Articole The Equalizer 2

(2018)

Equalizer 2

Denzel Washington și regizorul Antoine Fuqua

“Denzel Washington dă totul din el pentru rolul pe care-l face, ca actor,” spune Antoine Fuqua. The Equalizer 2 este cea de-a patra colaborare a lui Denzel Washington cu Fuqua. Celelalte filme la care au cooperat - Training Day, The Equalizer şi The Magnificent Seven - au avut succese atât la critică cât şi la box office, iar Washington a primit un Oscar pentru interpretarea rolului din Training Day. “Mă fascinează să-l privesc pe Denzel la lucru. El progresează tot timpul şi încearcă să facă totul mai bine decât data trecută. Ai putea să crezi că cineva ca el ar putea ajunge la un stadiu în care să se mai şi relaxeze - căci doar e Denzel Washington! Dar el un se comportă în felul ăsta. Denzel va fi primul care-ţi va spune: ‘Eu nu sunt un star, eu sunt un actor.’ Felul lui de a fi mă provoacă, mă inspiră.”

Fuqua - care n-a făcut nici el până acum un sequel (o serie), consideră că sosise timpul pentru aşa ceva, din mai multe motive. “Cred că lui Denzel îi place cum scrie Richard şi îi place misterul lui Robert McCall,” afirmă regizorul. “Ne-am simţit foarte bine când am turnat primul film cu Robert McCall. “În plus, Robert McCall seamănă foarte mult cu Denzel ca persoană,” continuă Fuqua. “Denzel n-ar vrea ca eu să vorbesc despre asta pentru că nu vrea să tragă spuza pe turta lui, dar în realitate el ajută pe foarte mulţi oameni aflaţi în nevoie. El m-a învăţat un lucru pe care l-a învăţat, la rândul lui, de la Nelson Mandela: un cioban îşi mână turma de la spate şi nu din faţă. El a preluat această idee şi-i ajută pe oameni să meargă înainte. Cred că acest lucru era important de subliniat şi în creionarea personajului Robert McCall.”

Într-un fel, acest lucru este exprimat de cărţile pe care le citeşte McCall. Personajul citeşte o carte a lui Ta-nehisi Coates, intitulată ’ Between the World and Me’, iar el îi sugerează şi lui Miles (interpretat de Ashton Sanders), un tânăr care locuieşte în acelaşi bloc, să facă la fel. Aceasta a fost o alegere inspirată din realitate, după cum mărturiseşte scenaristul Richard Wenk. “În perioada în care lucram împreună pe scenariu, Denzel mi-a dat această carte s-o citesc,” relatează el. “Am citit cartea şi apoi am comentat valoarea ei împreună cu Denzel. Ne-am hotărât să înlocuim cartea pe care o citea înainte personajul cu Between the World and Me. E o carte plină de semnificaţie, care a conferit personajului interpretat de Denzel o conştiinţă socială care se face simţită în relaţia dintre McCall şi personajul lui Ashton. ”Wenk, care a scris scenariile filmelor la care au lucrat Washington şi Fuqua, The Equalizer şi The Magnificent Seven, afirmă, “Cred că dacă lucrezi cot la cot cu oameni de talentul celor doi, vei fi impulsionat să fii şi tu mai creativ şi mai deştept. Vei dori să-i dai lui Antoine, al cărui stil vizual este unic, o frescă suficient de valoroasă încât să-l ajute pe el să o ridice la un nivel superior. Iar în privinţa lui Denzel, care e unul dintre cei mai mari actori ai generaţiei sale, trebuie să ai grijă atunci când scrii secvenţele cu dialoguri.”
“Antoine şi cu mine am avut mare succes împreună,” spune Washington - subliniind că succesul nu a fost numai de natură comercială. “El realmente ştie cum să facă un film de o asemenea factură.”
“Stilul lui de acţiune este atât de unic şi de special, iar dacă îl asociezi şi cu o poveste de calitate, atunci obţii ceva magic!” “E aproape ca un acordeon. Antoine ştie când să-l strângă şi când să-l desfacă, când să-l facă să sune mai tare şi când mai încet.”

Fuqua a lucrat împreună cu Jeff Dashnaw, coordonatorul de cascadorii, pentru a folosi abilităţile şi talentele unice ale lui Washington. “Viteza de reacţie a lui Robert McCall este foarte mare, aşa încât a trebuit să filmăm în mai multe reprize - pentru că dacă am fi turnat totul dintr-o dată, nu s-ar mai fi văzut mişcările lui,” susţine Dashnaw. “Denzel îşi mişcă mâinile cu mare viteză şi prinde repede coregrafia secvenţelor de acţiune. El boxează de când a devenit adult, aşa încât noi nu am făcut decât să adăugăm la evoluţia lui câteva alte discipline sportive. În plus, Mick Gold, coregraful de lupte a introdus în film şi aptitudinile sale speciale, pentru a-i da o turnură aparte.”

Pentru a-i aduce pe spectatori în lumea lui Robert McCall, Fuqua foloseşte ceea ce el numeşte “Equalizer-vision.” “Inima lui îşi micşorează ritmul, pupilele i se dilată, iar vederea lui devine mai ascuţită. El percepe cu rapiditate tot ceea ce se află în încăpere. Violenţa devine zona lui de confort,” susţine Fuqua. “El poate evalua dintr-o privire tot ceea ce se află în încăpere - detectează pe loc punctul slab al adversarului, află imediat unde se află armele de luptă. De fapt, în mâinile lui totul poate deveni o armă - stiloul, coala de hârtie, o agrafă.”

The Equalizer 2, explică Fuqua, a fost o ocazie de a explora viaţa unui asemenea om. “Dacă el se simte la largul lui în lumea violenţei, cine poate să-i ofere echilibrul?” întreabă el. “Dacă aceşti oameni violenţi sunt lăsaţi să facă tot ceea ce le trece prin minte, cine i-ar mai putea ajuta? Pentru McCall, această persoană ar putea fi Susan Plummer - ea îl înţelege, ea l-a scos la lumină din tenebre, ea îi dă tot ce are nevoie pentru a funcţiona. El o iubeşte - este singurul om din lume pe care-l iubeşte, în afara soţiei sale. Aşa că moartea ei constituie ceva extrem de personal pentru el.”

Distribuția Despre film
jinglebells