Articole Charlie's Angels: Full Throttle

(2003)

Îngerii lui Charlie: În goană mare

Conducătorul

„Pentru o tornadã de energie creatoare, McG este un om extrem de explicit”, declarã Goldberg, „ceea ce i-a si adus sarcina de a regiza primul film, desi nu mai regizase filme artistice de lung metraj înainte. Când a venit si a fãcut prezentarea, a trecut tot filmul în revistã, scenã cu scenã, citind rolurile, schimbând scenele despre care credea cã nu se vor potrivi si propunând scene noi. El a adus o perspectivã nouã asupra materialului. Si a prins stilul, tonul si simtul cinetic care au reprezentat întregul truc.”

McG mãrturiseste cã a fost coplesit la primirea sarcinii, dar si emotionat. „Eram atât de emotionat cã eram acolo, încât nu vroiam sã pierd nici o secundã cu agitatia sau nesiguranta. Îmi amintesc cã m-am prezentat în prima zi de filmãri si acolo era o armatã de camioane, echipamente si oameni. Eram ca un tenisman tânãr care reuseste cumva sã ajungã în finala de la Wimbledon pentru prima datã când joacã oficial. Nu realizezi în întregime ce mare chestie este si cât de speriat trebuie sã fii, decât dupã ce te uiti înapoi.”

Dupã ce si-a domolit bãtãile inimii si a fãcut primul film din purã hotãrâre, de data aceasta regizorul emanã si mai multã nonsalantã si încredere în sine, dupã spusele lui Goldberg. „Si îl ajutã faptul cã drama este chiar aici, iar comedia este mai ascutitã, mai finã. McG stie ce vrea de la distributie si stie cum sã obtinã aceasta. Suntem norocosi cã el are capacitatea de invidiat de a comunica actorilor sãi continutul emotiv al unei scene si de a-i face sã reactioneze adecvat. Acest lucru este impresionant si reprezintã un talent pe care unii regizori nu îl obtin niciodatã.”

„Sunt doar un mare admirator al filmelor”, admite McG, „Dar am fost de asemenea educat în spiritul MTV si am fost implicat în reclame si clipuri muzicale. Filmele care m-au influentat cel mai mult par sã aibã o compozitie arhitectonicã – toate de la filmele lui Hitchcock, care îsi desena fiecare cadru, la The Graduate (Absolventul) de Mike Nichols, un film portretistic, pânã la epicele lui David Lean, cum ar fi Lawrence of Arabia (Lawrence al Arabiei) si Dr. Zhivago. Acestea m-au influentat cel mai mult.”

Ca alti regizori contemporani, cum ar fi David Fincher, Mark Romanek si Spike Jonze, McG este mândru cã s-a ridicat dintr-un mediu de publicitate si clipuri muzicale. „Este un loc grozav sã îti tocesti dintii si sã afli cum este sã filmezi pe vârful unui munte, sã filmezi noaptea, sã te prindã ploaia. Afli de ce ai nevoie si îti imaginezi cam ce-ti trebuie ca sã termini treaba zilnicã si sã captezi emotiile actorilor tãi. Este un loc de instruire practicã si sunt încântat cã fac parte din acea comunitate.”

Teoretic toti cei din echipa din Îngerii lui Charlie – În goana mare au fost contagiati de optimismul si intensitatea lui McG. Printre cei mai loiali fani ai lui se numãrã cele trei femei care întruchipeazã echipa de super-detectivi a lui Charlie. Pentru Barrymore a fost vital sã obtinã un nivel ridicat de energie si entuziasm de la un regizor, „pentru cã la ora sase dimineata când trebuie sã îi bati mãr pe altii, regizorul este cel care trebuie sã te plaseze în locul acela nebunesc. McG nu se simte numai responsabil sã ridice vitalitatea tuturor, dar vrea într-adevãr sã îi facã pe toti sã se simtã fericiti si minunat.”

Barrymore a fost impresionatã de cunostintele vaste ale lui McG despre film, televiziune si muzicã. „În orice moment este în stare sã dea amãnunte despre Matrix sau West Side Story (Poveste din Cartierul de Vest) sau Foul Play (Joc necinstit). Stie de asemenea cum sã îmbine toate aceste influente si sã le facã sã se desfãsoare cu gratie.”

Ceea ce o uimeste pe Lucy Liu este tenacitatea si forta lui McG. „De la începutul pânã la sfârsitul primului film si de-a lungul prezentului, el nu si-a pierdut niciodatã energia sau spiritul”, a spus ea. „El încearcã întotdeauna sã dezvolte scenele, sã le facã mai colorate, mai artistice si mai energice. Nu este usor sã faci ceva vibrant într-un film, dar el are aceastã capacitate. McG vrea sã fie tot timpul inspirat si când te afli în jurul lui, nu te poti abtine sã nu te contagiezi si inspiri. Este ca un suflu de oxigen proaspãt.”

Regizorul are de asemenea un simt al echilibrului dramatic, continuã Liu. „Existã o linie foarte finã între comedie si dramã. Nu o poti avea pe una fãrã cealaltã, asa functioneazã. Este un echilibru foarte dificil de mentinut. Însã el stie cã publicul este destept si refuzã sã facã lucruri inferioare”.

De partea Îngerilor (din nou) Începutul
jinglebells