Articole Sin City

(2005)

Sin City

Trei povesti. Doi regizori. O singura viziune

Deindata ce Miller a fost captivat de proiect, Rodriguez a dorit ca el sa fie in miezul problemei. „Prezenta lui Frank la montaj a fost indispensabila, pentru a putea asigura o translatie autentica a cartilor lui. Dar nu am vrut sa fie prezent doar in calitate de producator sau de creator al benzilor desenate. Am vrut sa participe in calitate de co-regizor, pentru ca actorii si echipa de filmare sa tina cont de sfaturile lui si sa-l respecte”. Rodriguez a hotarat sa imparta indatoririle de regizor - desi si acest lucru presupunea anumite sacrificii. Pentru a nu incalca regulile unitatii care spun ca nu poate exista decat un singur regizor pentru un film, Rodriguez n-a avut de ales si a trebuit sa se retraga din Asociatia Regizorilor din America pentru a-i da credit lui Miller.

Rodriguez: „Nu mi-am dat seama la vremea aceea ca a avea doi regizori, contravenea Regulamentului Asociatiei Regizorilor, dar eram convins ca aceasta era cea mai buna solutie pentru a realiza cel mai bun film. Frank este singura persoana care fusese cu adevarat in Sin City. El stie totul despre personaje si despre aceasta lume. De asemenea, am avut sentimentul ca mai facuse regie in toti acesti ani. Diferenta era ca folosea creion si hartie in loc de camera de filmat, actori si lumini. Frank este un povestitor innascut, cu ajutorul imaginilor a folosit direct cea mai moderna tehnologie, si a prins atat de repede… Este remarcabil.”

„Faptul ca am parasit Asociatia, am facut ceea ce trebuia. Nu voiau ca eu, un regizor consacrat, sa fac echipa cu un regizor incepator. Acest lucru nu este permis, conform regulamentului lor (care, va marturisesc, este la fel de voluminos ca o carte de telefon). Noi mergeam inainte cu succes si toti cei implicati simteau ca este un proiect special, incat atunci cand Asociatia ne-a batut la usa, pentru a ne inchide, cu o saptamana inainte de a incepe productia, n-am putut lasa pe nimeni sa ne stea in cale. Acest proiect mergea prea bine. Nu ma gandeam la Frank ca la un regizor incepator. Daca-i cititi lucrarile, veti realiza ca sunt cele mai bine jucate filme editate si regizate, nemaivazute pe marile ecrane. Pentru mine, el regizase in tot acest timp, numai ca o facea pe hartie. La fel ca un film, benzile desenate redau o poveste cu ajutorul imaginilor, iar Frank s-a dovedit a fi foarte bun in acest domeniu. Asociatia continua sa se opuna. Asa ca am demisionat, pentru a putea face filmul asa cum trebuie. Uneori trebuie sa incalci regulile pentru a face ceva diferit.”

In urma acestei decizii, Miller a fost fericit sa aiba in continuare controlul asupra creatiei sale. Iar acum crede ca Sin City poate schimba maniera in care povestile din revistele de benzi desenate vor fi abordate in viitor de catre producatorii de film.

Miller: „Intreaga productie m-a uluit. Sin City va fi de departe cea mai fidela transpunere care s-a realizat vreodata, a unor benzi desenate pe ecran. Ne-am dat seama ca toate lucrurile despre care producatorii de film spun ca nu pot fi transpuse din benzile desenate – dialogurile aparte, trecerea brusca de la o imagine la alta - ei bine, noi am reusit sa le realizam intr-o maniera noua. Cred ca iubitorii revistelor de benzi desenate si iubitorii de film vor fi surprinsi de cat de diferit este Sin City fata de realizarile anterioare. Aici nu mai este vorba de realism - este mai degraba febra unui vis.”
SIN CITY: Cunoaste-i pe localnici Un test al entuziasmului producatorului
jinglebells