Articole Sin City

(2005)

Sin City

Costumele

Nina Procter, la al cincilea ei film cu Robert Rodriguez, s-a confruntat cu alta problema in acest proces de insufletirea a lui SIN CITY …cu matase, bumbac si piele. Pentru designer-ul costumelor, universul din revistele de benzi desenate ale lui Miller a reprezentat o bogata sursa de inspiratie: “Pentru mine, marea provocare a fost sa fac garderoba la fel de mare si indrazneata ca in cartea lui Miller. Voiam sa procedez corect cu personajele si sa ajung cat mai aproape de desenele originale, pastrandu-le totusi actorilor bucuria si confortul.”
O alta provocare pentru Procter a fost folosirea culorilor care puteau sa lucreze pe scara larga intr-un univers alb-negru: “Cu acest film, totul era valoarea culorii mai degraba decat culorile in sine. Ca sa fac totul sa arate grozav, odata ce erau adaugate efectele, a trebuit sa ma uit la fiecare costum printr-un vizor alb-negru. Am facut totodata si multe lucruri cu contrast mare pentru a intensifica stilul, cum ar fi butoane argintii pe piele neagra.”

Frank Miller a fost uluit sa isi vada ideile sale in cerneala transformate intr-un material real: “Nina si echipa ei au facut magie. Au cercetat costumele pe care le desenasem eu, dar una este sa desenezi ceva cu pensula pe o bucata neteda de hartie si altceva sa iei o femeie sau un barbat in carne si oase si sa-l faci sa arate asa. Costumele au devenit astfel elementul cheie in insufletirea desenelor mele.”
Procter a realizat ceva deosebit folosind materiale de marca: pelerine negre, ciorapi de plasa, jartiere si altele. Ideile ei despre costumele unora dintre personaje au venit mai apoi.

Despre Marv: “Marv a avut trei pelerine diferite care se schimba pe parcursul povestii. Prima, care este a lui personala, este ceva mai speciala. Avea niste umeri masivi si o trena care flutura aproape ca pelerina lui Superman. Dar aceasta pelerina se rupe si el ia alta si apoi alta. Mickey Rourke a fost ca un adevarat soldat, purtand aceste haine grele, in care se misca greu, dar s-a descurcat foarte bine.”
Despre Hartigan: “Cu Bruce Willis se lucreaza grozav, iar el isi iubeste garderoba. Pur si simplu si-a pus pelerina pe el si a spus: “As putea sa o iau acasa ?” Hainele lui au fost proiectate sa fie mai usoare si mai deschise la culoare decat hainele lui Marv, pentru a le diferentia. Erau mai sic, ca sa se potriveasca personajului.”

Despre Dwight: “Am vrut sa-l facem sa arate mai ‘cowboy’, asa ca el este in nuante de maro si poarta un pamatuf mare, care ii da un aer rebel.’
Despre Gail: “Gail era un personaj foarte nostim. Ea este toata numai curele si plase, dar am reusit sa-i construim inzestrarea foarte relevanta intr-asa o maniera incat Rosario s-a simtit foarte confortabil. Nu a fost implicata nici un fel de nuditate, insa noi dam mult senzatia de nuditate a personajelor. Vreau sa spun ca are incaltari care vin pe picior, pana sus.”

Apoi a urmat reconstituirea preferata a Ninei Procter, Nancy: “Nancy a fost cea mai mare provocare a mea. Ea este o persoana pura, angelica pe parcursul intregului film si am vrut ca toate costumele ei sa fie foarte sexy, dar sa nu mergem prea departe. Trebuia sa aiba crapaturi la haine, sa poarte rochii lungi si mitraliere la costumele obisnuite si voiam ca Jessica Alba sa se simta foarte confortabil, astfel incat sa nu se mai gandeasca la ele. Pana la urma, cred ca arata aproape ca un inger, asa cum veti gasi totul in SIN CITY.
Personajele EFX Visual
jinglebells