Articole The Animal

(2001)

Animalul

Despre productie

Animalul este primul scenariu produs al lui Brady, care a scris si produs seriale de televiziune ca The Simpsons si Home Improvement (Mesterul casei). A colaborat prima oarã cu Schneider atunci când a fost producãtor executiv la Men Behaving Badly pentru NBC. Curând, s-au gândit sã punã în practicã si alte idei de film.

Schneider, care a fost co-scenarist si a jucat în Deuce Bigalow: Male Gigolo (Un gigolo de doi bani) si a avut rolul principal timp de douã sezoane în serialul TV de comedie Men Behaving Badly, a devenit pasionat de comedie încã din copilãrie datoritã familiei sale.

“Rob este senzational”, spune regizorul Luke Greenfield. A depãsit toate barierele fizice si mentale în acest film. Din orice unghi si oricât l-ai filma, el va fi cu sigurantã amuzant. Trebuie doar sã te tii tot timpul dupã el… si este gata filmul! Am fost un mare norocos sã lucrez cu Rob la primul meu lung-metraj.

Una din cele mai mari probleme ale lui Greenfield pe platoul de filmare a fost sã nu se râdã în timpul filmãrilor. “Secventa lui Rob cu capra a fost mortalã. Toti cei de pe platou au fost nevoiti sã se întoarcã cu spatele pentru cã le era foarte greu sã se abtinã din râs”, se amuzã el.

La Animalul, ca si la Deuce, Schneider a trebuit sã echilibreze cele douã calitãti ale sale, cea de co-scenarist si cea de actor în acest film. “Când scriu filmul, niciodatã nu mã gândesc cum este sã joc în el deoarece sunt douã forme de artã distincte”, explicã Rob. “Dupã aceea trebuie sã joci acolo, si te trezesti exclamând: «Ce? Voi fi strangulat de un urangutan?»”, continuã el.

Pentru parte în care Marvin Mange avea apucãturi de câine, Schneider a trebuit sã-si facã nevoile ceea ce, în lumea caninã, implica ridicarea unui picior. Cu toate cã Schneider a trebuit sã învete sã se catere în copaci precum o maimutã, sã înoate ca un delfin si sã alerge ca o chita totusi cea mai provocatoare cerintã din punct de vedere fizic s-a dovedit a fi secventa în care trebuia sã se lingã precum un câine. Pentru aceasta a fost construit un picior din material plastic, însã Rob si-a etalat flexibilitatea sa si antrenamentul yoga ridicând piciorul suficient de sus pentru a se realiza filmarea. A urlat de durere atunci când a trebuit sã-si tinã piciorul în sus de mai multe ori, astfel cã s-a bucurat sã aibã un ajutor.

Colleen Haskell, care a devenit celebrã pe timpul serialului de televiziune Survivor, îsi face debutul într-un film de lung-metraj alãturi de Schneider în rolul ’Rianna’, o femeie care explicã instinctele de animal adevãrat ale lui Marvin.

“Colleen este foarte naturalã”, spune regizorul Luke Greenfield, care a recunoscut cã nu a vãzut Survivor înainte sã fie distribuitã Collen în film. “Este atât de realã”, spune el, amintindu-si de primele zile ale ei pe platoul de filmare.

Mare iubitoare de animale, Haskell a fost încântatã sã lucreze cu 15 câini la un moment dat în fata aparatului de filmat. “Pe doi dintre ei am pus imediat ochii. Atunci când am plecat eu acasã mai rãmãseserã doar 13 câini”, spune ea. “Câinii nu au fãcut tot timpul ceea ce aveam noi de gând sã facã însã erau asa de drãguti cã ne era mai mare dragul sã lucrãm cu ei”. Când a fost întrebatã dacã l-ar lua acasã pe animalul Rob Schneider, ea a declinat oferta. “Prea multã responsabilitate”, a spus Haskell zâmbind.

Pe lângã o distributie umanã remarcabilã, Animalul nu ar fi putut exista fãrã o echipã entuziastã de profesionisti pregãtiti sã facã fatã oricãrei provocãri. Dresorul experimentat Steve Berens a avut în grijã prezenta unui numãr variat de animale. Sarcina de a dresa si tine sub observatie circa 60 de animale (“inclusiv pe Rob Schneider”, se amuzã el), i-a venit lui Steve ca o mãnusã. “Am avut un papagal pe care Rob încearcã sã-l mãnânce, un câine care aproape îl rupe în bucãti pe Rob, si o caprã de care trebuia sã se fereascã”, râde el.

Într-una din secvente, se presupune Rob trebuie sã lase un pui de pasãre sã-I mãnânce din gurã. Însã, în timpul repetitiei, lucrurile nu au mers cum trebuie. Dresorii pãsãrii nu au hrãnit puiul, si era atât de înfometat, încât l-a ciupit de buzã pe Rob, în loc sã ciuguleascã bobul de mei din gura lui. Din aceastã cauzã Rob a rãmas cu niste semne urâte. Când secventa a fost filmatã în cele din urmã, dresorii au hrãnit pasãrea înainte de a fi pornite aparatele de filmat si pasãrea a luat mâncarea din gura lui Rob foarte usor. Pãrea sã fie mai mult curioasã decât înfometatã, si aceastã gingãsie a pãsãrii a fost surprinsã pe peliculã.

Scenariul cu pasãrea este un exemplu al filozofiei dresorului de animale Steve Berens cum cã o repetitie efectuatã corect si la timp este de o importantã majorã. “Ne ia mult timp antrenamentul pentru a le obisnui cu totul”, explicã Berens. “În acest mod, este corect fatã de animale. Uneori, avem animale care joacã în film speriate. Pentru aceasta nu ne ducem lângã ele sã le speriem; ele sunt dresate pentru a juca speriate. Îti ia mult timp sã obtii acest rezultat”.

Dresorul Steve Berens spune cã în timp ce îl pregãtea pe Schneider pentru rolul sãu, actorul de comedie se comporta întocmai ca un animal, si a fost încântat chiar sã se scufunde… la propriu. El si-a vârât capul în bazinul de înot deoarece personajul sãu trebuia sã prindã o pisicã de mare, dupã care a plonjat în apã ca un delfin, înghitind mai multe guri de apã.

Pentru cascadoria cu delfinul, Schneider a fost suspendat cu niste curele de un brat hidraulic care permitea urcarea si coborârea actorului concomitent cu deplasarea pe orizontalã la nivelul apei. Imitând miscãrile mamiferului subacvatic, el îsi tinea respiratia în timp ce era coborât în apã.

“Cu totii am devenit un pic animale în acest film, inclusiv eu”, spune Schneider. “Este ciudat, însã eu cred cã indiferent cât de mult sau de putin animal esti, trebuie sã fii tolerant cu ceilalti. În acest film este vorba de multã dragoste. Eu vreau ca oamenii sã se simtã bine atunci când vor vedea filmul si sã se distreze copios”.

Sinopsis
jinglebells