Articole The Imaginarium of Doctor Parnassus

(2009)

Dr. Parnassus

Despre echipa de producție

TERRY GILLIAM (regizor/producător/scenarist/designer) a fost pentru prima dată recunoscut în 1969, ca fiind singurul membru american al echipei serialului de televiziune Monty Python's Flying Circus, pentru care a creat secvențe animate. În 1975, a coregizat, împreună cu Terry Jones, la primul lui film, Monty Python and the Holy Grail, urmat la puțin timp de debutul lui regizoral solo, Jabberwocky (1977). Filmografia lui mai cuprinde Time Bandits (1981), Monty Python's The Meaning of Life (unde l-a avut coregizor pe Terry Jones; 1983), Brazil (1985), cu Jonathan Pryce și cu Robert De Niro, pentru care a fost nominalizat la Oscar la categoria ,,Cel mai bun scenariu original", un Premiu Los Angeles Film Critics pentru ,,Cel mai bun film" și aprecieri din partea criticilor, The Adventures of Baron Munchausen/ Aventurile baronul Munchausen (1988), o întoarcere în lumea fantasy-ului istoric și The Fisher King/ Regele pescar (1991), care i-a adus o nominalizare la Globurile de Aur pentru ,,Cel mai bun regizor și Leul de Argint la Festivalul Internațional de Film de la Veneția. Întorcându-se pe scaunul regizoral cu SF-ul Twelve Monkeys/ Armata celor 12 maimuțe (1995), a continuat cu Fear and Loathing in Las Vegas/ Aventuri în Las Vegas (1998), o adaptare a romanului din 1971 al lui Hunter S. Thompson. În 2000, Gilliam a început filmările la visul lui de-o viață, The Man Who Killed Don Quixote. Din nefericire, probleme grave au dus la oprirea producției din prima săptămână de filmări - împotriva voinței lui. În 2005, Gilliam a lansat The Brothers Grimm/ Frații Grimm, cu Matt Damon și cu Heath Ledger, urmat, un an mai târziu, de Tideland/ Țara minunilor, cu Jeff Bridges, Jodelle Ferland și cu Janet McTeer.

WILLIAM VINCE (producător) și-a contruit, într-o carieră de 20 de ani în industria filmului, o reputație internațională de producător de succes, cu temeinice cunoștințe și experiență în toate aspectele producției de film. A produs și a finanțat filme care au depășit încasări de 400 de milioane de dolari, în calitate de fondator și de președinte al companiei Infinity Features din Vancouver. Între acestea se includ Capote, care a primit cinci nominalizări la Oscar, inclusiv la categoria Cel mai bun film, pentru care Vince a fost nominalizat ca producător, și care i-a adus lui Philip Seymour Hoffman Oscarul pentru ,,Cel mai bun actor în rolul principal”. Vince s-a implicat în finanțarea, producerea și coproducerea a peste 40 de filme, între care franciza de succes Air Bud/ Liga juniorilor, pentru Disney. A produs de curând thrillerul SF al lui Paul McGuigan, Push/ Războiul minții, care i-a dat lui Amy Gilliam ocazia să participe pentru prima dată ca producătoare și Stone of Destiny al lui Charles Martin Smith, care a închis gala ediției din 2008 a Festivalului Internațional de Film de la Toronto. Bill Vince a murit la vârsta de 44 de ani, după o boală lungă, pe 21 iunie 2008, curând după încheierea filmărilor la DR. PARNASSUS.

AMY GILLIAM (producătoare) s-a născut și a crescut la Londra și a studiat desenul tehnic la the Central Saint Martins School of Art. După mai multe încercări eșuate de a o include ca figurantă, tatăl ei a angajat-o la 18 ani ca asistenta costumierului la Fear and Loathing in Las Vegas/ Aventuri în Las Vegas, care i-a deschis apetitul pentru cariera în film. L-a convins pe directorul de imagine Roger Pratt să o învețe să filmeze, lucrând cu el la filmul lui Neil Jordan The End of the Affair/ Șfârșitul aventurii, 102 Dalmatians/ 102 dalmațieni, Chocolat/ Ciocolată cu dragoste și Iris. După cinci ani alături de operatori cinematografici precum Adrian Biddle, Nicola Pecorini și Peter Sova, s-a alăturat echipei de asistenți ai regizorului Jan de Bont la filmul Lara Croft Tomb Raider: The Secret of Life, continuând să lucreze la diverse filme, între care Young Adam, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban/ Harry Potter și prizonierul din Azkaban și Sky Captain and the World of Tomorrow/ Căpitanul Sky și Lumea Viitorului. I s-a alăturat din nou lui Terry Gilliam la filmul neterminat The Man Who Killed Don Qixote și a decis să câștige mai multă experiență ca asistentă a regizorului la Brothers Grimm/ Frații Grimm și la Tideland/ Țara minunilor, îndeplinind un rol asemănător alături de Katja von Gamier la Blood and Chocolate/ Pasiune și destin și lucrând cu regizorul Paul McGuigan la Gangster No. 1. Primul ei film la care a participat ca producătoare a fost producția Infinity Features din 2008, Push/ Războiul minții, în regia lui McGuigan.

SAMUEL HADIDA (producător) s-a născut la Casablanca, Maroc, și a urmat cursurile Universității din Paris. După absolvire, a fondat Metropolitan Filmexport, prin intermediul căreia a distribuit peste 100 de filme în Franța și în țările vorbitoare de franceză, printre care succesul lui David Fincher Se7en. În 1990, a făcut echipă cu Davis Films pentru a produce proiecte internaționale, între care True Romance/ Iubire adevărată al lui Tony Scott, scris de Quentin Tarantino, al cărui Reservoir Dogs fusese distribuit în Franța. Ca producător executiv, filmografia lui include titluri precum Killing Zoe și The Rules of Attraction/ Regulile atracției ale lui Roger Avary, The Adventures of Pinocchio al lui Steve Barren, Dancing at the Blue Iguana/ Dansând la Blue Iguana al lui Michael Radford, The Brotherhood of the Wolf/ Frăția lupilor și Silent Hill ale lui Christophe Gan, Resident Evil al lui Paul W.S. Anderson, Spider al lui David Cronenberg, The Bridge of San Luis Rey/ Podul din San Luis Rey al lui Mary McGuckian, Good Night and Good Luck/ Noapte bună și noroc! al lui George Clooney, The Black Dahlia/ Dulcele sărut al Daliei al lui Brian De Palma, Perfume: The Story of a Murderer/ Parfumul: Povestea unei crime al lui Tom Tykwer și filmul lui Michael J. Bassett terminat de curând Solomon Kane.

CHARLES McKEOWN (scenarist) a urmat cursurile la Bristol Old Vic Theatre School și a apărut într-o serie de comedii de televiziune și în lungmetraje ca actor, între care Fawlty Towers/ Hotel balamuc, Monty Python's Life of Brian, Ripping Yarns, Time Bandits al lui Terry Gilliam și serialul Pinkerton's Progress, pe care l-a scris pentru BBC. În 1985, a fost nominalizat la Premiile Oscar, alături de Terry Gilliam și de Tom Stoppard, pentru scenariul lor original al filmului Brazil, pe care l-a regizat Gilliam. Trei ani mai târziu, el și Gilliam au scris The Adventures of Baron Munchausen/ Aventurile baronului Munchausen, povestea fantastică a aristocratului secolului al 17-lea, care a primit patru nominalizări la Oscar. A fost coscenarist la filmul lui Jake Scott, Plunkett and Macleane, despre o pereche de hoți din secolul al 18-lea, cunoscuți sub numele de Domnii Haiduci, urmat de Ripley's Game/ Jocul domnului Ripley, o adaptare a romanului Patriciei Highsmith, scenariu pe care l-a scris împreună cu regizoarea Liliana Cavani. Locuind în Italia, continuă să scrie și să accepte roluri ocazionale în film și seriale de televiziune. În DR. PARNASSUS are rolul-cheie al Inspectorului.

NICOLA PECORINI (director de imagine) s-a născut la Milano și a început să lucreze la filme la sfârșitul anilor '70 în Elveția, fiind cameraman la televiziunea elvețiană, acoperind știri, sport, documentare despre natură și reportaje sociopolitice. În 1981, a urmat un atelier de Steadicam ținut de inventatorul însuși, Garret Brown, în California, iar curând a devenit unul dintre cei mai căutați operatori din industria filmului. A fondat, împreună cu Garret Brown, Asociația Operatorilor cu Steadicam, care a ajutat la dezvoltarea tehnologiei care a devenit o unealtă indispensabilă unui cineast. Pe lângă numeroasele filme la care a mânuit camera principală sau Steadicamul, a devenit cel mai important operator cinematografic, cu titluri precum Rules of Engagement/ Regula jocului al lui William Friedkin, Harrison's Flowers/ Destine în război al lui Elie Chouraqui, The Order/ Ordinul al lui Brian Helgeland, Tutta La Vita Davanti al lui Paolo Virzi și, în colaborare cu Terry Gilliam, Fear and Loathing in Las Vegas/ Aventuri în Las Vegas, The Brothers Grimm/ Frații Grimm și Tideland/ Țara minunilor precum și filmul nefinalizat, The Man Who Killed Don Quixote.

MICK AUDSLEY (editor) s-a născut la Rochester, Kent și, odată cu încercări ocazionale în muzică, a montat filme timp de 30 de ani. Primul lui lungmetraj ca editor a fost filmul lui Bill Douglas My Way Home, iar cariera lui timpurie include An Unsuitable Job For A Woman al lui Christopher Petit's, filmul de televiziune al lui Stephen Frears, Walter și continuarea Walter and June, The Terence Davies Trilogy, Dance With A Stranger și Sour Sweet ale lui Mike Newell, Comrades al lui Bill Douglas și, pentru Stephen Frears, The Hit, My Beautiful Laundrette, Prick Up Your Ears/ Ciuliți-vă urechile! și Sammy and Rosie Get Laid. În 1988, a lucrat cu Frears la Dangerous Liaisons/ Legături periculoase, primind o nominalizare BAFTA - iar mai târziu a câștigat un Premiu BAFTA pentru un alt proiect cu Frears, filmul de televiziune al lui Roddy Doyle, The Snapper. Colaborarea cu Frears a continuat și cu filmele The Grifters/ Escrocii, Hero/ Eroul, The Van, High Fidelity și Dirty Pretty Things/ Viața în Londra, la care a fost regizorul al doilea. Palmaresul lui mai include Lady Chatterley/ Amantul doamnei Chatterley al lui Ken Russell, Interview With A Vampire/ Interviu cu un vampir al lui Neil Jordan, The Serpent's Kiss/ Sărutul șarpelui al lui Philippe Rousselot, Captain Corelli's Mandolin/ Idila căpitanului Corelli, Proof/ Dovada și Killshot ale lui John Madden, Mona Lisa Smile/ Zâmbet de Mona Lisa al lui Mike Newell, Harry Potter and the Goblet of Fire/ Harry Potter și Pocalul de Foc și Love In The Time Of Cholera/ Dragostea în vremea holerei, iar în 1995, filmul lui Terry Gilliam, Twelve Monkeys/ Armata celor 12 maimuțe. Cel mai recent proiect al lui este aventura medievală a lui Mike Newell, Prince of Persia: The Sands of Time, produs de Jerry Bruckheimer. Mick scrie în prezent primul lui scenariu.

DAVE WARREN (design original și grafică) a studiat la Gloucester College of Art & Technology și la Middlesex University, înainte să înceapă să lucreze ca grafician liber-profesionist. Primele lui filme au fost alături de legendarii Dante Feretti, Roy Walker și John Box. A lucrat ca grafician la filmul lui Alan Parker Evita iar apoi, ca art director pentru Kenneth Branagh la Hamlet. Din proiectele lui de la început se numără The Slab Boys al lui John Byrne și Lost In Space/ Pierduți în spațiu al lui Stephen Hopkins. Pentru televiziune, a lucrat la episoade din The Vice și South Park, iar începând cu 2000, a fost fie art director, fie supraveghetor al art directorului la o serie de filme între care Bridget Jones' Diary/ Jurnalul lui Bridget Jones, al lui Sharon Maguire și continuarea lui Beeban Kidron, Iris al lui Richard Eyre, Johnny English al lui Peter Howitt, Sky Captain and the World of Tomorrow/ Căpitanul Sky și lumea viitorului al lui Kerry Conran, Aeon Flux al lui Karyn Kusama, Sunshine al lui Danny Boyle, 10,000 BC/ 10000 î.Chr. al lui Roland Emmerich și Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street/ Sweeney Todd: Bărbierul diabolic din Fleet Street" al lui Tim Burton. Unul dintre primele proiecte a fost cu Terry Gilliam, la filmul The Defective Detective.

ANASTASIA MASARO (scenografă) este un designer canadian, cu peste 13 ani de experiență în industria filmului, studiind designul de interioare, precum și istoria artei și fotografia, înainte să-și descopere vocația în scenografie. A lucrat la departamentul de artă la filme precum cel al lui Vincenzo Natali, Cube și ca art director la o varietate de filme de televiziune și seriale, înainte de primul ei lungmetraj la care a lucrat ca art director, Nothing al lui Vincenzo Natali. A continuat cu filmul lui Bille Woodruff, Honey, al lui Cassandra Nicolau, Show Me (ca scenografă), al lui Mark Rosman, The Perfect Man/ Bărbatul perfect și al lui James Wan, Dead Silence/ Liniște mortală. Prima ei colaborare cu Terry Gilliam a fost în calitate de art director la filmul lui din 2005, Tideland/ Țara minunilor.

MONIQUE PRUDHOMME (designer de costume) s-a născut și a crescut în Montreal, unde a absolvit School of Fine Arts. S-a mutat la Vancouver, unde a lucrat timp de 20 de ani. Primul ei lungmetraj a fost cel al lui Fraser Heston, Needful Things/ Suflete de vânzare, colaborând din nou cu el la Alaska. Combinând filmul cu proiectele de televiziune, a lucrat la producția lui Alan Rudolph, Trixie, la a lui Christopher Guest, Best In Show și la filmul de familie marca Disney, al lui Brian Levant, Snow Dogs/ Câinii zăpezii. Alte proiecte la care a mai participat sunt The Final Cut/ Memorie finală, în regia lui Omar Naim, Fierce People/ Oameni și secrete în regia lui Griffin Dunne, Neverwas/ A fost odată ca niciodată în regia lui Joshua Michael Stern și Case 39 în regia lui Christian Alvart. În 2007, a fost nominalizată pentru Excelență în designul de Costume Contemporan, de către Costume Designer's Guild, pentru prestația din filmul multipremiat al lui Jason Reitman, Juno.

SARAH MONZANI (stilistă) o artistă premiată cu Oscar, care și-a început cariera în televiziune, unde a învățat bazele culorii și a aplicării machiajului, precum și identificarea stilului de machiaj potrivit. Debutul în lungmetraje și l-a făcut odată cu Bugsy Malone al lui Alan Parker și a continuat să colaboreze cu regizorul și la Midnight Express/ Expresul de la miezul nopții, Evita (pentru care a fost nominalizată la BAFTA), Angela's Ashes/ Povestea vieții mele și The Life of David Gale. Din palmaresul ei mai enumerăm Alien și White Squall/ Viforul alb ale lui Ridley Scott, Breaking Glass al lui Brian Gibson, Bad Timing al lui Nicolas Roeg, Another Country în regia lui Marek Kanievska, Interview With The Vampire/ Interviu cu un vampir al lui Neil Jordan, Jane Eyre al lui Franco Zeffirelli, The Magic Flute în regia lui Kenneth Branagh și Valkyrie/ Operațiunea Valkyrie al lui Bryan Singer. În 1983, a câștigat un Oscar și un Premiu BAFTA pentru filmul preistoric al lui Jean-Jacques Annaud, Quest For Fire.

Despre distribuție
jinglebells