The Hurt Locker: în pielea unor oameni care îşi riscă viaţa

de Gloria Sauciuc în 9 Mar 2010
The Hurt Locker: în pielea unor oameni care îşi riscă viaţa

Atenţie, articolul conţine unele spoilere!

The Hurt Locker, cu acţiunea în Irak (deşi filmările au avut loc în Iordania), face portretul unor soldaţi americani - nu oricare, ci aceia care au una dintre cele mai primejdioase misiuni din lume:  a dezamorsa bombe. Atunci când un sergent nou, James (Jeremy Renner), preia comanda unei unităţi super-antrenate de pirotehnişti (după ce fostul sergent murise încercând să dezamorseze o bombă artizanală), îşi surprinde subalternii - pe Sanborn (Anthony Mackie) şi Eldridge (Brian Geraghty) - prin decizii care îi aruncă în lupta urbană de gherilă. Ei vor înţelege în curând că bravura noului lider vine dintr-o lipsă de discernământ care îi pune pe toţi în pericol. Aşa că un conflict între membrii echipei e inevitabil.

James este un entuziast al adrenalinei, un jucător pentru care senzaţiile tari date de pericol par să fie scopul final, indiferent de siguranţa lui însuşi, a echipei, şi a celor din jur. Pe de altă parte, Sanborn este soldatul ca la carte: îşi cunoaşte locul şi datoria, şi are pretenţia ca şi ceilalţi să şi-o facă pe a lor. Eldridge este soldatul neîncrezător în sine, labil, mereu cu gândul la moarte, timorat totodată că o greşeală a sa va face rău altora.

Pe măsură ce echipa caută să supravieţuiască în stilul imprevizibil al noului lider, oraşul este aruncat într-o stare de haos - pentru că orice om este un potenţial atentator, iar adevăratul caracter al lui James iese la iveală, într-un mod care îi va schimba pe toţi.

The Hurt Locker este preponderent filmat cu camera în mână, în stilul cinéma vérité-ului, ceea ce te apropie extraordinar de mult de aceşti genişti, zilnic plecaţi în misiune. Scenariul este scris de Mark Boal, un reporter ataşat echipei de pirotehnişti trimisă în misiune în Bagdad. Cu toate acestea, inexactitatea faptelor şi a portretelor create soldaţilor a fost adusă în discuţie de specialişti care au activat în echipe de genişti deplasate în Irak şi chiar de pirotehnişti români, intervievaţi de reporteri ai publicaţiei Gândul. Filmul a fost acuzat de militari ca fiind "paralel cu realitatea", prin modul în care se utilizează tehnica militară şi prin modul în care se aplică procedurile (Gregory Bishop, PR-ul armatei SUA). Printre scenele neverosimile aduse în discuţie de geniştii români au fost cea în care personajul lui Jeremy Renner dă cu picioarele în portbagajul unei maşini încarcate cu explozibil, apoi cea în care încearcă să-i scoată vesta plină de explozibil unui kamikaze, tăindu-i lacătele cu cleştele. Or, "în război nimeni nu-şi pune echipa în pericol". Sau scena în care geniştii se duc în misiune şi nu folosec un echipament de bruiaj, dând posibilitatea unui terorist să-i arunce în aer cu telefonul mobil în mână...

Şi "plasa de păianjen" a bombelor amplasate în mijlocul unei străzi aproape necirculate - imagine care apare şi pe afişul filmului - este o scenă contestată. Prea mult explozibil pe o stradă de mică importanţă...

Dar, dincolo de aceste contestări ale veridicităţii, The Hurt Locker e o călătorie în teroare, tensiune şi testosteron. Regizoarea a readus ceva ce de mult lipseşte din filmele de război: eroismul nu este unul clasic - are latura lui întunecată, şi acel curaj demn de admirat. The Hurt Locker poate fi considerat cel mai bun film cu războiul din Irak. Şi totuşi, nu e despre Irak: ar fi putut să fie despre Afghanistan sau orice alt loc unde armata americană are echipe de pirotehnişti. Acţiunea din The Hurt Locker nu te pierde nicio secundă, deşi evenimentele sunt repetitive, iar un alt plus este că povestea aruncă o perspectivă umană inclusiv asupra adversarului. Regizoarea Kathryn Bigelow oferă o formulă nouă la filmul de acţiune clasic, apoi nu dă lecţii de morală, nici de politică, te pune doar în pielea unor oameni care îşi riscă viaţa.
 
Dacă The Hurt Locker îşi merită Oscarul? Dramaturgic, Avatar nu era un real contracandidat. Dar ne puteam aştepta la orice - după ce am văzut palmaresul de la Globuri. Inglourilous Basterds a pierdut poate pentru istoria alternativă pe care a propus-o, dând filmului un aspect de bandă desenată sau joc video, alegere care nu avea o altă motivaţie decât una de genul "aşa a avut chef regizorului". Asta ca să ne referim doar la principalii favoriţi ai categoriei "Cel mai bun film".


Tu eşti de acord cu Oscarul pentru The Hurt Locker? Scrie aici ce te-a mulţumit şi ce nu la Oscarurile din acest an.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
claudiu-daniel-lugoj pe 9 martie 2010 14:12
Nu pot crede ca marele perdant este avatarul,in rest nu prea am ce obiecta dar poate la cea mai buna animatie merita sa ia oscarul animatia 9,dar nici Up nu a fost rau.
geo pe 9 martie 2010 14:13
1 -in primu rand filmu e pe placu criticilor
2-filmu a avut incasari de pana in 20 mil
acestea sunt criterile principale pentru care a luat oscarurile chiar daca nu sa dus cam nimeni sal vada si pe viitor filmu va fi cunsocut ca fiind {a asta e filmu care a luat 6 oscarurile }un film care nu a facut audienta si nu va intra in istoria cinematografiei .Dar pe viitor ar trebui sa ia filme cu succes nu un film nesmificativ penru PUBLIC

copila_satanista pe 9 martie 2010 14:15
Ambele mi-au placut mult, dar mi-e greu sa spun ca ala a avut nush ce in plus sau minus fatza de celalalt. Avatar si Hurt Locker sunt pe genuri diferite.
StevieGG08 pe 9 martie 2010 14:30
eu cred ca Inglorious Basterds merita oscarul pentru cel mai bun film...."comedia neagra" a lui Tarantino m-a surprins extrem de mult...desi n-am vazut The Hurt Locker cred ca Bastarzii lui Pitt au fost peste soldatii din Irak
marllenn pe 9 martie 2010 14:33
the hurt locker este super l-am vazut la protv duminica si sincer este mult mai bun decat avatar.Sincer sunt oameni care isi risca viata.Si mai este regizat de fosta sotie a lui james.A facut o treaba super, bravo ei.Up este dragutz si merita ceva. Dar sandra bullock a fost super, sa ia 2 premmii la oscar si la zmeura de aur:))
marius_em pe 9 martie 2010 14:47
The Hurt Locker e plictisitor, pentru ca nu vine cu nimic nou. Are o puternica latura propagandistica, prezinta un soldat american inconstient (unii confunda asta cu curaj), un fel de dark hero, care salveaza vieti, si, vai doamne, isi cere scuze unui terorist sinucigas ca nu a putut sa-l salveze. E un gunoi. Daca vreti sa gustati filme despre Irak, va recomand Generation Kill. Vedeti asta, si apoi sa vedeti cum realismul si ororile razboiului lui THL sunt stupide. E practic un Rambo. In istoria, THL va ramane la fel cum a ramas si Shakespeare in Love. Un jeg de film, supra-apreciat.
Oscarul trebuia sa mearga la Inglourious Basterds.

roscacs pe 9 martie 2010 14:54
M-am lamurit si cu Oscarul asta... nu merita the hurt locker a fost frumos dar nu `bomba` asta e !
Brumy pe 9 martie 2010 15:11
Toate filmele nominalizate anul acesta sint, in cel mai bun caz, mediocre...Oscarul pentru cel mai bun film s-a dat pentru ca trebuia dat, dar, ca sa fiu sincer, cred ca ar fi trebuit reportat, ca la Loto...este de ajuns sa vezi lista de nominalizari din alti ani ca sa iti dai seama la ce mediocritate s-a ajuns...scenarii slabe (si aici vorbesc de toate filmele) iar ca regie ce sa mai spun...cind un regizor ca JC isi pune semnatura pe un film ca Avatar, deja ar trebui sa sune alarmele - calitatea este in cadere libera...sa vedem, poate la anul vor apare FILME care sa merite Oscarul si nu propagande razboinice, "jocuri video" mustind de efecte speciale sau ciudatenii de istorii alternative ridicate la statutul de film...
jbjohn88 pe 9 martie 2010 15:20
Buna descriere baietii de pe cinemagia.. cea mai buna de cand vizitez (destul de des) acest site.. chiar m-ati facut sa imi schimb parerea cu privire la "inglorious bastards" pe care eu credeam ca merita oscarul. Aveti dreptate.. scenariul a bagat in groapa filmul pentru ca "aşa a avut chef regizorului" pentru rescrierea istoriei.
jbjohn88 pe 9 martie 2010 15:24
rectific... nu baietii de pe cinemagia.. ci Gloria Sauciuc :))
victor_neo75 pe 9 martie 2010 15:37
Ma intreb ce se intampla daca "The Hurt Locker" (2008) era nominalizat anul trecut; castiga in fata lui "Slumdog Milionaire"? Poate castiga anul asta... orice alt film, dar tot nu "Avatar"? Hai sa fim seriosi! "The Hurt Locker" ca si "Million Dollar Baby" in 2004 e printre cele mai neinspirate alegeri la categoria cel mai bun film!

Sunt drame de razboi mai bune despre razboiul din Irak sau care sa aduca cu razboiul de strada modern: vezi "Beaufort" (2007) (cu care seamana foarte mult "The Hurt Locker"), "The Kingdom" (2007), "Jarhead" (2005), "Black Hawk Down" (2001) sau "No Man's Land" (2001) !!!

petrea pe 9 martie 2010 15:38
PAREREA MEA E CA NU MERITA OSCARUL. . As fi optat pentru Invictus.
andreiu7z pe 9 martie 2010 15:42
Dupa parerea mea filmele care ar fi meritat Oscarul anul acesta ar fi fost "The Hurt Locker" sau "UP". Insa filmele care au castigat Oscarul in anii precedenti au fost net superioare din punct de vedere calitativ.
javrek pe 9 martie 2010 15:51
frate, n-am ce zice frat; bune, rele, frate,oscarurile astea, frate, io ma bucur frate, k sandra bullock a plecat aks cu chestia aia placata cu aur, frate!
rob3rt_89 pe 9 martie 2010 16:05
avatarul a castigat ce trebuia sa castige , dar cred k the hurt locker a fost prea mult oscarizat.inglorious basterds merita premiul pentru scenariu original asta m-a nemultumit cel mai mult , dar per total a fost cum trebuia sa fie.
HayWire pe 9 martie 2010 16:05
toata lumea trebuie sa inteleaga k nu putem compara aceste 2 filme .. ambele fac parte din genuri total diferite ....un iubitor al sfului alege ''avatar'' ........cel caruia nu ii place sf-ul alege ''the hurt locker '' ....+ k dak stai bn sa va ganditi chiar nu conteaza ce un critic spune atata timp cat publicul iubeste un anumit film .....dupa parerea mea ambele sunt filme foarte bune
javrek pe 9 martie 2010 16:14
serios vorbind acum,
chiar ma bucur k a luat sandra bullock oscaru--de ce? ma intrebati? pentru ca a facut un rol exceptional in "the blind side", d-aia!
cat despre oscaruri in sine, nstu ce sa zic, nu am vz toate filmele nominalizate insa le-am vazut pe cele care au castigat, toate, almost(mai putin ala cu aia grasa:d--precious, parca... si pot spune k in afarade the hurt locker, premiile au fost pe bune anul asta, cel putin din punctul meu de vedere... cum poti sa dai premiul pt CEL MAI BUN SCENARIU ORIGINAL???filmului hurt locker? ce e original in filmul asta ?k e despre o echipa de genisti? asta intr-adevar n s-a mai facut dar totusi...scenariu original e inglorious basterds. la fel--CEL MAI BUN MIXAJ DE SUNET siCEL MAI BUN MONTAJ DE SUNET--ce naiba e asta? cateva bubuieli si gloantze trase cu "barretu"(cool ) in loc de "transformers" cand practic tot filmul(trans) e un mare mixaj d sunet? in cel mai rau caz avataru trebuia sa il ia p-asta.
christoph waltz...genial, pur si simplu genial(cat despre tarantino, n mai zic nimic...godlike)
in incheiere as dori sa imi cer scuze...(nstu cui, dar cine se stie cu musca pe caciula sa se simta...)
sper din tot sufletzelu meu k n am mai suparat pe nimeni din "redactie" in asa fel incat sa imi stearga post-urile
atat! pa!

iul pe 9 martie 2010 16:20
eu atat vreau sa stiu: unde e originalitatea in scenariul filmului asta???? oare Avatar nu e singurul film care ne prezinta pe noi ca fiind cei rai, si nu extraterestrii, asa cum sunt facute toate filmele de pe tema asta??? ce e original in "lupta SUA impotriva terorismului"? cate filme nu sunt facute pe tema asta? plus ca Avatar aduce si ceva nou in cinematografie.pe cand The hurt locker nimic. nu sunt un fan al filmelor sf, din contra imi plac mult mai mult dramele suferite de tinerii soldati in timpul unui razboi sau mai stiu eu ce. dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului......
Frodo pe 9 martie 2010 16:21
@rob3rt_89...cum sa ia Oscarul pentru scenariu original atata timp cat ii un remake dupa cel din 78`?. Unde ii originalitatea ? jeeezz
Frodo pe 9 martie 2010 16:24
...de Inglourious Basterds vb.:P
OwYBeS pe 9 martie 2010 16:38
Inglorious Basterds merita toate Oscarurile pe care The Hurt Locker le-a luat...
dp75 pe 9 martie 2010 16:43
Intre The Hurt Locker si Avatar,la care v-ati uita cu placere de mai multe ori? Eu,sincer la Hurth Locker,m-am uitat pana la jumatate..nu m-a atras cu nimic.Avatar e ca un Star Wars..te tine atent sa nu pierzi nimic
HATER pe 9 martie 2010 17:02
Americani prosti ! THL e un film-propaganda exact cum si premiile primite sunt tot pentru propaganda americanista..

Hai sa ii dam 6 premii sa vada toti ce jmecheri sunt soldatii americanii.. Pe principiu nobody fucks with Rambo !

Merita Inglorious Basterds.. avatar e prea basm
P.S: nam avut nervi sa ii citesc prostelile lu Gloria Cauciuc

nevermind pe 9 martie 2010 17:03
sincer sa fiu...pe min m-o cam plictisit filmu....nu zic k ii rau...da nici bun. si pt aia care zic k ii mai bun k si avatar.... 'ati innebunit?' 8-}
Sile007 pe 9 martie 2010 17:18
filmul asta vrea sa arate fata soldatului american,mandru si brav,gata sa se jertfeasca oricand pentru un scop nobil!filmul este penibil!!!!atat timp cat voteaza doar criticii niciodata Oscarul nu va fi acordat filmului care intr-adevar il merita!!
scrawl pe 9 martie 2010 17:20
sincer sa fiu,the hurt locker este cred ca cel mai prost film care a castigat oscar-ul vreodata.nu o sa spun care altul l-as fi ales ca nu am chef sa imi sara in cap restu...da' in nici un caz filmul asta.mi s-a parut mediocru.genul de film care il vezi la tv o data si il uiti.
gig kent pe 9 martie 2010 17:33
hurt locker e meserie

[Mesaj editat de moderator]

rvn pe 9 martie 2010 17:36
Practic nu aveai ce sa alegi!tTot analizandu-le iti dai seama ca fiecare are scapari:ala ca n-are scenariu,alalalt ca n-are decat efecte vizuale sau mai stiu eu ce motiv sa te indoiesti ca ar putea fi sigur alesul.De la nominalizare s-a plecat gresit,sigur au fost alte productii care meritau sa fie nominalizate si au fost trecute cu vederea,dar,de ce s-ajuns aici numai cei care au votat pot sa raspunda!
BudauBogdan pe 9 martie 2010 17:41
numa' ce m-am uitat la Hachiko un remake dupa filmul cu acelasi nume din 87'. un film de 10X mai bun ca the hurt 'looser'.
rvn pe 9 martie 2010 17:48
si continui cu o exprimare a parerii mele de rau ca Brad Pitt a pierdut al doilea an consecutiv ocazia de a fi oscarizat pentru un film incoronat cu cel mai ravnit trofeu,acela de cel mai bun al anului!Nimeni nu a remarcat lucrul acesta si este pacat fiindca B.P.a aratat ca este un actor de mare clasa atat ca Benjamin cat si ca bastard.Poate al treilea film sa fie cu mai mult noroc si inspiratie!
Madkeloo pe 9 martie 2010 17:51
Nu stiu, ce sunteti atat de revoltati ca Hurt Locker a luat oscarul, si Avatar n-a luat?
Castigati ceva daca avatar lua 8 oscaruri si THL 1 sau 2 ?
Mie mi-a placut THL, si chestia cu propaganda americana, pentru americani tampiti, mi se pare o idee stupida.
Si THL, nu-i un film tipic despre razbel, si cum fac yankeii pe salvatorii, ci prezinta viata de zi de zi a soldatilor din Iraq, si prin ce trec cu fiecare misiune. Trairile, sentimentele, si riscurile prin care se supun. Ii un film psihologic mai mult decat unul despre razboiul din Iraq. Dar deh, vad ca multi n-ati inteles, sau n-ati vrut sa inteegeti.
O bagati una-ntruna cu Avataru', si ca THL ii un film penibil despra supra saturatul razboi din Iraq. Da sunt perfect de acord ca actiunea se desfasoara in Iraq, dar cam atat, are alt subiect, si se pune accentul pe trairile soldatilor nu pe razboiul in sine.
Dar sincer m-am certat destul.
De acord, ca Inglorious Basterds merta mai multe premii, in special pt. scenariu, foarte original, sau regie. Cu toate ca multi il considera o porcarie pentru ca nu l-au inteles. Nu sunt familiarizati cu stilul unic si controversat al lui Tarantino. Cam asa sta treaba si cu THL. Daca nu-l intelegem gata il aruncam la gunoi.

nitz pe 9 martie 2010 18:22
eu as mai fi trecut pe lista si 2012
alex90ro pe 9 martie 2010 18:23
Am vazut The hurt locker si Avatar si Inglorious bastards.Dintre toate mie personal mi-a placut cel mai mult ultimul.Cred ca Inglorious bastards merita oscarul pentru cel mai bun film nu doar pentru cel mai bun actor in rol secundar.Cred ca sa facut o nedreptate...parerea mea!Sa nu uitam ca la Oscar 2009 filmul The Dark Knight nu a castigat decat la categoria cel mai bun actor in rol secundar si cel mai bun montaj sonor desi era de asteptat sa primeasca mai multe oscaruri.
sam71 pe 9 martie 2010 18:33
Copii care depindeti de un click, va rog respectuos sa mai vizionati vreo cativa ani filme ,de toate genurile ,si abia apoi sa iesiti la rampa si sa emiteti pareri. Poate acelea vor fi niste pareri mai pertinente. E pacat ca vorbiti de niste treburi despre care , dupa umila mea parere, nu aveti habar.
Sonny pe 9 martie 2010 18:49
Nu stiu cum puteti sa ziceti ca The Hurt Locker e mai misto decat Avatar.
Sunt 2 genuri total diferite

La Avatar mie mi se pare foarte important mesajul filmului. Adica natura. Omul distruge natura pentru bani. Si asa se intampla si in viata reala. OMUL DISTRUGE NATURA.

Ma rog...
Nu cred ca THL merita oscarul.

Teddytz pe 9 martie 2010 18:57
dak au ajuns filme ca slumdog millionaire si the hurt locker sa castige la oscar inseamna k traim niste momente cu adevarat triste...sincer chiar nu cred k a fost vreun film din acea lista care sa merite cu adevarat sa castige, dar cu siguranta sunt diferente pana si intre acestea, iar THL chiar e "vai de mama lui"; tind sa cred k filmele in care joaca brad pitt si sunt nominalizate la oscar sunt menite sa piarda, sau cel putin asa se tot intampla in ultimii ani :))
dido pe 9 martie 2010 19:21
THL nu iese cu nimic in evidenta fata de alte filme cu si despre razboi,putina lume cred ca a avut rabdare sa-l vada pana la capat,nu-si va mai aminti nimeni de el peste cativa ani,etc...Avatar e un joc video muncit mult,dar fara aproape nimic original si oricum eu as fi preferat mai degraba clasicii ,,actori imbracati in maimuta"decat atatea desene mov...impersonale!Dupa parerea mea si dupa gustul meu(simplu muritor care a vazut multe filme de-a lungul vietii!)Inglorious Basterds ar fi meritat premiul pentru cel mai bun film,chiar pentru acea ,,istorie alternativa" propusa (marturisesc ca eu cand m-am prins ca a murit si Hitler in acel cinematograf am avut o exclamatie plina de surpriza si ca pentru o secunda m-am simtit usurata ca si cum istoria ar fi fost exact asa si ca macar cativa oameni ar fi avut teoretic sansa sa scape de infernul cauzat de dictator)Dar n-a fost sa fie asa...parca e ceva drept pe lumea asta!?
Madkeloo pe 9 martie 2010 19:26
Noi tot stam si ne dam cu parerea, ca filmul X trebuia, nu filmul Y. Dar nu suntem critici, asa ca parerile noastre nu prea conteaza.
Ce sa-i faci daca acei critici au decis ca Hurt Locker sa ia 6 oscaruri.
Si sunt perfect de acord ca aceasta comparatie intre Avatar si THL ii complet inutila.
Sunt doua filme total diferite, dar bune.
Asta-i ca si cum ai compara trilogia Godfather cu trilogia Lord of the Rings. Doua trilogii foarte bune, dar care n-au nimica in comun.
N-are rost cearta asta. Asa daca ar fi dupa mine i-as fi acordat oscarurile pentru: regie, montaj, originalitate, scenariu, lui Inglorious Basterds. Dar ce sa-i fac filmele lui Tarantino sunt prea controversate pentru majoritatea, nu toti le accepta, pentru ca nu toti le inteleg.
Cu toate ca mi-a placut THL, pentru abordarea diferita a fenomenului Iraq, am fost surprins ca a luat 6 oscaruri. Mult mai original a fost Inglorious, categoric.
Si nu cred ca traim "momente cu adevarat triste" pentru ca anul acesta a luat THL 6 oscaruri. Daca critici de film au hotarat ca merita, asta e.
Filmele sunt o forma de exprimare, ca si muzica, pictura, deci nu se pot adresa tuturor.
De aceea, unora poate sa le placa un anumit film, si altii sa-l urasca, si sa spuna ca-i o prostie.
Daca un anumit film nu l-am inteles, sau nu mi-a mers la suflet, aia nu inseamna ca-i "rahat". Li se adreseaza altor persoane, din alta categorie sociala.

PopsY pe 9 martie 2010 19:55
Deci intai am vazut Avatar, am ramas dezamagit in legatura cu povestea, clar pt. copii, doar 3D`u a facut ceva din acest film .
In fine, Oscarurile s`au dat, Hurt Locker a castigat, am fost placut surprins ca mega propaganda mondiala a Avatarului n`a luat mintile la toti, si lumea inca se uita obiectiv la filme .

Dupa Oscaruri am decis sa vad si marele castigator, din nou am ramas surprins ... in afara prezentarii veridice a actiunii fata de realitate, filmu` nu "misca" mai mult de un film deasupra mediei . Cineva mai sus spunea ca reda trairi, gesturi ... SI ? Se aseamana cu multe filme, chiar cu unele penibile in cateva momente ... ce e diferit ?! Razboiul e privit prin ochii unor genisti ... ASA SI ?

Tarantino in schimb vine cu o scenariu GENIAL, chiar daca filmul nu reda realitatea istorica , filmul are o poveste foarte buna, greu de inteles iar actorii fac roluri de zile mari in special Christoph Waltz iar Brad Pitt , care chiar daca nu apare pe tot parcursul actinunii , face unu` din cele mai bune roluri ale lui ...
Dupa parerea mea ... iar ne`am ales cu un Best Picture mai slab decat cel putin unu` din contracandidatii sai

Doar mi`am spus parerea , nu`mi sariti in cap .

rvn pe 9 martie 2010 20:01
madkeloo,ai pus degetul pe rana!tocmai de aceea filmele oscarizate trebuie sa fie acceptate de oameni din toate mediile sociale,mai instruiti sau mai putin scoliti,din China pana in America de Sud,de la Polul Nord la Ecuator,sa fie deja un succes de casa,nu sa intrevada in Oscar un posibil mod de reclama....Niciodata n-o sa fie unanimitate,dar majoritatea invinge minoritatea sau cel putin,teoretic,asa ar trebui sa fie!
decathlon pe 9 martie 2010 20:13
the kingdom mi sa parut mai misto..nui rau nici asta
Madkeloo pe 9 martie 2010 20:15
Ma rog, poate nu m-am exprimat eu bine.
Am vrut sa spun, ca un film ca de exemplu Inglorious Basterds, sa fie inteles de toata lumea, si sa fie placut de toti in unanimitate.
Filmele ca si muzica, sunt un domeniu foarte subiectiv. Unora le poate placea un film, si sa-l inteleaga iar altora din contra, si invers.
Inglorious ii cel mai bun exemplu. Daca urmaresti comentariile celor ce l-au vizionat, ai sa vezi ca multi spun ca-i o aberatie, o porcarie, o prostie violenta, mai pe scurt pentru ei ii "rahat". De ce ? Pentru simplu fapt ca nu l-au inteles, l-au tratat superficial, si cam asa sta treaba si cu THL.
Popsy, eu cred ca sunt importante aceste elemente cand vezi un film. Acei actori joaca acele personaje cu scopul de a transmite trairile lor cat mai bine. Joaca un rol important credibilitatea si trairile, mesajul transmis. Din punctul meu de vedere.
Ca asa sunt multi actori de mana a doua, si cand joaca parca citesc acele texte si cam atat.
Daca un actor joaca foarte bine si ii credibil, si imi transmite trairile acelui personaj, ma atrage mult mai mult acel film.

Era si normal pe 9 martie 2010 20:17
Era si normal ssa castige un film realist despre viata mizerabila pe care o duc unii , poate prin aceste filme se trezeste lumea la realitate!! Avatar un film comercial rau FX FULL Si cam atat !!
GEORGE (MADRID) pe 9 martie 2010 20:18
AVATAR ESTE O VRAJEALA DE FILM NU MERITA ABSOLUT NIMIC EU CRED CA E LUAT OSCARUL CAMERON PTR NUMELE LUI CEL MAI BUN FILM ESTE PAREREA MEA Inglorious Basterds ADEVARUL DESPRE RAZBOIUL LUI HITLER NU TEPELE ASTEA............... SF AVATAR .......ect.....
Idioti pe 9 martie 2010 20:22
Imi permit sa spun asa direct ...IDIOTI , Aia care spun (cititi prin commenturi) ca Slumdog nu si-a meritat oscarurile ...dimpotriva DIN PLIN SI LE-A MERITAT !! e mai bun si ca Avatar si ca THL ...APropo osacrurile din 2009 respectiv 2010 castigate de filme din 2008 !!
Blondie pe 9 martie 2010 20:22
WTF e asa greu de inteles la IB? Tot incercati sa o dati pe neintelesii artisti ce sunteti.
In afara faptului ca moare Hitler la finalu filmului si jocul excelent al lui walts, IB nu are nimic impresionant....care nici moaartea lui hitler nu e imporesionanta, e un moft al regizorului. Ce simnificatie profunda vedeti voi in faptul ca moare Hitler intr-un cinama de mana a doua? Barem de murea intr-un bombardament, era mai credibil. Inteleg ca Tarantino a vrut sa il omoare pe hitler insa modul in care il omoara este unu dea dreptu stupid, cititi cateva carti despre viata lui Hitler si o sa vedeti de ce.. Pana si idea de plecare a filmului IB este preluata de la vechiul The Dirty Dozen.
Cred ca daca castiga District9 toata lumea era ok.

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:23
De acord ca Inglorious trebuia sa castige, dar tu Georgica n-ai inteles o iota din Inglorious Basterds.
Cica adevarul despre razboiul lui Hitler. Doamne, Inglorious parodiaza al doilea razboi mondial, prezentand un final alternativ. Ii pura fictiune.

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:27
Inglorious a fost luat prea in serios de mult vad ca...
Din moment ce-i parodie, umor negru si prezinta un final alternativ.
Mai Blondie tata, nu-i film istoric, realist, bazat pe fapte reale, degeaba vii si imi spui ca n-a murit Hitler unde trebuia, si ca sa citesc carti despre viata lui, cand IB parodiaza razboiul !
Daca se vroia realist, aveai perfecta dreptate dar asa, comentariul tau n-are logica.

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:40
Eu nu vad nici un fel de semnificatie profunda ca l-au omorat pe Hitler.
Dar ce-i original la IB e ideea filmului, si abordarea. Se vede clar ca-i o parodie, si trebuie tratata ca atare. Umorul negru, de calitate, replicile, dialogurile foarte spumoase, interesante, fac filmul un deliciu, si nu plictisesc.

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:42
Si nu, nu cred ca au vrut sa-l fac credibil, din moment ce-i parodie.
Dar unii, se pare ca nu pot face diferenta dintre umor negru/parodie si adevarul istoric.
Sad, very, very sad...

oana pe 9 martie 2010 20:56
va intrebati daca a meritat Hurt Locker Oscarul?...eu m-as intreba mai degraba daca Bullock merita sa ia in fata lui Meryl Streep (care a facut un rol de geniu in nesuferitul ala de film) si Mirren care e super tare in rolul sau. Bullock a jucat un rol banal, intr-o istorioara pe care o vedem destul de des, genul ala de film drama, cu final previzibil. Orice actrita ar fi putut juca rolul ei.
Cat despre cel mai bun film, pt mine s-a detasat Inglorious Basterds, dar na ..nu votez eu, ...din pacate.
Oricum s-a cam "ofilit" Oscarul cu premiile astea din ultimii ani, Slumdog Milionaire anul trecut, anul asta Sandra Bullock...adica s-au manelizat si ei un pic. Nu poti s-o consideri pe Bullock actrita in acelasi rand cu Streep si Mirren.....sa fim seriosi...e ca si cum manelele ar fi nominalizate langa muzica clasica si ar si castiga.

qazdaz pe 9 martie 2010 21:30
The Hurt Locker este un film mic la toate capitolele..atâta doar ca are un subiect sensibil pentru americani ..
Madkeloo pe 9 martie 2010 21:45
"the hurt locker este un film mic la toate capitotele..."
Neam de ciobani, deci mentalitatea de turma da roada la noi in tara.
Daca unu spune ca-i film de americani pentru americani prosti, toti se iau dupa el, dar fara vreun argument, fara nici o justificare. Numa ca sa se bage in seama, sa fie si el in rand cu multimea, sa urmeze turma.

Blondie pe 9 martie 2010 22:02
Madkeloo THL nu are nimic in plus fata de Jarhead sau The Kingdom, niste filme de actiune ok.
Acuma nu imi exlica mie trairile soldatului, mai ales ca producatorii filmului afirma ca ei redau realitatea in film pa cand toti soldatii de au activat in Iraq sau genistii, il contesta.

Madkeloo pe 9 martie 2010 22:11
Nu zau ? Spunemi si mie care-s aia care-l contesta ?
Ma ce le mai scoateti .... te pomenesti ca ai facut pregatire in armata cu unii dintre acei soldati ?
Pentru mine toata tevatura asta cu Oscarurile ii un subiect incheiat.
Fiecare se uita la ce-i place, si cu asta basta. Din partea mea pot sa dea oscarurile si la Harry Potter, sau Spider-Man, ca de aia nu mai pot eu. Am spus doar ca mie mi-a placut acest film si cel putin am specificat de ce. N-am hulit Avatarul cum fac restul, sau am idolatrizat Avatarul cum fac majoritatea.
Nu am mentalitate de turma, si nu ma iau dupa unu si altul, cum fac majoritatea, doar ca sa fie cu o tabara, ca altfel nu-s sanatosi.

un cinefil pe 9 martie 2010 22:24
nu stiu care au fost criteriile la Oscar anul asta, dar surpriza a fost total neplacuta.N-a avut nimic de Oscar The Hurt Locker.Nu am pretentii de critic de film dar am vazut cateva filme pana acum.Inglourious Basterds a fost beton , nu se compara cu cel de care am amintit.Ala regizor, ala scenariu.In rest, Sandra Bullock , Christoph Waltz, jos palaria!
bogdan0125 pe 9 martie 2010 23:03
cam taote oscarurile de anul acesta au fost trase de par. ( exceptii cea mai buna animatie, cele mai bune afecte vizuale, cel mai bun actor in rol secundar si inca putine( la categoaria documentar/ scurt metraj nu ma bag pentru ca nu am vazut acele filme) THL chiar nu merita sa castige pentru scenariu, unde IB a fost cu mult peste, in rest cel mai bun film si cel mai bun regizor chiar nu trebuiau sa fie luate de THL.
xgx pe 10 martie 2010 00:52
The hurt looser ... e mediocru si atat.Tre sa fii lovit in cap, da'rauu, rau de tot ca sa-l bagi pe aceeasi balanta cu Avatar sau I.B.Atatea dovezi clare ca THL e superficial, o drama de razboi expirata, o propaganda la fel de expirata(sa nu zica nimeni ca e antirazboi filmul, mai ales dupa ce Biggelow a felicitat baietii din Iraq si le-a urat succes chiar cand era pe scena de la Oscar.)
Ca sa intelegi un film si sa te dai cu parerea despre e,l trebuie sa-l vezi, sa-l analizezi chiar daca nu esti fan genului repectiv.Atata timp cat n-aveti ochi pentru SF-uri, sa va tine-ti gura-n ghips,nu sunteti avizati sa va dati cu parerea despre Avatar.Punct!

Cezar pe 10 martie 2010 00:54
The Hurt Locker este o facatura fara valoare cinematografica. Apocalypse Now, Private Ryan sau chiar Tora, Tora, Tora sun astronomic mai valoroase ca filme de razboi. Va intreb cine o sa-si mai aminteasca peste ani de el? Probabil ca gelozia si furia confratilor cineasti fata de imensul succes la public a lui Avatar a facut posibil acest rezultat. Din pacate au fost ignorate celelalte 8 filme nominalizate superioare clar lui The Hurt Locker. A fost cea mai penibila ceremonie din istoria Oscarurilor.
Vlad pe 10 martie 2010 00:55
Dupa parerea mea, filmul a meritat Oscar la categoria "Cel mai bun film", avand in vedere candidatii. Avatar nu poate fi considerat o capodopera decat din prisma efectelor speciale si a unei metode revolutionare de imbinare a filmului clasic cu animatia CGI.
Ca sa raspund altui comentator de pe aceasta pagina, filmul "The Hurt Locker" nu poate fi comparat cu "Avatar" la incasari, deoarece cel dintai nu este considerat film comercial, pentru profit, asa cum este "Avatar".

vbi pe 10 martie 2010 02:23
sincer am vazut filme mult mai bune decat The Hurt Locker .. nu cred ca merita oscar pt cel mai bun film...poate pt alte sectiuni
magicb pe 10 martie 2010 07:18
The Hurt Locker mi se pare cel mai prost film despre razboi pe care l-am vazut. Este extrem de plictisitor (si nu sunt nici fana Avatar)! A luat Oscar pentru BP pentru ca ii pupa in cur pe americani, ca sunt ei in Irak si sufera. Dar pentru numele lui Dumnezeu, nu s-au dus acolo de buna voie?
Mi se pare cel mai prost film nominalizat la AA anul acesta.
Cat despre compararea lui cu "Slumdog Millionaire", Slumdog este mult mai bun mai ales regizarea.
Iar Oscarul pentru Kathryn Bigelow e cea mai mare idiotenie pe care au putut-o face.

JeanneDark pe 10 martie 2010 08:32
Oscarul trebuia sa-l ia Avatar. E totusi 2010, efectele speciale fac parte din cinema. The Hurt Locker e plictisitor, mult prea slow si propagandist.
un fost soldat pe 10 martie 2010 12:11
domnilor, astia care spuneti ca americanii sunt asa si pe dincolo. uitati-va in gradina voastra si cand o sa ajungeti la nivelul lor de cultura si civilizatie, cand romania va fi campioana absoluta la jocurile olimpice de iarna si vara, cand va avea o economie ca a lor , cand va avea universitati ca ale lor , atunci sa comentati. cei care spun ca avatar a primit ce trebuia au dreptate. eu regret faptul ca 2012 nu a fost nominalizat.
Madkeloo pe 10 martie 2010 13:00
Nu stiu de ce continuati sa comparati THL cu alte filme de razboi, gen Saving Private Ryan, pentru ca nu se axeaza pe razboiul in sine.
Ce-i asa greu de inteles, ca THL ii un film psihologic, de cu pac-pac.
Numa, daca am vazut cateva filme cu razbel, deja ne dam mari critici,""ca toti le stie, toti e destepti".
Saving Private Ryan a fost lansat in 98 , atunci au fost alte filme in acel an, poate mai bune poate mai proaste din punct de vedere calitativ. Ce sa-i faci daca voua nu v-au placut filmele de la aceste oscaruri. Nu in fiecare an se nasc capodopere cinematografice, si filme de referinta gen The Godfather, Saving Private Ryan, Lord of the Rings etc...
Nu toti percepem un film in acelasi mod. Degeaba vin eu si spun ca The Godfather ii o capodopera, si cand il dau lu' Nana Floare sa se uite, spune ca-i o prostie.
Ca si cand i-as da unui manelar, sa asculte o trupa de Punk, ar spune ce-i cu prostia asa ? Asta nu-i muzica, ii rahat.
Asa sta treaba si cu filmele. Eu poate inteleg un film, si imi place, si nu l-am intels pe altul, si atunci imediat spun ca-i "rahat, prostie "?
Daca mie mi-a placut THL, si a mai luat si niste premii de la criticii de film, inseamna ca nu doar eu il consider un film bun, ci chiar este.
Ca asa mi-au placut enorm Inglorious si The Dark Knight, si n-au luat oscaruri. Doar 2 actori, Christopher Waltz si Heath Leadger.

Iulia pe 10 martie 2010 14:21
Nu am vazut inca The hurt locker, dar pot sa spun ca nu m`a atrage prea mult......a fost mult prea mult bagat in seama....iar Avatar a fost practic dat la o parte, a luat doar premiile pe care era logic ca avea sa le castige.....in plus THL e de acum doi ani si a mai fost si faza cu e-mailul trimis membrilor academiei.......plus incasarile.......dupa parerea mea nu merita.
As fi preferat Avatar, mi se pare ca fost dat la o parte din multa invidie...

Praf.. pe 10 martie 2010 15:08
Cum sa ziceti ma ca filmele Avatar si Hurt Locker sunt unu mai bun ca altu.

Pai Avatar e Pocahontas la baza cu un update la grafica, mai mult de un Oscar nu merita. Ce naiba vedeti voi genial la filmu asta .A da uau s-a inventat o limba speciala pt filmu asta ..ce tare pacat ca nu prea are nici o treaba cu arta cinematografica. Si Hurt Locker alta porcarie in care americanii sunt grozavi in care isi risca ei viatza pentru "binele omenirii", si cum teroristii sunt rai si aparent incredibil de idioti la cum pun bombele absolut aiurea fara nici un fel de noima. Si ce e grozav ca iti arata ce nasol e in razboi si la ce fel de stres sunt supusi soldatii ? A DA? eu habar n-aveam ca e nasol in razboi! foarte original sai dam vreo cateva oscaruri ca merita...
Marii perdanti au fost clar Inglorious Basterds si Up in the air, care nu sunt niste capodopere dar oricum mult muuult mai bune si mai originale ca alea doua.

kronos18 pe 10 martie 2010 15:10
v-as impusca pe multi dintre voi :)))))))
EddieM pe 10 martie 2010 15:48
Prieteni, cei care mai cititi si comment-urile, voi ati observat ca Madkeloo a monopolizat discutia aici? Doar el a inteles filmul asta, THL, doar el s-a prins ca nu e de razboi, ca e psihologic, ca e profund, ca bla-bla-bla... Voi toti, ceilalti care nu-i gasiti nici un merit lui Locker si va tot minunati cum de a putut castiga Oscarul, ba chiar cum de a putut fi nominalizat un asemenea film, ba mai mult, unii din voi care nu ascundeti ca v-a uns pe suflet Avatar, voi toti sunteti niste prosti, cam asta vrea Madkeloo sa va faca sa intelegeti!
@Madkeloo: Prietene, potoleste-te, nu ne mai face pe noi prosti, cocalari s.a.m.d.! Pricepe-ne odata: am inteles cu totii filmul, atat ca NU NE-A PLACUT! SI DACA NU NE-A PLACUT , CUM SA NE SIMTIM CONFORTABIL CA A CASTIGAT OSCARUL ?

EddieM pe 10 martie 2010 16:05
@Blondie: Nu el (Madkeloo), ci TheDork a jignit-o pe magicb. El, in shimb, e cam singurul de pe-aici care a inteles adevaratul mesaj din THL, pe cand noi, profanii am inteles decat pac-pac si bum-bum!
Madkeloo pe 10 martie 2010 16:39
Fara suparare dar n-am facut pe nimeni prost.
Eddie amice, cred ca te simti, de incepi sa zici ca eu am monopolizat discutia, si ca doar eu am inteles acest film, si etc etc...
Si nu ma uit la filme psihologice, nu-mi fac o pasiune din asta, s-a nimerit sa ma uit la filmul asa si mi-a placut. Big fuckin'deal.
Nu incepe sa faci asa un tam-tam din chestia asta, si sa faci pe sarcasticul ca eu sunt "mare cinefil, geniu, si doar eu am inteles acest film".
Ca nu ajungi nicaieri daca esti sarcastic.

EddieM pe 10 martie 2010 16:40
Somebody stop this guy!!!
Madkeloo pe 10 martie 2010 16:42
Pai tu ai reluat discutia, si ai inceput sa faci pe sarcasticul.
Fara suparare, eu pun punct. Dar tu si cu domnul Blondie, v-ati simtit "raniti" si ati inceput sa dati in mine.
La revedere.

izzie pe 10 martie 2010 17:04
nu e un film prost,insa mult prea static; iti da impresia la aproape fiecare faza ca se va intampla ceva,dar....nu! nu se intampal nimic tot filmul!nominalizat la oscar merita (poate),dar sa ia OSCARUL....in niciun caz!Inglorious bastards e de departe cel mai bun!
Madkeloo pe 10 martie 2010 17:31
hahaha, a fost buna asta Praf. Pe bune :)))
Suspect pe 10 martie 2010 18:28
Avatar- este un desen animat cu poveste buna
the hurt locker- este un film cu o poveste captivanta, bine regizat si filmat.
actiunea este reala si de actualitate ceea ce-l face si mai interesant.
parerea mea este ca oscarurile sunt meritate
si nu incasarile aduc oscarurile

Marius pe 10 martie 2010 18:39
observ ca mai toata lumea pe aici plange ca nu a castigat iarba din calupul lu1 tarantino asezata pe banda,acum daca toti regizorii si scenaristii ar face filme dupa ce trag buruieni...,dar sigur domne`...e tarantino,e foarte tare omu`,ar spune tot felul de copii cool
in plus nu inteleg de unde atata intriga,de cand se premiaza cu oscar-uri calitatea teatrala a filmului,sau partea dramatica,sau orice alta stare care ti-o provoaca un film excelent,sa fie clar,cu oscar-uri se premiaza audienta si propaganda,anul asta au bagat-o pe asta cu "the hurt locker" asa sa mai destinda populatia,sa intelegem ce baieti buni si eroi neanfricati sunt americanii si ce rai sunt talibanii aia (oricine s-ar plictisi de cumparaturi in hiper-market,mai cool e sa sari in aer prin iraq)
maimutele albastre nu au nici o valoare fara ochelarii blue-ray,nasol cu subtitrarea si asa
oricum slabut rau anul asta cu filmele

RaVaGe93 pe 10 martie 2010 19:21
nu-mi place deloc filmu asta...ca gen mi-a placut mai mult black hawk down:)
Andrei 123 pe 10 martie 2010 21:13
Eu unul cred ca si americanii s-au ROMANIZAT cu premiile astea .... sa fim seriosi eu nici macar nu auzisem de The Hurt bla bla bla asta pana ce nu a luat 200 de mii de premii ... de curiozitate l-am luat sa ma uit si eu .... ce vorbesti frate ... e de rahat au dreptate aia la contestari .. te duci tu sa dezamorsezi o masina plina in borbagaj cu explozivil iar cand ajungi acolo in dai un picior la masina :))) ... serios are niste faze de te doare mintea ..... hooo franaaa mai opritima unu ca va pot spune pana maine ce naspa e filmul .... sa revenim, eu cred ca astia cu premiile lor au intrat in traditia ROMANEASCA in care orice se ia cu BANI :))) serios alta explicatie nu gasesc decat asta : astia cu banii de la incasarile filmului (20 de mil :))) ) au dat spaga la cineva pe acolo ca sa mai auda cineva si de ei saracii pt ca totusi au facut si ei un film si nu se uita nimeni (dar de cand cu premiile se uita lumea) ... in fine .. parerea mea e ca NU MERITA ... eu cred ca PREMIILE AU FOST CUMPARATE CU BANII DIN INCASARALIE FILMULUI.
mikki pe 10 martie 2010 21:19
sunt de acord cu tine Andrei 123 :))) nici eu nu gasesc alta explicatie decat ca au mituit pe cineva pt atatea premii :))))
Madkeloo pe 10 martie 2010 21:46
Creierul romanului numa asa poate sa gandeasca. Tot timpu' vreo propaganda, ii ceva necurat, or mituit pe cineva, or dat spaga, altfel nu se explica dom'le, cum poate asa o porcarie sa castige atatea oscaruri ?
Voi aveti impresia ca peste tot ii ca in Romanica. Totul se plateste. Iti gasesti un loc de munca bun, cu bani, o diploma, de scolesti, te implinesti daca mituiesti.
Sa fim seriosi, chiar va luati unu dupa altul cu filmu' asta. Dar faza asta cu mita a pus capac la toate.
Numa un roman neaos putea gandi in asa mod. Bravo tata, tot asa, hai ca se poate.

Madkeloo pe 10 martie 2010 21:49
Voi va auziti ce spuneti ? Pai ce rost avea sa faca un film de 11 milioane, si dupa aia sa dea incasarile pe nistre premii ? Nu mai bine faceau altceva cu banii aia ?
Faceau din start un film de 100 de milioane ?
Pai daca, ipotetic vorbind ar fi asa, de ce n-a luat toate premiile Avatarul, ca din moment ce a bagat in film 500 de milioane si a facut cateva miliarde din incasari, puteau sa-si cumpere cateve trofee nu ?
Eu zic sa mergeti la culcare ca-i tarziu deja...

Popescu Ionescu pe 10 martie 2010 23:50
Dragilor,
dar sunteti naivi rau de tot!
Oscarul e o AFACERE americana! Nu valoare, nu originalitate, nu talent premiaza ei! Premiaza PRODUSE vandabile - si cu cat un produs e mai vandabil, cu atat e mai mediocru, adica mai prost!
Asta e!
Sa auzim numai de bine, ca de vazut (pe marile ecrane)...

chocopeanut pe 11 martie 2010 00:06
Nu e vorba de afaceri. Asta e un alt filmamerican de propaganda sa vedem noi ce eroi sunt americanii si cum lupta ei impotriva teroristilor din irak si cat de justa e cauza lor. Sincer cred ca si oscarurile le-a primit ca sa sporeasca interesul oamenilor. Filmul e mediocru , merita vazut o data, dar sa nu va asteptati sa va impresioneze prea tare.
SergioSanto pe 11 martie 2010 04:34
Invictus merita oscarul.
Madkeloo pe 11 martie 2010 08:30
M-ati inebunit cu propaganda voastra. Ce sa zic o auzit si romanasu de propaganda americana, si acuma o tina una-ntruna cu "film de propaganda".
Macar de ati veni cu un comentariu mai interesant, ca deja astea cu propaganda is expirate de mult.

dgj pe 11 martie 2010 11:13
230 milione $ bugetul la Avatar. Scrie pe undeva si pe cinemagia.
peterpanrmx pe 11 martie 2010 12:08
"madkeloo"....da tu ai scris in doua "pagini"....cat n a scris nici "unul"de pe aicea intr un an de zile:D...ce vrei?....sa ti facem condica separat?....si cand e vre o "problema" sa ti cerem "parerea"?...AM INTELES...nu esti fan Avatar...nici The Hurt Locker...nici cu "psychologicele" nu prea ai treaba...dar ti a placut tie foarte mult "The Hurt Locker"!...bravo!....si mie mi a placut!...da nu" f** urechea" la nimenea :D....Si cea mai tare "duma" care ai dat o ...."Suntem echivalentul unei particule dintr-o mare de nisip."...despre fanii "anti-avatar" era vorba....nu? :D:)))))
Madkeooo pe 11 martie 2010 12:51
Nu, era vorba despre parerea noastra pe despre aceste filme. Ca oricum nu conteaza pentru critici parerea unor cinefili romani. Cand nici macar nu stiu unde-i Romanica pa harta.
Pot sa zic ca atunci cand ma enervez am tendinta de a vorbi mult. Sorry :p
Am incercat sa fiu impartial, sa nu spun gata THL ii cel mai tare film ever, si avatar o tampenie, sau invers.
O zi buna in continuare. Mai pun sa vad The Mentalist :)

EddieM pe 11 martie 2010 13:21
Nu mai scrie nimeni nimic pe-aici...? Decat Madkeloo...??? (apropos , colega, n-ar strica sa-ti faci si tu un cont, observ ca nici nick-ul nu ti-l scrii tot timpul la fel).
Probabil din cauza ca toti ceilalti se prapadesc de ras de ce scrie el, Madkeloo ...?

MadKeloo pe 11 martie 2010 14:31
"Colega", am cont, dar nu m-am stresat sa ma tot loghez de fiecare data.
Probabil, ar trebui, sa-ti gasesti ceva de lucru, ca vad ca reactionezi ca un frustrat cand unu are o alta parere decat a ta, si incepi sa te victimizezi.

MadKeloo pe 11 martie 2010 14:37
P.S: Nici n-ai haz amice, te stradui, cat poti, dar esuezi lamentabil.
EddieM pe 11 martie 2010 15:48
Madkeloo pe 9 martie 2010 17:51 : "Si THL, nu-i un film tipic despre razbel.. ii un film psihologic mai mult decat unul despre razboiul din Iraq. Dar deh, vad ca multi n-ati inteles"...." Cam asa sta treaba si cu THL. Daca nu-l intelegem gata il aruncam la gunoi. "

Madkeloo pe 9 martie 2010 19:26 : "...Daca un anumit film nu l-am inteles, sau nu mi-a mers la suflet, aia nu inseamna ca-i "rahat". Li se adreseaza altor persoane, din alta categorie sociala"

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:15 : "Daca urmaresti comentariile celor ce l-au vizionat, ai sa vezi ca multi spun ca-i o aberatie, o porcarie, o prostie violenta, mai pe scurt pentru ei ii "rahat". De ce ? Pentru simplu fapt ca nu l-au inteles, l-au tratat superficial, si cam asa sta treaba si cu THL."

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:23 : "..dar tu Georgica n-ai inteles o iota din Inglorious Basterds. "

Madkeloo pe 9 martie 2010 20:42 : "..Dar unii, se pare ca nu pot face diferenta dintre umor negru/parodie si adevarul istoric."

Madkeloo pe 9 martie 2010 21:45
"the hurt locker este un film mic la toate capitotele..."
Neam de ciobani, deci mentalitatea de turma da roada la noi in tara.
Daca unu spune ca-i film de americani pentru americani prosti, toti se iau dupa el, dar fara vreun argument, fara nici o justificare. Numa ca sa se bage in seama, sa fie si el in rand cu multimea, sa urmeze turma.

Madkeloo pe 10 martie 2010 13:00 : "Eu poate inteleg un film, si imi place, si nu l-am intels pe altul, si atunci imediat spun ca-i "rahat, prostie "?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dragul nostru Prieten :

1. Incearca sa ne crezi pe cuvant : am inteles cu totii semnificatia mesajului pe care vrea sa-l transmita THL, l-am intors pe toate fetele, l-am citit chiar si in cheie anti-war, ca doar de-aia ne avertizeaza la inceput : "WAR IS A DRUG", l-am disecat suficient ca sa ne dam seama ca nu ne place mai deloc. Opreste-te din a ne tot spune ca n-am inteles... ca ... spirit de turma... ca... romanasi, ...romanica, ...neam de ciobani... Devii penibil si, cel mai important non-credibil in ceea ce aperi cu atata inflacarare!
2. Premiile Oscar nu sunt acordate de critici de film, faci o mare confuzie si vad ca spui asta de mai multe ori, alea sunt Golden Globe (jurnalisti specializati in critica de film acreditati la Hollywood), Oscarurile sunt acordate de Academie, din care nu fac parte critici, dar fac parte actori, scenaristi, regizori, operatori, producatori etc. fiecare cu interesele si parti-pris urile lui. Asta ca sa intelegi ca si intre ei acolo sunt de "platit" niste polite, de "cumparat" bunavointa... etc.
3. Exprima-te mai coerent si mai ingrijit, acorda ortografiei ceva mai multa atentie(nu tin neaparat sa folosesti limba romana literara, dar daca tot vrei sa construiesti elevat o propozitie, cu subiect si predicat, nu pune virgula intre ele!!!!!)

MadKeloo pe 11 martie 2010 17:09
Rade ciob de oala sparta.
Tu zici de mine ca nu ma pot opri, dar tu ce faci, CE FACI ? La orice comentariu pe care-l zic imediat trebuie sa-mi raspunzi sa-mi scoti ochii ca "gata sa nu mai repete, ca tu si cu tovarasii tai ati inteles tot". GATA HO, nu mai zic nimica esti fericit acuma ?
Chiar trebuie facut atata tam-tam pentru un film ?
N-ai loc, de munca, n-ai familie, n-ai altceva mai bun de facut decat sa-mi spui ca eu repet un lucru si ca tu l-ai inteles. Mi se pare ca esti frustrat, nu mai stii cum sa-mi demonstrezi mie ca ai priceput mesaju.
Acuma ai mai bagat-o si pe aia clasica, cu ortografia limbii romane...
Mai ia o pauza, si du-te la culcare ca esti obosit.

queenVictoria pe 11 martie 2010 18:24
Hai, Keloo-tzu, ca ti-a cam zis-o domnu' Eddie, mai lasa-ne, ca ai cam dat-o in diaree, de 3 zile vad ca scrii si scrii si... iar scrii... si iar scrii... mai mult cu picioarele si cum iti arata careva ca esti pe dinafara tu incepi sa scrii si iar scrii si scrii si scrii si... mai lasa-ne ziceam !!!!
Madkeloo pe 11 martie 2010 18:47
Victoritzo te bagi in seama ?
Din moment ce-i sectiune de comentarii, fiecare are dreptul la opinie. Nimeni nu te obliga sa citesti.
Si altii au scris, au avut grija sa-mi aduca aminte ca au inteles ce am zis.
Chill out, ca te bagi in seama degeaba.

Madkeloo pe 11 martie 2010 18:49
Eu tot nu intelegi de ce se bucura unii, ca au avut altii grija "sa-mi dea una peste nas, sa ma invete minte, ca vorbesc prostii".
Cand se cearta 2 se bucura al 3-lea, cam asa-i la noi.
Asa iritati sunteti, ii lupta acerba, eu impotriva celorlalti. Go go

Madkeloo pe 11 martie 2010 19:07
Eu sunt dispus sa pun punct acestei discutii inutile.
Am recunoscut ca atunci cand ma enervez scriu mult/vorbesc mult, cu riscul de a ma repeta.
Daca asa de tare v-am iritat si v-am jignit, mii de scuze. Pace ?

peterpanrmx pe 11 martie 2010 19:19
daca zici ca The Hurt Locker e cel mai "naspet" film !:))))) si Avatar e cel mai "tare"de pana acuma.....(bineinteles ...sa vii cu argumente "pro" pt Avatar si "contra" pt The Hurt Locker -cum faci de trei zile n coace)....TE IERTAM!:)))))))))))))))))))))))))))
Madkeloo pe 11 martie 2010 20:13
Bine, frate, ma caiesc !!! Avatar e cel mai tare film!!

The Hurt Locker e cel mai naspet!!!

peterpanrmx pe 11 martie 2010 20:41
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).......BRAVO!...esti iertat!.....:))))))))))))))=))
Vladut1994 pe 12 martie 2010 09:07
THL e un super film.Te tine in suspans de la inceput pana la final si este extrem de imprevizibil.Faptul ca est ,,filmat cu camera in mana" ii da un plus de credibilitate si te transpui mult mai bine in actiune.In concluzie THL merita pe deplin cele 6 Oscaruri acordate
marian pe 14 martie 2010 16:39
prea tare . cea mai tare parte e in desert cu acei teroristi
Radu1711 pe 25 aprilie 2010 23:50
foarte bun film, imi place
margott pe 22 aprilie 2012 20:28
Eu zic ca-si merita Oscarul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Cronică

jinglebells