The Holdovers

(2023)

The Holdovers

Poster The Holdovers Postere The Holdovers

Sinopsis The Holdovers

The Holdovers

Povestea lui Paul Hunham (Paul Giamatti), un irascibil profesor de istorie de la o școală privată izolată, care este nevoit să rămână în campus în timpul vacanței cu un elev-problemă care nu are unde să se ducă.

Contribuie la această pagină şi câştigă DVD-uri!
NOTA FILM
Nota IMDB: 7.9
Un premiu şi 4 nominalizări Oscar, 2 premii şi o nominalizare Globul de Aur, un premiu şi 5 nominalizări BAFTA
Vezi toate premiile

Caseta tehnică

AKA

• Los que se quedan

Produs de

CAA Media Finance

Distribuitorul international

Focus Features

Țara

SUA

Părerea criticului

StefanDo pe 15 Decembrie 2023 17:14
Cine s-ar fi aşteptat ca Alexander Payne, unul din numele emblematice ale cinemaului independent american, să vină cu un film perfect de Crăciun, dar The Holdovers exact asta este. Deşi filmul s-a bucurat de o primire entuziastă de la premiera mondială din vară, niciun distribuitor din România nu s-a gândit să lanseze filmul şi la noi în ţară şi, având în vedere că povestea e în strânsă sincronizare cu Crăciunul, probabil că nu va fi lansat nici după anunţarea nominalizărilor la Oscar de la anul, unde The Holdovers e considerat unul dintre favoriţi.

Da, The Holdovers este unul dintre acele filme peste care e mai bine să dai din întâmplare, decât să-ţi fie prezentat ca o recomandare obligatorie, dar e mai bine să-l vezi recomandat în preajma Sărbătorilor, decât să-l descoperi cine ştie când sau să nu-l descoperi deloc. Acţiunea are loc în decembrie 1970, când un liceu cu internat este cuprins de febra Sărbătorilor. Elevii se laudă cu destinaţiile exotice pe care le vor vizita în vacanţă alături de familiile înstărite, dar unii dintre ei sunt acei holdovers titulari, adică cei care rămân în internat peste vacanţă. De ei vor avea grijă exigentul şi sarcasticul profesor Paul Hunham (Paul Giamatti) şi bucătăreasa Mary (Da'Vine Joy Randolph), al cărei fiu tocmai a murit în Războiul din Vietnam.

Probabil că Alexander Payne a început să scrie scenariul acestui film dorindu-şi un Singur acasă pentru publicul adult. Şi exact asta şi este The Holdovers, cu o infuzie generoasă din Dead Poets Society. Ca şi în Singur acasă, izolarea eroilor schimbă legile şi aşteptările, invitând pe de o parte câteva lecţii despre viaţă (indiferent de vârsta celui care le primeşte) şi o apropiere. The Holdovers te face nu doar să apreciezi sau să redescoperi spiritul Sărbătorilor, ci şi să te întorci spre apropiaţi şi să le oferi nu cadouri, ci atenţia, empatia şi răbdarea ta, al căror efect benefic pe termen lung întrece orice satisfacţie pe care ar putea-o produce cine ştie ce cadou cumpărat într-o doară.

The Holdovers propune câteva relaţii pline de potenţial. Pe de o parte îl avem pe taciturnul Paul, profesor care îşi dispreţuieşte elevii nu doar pentru că sunt leneşi şi nu-i duce mintea, ci mai ales pentru că, deşi sunt leneşi şi nu-i duce mintea, viitorul le este asigurat datorită familiilor influente care îi vor transforma în elita de mâine. De cealaltă parte îi avem pe elevi, mai ales Angus (Dominic Sessa), care ar putea fi favoritul profesorului dacă acesta ar catadicsi să aibă un favorit. Apropierea forţată de Crăciun îl face pe Paul să descopere că viaţa lui Angus nu e la fel de lipsită de obstacole, iar pe Angus să descopere că, în spatele aparenţei neprimitoare şi caustice, în pieptul lui Paul bate o inimă mare.

Alături de cei doi este Mary, cea care conduce cu o mână de fier bucătăria internatului şi suferă în tăcere din cauza pierderii fiului. Durerea ei, cea mai mare durere imaginabilă, este ca o oglindă pentru problemele celorlalte personaje, invitând la o relativizare a nemulţumirii şi o reajustare a aşteptărilor. În proximitatea acestei pierderi colosale, Paul şi Angus (şi alături de ei, noi, spectatorii) învaţă că singurătatea sau un Crăciun petrecut departe de familie nu sunt o nenorocire. Mai mult, că pot deveni terenul fertil pentru a ne sincroniza singurătăţile şi a ne oferi reciproc alinare, oricâte diferenţe ne separă.

Rar găseşti un film american cu un mesaj mai benefic (engleza are cuvântul perfect, wholesome, pentru a aproxima esenţa acestui mesaj, dar în limba română nu avem o traducere perfectă), prin urmare îţi recomandăm călduros să călătoreşti două ore în iarna lui 1970, prilej perfect de reactivare a unui celebru şi bântuitor slogan al ultimelor decenii: "De Crăciun, fii mai bun!"

3 1

Ordonează după
Chaosty pe 17 Decembrie 2023 09:49
Foarte tare filmul! Dar de văzut unde-l putem vedea?
2 3
xerses pe 15 Decembrie 2023 19:07
Excelent film. Are tot ce e nevoie pentru a fi considerat unul din filmele care atinge sufletul si lasa un sentiment placut de umanitate si intelegere.
1 1
Mihai_Moise pe 17 Martie 2024 09:47
Exagerat de supra-evaluat (dacă mi-e permisa licență de limbaj)!
M-a atras subiectul și Paul Giamati, după vizionarea unei secvențe pe Instagram. În fapt, acel clip e cam tot ce poate oferi atragator acest film. Din păcate, povestea nu oferă mai nimic, dincolo se profesorul bizar, irascibil și foarte exigent, elevul inadaptat și cateva clișee corect-politic.
N-am înțeles nominalizările, însă am realizat demult ca optica celor de la AAF este extrem de greu previzibila și acceptabila.
Dacă vreți un film ușurel, pt vacanta de Crăciun, asta e...

0 0
AdriAdrianna98 pe 07 Martie 2024 22:33
un film frumos, relaxant si emotionant. din punctul meu de vedere nu are nimic atat de unic cat sa-l tin minte peste ani, poate doar personajul si interpretarea lui Paul Giamatti, insa mi-a placut si in continuare il consider un film bun
0 0
mihaelatb pe 29 Februarie 2024 22:42
Un film despre profesori, despre elevi si despre integritate profsionala. O vacanta de Craciun „pedeapsa” devine o aventura in care profesor si elev invata sa se cunoasca, sa se accepte si sa se pretuiasca. Paul Hunham este un profesor ce nu accepta compromisurile, cu frustrari acumulate de-a lungul anilor, dar cu un suflet mare. Angus Tully este un adolescent care are o mare carenta de afectiune. Cu o mama care vrea sa-si uite trecutul si cu un tata bolnav, Angus incearca sa-si ascunda temerile legate de viitor. Mary Lamb este „certitudinea” nominalizarii filmului la Oscar, caci este o mama de culoare, care si-a pierdut fiul, fiu ce nu a fost acceptat la universitate si a fost nevoit sa se inroleze. Un film sufletist care cred eu ca este putin supraevaluat.
0 0
user-605905a1604b7 pe 09 Februarie 2024 19:20
Un film foarte bun! De văzut neapărat . Un Paul Giamatti grozav
0 0
doraburdan pe 05 Februarie 2024 19:46
Un film foarte bun, de văzut in serile de iarnă înaintea Craciunului, sub plapumă si cu o cană de ceai în mană. Este despre bunătatea umană și despre aparențele care înșeală: interacțiunea si comunicarea dintre oameni duce la descoperirea adevăratelor însușiri dupa ce este dat la o parte stratul de poleială cu care ne inconjuram pentru a ne apăra.
Eu am rezonat cu ambele personaje principale: atat cu cel batran ( Paul Giamatti) care face un rol de exceptie, poate chiar de Oscar, cat si cu cel tanar- Dominic Sessa- despre care sigur o sa mai auzim in viitor, deoarece a avut un rol de debut foarte bun.

0 0
Smrs pe 31 Ianuarie 2024 11:40
Bun
Un film simpatic, foarte ok pentru perioada sărbătorilor de iarnă, când emoțiile pot fi mai intense decât de obicei, dar nu cred că atinge valoarea altora făcute pe același calapod. Nu știu acum toate exemplele, dar ideea de prietenie între elevi și profesorul insuportabil la început am mai văzut-o și în alte filme, prezentată mai emoționant. Oricum, filmul prinde și din cauza penuriei de filme bune din ultima vreme..și chiar era necesar.
0 0
bovoro pe 31 Ianuarie 2024 00:00
Excelent film. Nici pe departe nu e din categoria "film de Craciun", nu despre Craciun e filmul, ci despre maturizare, despre bunatate si intelegerea celuilalt. Paul Giamatti ar merita un Oscar.