Articole Saw 3D

(2010)

Puzzle mortal 3D

Realizatorii

Kevin Greutert (regia) este originar din Pasadena, California. El a obținut diploma de producție de film de la USC Film School și și-a făcut ucenicia în montajul unor filme ca Titanic, Armageddon sau Inspector Gadget. El a fost solicitat să lucreze la primul film SAW datorită meritelor pe care le-a dovedit în comedia Disney George of the Jungle II, și a montat toate cele cinci filme horror, după care a asigurat regia filmelor Saw VI și Saw 3D. El a mai montat și alte pelicule horror, printre care putem menționa filmul The Strangers.

Patrick Melton (scenariul) provine din Evanston, Illinois și a urmat cursurile universității Iowa, unde l-a întâlnit pe partenerul său Marcus Dunstan. După ce s-a mutat la Los Angeles și a lucrat pentru diferite case de film, Patrick și-a încheiat studiile la Loyola Marymount University, unde a obținut un masterat în scenariu. În 2004, Patrick a câștigat premiul întâi la concursul Project Greenlight cu scenariul FEAST, pe care l-a scris împreună cu Marcus Dunstan.

De atunci, Patrick și Marcus au devenit nume cunoscute ale genului horror, scriind scenariile pentru SAW IV, SAW V, SAW VI, două filme din seria FEAST, și THE COLLECTOR, pe care Dunstan l-a și regizat. Ei au scris o nouă versiune pentru MY BLOODY VALENTINE 3D și mai recent, pentru PIRANHA 3D. În prezent, Patrick și Marcus scriu o versiune a filmului THE OUTER LIMITS pentru MGM și pregătesc scenariul pentru THE COLLECTOR 2, pe care Dunstan îl va și regiza în toamna aceasta.

Marcus Dunstan (scenariul) provine din Macomb, IL și a urmat cursurile University of Iowa, unde l-a întâlnit pe scenaristul Patrick Melton. După ce s-a mutat la North Hollywood în ianuarie 1999, Marcus Dunstan și-a dat seama că nu prea își poate valorifica diploma în Communications. Un telefon de bun augur a venit din partea lui Patrick Melton care l-a întrebat, “Ce-ar fi dacă am încerca să scriem un horror film?” Acel scenariu a devenit FEAST, care a fost premiat la Project Greenlight și a fost produs de Dimension Films. Succesul repurtat de FEAST a condus la crearea a două urmări.

În 2007, Marcus a colaborat la realizarea scenariului pentru SAW IV, alături de Patrick Melton. Marcus a colaborat apoi la scenariul SAW V, SAW VI și SAW 3D, pentru regizorul Kevin Greutert. Noua provocare pentru Dunstan este regia filmului THE COLLECTION, o urmare a debutului său în regie cu THE COLLECTOR, care se bazează pe scenariul scris împreună cu fostul său coleg din studenție, Patrick Melton. Cei doi scriu în prezent o adaptare a seriei științifico-fantastice THE OUTER LIMITS care-l va aduce probabil pe Dunstan mai aproape de visul său de a ajunge pe lună.

Tony Ianni (scenografia) are o experiență de peste 20 de ani în cinematografie și televiziune. El a făcut ucenicie în departamentul artistic al unor filme ca SAVE THE LAST DANCE sau CODEBREAKERS. El a atras atenția asupra sa în genul horror, după ce a deținut funcția de director artistic al filmului SKINWALKERS, pentru casa de filme Lionsgate. După acest succes, Tony a lucrat la franciza SAW, SAW III și SAW IV. Ulterior, el a realizat scenografia lui Saw V, care a adus Lionsgate încasări de peste 113 milioane dolari.

Tony a făcut apoi echipă cu regizorul filmelor SAW III și IV, Darren Bousman, pentru filmul său horror, REPO! THE GENETIC OPERA, cu Paul Sorvino (pentru GOODFELLAS, NIXON), cu Alexa Vega (pentru SLEEPOVER, SPY KIDS) și Paris Hilton (pentru HOUSE OF WAX, PLEDGE THIS). Filmul a devenit un clasic printre fanii genului horror. Printre alte realizări ale lui Tony se numără OUTLANDER, cu Jim Cavaziel (THE PASSION OF THE CHRIST) și John Hurt (THE ELEPHANT MAN, MIDNIGHT EXPRESS). Tony a lucrat și în televiziune pentru serialele “Mutant X,” “Relic Hunter” și “Wild Card”.

Recent, Tony a terminat filmul DEFENDOR, a colaborat cu Kat Dennings (NICK & NORA, THE HOUSE BUNNY) cu Woody Harrelson (WHITE MEN CAN’T JUMP, NATURAL BORN KILLERS) și cu Sandra Oh (“Grey’s Anatomy,” SIDEWAYS). În prezent el lucrează pentru MOTHERS DAY, împreună cu Darren Bousman și producătorul Richard Saperstein.

Andrew Coutts (montajul) s-a născut la Toronto și și-a petrecut ultimii unsprezece ani lucrând în comunitatea cinematografică locală, în domeniul montajului. El a lucrat în camerele de montaj ale filmelor SAW V, THE 51ST STATE și ale mai multor showuri de televiziune cum ar fi “Mutant X,” “Wild Card,” “This is Wonderland” sau “The Line.”
Printre realizările sale se numără și SAW VI, 10:17, THE MAN WHO LOVED FLOWERS, și THE UNSPOKEN PROMISE.

Charlie Clouser (muzica) este un muzician care cântă la mai multe instrumente, producător, programator și creator de remixuri, care a lucrat împreună cu unii dintre cei mai talentați artiști ai ultimului deceniu. Charlie a fost, între anii1994-2000, un membru marcant al formației Nine Inch Nails. Înainte de a intra în trupă, ca organist, Charlie își crease deja reputația pentru munca sa de creație și remixurile făcute pentru artiști ca Prong, Marilyn Manson, White Zombie, și alții. Adaptările sale muzicale, la sintetizator, au contribuit la succesul lui White Zombie, care a obținut un disc de platină în 1994 pentru albumul Astrocreep: 2000, care a fost urmat și de alte colaborări cu Charlie.

În timpul activității alături de trupa Nine Inch Nails, Charlie a scris cântece cum ar fi “The Perfect Drug” (care a apărut pe coloana sonoră a filmului lui David Lynch, Lost Highway), sau “The Way Out Is Through” (din The Fragile, care a fost declarat de către Spin Magazine, Albumul anului, în 1999). Stilul său complex de programator și sonoritatea abrazivă a sintetizatoarelor lui făceau parte integrantă din viziunea sonoră a formației. De-a lungul activității a mai colaborat, pentru remixuri, cu artiști ca David Bowie, Snoop Dogg, Rammstein, Jamiroquai, Deftones, Killing Joke, Esthero, sau Meat Beat Manifesto.

Prima muzică de film a lui Charlie pentru Saw, a devenit imediat un etalon pentru genul horror, iar muzica compusă pentru întreaga serie Saw continuă să definească aceste filme. Crudă, abrazivă, emoționantă, punctată cu segmente de incredibilă energie, ea a devenit o muzică clasică de horror. Charlie a creat muzica pentru producțiile Sony, The Stepfather și Resident Evil: Extinction, și muzica pentru jocul video de mare succes, Singularity.

Alex Kavanagh (costumele) creează costume pentru film și televiziune încă din 1997. Cele mai recente creații ale sale includ drama romantică a lui Michael Sucsy, THE VOW și thrillerul științifico-fantastic al lui Vincenzo Natail, SPLICE.

Alex a creat costumele pentru opera rock a lui Darren L. Bousma, REPO! THE GENETIC OPERA, filmele horror de la SAW II la VII, George A. Romero’S SURVIVAL OF THE DEAD, GEORGE A. ROMERO’S DIARY OF THE DEAD și GEORGE A. ROMERO’S LAND OF THE DEAD ca și pentru GINGER SNAPS II și III.

Kavanagh se folosește de pregătirea ei pentru costumele de teatru, pe care a urmat-o în cadrul programului Dalhousie University Costume Studies, pe care l-a absolvit în 1992. Creațiile sale pot fi admirate în producțiile MTV: THE MOVIE; CAMILLE cu Sienna Miller și James Franco; sau în comedia HAROLD AND KUMAR GO TO WHITE CASTLE.

Distribuția
jinglebells