12 seriale ignorate pe nedrept de Premiile Emmy

de Gloria Sauciuc în 20 Iul 2016
Dacă în 2016 serialul Orange is the New Black a fost trecut pe nedrept cu vederea de la nominalizările Emmy, iată alte 12 seriale TV uimitoare, care au zguduit peisajul TV de-a lungul timpului, dar nu au reușit să atragă atenţia votanților Emmy la nicio ediţie

Cu toate că Premiile Emmy au onorat multe dintre cele mai bune seriale de televiziune, precum „Breaking Bad”, „Mad Men”, „ER”/„Spitalul de urgenţă”, „The West Wing”/„Viaţa la Casa Albă” și multe altele (dând chiar un trofeu Outstanding Drama Series/Serial dramatic remarcabil lui „Game of Thrones” în 2015!), au existat totuşi – de-a lungul timpului – multe discriminări frapante, mai notabile decât nominalizările și câștigătorii.

Serialele unice au tendința să fie ignorate complet în favoarea tipurilor mai tradiționale, în timp ce în alţi ani, alegătorii Emmy păreau prinşi într-o buclă a timpului continuând să nominalizeze aceleași spectacole din nou şi din nou – sau să declare câştigătoare aceleaşi seriale din nou şi din nou („O familie modernă” și „Frasier”, ambele au câştigat 5 ani la rând Premiul pentru cel bun serial de comedie).

Nominalizaţii din acest an au fost anunţaţi, „Game of Thrones” conducând cu 23 de nominalizări și avându-i ca noi competitori în categorie pe „Mr. Robot” și „The Americans”. Faptul că anul trecut votul pentru premiile Emmy, la catgoriile „serial dramatic” și „comedie”, s-a deschis tuturor membrilor Academiei Americane de Televiziune, nu doar unui comitet, s-a văzut: The People vs OJ Simpsons, populara dramatizare a notoriului proces pentru crimă, s-a situat pe locul 2 ca număr de nominalizări, imediat după Game of Thrones, cu 22 nominalizări. Dezbaterea de la Hollywood cu privire la rasism a dus la nominalizări importante pentru actorii non-albi. Viola Davis a fost din nou nominalizată „Cea mai bună actriță într-un serial dramatic”, datorită interpretării din How to Get Away with Murder. Alți actori non-albi nominalizați în 2016 au fost Tracee Ellis Ross (serialul de comedie Black-ish), Rami Malek (Mr Robot) și Aziz Ansari (Master of None). Ansari a devenit astfel primul actor cu origini asiatice nominalizat la Emmy pentru rol principal.

Dacă în 2016, serialul Orange Is the New Black a fost trecut pe nedrept cu vederea de la nominalizările Emmy, iată - via ign.com - 12 seriale TV uimitoare, ce au zguduit peisajul TV de-a lungul timpului, dar nu au reușit să atragă atenţia Premiilor Emmy la nicio ediţie.

The Leftovers (2014-)

Este destul de nedrept de vreme ce „The Leftovers” a fost Cel mai bun serial TV în viziunea prestigioasei publicații IGN în 2015 şi merita o nominalizare, iar Justin Theroux şi Carrie Coon meritau nominalizări pentru interpretare (sau Regina King pentru Sezonul 2), pe lângă faptul că serialul a devenit excepțional în al doilea sezon. „The Leftovers” este complet unic și neobișnuit în peisajului TV, motiv pentru care  a fost probabil trecut cu vederea.

Outlander (2014-)

Deşi are doar două sezoane până acum, „Outlander” al canalului Starz - de la producătorul Ron Moore („Battlestar Galactica”) – s-a dovedit a oferi o avalanșă consistentă de emoție și de dramă, amplasându-şi povestea călătoriei în timp într-un anumit teritoriu cu adevarat întunecat și obsedant. Deşi al doilea sezon tocmai s-a încheiat, acest serial extraordinar trebuie să aibă parte de mai multă recunoaștere pentru formidabilii actori principali, Caitriona Balfe și Sam Heughan, sau chiar pentru personajul negativ Tobias Menzies.

Penny Dreadful /Poveşti de groază (2014–2016)

Serialul horror de la Showtime este nu  doar o producție despre Dracula, Dr. Frankenstein, Femeia vârcolac și alte creaturi literare celebre ale epocii victoriene. Poetic și emoţionant în mod constant, „Penny Dreadful” o are pe Eva Green (nominalizată la Globul de aur în 2016), a cărei interpretare curajoasă a dat naştere posedatei Vanessa Ives. Este o interpretare atât de bună încât, timp de trei sezoane, fanii au trăit cu speranța că premiile Emmy o vor nominaliza şi premia, depăşind prejudecăţile legate de genul horror. La fel ca şi Buffy cu monştri săi, Penny a reușit să se aleagă doar cu nominalizări pentru machiaj şi muzică...

Person of Interest (2011-2016)

A început ca un serial CBS procedural şi a evoluat timp de cinci sezoane într-o saga SF fantastică ce simbolizează avantajele și pericolele inteligenței artificiale. Iar unele dintre episoade au fost atât de bine scrise și regizate, încât e păcat că nu a fost niciodată în stare să se strecoare într-o categorie majoră a Premiilor Emmy. Michael Emerson ar fi putut câștiga cu ușurință al treilea Emmy după cele trei câştigate cu interpretarea din „Lost”.

Hannibal (2013-2015)

De ce au stat votanţii Premiilor Emmy departe de ferocele „Hannibal” al lui Bryan Fuller? Să fi fost baia de sânge brutală și strălucitoare, din finalul sezonului 2? „Hannibal” rămâne totuşi una dintre cele mai bune oferte TV din ultimii ani, una dintre poveștile de dragoste cele mai captivante și unice spuse vreodată. Şi a primit totuşi o nominalizare Emmy într-o categorie numită „Outstanding Special Visual effects In A Supporting Role”...

Sons of Anarchy (2008-2014)

„Sons of Anarchy” a fost un succes imens pentru FX, dar a fost ignorat în fiecare an de Premiile Emmy  la toate categoriile majore, ceea ce l-a făcut pe creatorul lui Kurt Sutter să ironize organizatorii de mai multe ori de-a lungul anilor. Serialui a existat în afara parametrilor societății rafinate, jucând după propriile sale reguli, scrie ign.com.

Battlestar Galactica  (2004-2009)

Considerat unul dintre cele mai bune seriale SF din toate timpurile – cu siguranță, unul dintre cele mai mature și provocatoare – serialul lui Ron Moore a fost sistematic ignorat de Premiile Emmy, nefiind recunoscut nici măcar odată pentru interpretările excepționale ale strarurilor sau pentru poveştile întunecate şi relevante, amplasate în spaţiu. A primit doar câteva nominalizări tehnice din când în când – pentru efecte vizuale, sunet, costume etc.

The Wire/Cartelul crimelor (2002-2008)

Părea alegerea perfectă pentru Premiile Emmy: avea polițiști, criminali, avocați, politicieni și toate elementele de bază care atrag de obicei atenția alegătorilor. Dar „The Wire” a fost mult mai mult decât un serial cu crime, a fost un roman vizual – stratificat, complicat, și cu povești care s-au schimbat de la sezon la sezon, în diverse arene de luptă în peisajul urban din Baltimore. Deși e recunoscut ca fiind unul dintre cele mai bune seriale din toate timpurile, a primit doar două nominalizări pentru scenariu în cinci sezoane.

The Shield/Lege și Fărădelege (2002-2008)

Starul Michael Chiklis a câştigat un Emmy în 2002 (au mai fost şi nominalizări ale primului sezon pentru scenariu și regie). Alte câteva nominalizări au urmat de-a lungul anilor – Chiklis din nou, CCH Pounder, Glenn Close – dar serialul nu a fost nici măcar nominalizat pentru cea mai bună dramă, în ciuda faptului că a devenit instant un clasic care a ajutat la lansarea antieroului în serial, în timp ce a redefinit drama polițistă modernă.

Buffy, spaima vampirilor (1997-2003)

Episodul iconic „Hush” a fost nominalizat pentru cel mai bun scenariu dramatic în 2002, dar serialul lui Joss Whedon despre „liceeanca ce luptă cu monştri” nu a primit niciodată recunoaşterea binemeritată de la Premiile Emmy. A colecţionat multe nominalizări pentru coafură și machiaj de-a lungul anilor, dar niciodată pentru poveștile amuzante şi dialogul spiritual care au ajutat la crearea „dramediei”.

Freaks and Geeks (1999-2000)

Deşi a durat doar un sezon, fantasticul serial al lui Judd Apatow şi Paul Feig  a lansat un trend. Este un serial comic întunecat și ingenios ce portretizează viaţa de liceu la începutul anilor ‘80, un succes devenit hit cult, care i-a adus lui Feig câteva nominalizări pentru scenariu. Interesant este că toţi cei din distribuție și din spatele scenei au în prezent o carieră de succes.

 

Exploreaza subiecte similare:

Orange Is the New Black, The Leftovers, Outlander, Penny Dreadful, Person of Interest, Hannibal, Sons of Anarchy, Battlestar Galactica, The Wire, The Shield, Buffy the Vampire Slayer, "Freaks and Geeks"

Alte știri din cinema

Primul sezon al serialului TV Stăpânul Inelelor a costat aproape jumătate de miliard de dolari

Asta înseamnă cu peste 150 de milioane de dolari mai mult decât toate cele trei filme din seria Stăpânul Inelelor semnate de Peter Jackson

Laura Donnelly, The Nevers: „Este o poveste despre cine deține puterea în lumea asta și care sunt consecințele pentru ceilalți”

The Nevers îi prezintă pe „Cei Atinși”, un grup de oameni care au obținut în mod misterios abilități magice. Ei trebuie să-și găsească locul într-o societate rigidă

Kate Winslet, Mare of Easttown: „A trebuit să alerg foarte mult la filmări. A trebuit să trântesc persoane la pământ și să mă bat și să arestez oameni”

Personajul lui Kate Winslet se numește Mare Sheehan și este o detectivă dintr-un orășel din Pennsylvania, care anchetează o crimă locală, în timp ce viața se năruie în jurul ei.

Mads Mikkelsen se alătură lui Harrison Ford în Indiana Jones 5

Phoebe Waller-Bridge e personajul feminin-cheie din cel de-al cincilea film al seriei

Părerea ta

Spune-ţi părerea
unkn0wn pe 20 iulie 2016 13:02
Episodul 9 din Game of Thrones sezonul 6 - "Battle of the Bastards" - merita toate premiile !!!
Este de departe cel mai bun din tot ce a fost pe micul ecran in ultimul an.

Han_Solo pe 20 iulie 2016 14:27
Nici cu "Winds of Winter" nu iti este rusine. Oricare dintre cele 2 episoade merita sa castige mai tot.
mihnea_aspru95 pe 25 ianuarie 2017 04:29
LEFTOVERS este cel mai tare underrated serial.
Rallu..Danielle pe 20 iulie 2016 14:52
Au dreptate!
cavallioty pe 20 iulie 2016 19:08
si Penny Dreadful a avut sezonul final,deci puteti trece in dreptul lui,2016
chiar imi pare rau ca atat serialul dar mai ales Eva Green nu au fost premiati,sau macar nominalizati in ciuda a 3 sezoane excelente

xerses pe 21 iulie 2016 19:12
Orange is new black a fost de-a dreptul tulburator...

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells