25.03.2013
Premiile Gopo se vor decerna seara aceasta la Opera Naţională din Bucureşti, iar Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR), organizatorul evenimentului, contează pe participarea a 952 de persoane la eveniment. Din păcate, acestă ediţie este umbrită de două decizii contestabile ale organizatorului, iar Cinemagia pune astăzi în discuţie legitimitatea Premiilor de anul acesta, în condiţiile în care cel mai bun film românesc al anului trecut, După dealuri, nu a fost luat în considerare, la solicitarea regizorului Cristian Mungiu. Cinemagia a întrebat un critic de film şi un regizor cum au votat anul acesta. Marian Ţuţui, critic şi istoric de film, a spus "pas" la câteva categorii, în semn de protest.
Ţuţui a declarat pentru cititorii noştri: "Din păc...Taguri: Visul lui Adalbert, Tatăl fantomă, Corina Sabău, Radu Jude, Johannes Malfatti, Cristian Tarnoveţchi, Eckehard Dux, Ionel Popa, Minela Popa, Dana Roşeanu
21.02.2012
Paul Ipate şi Ioana Blaj au anunţat marţi, 21 februarie, într-o trasmisie filmată de la Grand Cinema Digiplex nominalizaţii la cele 19 categorii ale Premiilor Gopo.
Premiile Gopo sunt echivalentul românesc al britanicelor premii BAFTA, francezelor distincţii César sau spaniolelor trofee Goya, onorând performanţele anului anterior din industria cinematografică autohtonă.Nominalizările la cele 19 categorii ale Premiilor Gopo 2012 au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit în acest an din 11 profesionişti ai domeniului.
Iată nominalizaţii:Cel mai bun filmAurora (România-Franţa-Elveţia-Germania, 2010)Producător: Anca Puiu (Mandragora, Parisienne de production, Bord cadre films, Essential Filmproduktion)Regia: Cristi PuiuCrulic - drumul spre dincolo (România-Polonia, 2011)Producăt...Taguri: Bună! Ce faci?, Mănuşi Roşii, Principii de viaţă, Draft 7, Luiza Pârvu, O mie de lucruri în comun, Sarra Tsorakidis, Tournée, Mathieu Amalric, Melancholia
23.11.2011
Serghei Eisenstein a fost vizitat în 1935 de un tânăr care tocmai se pregătea să-şi realizeze primul lungmetraj: "Pîşka", după "Boule de Suif" de Maupassant. Vorbind despre primul cadru al filmului (care, în opinia debutantului - marele maestru de mai târziu Mihail Romm - ar fi fost şi cel mai simplu din tot decupajul - cizmele pe care un ofiţer prusac şi le pune la uşa camerei), Eistenstein l-a sfătuit: "Filmează această pereche de cizme ca şi cum ar fi singura imagine care va rămâne din film după dispariţia creatorului său. Oricine o va privi, s-o admire şi să vadă oglindită în perfecţiunea ei valoarea întregului film. Şi continuă să turnezi fiecare cadru în acelaşi fel..." O lecţie de cinema in nuce, pe care mulţi descendenţi au asimilat-o mai bine sau mai rău. Sinişa Dragin pare s-o a...Taguri: Cristian Tarnovetchi, Dan Toader, Sinişa Dragin, Bryan Jardine, Corneliu Gheorghiţă, Gabriel Spahiu, Alexandru Bindea, Dacă bobul nu moare, Dan Condurache, Horaţiu Mălăele