« Înapoi la pagina festivalului

Înainte de Essential Killing, vindea tablouri lui Jack Nicholson şi Dennis Hopper

de Gloria Sauciuc in 8 Sep 2010
Înainte de Essential Killing, vindea tablouri lui Jack Nicholson şi Dennis Hopper

Şi-a vândut casa din Malibu ca să poată face filmul Essential Killing, ar juca într-un film de Cristian Mungiu şi cele mai celebre vedete care au cumpărat picturi de la el, pe când locuia în Malibu, au fost Jack Nicholson şi Dennis Hopper. Este vorba despre regizorul polonez Jerzy Skolimowski.

 La Veneţia în principala secţiune competiţională anul acesta cu Essential Killing, după ce a participat de mai multe ori la Festival: în calitate de regizor a prezentat cu succes Na Samym Dnie (Deep End, 1970), The Lightship (în concurs la a 42-a ediţie a Festivalului de la Veneţia şi Premiul Special al Juriului) şi Ferdydurke (1991). În 2001, a fost membru al juriului internaţional, jucând în filmul Zakonnica şi regizând Oko Wykol, ambele prezentate în retrospectiva dedicată lui Andrzej Munk. În 2000 a jucat în Before Night Falls, regia Julian Schnabel, prezentat la Veneţia.

Essential Killing, cu Vincent Gallo în rolul unui afgan capturat de americani la Kabul şi transportat în secret într-o ţară europeană necunoscută, unde evadează, este drumul ce nu duce nicăieri al unui om care încearcă să supravieţuiască. Iată, în continuare, interviul acordat de regizor, pe Lido, publicaţiei Cinemagia.

E vreo speranţă în film? Pentru că e aşa de deprimant. E vreo licărire de speranţă?

Chiar e aşa de deprimant? V-a păsat de personajul principal? Unora cu siguranţă nu le-ar păsatde protagonistul filmului, şi eu am ţinut cont de asta, nu am vrut să fac din el un erou. Mai degrabă un erou atipic. I-am înţeles situaţia şi sper că l-am prezentat într-un mod suficient de interesant încât să putem urmări ce i se întâmplă, şi apoi putem să ne întrebăm noi înşine dacă putem să-l judecăm. E un personaj negativ sau un personaj pozitiv? Nu ştim. În fond, nici nu contează dacă e sau nu terorist, pentru că ceea ce vedem e latura lui umană, când personajul este împins într-o situaţie limită până la a deveni un animal. Iar un animal ucide.

 ... Am empatizat cu el.

 Uneori simt pentru el ce simt pentru toţi cei puşi în situaţii dificile: da, trebuie să depăşeşti greutăţile, obstacolele, dar în acelaşi timp ... să zicem că nu e un personaj simpatic.

Dar care e poziţia dumneavoastră în problema extrădărilor speciale (facute de americani) în Europa de Est? Ne referim la reţinerea lor ilegală pe teritoriul altor state.
Ei bine, mie mi-e ruşine cu guvernul polonez, care timp de trei mandate, de când lucrurile acestea s-au petrecut începând din 2002, nu au spus un cuvânt în presă despre aceste proceduri. Spre deosebire de alte guverne ca de pildă guvernul lituanian, care a recunoscut public că  deţine baze secrete CIA, unde s-au aflat prizonieri care cel mai probabil au fost şi torturaţi; deci sunt un pic supărat pe autorităţile poloneze care pur şi simplu au ignorat situaţia. Dar s-a declanşat o acţiune de către un grup de procurori polonezi care încearcă să pună sub acuzare membrii guvernului din 2002, care probabil a avut vreun fel de înţelegere cu americanii. Însă este un subiect delicat, despre care politicienii nu vorbesc. Continuarea, pe pagina 2.

1 2 >>

Părerea ta

Spune-ţi părerea
alex_il_fenomeno pe 8 septembrie 2010 15:46
un interviu interesant. chiar nu stiam ca si-a vandut o casa pentru a face un film...
Dragomara pe 8 septembrie 2010 17:32
Foarte bine spus: "Care e cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o atunci când aţi încercat filme comerciale?"
Că nu trebuie să încerc filme comerciale... Când lucram la ele, desigur, banii erau bineveniţi, dar îmi iroseam timpul, talentul, pentru ceva foarte mediocru. Aşa că gata, nu mai fac filme mediocre. Vă asigur!
---
Dezamăgitor, totuşi, faptul că vede atât de puţine filme pe an...

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Cel de-al optulea film al prolificului regizor Kim Ki-duk, care a precedat cu un an mai cunoscutul Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring , este Hae anseon / The Coast Guard...
Dintre regizorii coreeni de azi, in momentul actual Hong Sang-soo pare cel mai „pe val”, cel putin pe plan international. 2010 este cu siguranta anul sau: la a sasea participare la Festivalul de la Cannes...
Chingu / Friend (2001), al treilea lungmetraj al cineastului Kwak Kyung-taek (si cel mai iubit film al sau de pana acum), a fost campion de box-office in Coreea, cu aproape 8,2 milioane de spectatori platitori, mai bine de doi si jumatate, pana cand a fost detronat de Silmido de Kang Woo-suk, care l-a intrecut cu vreo 3 milioane de bilete vandute...
jinglebells