Competiţia celei de-a 67 ediţii a Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica s-a deschis în forţă miercuri, cu Black Swan, un film în care Darren Aronofsky şi-a propus să impresioneze cu orice chip, reuşind în mare măsură, iar Natalie Portman interpretează cu adevărat memorabil. Concentrat pe a arăta faţetele instabilităţii emoţionale, Aronosfky explorează psihicul uman, arătând parcursul sucombării, de la instalarea anxietăţii, cu ticurile psihogene pe care le presupune, până la repulsia de tine însuţi, rănirea propriului corp şi halucinaţii. În acestă etapă Aronofsky introduce elemente fantastice, horror, scene brutale de violenţă (să ne amintim în The Wrestler de sarma ghimpata şi lupta cu cuie, de amputare şi o auto-perforare a craniului), ce culminează cu secvenţa în care un personaj îşi perforează propria faţă cu o pilă. Nina (Natalie Portman) este o balerină experimentată, aleasă de către directorul artistic Thomas Leroy (Vincent Cassel) să o înlocuiască pe prima balerină, Beth (Winona Ryder), pentru deschiderea noului sezon Lacul Lebedelor. Sentimentul vinovăţiei, tensiunea unei aşa răspunderi care îi revine pe umeri, angoasa, anxietatea sunt atât de bine portretizate de Portman încât distrag atenţia de la faptul că din punct de vedere dramaturgic filmul se cam împiedică.
Black Swan-ul lui Aronofsky ar putea fi catalogat ca filmul unei psihoze. Investigarea lumii balerinilor este dată uitării. Degeaba compara Aronofsky Black Swan cu The Wrestler la conferinţa de presă veneţiană de miercuri... Dacă în filmul cu care lua Leul de Aur la Veneţia în 2008 latura documentară era ingenios împletită cu ficţiunea, aici tratarea lumii balerinilor este superficială. Prin urmare, avem în acest film un personaj deosebit de complex în stări, dar aruncat într-o poveste schiţată. Nina ia locul lui Beth şi - după aceasta - se teme că ar putea fi la rândul ei înlocuită cu Lilly (Mila Kunis), mult mai senzuală, mai dezinvoltă, deşi încă fără tehnică. Desfăşurarea poveştii nu motivează angoasa de o aşa anvergură a Ninei, doar dacă are o explicaţie patologică. Dar dacă e patologică, scenariştii Mark Heyman şi Andres Heinz uită să construiască backgroundul personajului. Ştim doar că Nina locuieşte cu mama ei, fostă balerină, deosebit de posesivă, care o infantilizează - Nina poartă pardesiu roz şi are o cameră plină cu jucării; mai ştim că Nina avea de multă vreme ticul cu zgâriatul - , dar nu şi de unde i se trage sau de ce nu a dus-o nimeni la psiholog. Vedem că Vincent Cassel o provoacă prin aluzii sexuale, cu întrebări directe despre viaţa ei intimă, o seduce chiar - ca parte a pregătirii pentru spectacol. Nina putea fi un personaj deosebit de complex, dar e numai un personaj cu o panoplie de emoţii. Nu uita să dai pagina pentru a citi continuarea. Vei citi despre ascendenţa ruso-română a lui Natalie Porman, menţionată la conferinţa de presă.-->->
Părerea ta
Spune-ţi părereaastept sa-l vad...
Spoiler is slang for any element of any summary or description of any piece of fiction that reveals any plot element which will give away the outcome of a dramatic episode within the work of fiction, or the conclusion of the entire work. Because enjoyment of fiction sometimes depends upon the dramatic tension and suspense which arises within it, the external revelation of such plot elements can "spoil" the enjoyment that some consumers of the narrative would otherwise have experienced.
Oricum, cred că filmul merită văzut.
Nu, dar faptul ca are loc o scena de sex intre Mila Kunis si Natalie Portman este spoiler. Si mai sunt altele, dar prefer sa nu mai citesc o data recenzia,
Io de alt motiv ca sa vad filmu nu mai am nevoie;))
Sper ca până apare la noi să uit ceea ce-am citit deja, unde este unul dintre genurile mele preferate chiar vreau să-l văd. :P