Păreri Amour

(2012)

Iubire

Ordonează după
cosmin742000 pe 25 Februarie 2013 13:43
Un film de o plictisoneie vecina cu cea din LOTR., in care insa nu se intampla nimic , spre deosebire de LOTR unde se imai ntampla cate ceva ( ceea ce e cu atat mai rau pentru LOTR , daca poate pune nervii atat de mult laincercare petrecandu-se totusi ceva in el) Filmul putea foarte bine sa dureze doar (ultimele ) 5 minute. ra un castig pentru spectatori
0 11
manu212 pe 27 februarie 2013 03:08
să compari Amour cu LOTR e ca şi cum l-ai compara pe Bach cu Dan Spătaru.
MikkaelWolfganger pe 20 mai 2013 12:54
Un comentariu excelent, extrem de inteligent si bine argumentat!Felicitari Cosmin!Jumatate este agramat si jumatate este tamp.Ma bucur ca iti faci timp si....creier(?) sa te trollezi singur.
bigsmall pe 15 Februarie 2013 09:37
nota 0 (zero)
am pierdut timpul degeaba. Cum sa faci un film cu 2 actori? Pai cred ca "Miaunel si Balanel" ar trebui sa ia oscar, sa fie nominalizati la cannes si asa mai departe pe langa panarama asta de film . nota 0 , dar nu se poate , asa ca ii dau 1 din oficiu
0 9
wildinthecountry pe 22 Februarie 2013 19:11
x
un film deprimant care pe mine m-a plictisit partial...
personal mi-a placut mai mult rust and bone....

0 5
mattila pe 03 Martie 2013 17:48
putin suprapreciat
Da, este un film bun. Chiar foarte bun. Dar nu excelent. Personal, mi se pare ca este putin supraapreciat. Aveam mari asteptari de la "Amour" avand in vedere imensitatea laudelor, dar am iesit usor dezamagit din cinema. Intr-adevar, este o drama sfasietoare, dar totodata e si o poveste oarecum umana, duioasa (privind relatia lui Anne si Georges). Prima ora din film este senzationala, de nota 10. Apoi, dupa cel de-al doilea atac al Annei, parca filmul devine mult prea depresiv. Hiperrealist, dar prea trist. Am citit intr-un review al unui critic de film american ca "Amour" are si tente de film de horror. Dumnealui nu se insela prea tare. Insa finalul extrem de surprinzator si oarecum poetic a readus "frumusetea" primei parti. Iar multi o venereaza pe Emmanuelle Riva, care, da, a fost incredibila in prima ora, dar apoi devine (scuzati expresia) un element decorativ. Jean-Louis Trintignant… citeşte
0 4
cristiposto pe 31 Ianuarie 2013 21:08
unde dau sa ma uit la film? ca nustiu tot incerc da nu gasesc nici cum ma puteti ajuta va rog frumos/ multumesc mult
0 4
Pitbull pe 2 februarie 2013 15:27
La casa de bilete a cinematografului unde ruleaza.
AnalyticVision pe 24 Decembrie 2012 16:01
printre cele mai bune filme de Haneke
Am plasat Amour pe locul 2 in topul filmelor lui Michael Haneke http://discerne.wordpress.com/2012/12/20/top-michael-haneke/ .
Michael Haneke e unul din regizorii mei preferati: http://discerne.wordpress.com/2012/12/17/michael-haneke/ .

0 4
naski2000 pe 19 ianuarie 2013 18:32
....si pe locul 1 cine ar fi ?
AnalyticVision pe 9 martie 2013 19:46
Cache
kasmyn pe 13 Octombrie 2013 22:05
Despre dragoste eterna
Un film despre dragoste eterna pina la adinci batrineti mai ales!!
0 3
bujie890 pe 13 August 2013 22:02
un film relativ bun,finalul era prea trist,daca nu ar fi existat finalul acesta stupid,i-as fi dat
filmului nota 8

0 3
vladimir84 pe 08 August 2013 21:48
Mi s-a parut un film bun, putin cam dificil de urmarit.
0 3
AndaIorgulescu pe 14 Februarie 2013 09:54
frumos
este un film foarte bun, despre un subiect mai putin exploatat de creatorii de film si anume sfarsitul acelui "au trait fericiti pana la adanci batraneti" Mi-a placut foarte mult. Este un film trist dar superb.
0 3
selenagrigore pe 08 Martie 2015 18:05
Ce final ! Cand suntem tineri ii tratam pe cei batrani cu indiferenta poate superficialitate , nepasare , batjocoritor , dar oare cati dintre noi ar putea sa-si iubeasca jumatatea pana la sacrificiu ?
0 2
Miiku pe 31 August 2014 11:18
Sincer, ma asteptam ca la sfarsit sa ramai cu gandu` ca doua persoane se pot iubi si la batranete, dar cand am vazut ca a sufocat-o m-a socat putin.. nhu ma asteptam la un asa moment. Oricum, actorii s-au descurcat minunat, isi merita premiile.
0 2
cotzofica pe 07 Decembrie 2013 19:42
Mi s-a părut cam static, liniar, fără coloană sonoră, cadre limitate, chiar şi faţa celor doi protagonişti parcă nu transmite nimic....
Însă mesajul filmului este complex, pot spune că e un film cu mare încărcătură emoţională şi dezbate un subiect intens discutat şi poate tabu pentru unii.
Nu spun că filmul e rău, doar că eu nu-l pot considera un film foarte bun şi cred că premiile câştigate se datorează în special mesajului şi ideei pe care le transmite.

0 2
cosmin28m93 pe 13 Iunie 2013 14:31
mie mia plăcut :D .................................................................................
0 2
m.colonelu pe 23 Martie 2018 14:09
mereu imi spun ca nu ma mai uit la filme frantuzesti......mereu uit !
0 1
balta67verde pe 31 Martie 2017 04:24
Trintignant excelent / Film mediocru
Un Trintignant care joaca exceptional, ca de obicei. Filmul este destul de mediocru, chiar daca are un subiect destul de sensibil.
0 1
deadlord pe 20 Aprilie 2013 21:53
WoW!! Ce mai film!! O explozie de sentimente se napusteste asupra spectatorului / privitorului. Un film care m-a atins si m-a socat. Scenariul este incredibil, iar filmalul te lasa cu gura cascata si cu lacrimi in ochi, regia este incredibila, iar actorii nu sunt buni sun incredibili. Asa film nu am mai vazut si nu stiu daca o sa mai vad.
0 1
Cretzulynne pe 20 Iulie 2019 09:30
A 36-a propunere pentru Academia de Film Americană, la categoria de cel mai bun film străin, din partea Austriei.
Câștigător.

0 0
carmen_angelus_romila pe 22 Iunie 2019 15:20
O drama psihologica dusa pana la extrem si..."necunoscut", o provocare permanenta, ideologica si materiala, o invitatie clara spre o meditatie pura si asumata, care, in cele din urma, castiga procesul constiintei, al dragostei romantice si al sinceritatii absolute...!
0 0
Iulidesprefilme pe 05 Mai 2019 13:47
Impresionant...Filmul a fost încununat cu Oscar la categoria cel mai bun film străin...
0 0
lili22 pe 15 Septembrie 2018 20:11
Nu il pot compara cu Panglica alba pt.ca nu se poate face comparatia
Este un film supraestimat si nu inteleg cum de a luat atatea premii.Actorii au jucat bine.

0 0
Vegetarian pe 02 Octombrie 2017 14:02
apartamente dezvantaje = crima

spoiler
de gradul 1

a fost la TVR 2
Duminică, 01 Oct 17 22:10

0 0
Vegetarian pe 2 octombrie 2017 14:03
Cine ajunge sa se vaite , inseamna ca sa zgarcit undeva .
dervorgillax pe 07 Februarie 2013 19:52
filmul asta te face sa te gandesti mai mult la felul in care traiesti, la oamenii pe care nu ii respecti atat cat trebuie... te face sa vezi mai clar directia-limita spre care ne indreptam cu totii, neputinciosi...unii mai veseli, altii mai tristi...E trist , dar te poate impulsiona sa Carpe Diem!!!
0 0
TI pe 11 februarie 2013 23:23
Ce cauta pozele lui Gael García Bernal aici?
TI pe 11 februarie 2013 23:28
scuze, am postat gresit aici! nu stiu sa sterg comentariul
ginulet pe 25 Ianuarie 2013 22:28
nu stiu ce sa zic, dar nu cred ca vreau sa il vad, o fi el psihologic si mai stiu eu cum, dar doi batranei care se indrreapta spre ultimele zile din viata lor si bla bla bla...cand o sa ajung de varsta lor o sa vizionez si filmul, asta daca o sa mai ramana pe un dvd pe undeva....si acuma o sa ziceti ca sunt superficiala :))
1 14
ginulet pe 25 ianuarie 2013 22:29
am uitat sa zic nota 8,1, chiar????
ginulet pe 8 februarie 2013 19:42
mersi ca esti de acord cu mine :)
TI pe 11 Februarie 2013 21:51
Un film slab. Nu transpare nici un moment dragostea dintre cei doi, ci numai obisnuinta de a trai impreuna. Tot ce ni se arata este degradarea biologica a personajului feminin, si comportamentul normal al partenerului in astfel de situatii, in virtutea inertiei, sau a obisnuintei. Cadre lungi, plictisitoare, tipic frantuzesti, de care uitasem. Chiar e de mirare ca nu exista nici un fel de dragoste, nici fata de fiica, nici fata de nepoti... Un film schematic. Avem aici doua recitaluri actoricesti, pe un scenariu extrem de slab.
1 7
cosmin_kedii pe 10 Februarie 2013 11:09
Un film care ia temele universale ale iubirii, viața, și moartea, spune o poveste onesta si simpla
1 5
Crynick pe 14 Decembrie 2012 12:47
facem un pariu...filmul asta,care se anunta a fi exceptional,va fi proiectat doar in bucuresti si cluj.
1 5
Mishu25 pe 15 ianuarie 2013 14:30
te hazardezi cu Cluj..
manu212 pe 01 Martie 2013 11:32
Capodoperă absolută!
Pentru mine, AMOUR e filmul anului. De departe.

E genul de film pe care odată ce-l vezi îți rămâne în memorie toată viața și sunt sigur că odată cu timpul, capodopera lui Haneke va fi din ce în ce mai apreciată.
E un film PERFECT în care cei doi actori principali fac rolurile vieților lor. Nu mă îndoiesc de asta.

Părerea mea este că Haneke ne-a lăsat una dintre cele mai mari capodopere ale secolului în materie de artă cinematografică. Părerea mea.

1 4
eko pe 28 Ianuarie 2013 05:58
Nu vreau sa fiu rau dar singurul lucru care m-a impresionat a fost finalul la care nu ma asteptam deloc. Mult mai bun a fost scurt metraj-ul The Last Farm al lui Runar Runarsson care este mult mai scurt si mult mai emotionant. Nu vreau sa supar pe nimeni , prestatiile actorilor sunt de nota 10 dar eu nu am fost asa impresionat , poate datorita varstei.
1 4
cezarika21 pe 01 Aprilie 2017 08:58
Agonia bătrâneții
Cât de cumplit e să vezi suferința cauzată de boală, dar mult mai cumplit e să vezi suferința cauzată de bătrânețe pentru că, spre deosebire de boală, bătrânețea e ireversibilă. Fiecare zi care trece ne slăbește elasticitatea vaselor de sânge, ne înfundă organele corpului cu reziduuri, ne slăbește forța încheieturilor, făcând să ne îndreptăm tot mai mult către moarte.

Conceput minimalist, ”Amour” este un film ce prezintă degenerarea fizică și mentală a omului, într-un mod realist rece, ateizat, tipic occidental. Nu există leac pentru bătrânețe, așa că oamenii privesc neputincioși agonia persoanei iubite, încercând să-i aline ultimele zile sau săptămâni de viață. ”Va merge la fel de rău, apoi din rău în mai rău, iar într-o zi totul se va sfârși”, cumplit de adevărat, cumplit de trist, fără speranță.
citeşte

1 3
CINEFILUL DE SERVICIU pe 23 August 2013 01:19
Amour (2012) « Cinefilul de Serviciu
[...] Site:  http://sonyclassics.com/amour/ Sites: IMDb  Rotten Tomatoes  Metacritic CinemaRX  Cinemagia Like&Share Pin ItMai multEmailShare on TumblrPocketDiggPrintLike this:Like Încarc... By [...] citeşte
1 3
edinaa pe 08 Februarie 2013 21:23
E un film prea realist, as zice, adica, in sensul ca arata ce inseamna sa fii batran, singur, bolnav. Regizorul abordeaza din nou un subiect foarte bun dar transpus intr-o maniera socanta si cand spun "socanta" , nu ma refer la faptul ca trateaza aspecte de netratat ci faptul ca o spune intr-un mod foarte realist aratand partea urata a batranetii. Dar ramane un film foarte bun, cu actori de prima mana, care interpreteaza magistral.
1 3
Amour – Iubirea si devotamenul nu sunt bagatele
[Titlu in limba romana: Iubire]
CoolRank: 9/10
- atmosfera & entertainment: 8/10
- regie: 10/10
- actori: 10/10
- scenariu: 10/10
- montaj: 10/10
Nota IMDb:  8.0/10




Regie: Michael Haneke
An: 2012


Actori: Jean-Louis Trintignant, Emmanuelle Riva, Isabelle Huppert
Genul: drama, romantic



 
Un cuplu varstnic de parizieni, profesori de muzica, surprins in rutina sa, da un exemplu de iubire, atasament si devotament, dincolo de limitele decrepitudinii si al suferintei.
„Pana ce moartea ne va desparti” inca mai inseamna ceva in zilele noastre.
Cum ar putea cineva sa analizeze iubirea, sau viata, cand in ciuda avansului tehnologic al zilelor noastre, aceste doua concepte/realitati nu au ... citeşte

1 3
psihologu pe 23 Februarie 2013 07:08
Amour: portretul iubirii sfasietoare
Probabil cel mai intim si greu de urmarit film din cursa pentru Oscar, Amour, al regizorului austriac Michael Haneke, se deschide cu o scena soc: o echipa de pompieri sparge usa unui apartament din Paris. In dormitor gasesc cadavrul unei femei intins pe pat si cu petale de flori in jurul ei, ca intr-un sicriu. Iar de aici incepe o poveste de dragoste emotionanta si un film cutremurator, pe care nu il vei uita niciodata.

M-am ferit mult de acest film, subiectul in sine mi se parea infricosator si mi-era teama ca imi va trezi niste sentimente confuze. Amour este un film la care nu te poti uita doar ca spectator. Stilul vizual si creativ al lui Michael Haneke te obliga sa participi la poveste, impreuna cu protagonistii filmului. Amour nu este greu de urmarit pentru ca este un film dificil, din contra, ci pentru ca te supune la un test extraordinar: te obliga sa intri in… citeşte

2 3
mihaelatb pe 07 Februarie 2013 00:27
Un film real, care arata dimensiunea batranetii singure. Cand copii sunt departe, cand familia este un cuvant fara inteles si de fapt inseamna singuratatea in doi. Este dureros sa -ti dai seama ca nu-ti mai poti ajuta perechea, nici fizic si nici emotional, Si atunci nu mai are rost si inteles : la bine si la rau pana ce moartea ne va desparti. Pentru ca nu poti intelege si accepta despartirea.
Este bun, dar este un concept de viata pe care eu nu-l agreez. Ce diferenta intre acest film si Mar adentro. Si acolo se punea problema mortii, dar filmul spaniol nu induce acest sentiment negativ, pe care-l produce Amour. Emmanuelle Riva face un rol exceptional si cred ca ar merita sa ia Oscar-ul pentru interpretare.
Stiu ca este nominalizat pentru cel mai bun film strain, dar eu sper sa castige filmul chilian NO, macar pentru mesajul pozitiv. Si acum sariti cu minusurile!

2 3
edinaa pe 8 februarie 2013 21:19
Sunt de acord cu tine. E un film prea realist, as zice, adica, in sensul ca arata ce inseamna sa fii batran, singur, bolnav. Regizorul abordeaza din nou un subiect foarte bun dar transpus intr-o maniera socanta si cand spun "socanta" , nu ma refer la faptul ca trateaza aspecte de netratat ci faptul ca o spune intr-un mod foarte realist aratand partea urata a batranetii. Dar ramane un film foarte bun, cu actori de prima mana, care interpreteaza magistral.
into_the_labyrinth pe 18 Mai 2013 02:08
Încă de la primele cadre recunoşti ”mâna” lui Michael Haneke, la fel ca şi în ”Das Weisse Band”: atmosfera este morbidă, personajele par desprinse dintr-un roman clasic, totul se axează pe trăirile şi conflictele lor interioare. La toate acestea adăugaţi şi o anumită doză de absurd al lucrurilor, ”aleasă” însă cu grijă de regizor, în cantitatea adecvată, pentru a nu deveni deranjantă. ”Amour” este o poveste despre oameni şi despre trăinicia sentimentelor, mai ales când acestea sunt puse la încercare de un eveniment neprevăzut, cum ar fi boala. Întrucâtva este o temă similară cu cea din Mar Adentro, doar că aici personajul principal este o femeie în vârstă, iar paralizia este doar parţială. (Lucru ales nu întâmplător, pentru că Haneke ne spune totuşi o altfel de poveste, chiar dacă pe undeva asemănătoare). Desigur că a trăi… citeşte
2 1
Sylvester77 pe 15 Martie 2013 16:16
Un film cu adevarat... Bolnav !
O psihologie psihopata, un omagiu adus deznadejdii, o ratiune a unei mentalitati ateiste si o confuzie totala intre demnitate si mandria dusa pana la nebunie. Iubirea care omoara devine demon cu stralucire in ochii animalului superior, iar omul se cutremura langa Dumnezeu vazandu-i creatia orbecaind pe patru picioare. In spiritul umanismului sionist, propaganda tarilor cu filosofie pesimista isi extinde din pacate murdaria prin orice mijloace in toate partile lumii, acolo unde declinul spiritual este prezent mai mult sau mai putin. Un film bolnav ca si toti acei care l-au facut, apreciat sau premiat.
3 9
existentus pe 15 martie 2013 22:25
O expunere punctuala si corecta.
Sylvester77 pe 17 martie 2013 11:07
Cei cu cip pe creier sunt invitati sa comenteze impotriva expunerii mele !
Postmodern pe 03 Ianuarie 2013 00:56
Amour - agonie si indurare | Postmodern
[...] stingându-se pe zi ce trece. Moartea, un proces ce se trăiește individual, devine în Amour o realitate trăită în [...] citeşte
3 5
alexpenes pe 28 Mai 2012 11:43
schimba postul
Eu inteleg ce spui, am inceput sa reactionez cand aud asemenea tampenii!
E simplu, schimba postul! TVR Cultural poate fi o alternativa... ;)

3 5
the_andreea pe 29 mai 2012 11:01
Da, eu oricum ma uit foarte putin la televizor, dar ma revolta faptul ca astea sunt informatiile oferite publicului larg. Iar dinamica cerere/ oferta nu justifica acest fenomen, deoarece in definitiv si oferta modeleaza cererea. Daca i-ai obisnuit cu stirile de la ora 5 normal ca oamenii se vor astepta sa primeasca regulat astfel de informatii. Reflexele conditionate pavloviene se aplica foarte usor si la oameni. Numai lipsa de etica si de profesionalism ii pot face pe realizatori sa creeze niste emisiuni penibile care nu fac decat sa scada disponibilitatea publicului spre gandire critica sau spre preocupari culturale.
HarryCineastul5 pe 27 Ianuarie 2013 23:39
Emotionant, superb, socant...
10!
Poluez parerea mea simpla pe care o consider suficienta si la obiect cu "minim 50 caractere".

3 1
xerses pe 13 Februarie 2013 11:24
E dureros sa privesti degradarea umana in pragul batranetii.
4 2
Sylvester77 pe 15 martie 2013 16:47
O degradare umana pana la nebunie. Din pacate, in ultima vreme oameni de toate varstele sustin ideologic nebunia asta !
Stephen2D pe 21 Decembrie 2015 15:28
“L'amitié se finit parfois en amour, mais rarement l'amour en amitié.”
                        
4 1
nyuszi pe 02 Martie 2013 23:32
Au trecut cateva ore bune de cand l-am vazut, dar nu am reusit inca sa-mi adun nici gandurile, nici sa-mi revin emotional. E un film care nu te poate lasa rece, neatins.

Cred ca subiectul a fost tratat in mai multe pelicule, uneori cu succes, alte ori fara. Ceea ce face filmul asta sa iasa in evidenta este lipsa de artificialitate atat a jocului actoricesc, cat si a regiei. Am avut impresia mai tot timpul ca sunt in apartement cu Georges si Anne, o musca pe perete, sau poate porumbelul incapatanat. Nu exista coloana sonora, se aud doar zgomotele casei: muzica cantata la pian sau ascultata pe disc, respiratia celor doi, farfurii in chiuveta sau apa care curge. In realitate nici viata nu are coloana sonora.

Felul in care a fost tratata boala Annei m-a impresionat. Am avut caz in familie, si e groaznic sa vezi pe cineva care candva a fost activ, viu, a avut… citeşte

5 5
8imistul pe 03 Februarie 2013 03:14
poate din punct de vedere tehnico-regizoral filmul are subtilitati pe care unul ca mine nu le poate percepe - asta e singura explicatie pe care mi-o pot da pentru lista impresionanta de premii . eu nu sunt un cinefil, dar sa spunem ca sunt consumatorul ideal pentru drame: om sensibil, rabdator, atent la detalii psihologice etc. cu toate astea, personal vad in filmul asta o dezamagire. cadre interminabile, niciun acord de muzica - in afara de scenele cu pianul, scene repetitive...imi pare rau, prea mult pentru mine! am avut senzatia citirii unei carti de Sadoveanu, cu descrierea unui copac in 55 de pagini. In schimb, protagonistii au jucat impecabil povestea asta plictisitoare.

p.s. cred ca vazut la cinema este un infern. vizionati-l mai bine acasa, unde puteti sa-l mai puneti pe pauza, mai va suna un telefon etc.

5 4
mariusmotea pe 19 februarie 2013 22:35
Idem. Finalul in care reapar amandoi nu are nici o legatura cu inceputul, cand intra anchetatotii in casa.
existentus pe 7 iulie 2014 15:29
Film sionist pro eutanasiere. Feriti-va de astfel de mizerii !
Pantaleon pe 08 Februarie 2013 15:57
Cel mai slab Haneke pe care l-am vazut.
Pianista, Funny Games US, Cache. Oricare din ele e mult mai bun decat aceasta drama anosta la care abia am reusit sa stau pana la capat. Slab si lipsit de "zvac" emotional. Cand ma gandesc si ca a castigat la Cannes, nu pot decat sa-mi intaresc convingerea ca unele concursuri chiar nu merita luate in seama. Nicidecum luate ca repere.
6 12
moshu54 pe 9 februarie 2013 21:12
...,filmele sunt ca,caciulile,uneori prea mari pt capul unora.
Sylvester77 pe 15 martie 2013 16:41
Atunci cand desteptii tampesc cu evidenta ies prostii de filme ca acesta !
the_andreea pe 28 Mai 2012 00:05
Cei de la Antena 3 sunt penali: "Palme d'or a fost desemnat filmului Amour AL UNUI REGIZOR AUSTRIAC" . Ce sa-i faci daca nu auzise nimeni din departamentul lor de Haneke, l-au lasat acolo in anonimat. In schimb toata seara au comentat infrangerea lui bute la box.
6 7
marillion pe 5 decembrie 2012 02:12
Chiar dacă nu-ţi vine să crezi, Haneke reprezintă Austria la festivaluri, în ciuda faptului că este născut în Germania din tată german şi mamă austriacă.
marillion pe 8 februarie 2013 23:38
De acord, MrJuVe, îmi recunosc greşeala de interpretare. De la angajaţii televiziunilor nu poţi avea nicio pretenţie, ei merg în mall-uri să vadă filme americane de ultimă oră şi se laudă cu asta, rareori mai vizionează ceva european, că-i de bonton şi dă bine. :)
stalex pe 15 Februarie 2013 23:26
Degradarea pe care o produce batranetea asociata cu infirmitatea, precum si efectul in oglinda asupra celui pus in situatia ingrijitorului sunt redate cu un realism feroce. Asta pana in momentul sugrumarii, aici Haneke iese din realitate si intra intr-un imaginar straniu (nu ca realitatea din film n-ar fi la fel de stranie). Intr-un anumit sens, as asemana Amour cu Der siebente kontinent, doar ca intors pe dos; acolo povestea era nebuloasa si finalul clar, aici e exact invers.
In ce priveste eutanasierea, n-o vad sub nicio forma ca pe o miza a filmului; miza e povestea, si cum se sfarseste ea. Au iesit cei doi batrani la o plimbare linistita la sfarsit, cand toata mizeria s-a terminat si vasele au fost spalate? Asta-i intrebarea, si nu alta. Atat.

6 2
rvn pe 15 februarie 2013 23:44
plimbarea a fost cu siguranta, pe lumea cealalta. am auzit de multe ori, in cazul cuplurilor longevive, expresia: "daca moare el (sau ea), mor si eu". ei bine, filmul asta, este un omagiu simplu si concis adus ideii de dragoste dincolo de moarte. "Al saptelea continent" este filmul nonsensului. in Amour, totul are sens, de la prima, pana la ultima secventa.
Turi pe 16 Februarie 2013 13:02
Dupa vizionare mi-am adus aminte ca cineva spunea ca "multi doresc sa traiasca mult, dar nimeni sa imbatraneasca"; aceasta este o fata a batranetii de care multi fug, dar nimeni nu-si poate regiza viata. Este greu sa stai langa cineva bolnav dar dupa o viata traita impreuna poti face fata mai usor, dar nu pentru mut timp. Oricum, fara sa pornesc controverse, ar trebui ca eutanasierea sa fie legala, pentru ca nimeni nu-si doreste sa fie o leguma, indiferent cat de iubit esti de cei din jur.
Pe Trintignant l-am vazut pentru prima data in"Un barbat si o femeie" si de atunci mi-a ramas intipartit in memorie ca un actor sensibil si talentat. Si aici interpretarea este de exceptie.

6 1
Spikos pe 25 Decembrie 2012 18:01
merita vazut !
Impresionant , exceptional , realist ; o psihologie extrem de atent analizata , un omagiu sensibil si delicat pentru demnitatea omului in cele mai dificile clipe ale existentei ; nota 10 .
7 7
Sylvester77 pe 15 martie 2013 16:15
O psihologie psihopata, un omagiu adus deznadejdii, o ratiune a unei mentalitati ateiste si o confuzie totala intre demnitate si mandria dusa pana la nebunie. Iubirea care omoara devine demon cu stralucire in ochii animalului superior, iar omul se cutremura langa Dumnezeu vazandu-i creatia orbecaind pe patru picioare. In spiritul umanismului sionist, propaganda tarilor cu filosofie pesimista isi extinde din pacate murdaria prin orice mijloace in toate partile lumii, acolo unde declinul spiritual este prezent mai mult sau mai putin. Un film bolnav ca si toti acei care l-au facut, apreciat sau premiat.
valericba pe 02 Februarie 2013 23:00
Un film pe care ți-l amintești prin sentimente
O să încep prin a spune ca sunt o plângăcioasă, da plâng la filme de nu-i adevărat, dar spre marea mea surpriză, la acesta nu am vărsat nici o lacrimă, și nu deoarece nu m-ar fi emoționat filmul, din contră, m-a emoționat sau chiar șocat în asemenea măsură încât până și lacrimile au refuzat să curgă.
”Amour” mi-a trezit o droaie de sentimente tulburătoare și totodată contradictorii, puternice dar în același timp primitive, durere și tandrețe.
Filmul își propune să ne arate ADEVĂRUL, ceea ce vine după ce dragostea pasională de la început se transformă în dragoste ternă, în loialitate și devotament dar și în respect reciproc.
Duritatea lucrurilor adevărate, lucrurilor care ni se pot întâmpla și nouă, atunci când anii vor avea grijă ca forța specifică tinereții să dispară, când demnitatea ne poate fi… citeşte

12 8
Spaghete pe 3 februarie 2013 23:54
m-ai facut curios la maxim. uite asa incep si eu sa-ti cunosc si alte laturi:)
GeluR pe 18 martie 2013 21:42
@movie_fan77 Atunci cand se intampla sa-ti pierzi, serviciul, bunastarea, sanatatea... se cheama ca ti s-a dus si demnitatea? Ce legatura are una cu alta? Nimic si nimeni, in afara de tine insuti, nu poate sa-ti ia demnitatea.
Go1 2

Spune-ţi părerea despre

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

jinglebells