12 sfaturi pentru predicții Oscar 2016

de Gloria Sauciuc în 28 Ian 2016
Săptămâna viitoare vom lansa Concursul Cinemagia de predicții Oscar

Așa cum v-am obișnuit în ultimii ani, vom lansa și în 2016 Concursul (cu premii) de predicții Oscar. 24 de categorii ne vor pune la încercare abilitățile de previzionare a palmaresului.

Premiile Academiei înseamnă strălucire şi farmec, dar şi peste opt decenii de tendințe Oscar, o întreagă serie de reguli nescrise și peste 40 de gale ale criticilor, producătorilor și actorilor de luat în considerare în fiecare an.

Încercarea de a ghici premiile Oscar seamănă uneori cu descifrarea codului lui Da Vinci, aşa că vă prezentăm câteva ponturi, via Empire, care să vă ajute să pariați pe câştigători în noaptea Oscarurilor, 28 februarie.

1. Un nominalizat la Oscar pentru cea mai bună regie câştigă şi Oscar pentru cel mai bun film

Ca Spielberg şi Hanks, DiCaprio şi Scorsese, Depp şi Burton, cele două merg mână în mănă. Doar 4 filme au câştigat Oscar pentru Cel mai bun film fără nominalizarea regizorului la Oscar: Wings (1927, Grand Hotel (1932), Şoferul Doamnei Daisy (1989) şi Argo (2012). Pe de altă parte, doi regizori au câştigat Oscar pentru regie fără să fie nominalizaţi la cel mai bun film - însă acestea (Two Arabian Nights în 1927 şi The Divine Lady în 1929) au fost acum vreo 90 de ani, aşa că şansele să se mai întâmple sunt zero.

Cu alte cuvinte, avem patru filme în cursa la Oscar pentru Cel mai bun filmBrokerii apocalipseiMad Max: Drumul furieiThe Revenant: Legenda lui Hugh Glas şi Spotlight.

Room are o nominalizare pentru regizor, însă fără nicio nominalizare de la Asociaţia Producătorilor Americani de Film (DGA) pentru Lenny Abrahamson, putem trece liniştiţi mai departe...

2. Ca să ia Oscar pentru Cel mai bun regizor, tebuie să câştige mai întâi premiul DGA

În 2013, Argo a luat Oscar pentru Cel mai bun film, în ciuda faptului că  Ben Affleck n-a fost nominalizat pentru regie. Ceea ce este important având vedere că premiile regizorale DGA şi Oscar au coincis de fiecare dată, cu câteva excepţii (Oliver! a învins Leul în iarnă, Cabaret a învins Naşul, Departe de Africa a învins Culoarea purpurie, Inimă neînfricată a învins Apollo 13, Pianistul a pierdut în faţa lui Chicago, Viaţa lui Pi a pierdut în faţa lui Argo).

Brokerii apocalipsei a câştigat recent premiul cel mare al DGA, iar din 2009, fiecare film care a câştigat acest premiu a obţinut Oscar pentru cel mai bun film.

Este o veste proastă pentru Brooklyn al lui John Crowley, Podul spionilor al lui Steven Spielberg şi Room al lui Lenny Abrahamson care, deşi nominalizat la regie de Academie, n-a fost nominalizat de DGA. Ridley Scott a primit o nominalizare DGA, dar nu a intrat în cursa Oscar pentru Cel mai bun regizor.

3. Ca să câştige Cel mai bun film, un scenariu memorabil e de mare ajutor

Deşi Titanic nu a fost nominalizat pentru scenariu, dar a fost singurul câștigător de Oscar pentru cel mai bun film în cinci decenii care nu a primit o astfel de nominalizare.

4. Nu se câştigă Cel mai bun film fără o nominalizare SAG (Screen Actors Guild) pentru Cea mai bună distribuţie

Singurul film care a sfidat această logică luând Oscar pentru Cel mai bun film în 1996, Inimă neînfricată, a smuls premiul fără ca distribuţia să fi primit o nominalizare la SAG - fapt practic nemaiauzit. Este demnă de remarcat suprapunerea de voturi între SAG și Academie, dar şi o mare parte din membri coincid. (Şi votanţii premiilor BAFTA se suprapun, dar mai puţin decât SAG, iar membrii Critics’ Choice sunt toţi jurnaliști, deci nicio suprapunere.)

5. Animaţiile, continuările şi filmele străine nu câştigă Oscar pentru cel mai bun film

Asta dacă ajung să fie nominalizate... Dintre cele nouă filme străine (Amour în 2012 fiind cel mai recent) și trei animații care au fost luate în considerare pentru premiul cel mare, nici unul nu a câştigat. Continuările nu au avut o soartă mai bună, cu două excepţii (Naşul II şi  Întoarcerea Regelui), iar Cârtiţa lui Scorsese este singurul remake premiat cu Oscar.

6. Regizoare? Probabil nici nu a fost nominalizată

Doar o singură regizoare a câștigat Oscar pentru Cel mai bun film. Plecăciuni, Kathryn Bigelow! Înainte de 2009, când Misiuni periculoase lua Oscarul, doar trei (da, trei) alte femei au fost nominalizate la premiu: Lina Wertmüller (Seven Beauties/Pasqualino Settebellezze, 1976), Jane Campion (Pianul, 1993), și Sofia Coppola (Rătăciţi printre cuvinte, 2003). Printre „uitate”: Ava DuVernay, Lisa Cholodenko, Claire Denis, Kelly Reichardt, Jodie Foster, Ana Lily Amirpour, Lone Scherfig, Agnès Varda, Lynn Shelton, Reed Morano, Andrea Arnold, Lana Wachowski și foarte multe, multe altele...

7. Premiile Critics’ Choice au o istorie surprinzător de exactă în prezicerea câştigătorilor Oscar de la categoriile importante

Deşi au doar 20 de ani de activitate de la premiile inaugurale, criticii de film au o rată de succes de 80% pentru regizor, 65% pentru rol secundar și cel mai bun actor 60% pentru cel mai bun film şi 55% pentru actriţă şi actor în rol secundar. În aceeași perioadă, BAFTA prezis doar 55% din câștigătorii pentru cel mai bun film, SAG doar 50 la sută, iar categoria Drama a Globului de Aur 45%.

Shakespeare îndrăgostit, Chicago și Artistul care au primit Globul de Aur pentru Cea mai bună comedie sau muzical ridică rata de succes a Globurillor la 60%. PGA și DGA sunt în topul predicţiiilor corecte, cu 70 şi respectiv 75%.

8. Un premiu Glob de Aur, BAFTA, Critics’ Choice şi SAG este o garanţie a Oscarului pentru interpretare

Un actor care ia BAFTA, SAG, Globul de aur şi premiul criticilor este o carte câştigătoare. Un număr de 22 de actori au reuşit să le câştige pe toate cinci în ultimii 20 de ani, printre care Javier Bardem pentru Nu există ţară pentru bătrâni, Heath Ledger pentru Cavalerul negru, Reese Witherspoon pentru Walk the Line - Povestea lui Johnny Cash, Jennifer Hudson pentru Dreamgirls şi Daniel Day-Lewis pentru Va curge sânge şi Lincoln.

9. Pariați întotdeauna pe Colleen Atwood şi Sandy Powell

Să pariezi împotriva extraordinarilor designeri de costume Atwood și Powell este o afacere riscantă. Ei se laudă cu 22 nominalizări, dintre care șase victorii, ceea ce este impresionant. Powell a concurat împotriva ei însăşi în 1999, când colanții din Shakespeare îndrăgostit au triumfat asupra paietelor și spandexului din Velvet Goldmine. La Oscar 2016 luptă încă o dată cu ea însăşi cu Cenuşăreasa vs Carol.

10. Dar ar trebui să pariați împotriva lui Roger Deakins

Treisprezeci nominalizări pentru Cea mai bună imagine şi niciun Oscar: iată una dintre cele mai mai nedreptăţi din istoria Oscarurilor.

11. Premiile DGA, PGA şi SAG sunt cheia succesului la Oscar

Ultimul film care a câștigat toate cele trei premii - SAG (cea mai bună distribuție), PGA (Cel mai bun Producător) şi DGA (cel mai bun regizor) și nu a luat marele premiul Oscar a fost Apollo 13, care a pierdut în faţa filmului Inimă neînfricată în 1996. Anul trecut, Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei a câștigat SAG pentru cea mai bună distribuție, precum și premii de top de la producători și DGA, dar şi Oscar.

12. Vor exista mereu dezamăgiri

Sigur că vă amintiţi câteva... Crash în loc de Brokeback Mountain? Shakespeare îndrăgostit în loc de Salvaţi soldatul Ryan? Inimă neînfricată în loc de Apollo 13 sau Raţiune şi simţire? Chicago în loc de Pianistul? Oameni obişnuiţi în loc de Taurul furios? Academia a mai dat-o în bară din când în când. Adevărul este că nu există nici o modalitate 100% sigură de a anticipa cum vor vota 6000 de persoane. Este matematic imposibil. La urma urmei, totul ţine de gusutul fiecăruia.

Exploreaza subiecte similare:

The Big Short, Mad Max: Fury Road, The Revenant, Spotlight, Room, Brooklyn, Bridge of Spies, Braveheart, titanic, The Departed, Amour, The Godfather: Part II, Kathryn Bigelow, The Hurt Locker, Lina Wertmuller, Jane Campion, Sofia Coppola, Ava DuVernay, Lisa Cholodenko, Claire Denis, Kelly Reichardt, Jodie Foster, Ana Lily Amirpour, Lone Scherfig, Agnès Varda, Lynn Shelton, Reed Morano, Andrea Arnold, Lana Wachowski, Shakespeare in Love, chicago, The Artist, Javier Bardem, Heath Ledger, Daniel Day-Lewis, There Will Be Blood, Lincoln, The Dark Knight, Dreamgirls, Reese Witherspoon, Walk the Line, Argo, Ben Affleck, Colleen Atwood, Sandy Powell, ridley scott, Roger Deakins, apollo 13, Birdman, oscar 2016, Wings, Grand Hotel, Driving Miss Daisy, Oliver!, The Lion in Winter, cabaret, The Godfather, Out of Africa, The Color Purple, The Pianist, Life of Pi, Steven Spielberg, Lenny Abrahamson, The Piano, Lost in Translation, Velvet Goldmine, Cinderella, Carol, Crash, Brokeback Mountain, Saving Private Ryan, Sense and Sensibility, Ordinary People, Raging Bull

Alte știri din cinema

Coco, emoţionant până la lacrimi

Animaţia Pixar, ce se lansează astăzi în cinematografele noastre, este o aventură vibrantă, amuzantă, despre familie, unitate şi înţelegere

Comedia Mame bune şi nebune 2, o nouă perspectiva asupra Crăciunului

„Intenţia este aceea de a dărâma o parte din normele prin care ne torturăm spunându-ne că nu suntem mame suficient de bune”, spune producătoarea filmului

Policierul Les Petits Meurtres d’Agatha Christie, la TV5Monde

Noua serie va avea patru episoade și va fi difuzată în fiecare vineri, de la ora 22:00

S-a stins vulcanul Stela Popescu

A devenit o prezenţă indispensabilă în serile de voie-bună pe care ni le dăruia săptămânal televiziunea, strecurate abil şi curajos prin potopul de emisiuni „pe linie”, la începutul anilor 1970

Părerea ta

Spune-ţi părerea
viorellll pe 28 ianuarie 2016 11:41
Eu nu cred ca Apollo 13 este mai bun decat Braveheart
JohnnyAddams pe 28 ianuarie 2016 12:29
Si pe Emmanuel Lubezki ar trebui pariat.
cole10 pe 28 ianuarie 2016 23:24
referitor la punctul 2 cum "Brokerii apocalipsei a câştigat recent premiul cel mare al DGA" daca decernarea e pe 6 februarie ?

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells