Articole Cars

(2006)

Mașini

Despre productie

Dupa ce i-au purtat pe cinefili, parca printr-o vraja, in tinutul jucariilor, al insectelor, al monstrilor, al pestilor si al supereroilor, maestrii povestilor si vrajitorii stapani ai tehnologiilor de la Pixar Animation Studios (Incredibilii, In cautarea lui Nemo, Compania Monstrilor), impreuna cu regizorul premiat cu Oscar John Lasseter (“Toy Story,” “Toy Story 2,” “Aventuri la firul ierbii”) pornesc din nou la drum cu o comedie de aventuri, derulata de aceasta data in lumea masinilor.

Forta care impulsioneaza acest film este John Lasseter, care revine ca regizor pentru prima data dupa “Toy Story 2”, realizat in 1999. In ultimii sapte ani, pe langa faptul ca a ghidat MASINI in procesul de productie, Lasseter a fost producator executiv pentru toate marile creatii de la Pixar (“Compania Monstrilor”, “In cautarea lui Nemo” si “Incredibilii”) si a supervizat construirea unui nou studio de inalta performanta in Emeryville, California. Acest film se alimenteaza din dragostea personala a lui Lasseter pentru automobile si curse, precum si dintr-o diversitate de alte aspecte care ii sunt foarte dragi.

MASINI a fost co-regizat de Joe Ranft, care a fost si story supervisor pentru film si, in plus, a dublat vocea catorva personaje cu aparitii de scurta durata. Unul dintre cei mai talentati si mai respectati story artists din lumea animatiei contemporane, cel care a dat vocea unor personaje foarte indragite de la Pixar, cum ar fi Heimlich, lacoma omida (“Aventuri la firul ierbii”), pinguinul Wheezy (“Toy Story 2”) sau crevetele Jacques (“In cautarea lui Nemo”), Ranft a incetat din viata in august 2005. El colaborase cu Lasseter la toate cele trei filme regizate anterior de acesta si fusese un element de creatie esential la Pixar, timp de mai bine de un deceniu.

Povestea originala pentru MASINI a fost conceputa de John Lasseter, Joe Ranft si Jorgen Klubien. Scenariul filmului a fost scris de Dan Fogelman, Lasseter, Ranft, Kiel Murray si Phil Lorin, impreuna cu Klubien. Elementul central este simbolicul traseu Route 66, pe parcursul caruia se deruleaza cea mai mare parte a povestii. Lasseter si echipa lui s-au indreptat spre aceasta autostrada istorica de mai multe ori, pentru a studia si a observa importanta si impactul acestui adevarat fenomen cultural.
MASINI reprezinta unul dintre cele mai dificile si mai ambitioase eforturi ale companiei Pixar de pana acum.

Studioul a reusit sa ii poarte in mod convingator pe cinefili in lumea jucariilor, a insectelor, a monstrilor, a pestilor si a supereroilor, insa crearea unei lumi reale si credibile, populate in exclusivitate de masini, a fost cu totul altceva. Mandatul lui Lasseter, care cerea ca toate personajele sa arate cat mai realist cu putinta, a ridicat noi provocari pline de indrazneala pentru echipa tehnica de la Pixar.

Un asemenea film, in care toate personajele sunt metalice si cu contururi greoaie, insemna ca era nevoie de gasirea unor solutii noi, pentru a surprinde in mod corect lumina si imaginile reflectate.

MASINI este primul film de la Pixar care foloseste “ray tracing”, o tehnica ce permite masinilor-vedete sa reflecte in mod credibil imaginile din mediul inconjurator.
Vedetele-masini / talentele vocale din versiunea originala
jinglebells