Interviu

  • Keira Knightley este Ducesa

    28.10.2008 Articol Keira Knightley este Ducesa Cu trei saptamani inainte sa cante in timpul celui de-al doilea razboi mondial (in Triunghiul dragostei), Keira Knightley calatoreste 300 de ani in istorie si devine Georgiana, ducesa de Devonshire, stramoasa lui Lady Diana, cu care a fost asemanata adesea. Una dintre cele mai celebre femei din inalta societate britanica de la sfarsitul secolului 18, Georgiana a devenit un fel de barometru social al perioadei ei, implicandu-se in politica, strangand in jurul ei o moderna comunitate de artisti si lansand tinute respectate cu sfintenie de conationalele ei. De ce a acceptat Keira Knightley acest rol (al optulea de epoca din ultimii ani) si ce crede actrita despre notoriul menage a trois dintre Georgiana, sotul si cea mai buna prietena a ei, citeste in urmatorul interviu. Pentru o cronica a ... citeşte
  • Ralph Fiennes despre scenele cu Keira Knightley

    23.10.2008 Articol Ralph Fiennes despre scenele cu Keira Knightley De vineri, 31 octombrie, il vom vedea pe Ralph Fiennes in drama de epoca, Ducesa/The Duchess, ca duce de Devonshire si, totodata, ca sotul rece si impenetrabil al Georgianei (Keira Knightley), una dintre cele mai interesante femei din istoria Marii Britanii. Scenaristii s-au concentrat pe triunghiul amoros duce - amanta acestuia (Bess Foster, jucata de Hayley Atwell) si ducesa, plus pe caracterul personajului lui Ralph Fiennes, un sot brutal si dominant, care isi facea de cap inchizandu-si sotia in casa. Iata mai jos un interviu cu actorul, in exclusivitate in Romania: Ce v-a atras cel mai mult la acest rol si ce v-a determinat sa-l interpretati? Provocarea de a portretiza un om aparent oprimat, retras emotional, care in realitate nutreste sentimente extraordinar de puternice. Asta est... citeşte
  • Regele monstrilor

    20.10.2008 Articol Regele monstrilor Poate ca Hellboy, demonul rosu cu ditamai arma si coarne pilite, taie si spanzura in Hellboy 2, dar pana si el asculta de cineva. Acesta este Guillermo del Toro, unul dintre cei mai celebri regizori mexicani si maestru incontestabil al povestilor pline de mister si creaturi care mai de care mai fantasmagorice. Intrebat despre fetisul sau pentru "insecte, monstri mecanici, locuri intunecate si fiinte nenascute", del Toro spune ca a avut de-a face cu toate (sic!) pana la varsta de 11 ani, chiar daca refuza sa dezvolte subiectul. Despre "bruta nobila" Hellboy, un al treilea film al seriei, antipatia regizorului pentru actori nefamiliari si ce parere are el despre sine insusi, citeste in interviul de mai jos. Hellboy nu este un supererou oarecare, are defecte, probleme. Asta iti place la el... citeşte
  • Halucinatii sau scene de suferinta? Kiefer Sutherland raspunde

    13.10.2008 Articol Halucinatii sau scene de suferinta?  Kiefer Sutherland raspunde Kiefer Sutherland crede ca regizorul filmului "Mirrors", Alexandre Aja, a creat un horror clasic care se mentine intre cele mai bune realizari ale genului. “A reusit ceva ce nu am vazut de mult timp, un film intr-adevar inspaimantator, cu personaje puternice”.Kiefer Sutherland joaca in "Mirrors"/"Oglinzi malefice" rolul lui Ben Carson, un fost politist a carui viata a luat-o pe o spirala descendenta dupa ce a ucis un om in timpul misiunii. Si-a pierdut slujba, familia, si se lupta cu depresia band alcool si luand pastile. Disperat sa castige un ban, accepta postul de paznic de noapte la ruinele unui mare magazin, candva opulent, Mayflower, care fusese distrus cu cinci ani inainte, intr-un incendiu cu multe victime. Interiorul candva maiestuos al marelui magazin se degradeaza, insa uriasel... citeşte
  • Copilaria lui Icar - un film despre cautarile omului si iluziile lui

    30.09.2008 Articol Copilaria lui Icar -  un film despre cautarile omului si iluziile lui Desi in Romania il stim pe Alexandru Iordachescu pentru mediu-metrajul Andreea si tramvaiul, realizat in 2004, cu Maria Dinulescu in rol principal, regizorul de origine romana nu este la debut in lungmetraj cu filmul Copilaria lui Icar. El  a regizat si SF-ul Le  Jardin des autres roses, in 2000, despre un tanar hacker care face tot felul de "smecherii" pe retea, si, la un moment dat, "ajunge intr-o imersie totala a simturilor, incepand sa confunde realitatea". Lungmetrajul a fost realizat si difuzat numai in Elvetia.Prin urmare, Copilaria lui Icar (care continua sa se filmeze in Bucuresti pana pe 9 octombrie) este al doilea lungmetraj al regizorului Alexandru Iordachescu, mai cunoscut in Romania  ca "sotul Ruxandrei Zenide", decat dupa nume. Sotia lui, regizoarea filmului Ryna, este s... citeşte
  • Pe aripile... deltaplanului, cu regizorul Catalin Musat

    02.09.2008 Articol Pe aripile... deltaplanului, cu regizorul Catalin Musat N-a zburat niciodata cu deltaplanul, dar a facut un film despre ciobani care se dau cu... planorul: Catalin Musat, cel care a adus o Mentiune speciala Romaniei, de la Locarno, pentru documentarul "Ciobanul zburator",  filmat intr-o saptamana, in judetul Sibiu, cu ocazia workshopului Aristoteles. Cand ne-am intalnit, l-am recunoscut dupa tatuajul de pe mana (vezi poza din interiorul articolului). Era insotit de producatoarea executiva a filmului, Roxana Comes. Ati adus o mentiune speciala Romaniei de la Festivalul Locarno. Cum arata diploma? Are un leopard pe ea? Catalin Musat: Are afisul oficial de anul asta. Roxana Comes: Partea de sus e cu blanita leopardului. Ati fost amandoi la Locarno?Roxana Comes: Da, si monteur-ul, pentru ca un film al Adinei, "Balastiera #186", la care a lucrat... citeşte
  • O intalnire "la drumul mare" cu Gabriel Sîrbu

    19.08.2008 Articol O intalnire "la drumul mare" cu Gabriel Sîrbu In Delta, la Festivalul de film "Anonimul", l-ai fi vazut cel mai adesea cu o cheie, destul de mare ca sa fie un pandant decorativ, legata la gat. "E cheia de la camera" ti-ar fi raspuns detasat, daca il intrebai ce descuie. Cu o alura pitoreasca, usor aerian, a fost cel care s-a urcat pe scena de doua ori la gala de premiere a Festivalului International de Film Independent "Anonimul": Gabriel Sarbu, al carui film - "La drumul mare" a obtinut votul publicului dar si premiul "Cel mai bun scurtmetraj". Iata, mai jos, un interviu, ca sa-l cunoastem mai bine pe regizor: Cine este Gabriel Sarbu?- Nu stiu, nu-l cunosc... Habar n-am cine e. Nu poti sa spui nimic despre el?- Ba da, ii citesc corespondenta. Si corespondenta de la cine vine, in general?- Vine de la prietenii lui, vine de la festiva... citeşte
  • Daniele Luchetti, tatal fratelui meu

    12.08.2008 Articol Daniele Luchetti, tatal fratelui meu Categoric cel mai bun film european al verii, Mio fratello e figlio unico/Fratele meu este fiu unic este regizat si co-scris de Daniele Luchetti. Intr-un interviu pus la dispozitie de distribuitorul roman al filmului, acesta descrie cum a reusit sa transforme un subiect cvasi-politic in cel mai energic, captivant si amuzant film european pe care Cinemagia l-a vazut de multa vreme incoace. Cu Elio Germano in rolul bataiosului Accio, mezinul familiei Benassi, Mio fratello e figlio unico este o adevarata masina a timpului: te azvarle, cu melodiile, scenografia si interpretarile sale desavarsite, intr-un orasel italian al anilor '60, in care regizorul spune o poveste despre mine si despre tine, despre maturizare si intelegere. Cum si cand v-ati decis sa va dedicati acestui proiect? La incep... citeşte
  • Cavalerul negru isi da jos masca

    25.07.2008 Articol Cavalerul negru isi da jos masca Categoric cel mai spectaculos film al anului, The Dark Knight/Cavalerul negru reprezinta revenirea lui Batman pe marile noastre ecrane, insotit de aceasta data de extraordinarul Joker. Intr-un interviu acordat site-ului moviesonline, Christian Bale vorbeste despre film, despre Heath Leadger si despre noua serie Terminator, dovedindu-se un interlocutor la fel de generos si versatil ca intunecatul sau personaj din filmul lui Christopher Nolan. Printre informatii despre cascadoriile din Cavalerul negru si o eventuala continuare a seriei, Bale plateste un dureros tribut amintirii colegului sau de platou, Heath Ledger. Cea mai incomoda intrebare a interviului? "Cand joci un personaj intunecat crezi ca e vreo sansa sa nu mai poti iesi din pielea lui?" Vedeti raspunsul mai jos. Cum a fost in va... citeşte
  • Meda, de la balet la teatru si film

    07.07.2008 Articol Meda, de la balet la teatru si film Pe marele ecran o veti vedea pentru prima oara in Nunta muta, unde este Mara, mireasa ghinionista. Un lucru va spunem din start: Meda Victor nu este deloc muta. Intr-o jumatate de ora petrecuta in parcul Icoanei, ne-a povestit cum a “sarit” de la balet la actorie si cat s-a distrat la cel mai neconventional casting din viata ei, dar si la niste filmari fierbinti din toate punctele de vedere. Alaturi de Alexandru Potocean, Meda joaca rolul principal din debutul in regia de film al lui Horatiu Malaele, care ar trebui sa apara pe marile ecrane in septembrie. Pana atunci sa aflam cum a fost sa lucrezi cu Victor Rebengiuc si Tamara Buciuceanu-Botez, sa filmezi in granar si sa faci sex intr-un lan de grau cu zeci de oameni in jur. Ai facut si teatru, si film. Care-i diferenta? Cum e pe scena ... citeşte
  • Vlad Ivanov finanteaza "Concertul" lui Radu Mihaileanu

    27.06.2008 Articol Vlad Ivanov finanteaza "Concertul" lui Radu Mihaileanu N-are talent, dar canta la violoncel de mama focului. Falseaza chiar. Si e Preludiul pentru violoncel nr.1, de Bach… Cu toate acestea, o sala intreaga il aplauda. E oligarhul rus Piotr Tretiakin (jucat de Vlad Ivanov), invitat de onoare la nunta unui mafiot moscovit (jucat de Ion Sapdaru). Asta in filmul "Concertul", de Radu Mihaileanu, care se turneaza acum la Paris, pana pe 19 august, dupa ce platourile de filmare s-au mutat, pe rand, din Romania la Moscova, apoi in Franta. Importanta lui Ivanov in economia intregului film este capitala: personajul lui va sponsoriza deplasarea vechii orchestre a teatrului Balsoi, din Moscova la Paris, pentru sustinerea unui concert, la una dintre cele mai mari sali de spectacol de muzica simfonica din Paris, Theatre du Chatelet. Pana sa intre pe platou... citeşte
  • "Night": un nume premonitoriu. Interviu cu M. Night Shyamalan

    12.06.2008 Articol "Night": un nume premonitoriu. Interviu cu M. Night Shyamalan Cel mai recent film al regizorului M. Night Shyamalan are premiera la noi  intr-o zi de vineri, 13. O zi de intrare in cinematografe clar in tonul filmului, si asta pentru ca "The Happening" este un thriller SF.  Iar numele "Night" ni se pare si el cu o anumita incarcatura energetica...  Dar ne oprim aici cu speculatiile, lasandu-va sa cititi un interviu cu regizorul specializat in povesti mai mult sau mai putin science-fiction. Dupa mai multe nominalizari la Oscar si aplauze internationale pentru reusita sa poveste cu fantome - “Al saselea simt”, Shyamalan a continuat sa se prezinte pe el insusi ca pe un brand. De atunci, rezultatele au aparut in forme diverse. “Semne”/“Signs” a fost, fara indoiala, un succes, ca si “Indestructibilul”/"Unbreakable". “Lady in the Water”, pe de alta parte,... citeşte
  • Corneliu Porumboiu: "Nu premiile fac un regizor"

    05.06.2008 Articol Corneliu Porumboiu: "Nu premiile fac un regizor" A venit la TIFF ca sa dea trofeul Transilvania, dar tot a avut timp sa ne povesteasca despre noul sau film: Corneliu Porumboiu va participa la urmatorul concurs CNC cu scenariul celui de-al doilea lungmetraj al sau. Acesta nu are inca nume, dar este inspirat tot dintr-o intamplare petrecuta in Vaslui, orasul de bastina al lui Porumboiu si "campul de bataie" din debutul sau, A fost sau n-a fost?, care i-a adus in 2006 trofeul Camera d'Or la Cannes si trofeul Transilvania la TIFF 005. Pana la urma este adevarat ca e mai greu sa faci al doilea film? Da, intr-un fel este adevarat. La mine problema a fost mai degraba ca "A fost sau n-a fost?" a avut un succes neasteptat si am petrecut practic doi ani in strainatate vorbind numai despre acest film. M-am despartit foarte greu de el si a fost di... citeşte
  • Monica Bellucci, cum n-ai mai vazut-o. Material video Cinemagia

    03.06.2008 Articol Monica Bellucci, cum n-ai mai vazut-o. Material video Cinemagia Proiectat in sectiunea noncompetitiva a Festivalului de la Cannes, "Sangue pazzo" prezinta viata de scena, dar si privata a doi faimosi actori italieni din perioada fascista, Luisa Ferida (jucata de Bellucci) si Osvaldo Valenti (Luca Zingaretti), celebri in Italia lui Mussollini. Cei doi, cuplu pe ecran si in afara lui, erau uniti prin dependenta de cocaina si prin stilul de viata rebel, neconventional. Dupa eliberarea Italiei de Sud de catre americani, cei doi se pare ca s-au raliat odioasei Republici de la Salo, ramasa sub dominatia Germaniei naziste. Acuzatii ingrozitoare, de a fi luat parte la torturi, au planat asupra celor doi. Dupa eliberarea Italiei, sunt judecati sumar si asasinati de catre partizani, la marginea Milano-ului, pentru fapte pe care nimeni nu le-a dovedit pe deplin.... citeşte
  • Din anonimul Anonimului, Marian Crisan devine Megatron-ul Cannes-ului

    30.05.2008 Articol Din anonimul Anonimului, Marian Crisan devine Megatron-ul Cannes-ului Cvasi-necunoscut pana mai ieri, Marian Crisan a devenit brusc un interlocutor obligatoriu dupa castigarea celui de-al treilea Palme d'Or pentru scurtmetraj al Romaniei. Filmul are un titlu catchy, Megatron, iar influenta periculosului lider al Decepticon-ilor din popularul univers Transformers, aparent redusa la rolul unei jucarii dintr-un meniu McDonald's, este de fapt mult mai adanca. Megatronii din Megatron sunt de fapt doi: Marian Crisan si pustiul Maxim (putea avea un nume mai potrivit?) Adrian Strinu, pe scurt Max. Cum a ajuns Marian Crisan din anonimul Anonimului (regizorul a fost descoperit de Alex Leo Serban, directorul artistic al festivalului din Delta) Megatron-ul Cannes-ului, descoperim in urmatorul interviu, in care regizorul ne descrie si urmatoarele sale proiecte. Usor d... citeşte
  • "Un actor este un animal". Villain-ul din Bond 22 vorbeste pentru Cinemagia

    28.05.2008 Articol "Un actor este un animal". Villain-ul din Bond 22 vorbeste pentru Cinemagia Ce te frapeaza prima data la Amalric, cand stai fata in fata cu el, sunt ochii si privirea fixa; are un aer asa, usor sarit de pe fix; trage dintr-o tigara elvetiana, Parisienne, si vorbeste despre latura instinctuala a actoriei. "Un actor este un animal" spune Mathieu Amalric, villainul din BOND 22, Quantum of Solace, la Cannes. Iata mai jos un interviu acordat Cinemagia, de catre cel mai nou star pe care Hollywoodul l-a fabricat, asta dupa ce, in Europa, Amalric a dovedit cu cel putin doua filme - "Scafandrul si fluturele" plus "Comment je me suis dispute... (ma vie sexuelle)" ca actoria se poate face cu mare arta. Care e diferenta dintre villainul filmelor de Hollywood si "baiatul rau" din productiile europene? In Bond 22, de exemplu, Dominic, personajul meu, e villainul de azi ... citeşte
  • Salman Khan, baiatul cel rau (da' bun) de la Bollywood

    14.05.2008 Articol Salman Khan, baiatul cel rau (da' bun) de la Bollywood Nu, niciun film al lui Salman Khan nu se lanseaza pe marile ecrane din Bucuresti, dar un detaliu al paginii Cinemagia dedicate actorului indian ne-a facut sa-i acordam o mai mare atentie. Surprinzatoarea sa popularitate se reflecta in numarul de mesaje inflacarate (sute, fata de cele cateva zeci ale lui Brad Pitt!) lasate de fanii (si mai ales fanele) actorului in varsta de 42 de ani, care paraseste acum Bollywood-ul pentru a juca la Hollywood. Iata mai jos detalii despre un film recent al indianului, Saawariya, primul film bollywoodian produs de o companie din Vest, si despre mult-asteptata statuie de ceara expusa la muzeul Madame Tussauds' din Londra. Salman Khan explica in acest interviu si de ce i s-a pus porecla de "Baiat rau al Bollywood-ului" si arata (pentru a cata oara?) ca renum... citeşte
  • Claude Chabrol o taie pe Ludivine Sagnier in doua

    25.04.2008 Articol Claude Chabrol o taie pe Ludivine Sagnier in doua Claude Chabrol, unul dintre cei mai prolifici (dar si inegali) regizori francezi, lanseaza in aceasta saptamana in Romania Fata taiata in doua/La fille coupee en deux, cu Ludivine Sagnier, diva absoluta a generatiei tinere de actrite franceze in rolul titular. Film in parte satira, in parte drama, Fata taiata in doua se inspira dintr-un celebru fapt divers, o crima pasionala ce a avut loc la inceputul secolului in Manhattan. Cum a ajuns regizorul la acest subiect si despre ce este vorba de fapt in film veti afla din urmatorul interviu. Punctul de plecare este o celebra crima pasionala: asasinarea unui arhitect din Madison Square Garden... Da, era vorba despre Standfort White, un arhitect din Manhattan foarte la moda la sfarsitul secolului al XIX-lea, dar si un mare fustangiu. A fost asa... citeşte
  • Maria Popistasu: "Nu am plecat niciodata!"

    14.04.2008 Articol Maria Popistasu: "Nu am plecat niciodata!" Poate n-ai vazut-o in Legaturi bolnavicioase (si e posibil s-o fi vazut, pentru ca Legaturi a fost cel mai vizionat film romanesc al anului 2006), dar cu siguranta ai auzit de Maria Popistasu. Daca in tara nu este prea cunoscuta, lucrurile se schimba in afara granitelor: Maria tocmai a fost invitata in celebra Academie Europeana de Film, alaturi de o mana de alti romani. La doar 28 de ani, a jucat intr-o serial de epoca, intr-un film de televiziune cu trofee BAFTA, plus alte proiecte, din care Der Zierfisch (foto) urmeaza sa i lanseze in Germania. Chiar daca proiectele din Romania au evitat-o pana acum, Maria Popistasu nu considera ca a plecat din tara. Afla din acest interviu cum i-a inrosit Tudor Giurgiu urechile in Legaturi bolnavicioase si cum a ajuns in filmul care a adus-o in atenti... citeşte
  • "Dupa ce am vazut filmul, stiu ca a meritat...!"

    04.04.2008 Articol "Dupa ce am vazut filmul, stiu ca a meritat...!"  J.A. Bayona este regizorul debutant in al carui talent a crezut Guilermo Del Toro, ce i-a produs primul lungmetraj: El Orfanato, acum in cinematografele de la noi. “Sunt deja mai multi ani de cand urmaresc indeaproape munca lui J.A. Bayona, realizator de scurt-metrajele si videoclipuri delirante, pentru care am cea mai mare admiratie. Talentul sau l-a predestinat, insa, a face lungmetraje. Faptul ca am produs Orfelinatul nu a fost, asadar, pentru mine nimic altceva decat un mod de a raspunde acestei evidente. Acum dupa ce am vazut filmul, stiu ca a meritat. De asemenea, scenariul pe care l-a scris Sergio G. Sánchez pentru primul lungmetraj al lui J.A. Bayona era cel mai bun pe care il citeam in multi ani de zile. Dupa numai cateva pagini mi-am dat seama ca scenariul lui G. Sánchez nu era... citeşte
Articole 361 - 380 din 473
jinglebells