Cât piveşte partea cu dansul, scenele cu Portman dansând sunt filmate foarte strâns, astfel încât nu o vedem decât de la brâu în sus. Mişcările picioarelor au fost realizate de o dublură, iar Aronofsky ne mai serveşte şi câteva secvenţe filmate de la genunchi în jos. E drept că avem parte şi de cadre largi, cu folosirea unor dubluri - balerine profesioniste; coloana sonoră e alcătuită din bucăţi muzicale ale baletului, după cum declară compozitorul preferat al lui Aronofsky, Clint Mansell. O nouă frustrare pentru spectator e dată de faptul că personajul Nina repetă acelaşi moment coregrafic pe tot parcursul filmului.
În secvenţa de final coregrafia se mai îmbogăţeşte. Mila Kunis, pe de altă parte, se mişcă mult mai fluid. Portman are însă ţinuta, clasa şi atitudinea pe care o cere personajul său. Pe Kunis aş numi-o totodată mica mea revelaţie legată din
filmul acesta. Aş vrea să o văd mai des pe marele ecran. A reuşit să dea personajului ei dezinvoltură, sex appeal, umbrit de uşoară maliţiozitate, şi - totodată - superficialitate, încât să-l facă hipnotic. Şi, da, între cele două femei are loc o scenă fierbinte de sex.
Cât priveşte excesele lui Aronofsky, dacă în
The Fountain aveam experimentele pe maimuţe, aici avem o apariţie pe scenă în care Portman nu mai are mult şi zice "bau!". Camera vine în viteză pe faţa actriţei, apoi se îndepărtează la fel de repede, numai ca să ne arate ochii injectaţi ai femeii devenită
Lebăda neagră. Apoi, unele momente în care are loc metamorfozarea femeii în pasăre sunt scăpate pe teritoriul de graniţă între acceptarea convenţiei şi rizibil.
Chiar dacă totul este până la urmă halucinaţie.
Filmul este tulburător pentru că emoţiile personajului principal sunt foarte intense (acestea îţi creează un disconfort, dar nu te leagă afectiv de personaj), pentru că Portman joacă excelent şi pentru că momentele de tensiune din
film sunt foarte bine construite.
Ascendenţa ruso-română a lui Natalie a ajutat-o în crearea personajuluiPortman a discutat cu Aronofsky despre proiectul Black Swan încă din 2002, declara actriţa la conferinţa de presă care a avut loc la Palazzo del
Cinema, miercuri, prin urmare o perioada foarte lungă de gestaţie a ideii. "Bunica mea este de origine ruso-română şi am crescut cu acel spirit al tragediei", spune actriţa, bifând răspunsul la întrebarea despre cum s-a pregătit pentru rol. Totodată, Portman şi-a câştigat admiraţia mea permanentă pentru declararea originii române la conferinţa de pe Lido.
Portman a fost prima actriţă distribuită în film (Aronofsky a vizat-o de la început pentru acest rol). Actriţa s-a declarat încântată de factura matură a proiectului: "Încerc să găsesc roluri care îmi cer o postură adultă, pentru că mă simt blocată într-un statut de femeie 'drăguţă' mai ales că sunt şi o persoană mică de statură".
Pe de altă parte, Aronofsky a fost la Sankt Petersburg ca să vada punerea în scenă a Lacului Lebedelor la Teatrul Balşoi, şi a fost contrariat, nu i-a venit să creadă că spectacolul avea un final fericit.
Părerea ta
Spune-ţi părereaastept sa-l vad...
Spoiler is slang for any element of any summary or description of any piece of fiction that reveals any plot element which will give away the outcome of a dramatic episode within the work of fiction, or the conclusion of the entire work. Because enjoyment of fiction sometimes depends upon the dramatic tension and suspense which arises within it, the external revelation of such plot elements can "spoil" the enjoyment that some consumers of the narrative would otherwise have experienced.
Oricum, cred că filmul merită văzut.
Nu, dar faptul ca are loc o scena de sex intre Mila Kunis si Natalie Portman este spoiler. Si mai sunt altele, dar prefer sa nu mai citesc o data recenzia,
Io de alt motiv ca sa vad filmu nu mai am nevoie;))
Sper ca până apare la noi să uit ceea ce-am citit deja, unde este unul dintre genurile mele preferate chiar vreau să-l văd. :P