Micuțul Kevin Hart lansează vineri, 28 septembrie, filmul Loserii de la seral - în care joacă rolul principal, dar la care este și producător, propunând o „comedie cu proști”, interpretată în stilul său strident. De altfel, mai toate personajele de culoare din film copiază modul acesta particular de interpretare. Filmul este un roller coaster de trăsnăi, unele amuzante, altele mai puțin, unele ireverențioase, altele mai puțin, monologuri delirante, dar și câteva mai cu greutate, marea reușită fiind lansarea unor teme mai grave - ca incluziunea, lupta pentru păstrarea aparențelor, impostura, dar și adaptarea la cerințele sociale - în speță a avea un bacalaureat pentru a obține un job mai bun. Personajul lui Kevin Hart, Teddy Walker, ar putea fi de toată mil... citeşte
  • Misterul ceasului din perete: fantasy, horror și dileme morale

    25.09.2018 Articol Misterul ceasului din perete: fantasy, horror și dileme morale Fantasy-ul pentru întreaga familie Misterul ceasului din perete, cu premiera la noi pe 28 septembrie, vorbește într-un limbaj codificat despre o dilemă morală pe care o pot explora copiii alături de părinți, despre un concept - cel al ceasului care ticăie anunțând sfârșitul lumii - care a apărut în timpul Războiului Rece și despre un pact faustic, fondul fiind o lumea magică, cu obiecte și ființe fantastice, colorate și terifiante. Regizorul Eli Roth introduce genul horror copiilor, recurgând la „jump scares”, atmosferă tenebroasă, dar fără elemente grafice, filmul fiind accesibil și copiilor mai mici, de minim 7-8 ani. Ce vedem este, practic, o frumoasă poveste despre bine și rau, despre curaj și sacrificiu, despre dragoste și pierderi... Protagonistul... citeşte
  • Retrospectiva filmului de animație de avangardă și experimental la Anim’est 2018

    24.09.2018 Articol Retrospectiva filmului de animație de avangardă și experimental la Anim’est 2018 A treisprezecea ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație Anim’est, al cărei start se dă vineri, 28 septembrie, este dedicată animației experimentale și de avangardă. Abordarea neconvențională a narațiunii și a aspectelor vizuale s-a potrivit dintotdeauna animației, un tip de cinema prietenos cu explorarea ideilor și a posibilităților. De-a lungul anilor, noi medii şi tehnologii au ajutat cineaştii să creeze fără să respecte un regim strict sau o structură, producând artă ce ridică întrebări. 60 de filme gata să exploreze aceste posibilități noi, grupate cronologic astfel încât să evidențieze evoluția creativității – de la pionieri ai genului la producții contemporane — sunt incluse într-o retrospectivă a filmului de animație d... citeşte
  • Peppermint: Gustul răzbunării, thriller cu ceva sare și piper

    22.09.2018 Articol Peppermint: Gustul răzbunării, thriller cu ceva sare și piper La aproximativ 15 ani de la serialele Alias și Elektra, Jennifer Garner revine în forță într-un rol de acțiune solicitant, ca protagonistă în thrillerul Peppermint/Peppermint: Gustul răzbunării, acum în premieră pe marile noastre ecrane. La cei 46 de ani arată în continuare credibil alergând cu arma în mână, în luptele corp la corp și încasând pumni, gloanțe, cuțite ori chiar explozibil. Este o vigilante în toată puterea cuvântului, cu o motivație puternică și arsenal. În același timp vulnerabilă, deci umană, o mașină de ucis cu suflet, care poate fi distrasă de o imagine din trecut în momente dintre cele mai periculoase, când concentrarea poate fi cheia scăpării cu viață. Acţiunea este previzibilă iar poveştii îi lipseşte în câteva puncte ... citeşte
  • Ploey – Inimă de viteaz: o călătorie, ca-n viață

    21.09.2018 Articol Ploey – Inimă de viteaz: o călătorie, ca-n viață Animația Ploey - You Never Fly Alone, tradusă la noi cu Ploey – Inimă de viteaz, are un personaj central încercat, care învinge până la urmă, în pofida tuturor vicisitudinilor. Sunt mai multe teme cu greutate tratate în film, pe înțelesul copiilor. După terminarea proiecției, părinții vor avea multe subiecte de discuție pe marginea acestei animații. Fiecare dintre noi are o putere interioară, par să ne spună scenariștii cu scena primelor lecții de zbor ale puilor de fluierar, când li se atrage atenția celor mai timizi că „aripirile voastre știu cum/cozile voastre știu cum”. Generozitatea și prietenia e „predată” celor mai mici spectatori prin deconstruirea unei metafore - „l-aș fi dus în spate chiar eu” (...până în „țările calde”), spu... citeşte
  • Povestea unui pierde-vară, o comedie dulce-amăruie

    21.09.2018 Articol Povestea unui pierde-vară, o comedie dulce-amăruie Povestea unui pierde-vară, cu premiera vineri, 21 septembrie, este o comedie romantică dulce-amară, cu un personaj central acuzat tocmai de lipsă de romantism, spusă într-un ritm și cu un ton reflexiv-melancolice. Filmul are acele ingrediente speciale care îl pot face pe orice privitor să rezoneze ori măcar să urmărească povestea cu simpatie. Registrul comic potențează substratul dramatic al poveștii, dar filmul rămâne unul ușor. Totuși, interesul pentru subtext al lui Paul Negoescu e relevat prin introducerea vocii povestitorului (Radu Romaniuc), care dă indicii spectatorilor că se mai întâmpla ceva pe lângă ce vedem. Imaginea, semnată de Ana Drăghici, este radiantă, cu un București surprins preponderent în ipostază solară, aducând căldură unui personaj... citeşte
  • Momo, o farsă amuzantă cu substrat dramatic

    18.09.2018 Articol Momo, o farsă amuzantă cu substrat dramatic O comedie despre situații absurde dar și emoționante, cu un strop de grotesc involuntar (doi actori joacă personaje cu handicap, un surdo-mut și o oarbă, iar spectatorii sunt puși în postura de a râde de gagurile și neînțelegerile ce survin între personaje din cauza dizabilității acestor eroi), Momo rulează în premieră pe marile noastre ecrane. Christian Clavier ridică filmul cu datele sale comice, este sufletul producției, făcând onoare compatriotului legendar Louis de Funès; povestea în sine conține și o temă gravă, asupra căreia să reflectăm odată ce ieșim din sala de cinema. Râzi cu lacrimi, cu siguranță, filmul este o farsă reușită, dar îți și vor cădea greu lecțiile pe care le virează această dramedie.Christian Clavier și Catherine Frot ... citeşte
  • SF-ul High Life - Robert Pattinson, voluntar într-o misiune spaţială de studiu a găurilor negre

    17.09.2018 Articol SF-ul High Life - Robert Pattinson, voluntar într-o misiune spaţială de studiu a găurilor negre Robert Pattinson este aruncat în spaţiu, odată cu primul film în engleză al creativei și neconvenționalei regizoare franceze Claire Denis. Damien Chazelle o fi fiind candidat sigur la Oscar cu filmul plasat în spaţiu First Man, însă Claire Denis îi face concurenţă cu un SF straniu: High Life, scriu cronincarii de la Toronto Film Festival, unde filmul a avut premiera mondială. Regizoarea din Franţa şi-a dovedit flexibilitatea de-a lungul unei cariere de trei decenii, depăşind graniţele genului şi ale stilului formal pentru a crea o operă variată în care a refuzat cantonarea în „reguli cinematografice”. Regizoarea a început să lucreze la  scenariul High Life acum 15 ani, avându-i în vedere atât pe Vincent Gallo cât şi pe Philipp Seymour Hoffman, în diver... citeşte
  • Luis & the Aliens: extratereștri adorabili, umor, dar și o temă gravă

    15.09.2018 Articol Luis & the Aliens: extratereștri adorabili, umor, dar și o temă gravă Animația Luis și mini-extratereștrii, în premieră pe marile noastre ecrane, explorează o temă gravă, dar o face cu suficientă inspirație și umor încât să ofere o lecție părinților și să dea curaj copiilor să își exprime emoțiile și nemulțumirile, să lupte pentru drepturile lor. Animația emană câte ceva din inefabilul unor filme precum E.T. sau Up/Deasupra tuturor. Luis este un băiețel care locuiește numai cu tatăl său, un părinte mereu absent, preocupat mai mult de găsirea extratereștrilor decât de îngrijirea propriului fiu. Casa lor stă să se dărâme, bicicleta cu care Luis merge la școală are roata dezumflată, la școală Luis se ciocnește mereu de grupul de bătăuși și hărțuitori iar la propria aniversare își prepară singur tortul. N... citeşte
  • O simplă favoare: twisturi, umor, glamour dar și intrigă detectivistică stângace

    13.09.2018 Articol O simplă favoare: twisturi, umor, glamour dar și intrigă detectivistică stângace În siajul recentelor Gone Girl și The Girl on the Train, filmul A Simple Favor, cu premiera pe marile noastre ecrane vineri, 14 septembrie, reia tema ștergerii spoielii de frumusețe a unei suburbii pentru a descoperi secrete întunecate. Ofertantul subiect a atras, de altfel, și în trecut regizori, de la Alfred Hitchcock la David Lynch și Gus Van Sant. Alternând inspirat dezvăluirile şocante, întorsăturile de situaţie şi umorul, A Simple Favor nu va fi totuși satisfăcător pentru iubitorii genului mistery, prin stângăcia cu care e tratată intriga polițistă. Aspectele neverosimile și erorile de logică de la nivelul instrumentării cazului deranjează. Filmul reușește, însă, ceva - să nu fie previzibil. Ia complet prin surprindere spectatorul cu întorsătura de s... citeşte
  • Trei surori adorabile: comedie lejeră de situație

    11.09.2018 Articol Trei surori adorabile: comedie lejeră de situație Demi soeurs/Trei surori adorabile, producție franco-belgiană ce rulează în premieră pe marile noastre ecrane, este o comedie despre oameni diferiți forțați de circumstanțe să împartă pentru un timp același spațiu strâmt, fapt ce are drept consecință descoperirea personală. Personajele se dezbracă de ce e politic corect, se atacă, asemenea unor animale în cușcă, dar nu au la îndemână decât clișee, în lipsa cunoașterii reale a celuilalt. Cele trei protagoniste provenind din medii și culturi diferite sunt surori vitrege cărora tatăl abia cunoscut le lasă moștenire un frumos apartament în inima Parisului. Cele trei femei se apostrofează reciproc în legătură cu originea (una dintre ele, jucată de Sabrina Ouazani, este marocană), de parcursul profesional... citeşte
  • Predatorul: ferocitate și divertisment

    11.09.2018 Articol Predatorul: ferocitate și divertisment Anul 1987 aducea pe marile ecrane una dintre cele mai interesante concepţii SF: aceea a unei fiinţe extrem de agresive şi redutabile, echipată cu tot sistemul biologic și tehnologic adaptat anihilării: Predatorul. La trei decenii distanță și cinci filme în franciza slasher SF, cinefilii au ocazia să reintre în acest univers, odată cu lansarea filmului The Predator, de miercuri (12 septembrie) în avanpremieră. Predatorul (2018) este în primul rând un film de acţiune, apoi unul cu motivaţie SF și continuă un trend al francizei - și anume acela după care nu dezvoltarea ideilor SF sunt în prim plan ci acţiunea. Premisa filmului este ofertantă - dacă un Predator cu o încărcătură prețioasă pentru omenire este urmărit prin spațiu de un recuperator? Dar dacă, od... citeşte
  • Horror-ul The Nun, treabă românească

    05.09.2018 Articol Horror-ul The Nun, treabă românească Într-un articol publicat la începutul anului consideram The Nun/Călugărița: Misterul de la mănăstire drept "cel mai promiţător horror al anului". Spin off al filmelor The Conjuring şi Annabelle, filmul are în centrul atenţiei cel mai înspăimântător personaj negativ al francizei, demonul Valak. Faptul că el este prizonier într-o mănăstire din România face horror-ul cu atât mai interesant pentru publicul de la noi. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la acest film care se lansează vineri în cinematografele din ţară. Acţiunea are loc în anul 1952, când sinuciderea unei călugăriţe la mănăstirea Santa Carta din munţii României pune pe jar Vaticanul. Părintele Anthony Burke (Demián Bichir), un specialist în manifestări religioase suspecte, este trimis s?... citeşte
  • Serialul Jack Ryan, resuscitare eficientă a celebrului personaj

    04.09.2018 Articol Serialul Jack Ryan, resuscitare eficientă a celebrului personaj După Alec Baldwin, Harrison Ford, Ben Affleck şi Chris Pine, iată că i-a venit rândul lui John Krasinski să-l interpreteze pe celebrul analist CIA care ajunge, că vrea sau nu, în mijlocul celor mai periculoase conspiraţii globale. De această dată nu mai e vorba de un film pentru marele ecran, ci de Tom Clancy's Jack Ryan, un serial care deja a primit undă verde pentru al doilea sezon. Iată mai jos ce ţi-ar putea plăcea la noile aventuri ale lui Ryan. În ciuda unui subiect o idee prea familiar, serialul reuşeşte să te prindă în mreje mai ales datorită lui Krasinski, a cărui interpretare sensibilă şi inteligentă evită unele dintre locurile comune ale genului. Îl vedem pe Ryan în spatele biroului său de analist CIA, folosindu-şi cunoştinţele economice pentru a... citeşte
  • „Un om integru”: provocarea de a rezista într-un război asimetric

    31.08.2018 Articol „Un om integru”: provocarea de a rezista într-un război asimetric Lerd/Un om integru, recompensat cu premiul Un Certain Regard la Festivalul de Film de la Cannes 2017, este o poveste despre principii și despre individ contra sistemului. Filmul turnat pe ascuns în Iran, ulterior interzis în această țară, aduce în discuție o temă fierbinte astăzi inclusiv în contextul local: corupția și omul aflat în conflict cu sistemul. Toate concluziile din film, de tipul „toți învață să se descurce, unii mai repede, alții mai încet” nu sunt străine nici românilor. Lumea din Lerd/Un om integru - care aduce cu România anilor 1990 - nu este doar coruptă; autoritățile iau partea celor puternici, iar cine caută dreptatea se trezește singur împotriva unui sistem de alianțe. Integritatea personajului principal nu este un atu pe cât este mai... citeşte
  • Le Fidèle - curse, jafuri și melodramă fără limite

    29.08.2018 Articol Le Fidèle - curse, jafuri și melodramă fără limite Un romance ce amintește de antologicul Love Story (1970) combinat cu un heist movie cu foarte bune scene de jafuri, filmul Le Fidèle/Racer and the Jailbird funcționează perfect în prima jumătate, după care apasă până la refuz pedala melodramei. Drama celor doi iubiți nu smulge în final nicio lacrimă spectatorului, tocmai printr-o supralicitare a factorului tragic în absența unei griji mai mari pentru construirea personajului feminin și a motivațiilor ce leagă într-o iubire atât de profundă protagoniștii. Finalul nu are nicio justificare dacă gândim strict în termenii narațiunii cinematografice. Scenariștii reuşiseră să-şi ducă la îndeplinire intenţiile, dar supralicitează inutil sfârșitul. Adèle Exarchopoulos dă consistență personajului ei, destul... citeşte
  • Cronică Slender Man. Un personaj lacunar, dar atmosferă de angoasă și teroare

    28.08.2018 Articol Cronică Slender Man. Un personaj lacunar, dar atmosferă de angoasă și teroare Horror-ul Slender Man se lansează vineri, 31 august, pe marile noastre ecrane, propunând un personaj nou în pandemoniumul marelui ecran. Slender Man se hrănește din frica celor pe care ajunge să îi posede, asemenea lui It, își bântuie victimile preponderent în vis, asemenea lui Freddy Krueger, este entitatea fără chip, am putea spune asemenea lui Leatherface și are o prezență cu membre alungite, de arahnidă, cu ramificaţii dendrologice, poate pentru că e o entitate care vine din pădure sau... de amorul efectului vizual. Backstory-ul entității lipsește cu desăvârșire în acest film, așadar și motivarea acțiunilor sale, ceea ce lasă în aer mare parte din scenariu. Superficialitatea aceasta în construirea personajului titular anulează însuși efectul horror. ... citeşte
Articole 541 - 560 din 1605
jinglebells