Marile gafe ale Oscarurilor

de Ştefan Dobroiu în 13 Feb 2013
Filme sau reuşite ignorate de membrii Academiei Americane

Poţi citi AICI cele mai recente predicţii la Oscar 2013 şi afla unul din motivele pentru care am decis publicarea acestui material: Ben Affleck, ignorat de Academia Americană de Film (AMPAS) la categoria Cel mai bun regizor, a primit echivalentul acestui premiu de la Asociaţia Regizorilor de la Hollywood. În ultimele şase decenii în numai şase cazuri câştigătorii celor două trofee nu au coincis, ceea ce i-a făcut pe analiştii din presa de specialitate să afirme că AMPAS va fi aspru criticată pentru încercarea de a „surprinde” cu nominalizările din 2013. Află din materialul de mai jos câteva titluri pentru ignorarea cărora AMPAS a primit acelaşi tratament în trecut.

Din punctul de vedere al românilor, cea mai mare gafă a Oscarurilor este ignorarea lui 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile, filmul lui Cristian Mungiu care reuşea, în 2007, să câştige cel mai râvnit trofeu din lumea festivalurilor, Palme d'Or-ul cannez. Ales să reprezinte România la Oscar 2008, 432 nu reuşea să intre nici măcar pe lista scurtă, de nouă titluri (ceea ce a reuşit După dealuri anul acesta), provocând reacţii cvasi-furibunde ale criticilor americani, cu toţii încântaţi de sensibilitatea şi relevanţa istorică a filmului românesc. Pentru a evita astfel de situaţii, AMPAS a şi schimbat regulamentul de nominalizare a producţiilor străine, o procedură cu totul diferită fiind folosită un an mai târziu, tocmai pentru a evita ca filme universal aclamate să fie ignorate la gala Oscar.

Nu a trecut mult de când membrii Academiei au trecut cu vederea unul dintre cele mai importante filme ale ultimilor ani, unul care a reuşit o performanţă rară: să impresioneze atât publicul, cât şi critica de specialitate. Încasări de sute de milioane de dolari şi locuri fruntaşe pe listele de cele mai bune filme ale lui 2008 în presa din întreaga lume nu au fost de ajuns pentru a-i aduce lui The Dark Knight/Cavalerul negru vreo nominalizare la o categorie importantă a Oscarurilor. Cel mai bun actor secundar (probabil jumătate din cei peste 6000 de membri ai Academiei ar fi fost linşaţi dacă l-ar fi omis pe regretatul Heath Ledger) şi cea mai bună imagine, plus câteva premii tehnice a fost tot ce-a primit The Dark Knight, care ar fi meritat categoric nominalizări la Cel mai bun film şi Cel mai bun regizor. Valul de critici a făcut AMPAS să schimbe şi de această dată regulamentul, iar din 2010 pot primi nominalizări la cea mai importantă a categoriei un număr între cinci şi zece producţii. Anul acesta sunt nouă filme nominalizate, cu Argo favorit.

City of God/Cidade de Deus a păţit-o chiar de două ori. În 2002 nu a reuşit să obţină nici măcar o nominalizare pentru cel mai bun film străin, premiul ajungând atunci la No Man's Land al sârbului Danis Tanovic. În 2003, când a devenit elegibil după o premieră în SUA şi fost nominalizat la categoriile Cel mai bun regizor, Cel mai bun montaj, Cea mai bună imagine şi Cel mai bun scenariu adaptat, intensa dramă din favelele braziliene a lui Fernando Meirelles nu a câştigat nici măcar o statuetă. Ca fapt divers, o altă dramă cu fundal asemănător, dar nici pe departe la fel de relevantă, Slumdog Millionaire/Vagabondul milionar, a luat în 2009 nu mai puţin de opt Oscaruri.

Saving Private Ryan a fost nominalizat în 1999 la unsprezece categorii şi a câştigat cinci, dar a fost trecut cu vederea la cea mai importantă, Cel mai bun film. Câştigătorul? Amuzantul şi uşurelul Shakespeare in Love, într-unul dintre cele mai surprinzătoare deznodăminte din istoria Oscarurilor.

Blade Runner este unul dintre cele mai neglijate filme din istoria premiilor Academiei. În 1983 primea nominalizări doar pentru Cele mai bune decoruri şi Cele mai bune efecte vizuale, niciunul câştigat de echipa lui Ridley Scott. Invitaţia în 2007 la festivalul de la Veneţia, unde a fost prezentată o versiune aniversară (şi remontată) a acestui SF, i-a făcut pe mulţi să privească în urmă pentru a evalua influenţa lui Blade Runner asupra genului. Bineînţeles, nu este singurul caz gând Academia s-a dovedit suspect de lipsită de viziune, alegând să ignore complet o producţie ce urma să devină un clasic.

Un alt exemplu care îţi vine imediat în minte este Pulp Fiction. După ce a câştigat un Palme d'Or la Cannes (un festival deloc temător să premieze povestea sărită de pe fix a lui Tarantino), Pulp Fiction a fost nominalizat în 1995 la şapte categorii, inclusiv la Cel mai bun film şi Cel mai bun regizor. Nu a câştigat decât Oscarul pentru cel mai bun scenariu, câştigătorul la cele mai importante categorii fiind Forrest Gump. Tradiţionalismul feroce al Academiei a preferat să premieze slalomul prin istoria Statelor Unite văzut prin ochii unui tânăr cu dizabilităţi (premiul pentru Tom Hanks este unul dintre cele mai meritate din istoria Oscarurilor) decât revoluţionarul şi ultra-intensul Pulp Fiction al lui Tarantino.

Lungul şir de nedreptăţi făcute lui Martin Scorsese de către Academie a început în 1976, când Taxi Driver era nominalizat la patru categorii şi nu câştiga nicio statuetă. Scorsese a fost cu totul trecut cu vederea la Cel mai bun regizor, iar Robert De Niro, într-una din cele mai bune interpretări ale deceniului, a fost uitat în favoarea lui Peter Finch pentru rolul său din The Network. Scorsese a recuperat premiul de-abia trei decenii mai târziu, pentru The Departed. GoodFellas este alt exemplu notoriu din cariera regizorului care lucrează acum cu Leonardo DiCaprio la The Wolf on Wall Street. şase nominalizări la Oscar, dintre care a câştigat-o numai pe cea pentru actor în rol secundar (Joe Pesci), pierzând Cel mai bun film în faţa lui Dansând cu lupii al lui Kevin Costner.

Un alt an când Academia a preferat să nu-şi asume riscul (acela de a alege un film excepţional, adică) a fost în 1980, când Apocalypse Now, excelentul film de război al lui Francis Ford Coppola, a fost întrecut la mai toate categoriile importante (adică Cel mai bun film, Cel mai bun regizor) de către drama lui Robert Benton Kramer vs Kramer. A câştigat doar Oscarul pentru cea mai bună imagine şi pe cel pentru Cel mai bun sunet.

"Lung e drumul, şi greu, ce din infern te poartă spre lumină" este unul din tagline-urile lui Se7en, excelentul thriller al lui David Fincher. Un lucru e clar, Academia n-a considerat că acest drum, parcurs atât de bine de echipa lui Fincher şi actorii Brad Pitt şi Morgan Freeman, merită vreo recompensă. Într-un an când povestea porcului Babe a primit nominalizări la Cel mai bun film şi Cel mai bun regizor, Se7en a fost aproape complet trecut cu vederea: o singură nominalizare, pentru Cel mai bun montaj. Bineînţeles, nu a câştigat...

Care crezi că e cel mai nedreptăţit film la premiile Oscar?

Exploreaza subiecte similare:

Apocalypse Now, 4 luni 3 săptămâni şi 2 zile, Cidade de Deus, Saving Private Ryan, oscar 2013

Alte știri din cinema

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

La Chimera: o călătorie spirituală printre jefuitorii de morminte

La Chimera, un film despre jefuitorii de morminte din Italia anilor '80, care furau artefacte din mormintele etrusce pentru a le vinde pe piața internațională, se poate vedea în cinematografe

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Părerea ta

Spune-ţi părerea
monicarusu25 pe 13 februarie 2013 09:51
ar trebui ca toate sa primeasca distinctii.
Mishu25 pe 13 februarie 2013 10:54
Parca totusi nu sunt acestea cele mai mari gafe. Faptul ca au castigat Julia Roberts (Erin Brockovich), Sandra Bullock(The Blind Side) sau Catherine-Zeta Jones (Chicago) mi se par gafe, iar Bill Murray NU a castigat pt Lost in Translation..
Multa lume spune ca Saving Private Ryan a fost nedreptatit, dar a castigat 5 oscaruri, inclusiv pt cel mai bun regizor, iar Shakespeare in Love mi se pare un film excelent, pe nedrept subestimat ca fiind 'usurel'. La fel cu Goodfellas, un film excelent, dar Dances with Wolves este cu adevarat deosebit, merita Oscarul. Cine se grabeste sa il denigreze ar trebui sa il revada intai

metalhead72 pe 13 februarie 2013 17:21
absolut de acord, cu singura exceptie: Sandra Bullock - care chiar a facut un rol reusit. A ajutat-o mult si filmul (FAPT REAL), un film care reprezinta o lectie foarte importanta de invatat pentru oamenii bogati !
cosmin_kedii pe 13 februarie 2013 11:01
acuma se da premi si la filme care nu sunt menit pentru asa ceva,si sunt o gramada
Fourleaf22 pe 13 februarie 2013 12:26
Lumea ar trebui sa se linisteasca in privinta lui Affleck. Argo e un film bun dar nu special, iar academia stie asta (sau a stiut). Anul acesta a fost mutat deadline-ul nominalizarilor pe 10 ianuarie, asta a insemnat ca membrii academiei nu au mai putut fi influentati de celelalte premii si au facut deciziile cu ceva mai multa claritate ca sa zic asa. Sunt convins ca toate celelalte asociatii au inceput sa ii dea premiul lui Affleck numai pentru a pune academia intr-o umbra si mai mare de cat era pana acum. Ce se va intampla pe 24 februarie va fi trist oricum. Daca va castiga Argo, automat toata lumea se va gandi ca este doar reactia academiei la tot ce s-a intamplat si ca isi cer scuze fata de Affleck (ce sa zic), deci aratand ca nu prea au coloana vertebrala. Dar, in acelasi timp, daca nu va castiga Argo, vor fi acuzati ca nu sunt in ton cu lumea si ca nu premiaza ce place publicului si tot asa. Concluzia este ca oscarurile nu conteaza in final. Eu ma uit la ele si urmaresc ce se intampla pana la ele pentru ca ma distreaza si imi place sa fac predictii, iar de cele mai multe ori nimeresc tot. Wall of text.
anahi44 pe 13 februarie 2013 16:18
Sunt intru totul de acord cu tine... Desi si Academia a facut unele greseli cam mari...
StevieGG08 pe 13 februarie 2013 18:00
Mie imi place show-ul in general dar asta depinde in mare parte de prezentator.
Andrei.Ciprian pe 13 februarie 2013 12:31
Anul acesta Ben Affleck nu a primit o nominalizare la categoria Cel mai bun regizor lucru..este o gafa din partea academiei..Di Caprio nu a fost nominalizat nici anu trecut si nici anu acesta pentru J.Edgar si respectiv Django Unchained.Plus ca dupa umila mea parere anu trecut nu ar fi meritat sa castige The Artist!Nu zic ca este un film slab sau ca nu merita anumite premii dar nu vad un film alb-negru mut sa castige premiul Oscar pentru cel mai bun film in anul 2012! Este doar o parere!
Liviu- pe 13 februarie 2013 12:41
"Saving Private Ryan a fost nominalizat în 1999 la unsprezece categorii şi a câştigat cinci, dar a fost trecut cu vederea la cea mai importantă, Cel mai bun film. Câştigătorul? Amuzantul şi uşurelul Shakespeare in Love, într-unul dintre cele mai surprinzătoare deznodăminte din istoria Oscarurilor."

Si eu care credeam ca The Thin Red Line a fost marele nedreptatit cu 9 nominaliari si niciun premiu.

robertsandu pe 13 februarie 2013 13:49
Adevăr grăiești.
Theodor2011 pe 24 noiembrie 2013 10:58
The Thin Red Line, l-am vazut de curand si nu prea mi-a placut. OSCAR'ul pt Cel mai bun film la acea gala trebuia sa mearga la Saving Private Ryan sau la superbul La Vita e Bella
victor_neo75 pe 13 februarie 2013 12:49
Cand vorbim de gafe nu trebuie sa uitam complet de filmele care au luat Oscaruri in acei ani. Sunt total de acord cu filmul ravasitor al lui Cristian Mungiu 4 luni, 3 saptamani si 2 zile (2007) total ignorat de membrii Academiei de film; atunci a castigat drama de razboi The Counterfeiters ('Die Falscher') (coproductie Austria-Germania) un film care aproape i-am uitat subiectul. In legatura cu The Dark Knight (2008) a fost si pt mine cel mai bun film din 2008, dar urmat imediat de Slumdog Millionaire (2008) asa ca nu mi se pare asa o mare gafa. Ati o strecurat o mica eroare in legatura cu Oscarul pt cel mai bun film strain din 2002. Atunci a castigat Nirgendwo in Afrika (2001), iar personal No Man's Land (2001) mi s-a parut cel mai bun film din 2001, cu o idee mai bun decat castigatorul din acel an A Beautiful Mind (2001). Nu sunt de acord cu afirmatia ca Slumdog Millionaire nu a avut aceeasi relevanta ca si Cidade de Deus; pt. mine a fost exact invers. S-a pus prea mult accent pe scenele exagerat de dure cu copii impuscand oameni din Cidade de Deus (de altfel o realitate trista in favelele din Rio). In legatura cu Saving Private Ryan (1998) s-a facut o oarecare nedreptate, dar Shakespeare in Love (1998) a fost o dramedie de epoca bine realizata. Blade Runner (1982) a fost pt mine doar un SF bun, dar nu de Oscar. Pulp Fiction i-a adus un Oscar lui Quentin Tarantino pt scenariu original, iar la categoria cel mai bun film merita sa castige in afara lui Forrest Gump drama The Shawshank Redemption. Taxi Driver (1976) a pierdut in fata lui Rocky (1976) la cel mai bun film si cel mai bun regizor, iar expresia: I'm mad as hell and I can't take this anymore! rastita de Peter Finch este chiar mai relevanta in excelenta drama de televiziune Network din acelasi an. La Apocalypse Now unul din filmele mele preferate, probabil i-a speriat atitudinea sumbra, psihologica si au dat premiul de cel mai bun film unei drame de familie reusite care i-a adus de altfel primul Oscar lui Dustin Hoffman, dar si lui Meryl Streep pt. rol secundar. Se7en a fost probabil cel mai reusit thriller realizat vreodata si putea sa fie inclus macar la scenariu original, dar oricum ar fi pierdut in fata lui Keiser Soze, personajul fictiv din scenariul de Oscar al lui Christopher McQuarrie pt The Usual Suspects (Suspecti de serviciu) (1995). Singura mare gafa de anul acesta ar fi omiterea lui Ben Affleck la categoria cel mai bun regizor; putea sa fie inclus in locul lui Benh Zeitlin, regizorul dramei cu accente fantastice Beasts of the Southern Wild.
metalhead72 pe 13 februarie 2013 14:10
Logica ta e ok pana la final, cand te-ai inecat ca tiganu' la mal!!! Benh Zeitlin sunt sigur ca ar fi prieten bun cu regizorul Apocalypse Now (FILMUL TAU PREFERAT). Aceeasi atitudine sumbra si intunecata psihologic este si in Beasts... (FILMUL MEU PREFERAT :)) Asa ca nu inteleg diferenta asta majora de logica ! Cat despre Oscar 2013: LONG LIVE SILVER LININGS PLAYBOOK !!!! (Jennifer - cea mai bunaciune actrita si cea mai TALENTATA - sper sa nu o ia razna de la bani!)
victor_neo75 pe 13 februarie 2013 17:40
In Beasts of the Southern Wild culmea nu am simtit atmosfera sumbra probabil datorita interpretarii micutei Quvenzhané Wallis si a coloanei sonore cu o tonalitate destul de optimista (putea fi si aceasta nominalizata la un Oscar). Voiam sa accentuez ideea de gafa in cazul lui Ben Affleck (prin omiterea la Oscaruri la categoria cel mai bun regizor) care castiga intr-o veselie atat ca regizor, dar si ca producator la Globurile de Aur, Critics Choice Awards, PGA, SAG si BAFTA.
cristi23 pe 13 februarie 2013 13:23
cei de la academie au facut o multime de gafe si vor continua sa faca.....cel mai mare regret pentru mine este omiterea filmului nostru 4 luni,3 saptamani si 2 zile si desigur omiterea lui The Dark Knight in 2008 la categoria cel mai bun film si pentru Nolan la cel mai bun regizor..........ce ne asteapta??..........din pacate vor mai fi si alte gafe neplacute.....si noi nu putem face nimic........insa ar trebui sa avem si noi un cuvant de spus....mai ales ca noi platim biletele,cumparam filmele.........noi le platim la multi onorariile.....
robertsandu pe 13 februarie 2013 13:47
The Dark Knight nu avea ce sa caute la "Cel mai bun film". Nici Nolan la "Cel mai bun regizor". TDK e un blockbuster de calitate, dar, totodată, un film tehnic, aproape non-artistic.
ionutzoo7 pe 14 februarie 2013 01:02
Nu este excelent din punctul tau de vedere.Dar suntem o droaie care suntem de parere ca e excelent.Nu poti face comparatie intre ''Vagabond'' si ''Cavaler''.Primul a fost un film usurel,previzibil,un film din care,la cateva luni de la vizionare nu mai ti minte mare lucru.Sa fim seriosi,s-a exagerat cu acordarea atator premii.In timp ce al doilea a fost cu adevarat un film de calitate,dar care a cam fost nedreptatit.In fine,Oscarurile sunt irelevante in ultima vreme.
Bogdan89 pe 13 februarie 2013 14:02
Hai mai bine sa-i mentional pe marii clasici ai cinematografiei precum Chaplin(oscar pentru intreaga cariera care din punctul meu de vedere seamana cu o diploma de participare care se da in scolile primare), Hitchcock(no comment) si Peter O'Toole care si acum la varsta lui da clasa la trei sferturi din castigatorii de oscar din ultimii ani pentru cel mai bun rol principal.
Rose pe 13 februarie 2013 16:17
Ai multă dreptate în ceea ce spui, exemplele alese sunt deosebit de pertinente.
lav pe 13 februarie 2013 23:10
imi mai permit sa adaug pe lista ta foarte buna de altfel pe cary grant care la fel a primit oscar onorific,.pentru intreaga cariera,tot un mare clasic ....dovada ca gafele academiei dateaza de mai bine de 50 de ani..
metalhead72 pe 13 februarie 2013 14:12
Bai fratilor mai lasati-ma va rog cu TDK (in orice varianta vreti voi)! Este un SF cu actiune de caca(o), in care binele invinge raul (maleficul rau) ! Nimic care sa te frapeze, nimic care sa creeze tensiune ! E doar un film ca un triliard pe lumea asta, in care se stie finalul inainte sa inceapa filmul ! Nu inteleg de ce comentati atat pe acest gen patetic de filme !
StevieGG08 pe 13 februarie 2013 18:21
Poate Avatar sau Alien sunt SF-uri. The Dark Knight e o adaptare a benzilor desenate in stilul unui crime-drama sau thriller psihologic. Nu stiu la ce te-ai uitat tu dar sfarsitul filmului nu e nici pe departe la fel triumfant sau jovial ca absolut toate filmele cu super-eroi de pana atunci sau cele de dupa. E probabil unicul film din genul asta super-blockbusteroid in care eroul este infrant de antagonist.
Alex4Fun90 pe 14 februarie 2013 01:46
Indivizii ca si metalhead nici nu merita raspuns ...
MikkaelWolfganger pe 13 februarie 2013 14:43
Eu nu cred ca sunt gafe.Sunt doar niste opinii de moment, ale unor indivizi mult mai avizati in domeniul cinematografiei decat oricare dintre noi.Pana la urma depinde de felul in care piveste fiecare un film.Asa ca toata agitatia asta...ala trebuia sa ia, alalaltul nu...e inutila.
AndreBlack pe 13 februarie 2013 15:41
Unele filme chiar nu isi merita premiile .
octavinspector pe 13 februarie 2013 16:26
Ce aberatii s-au scris in aricolul asta !! mai putin 432, Pulp Fiction, Apocalipse Now si Seven... restul chiar sunt gafe !! cele mai neindreptatite filme din istorie cred eu ca sunt Pulp Fiction si Django Unchained.
Mastragaci pe 13 februarie 2013 18:08
Dupa toate filmele pe care le-a regizat Martin Scorsese, a castigat oscarul pentru The Departed un remake dupa Infernal Affaires. Asta mi se pare nedrept - sa castigi oscarul pentru un remake!
StevieGG08 pe 13 februarie 2013 18:29
Ati uitat de Brokeback Mountain, cel mai premiat film al anului 2005 si laudat aproape in unanimitate de critica de specialitate. A pierdut marele premiu in mod surprinzator in fata lui Crash.
nicolas84 pe 14 februarie 2013 10:02
Stevie...hai sa fim seriosi, Crash e un film F bun si bine facut. In anul acela chiar mi s-a parut ca i s-a acordat prea multa atentie lui Brokeback Mountain si Crash a fost oarecum trecut cu vederea . Si sincer iti spun nu sunt homofob sau mai stiu eu ce, pur si simplu am vazut ambele filme si asta e parerea mea. Totusi depinde de cum vizioneaza fiecare un film(asa cum a spus cineva mai sus) si ce sentimente are vizionandu-l. D'aia suntem oameni, avem gusturi diferite.
StevieGG08 pe 14 februarie 2013 14:45
N-am vrut sa spun asta...doar faptul ca Brokeback avea sanse imense sa castige in anul acela dupa ce s-a impus la aproape toate festivitatile de premiere. Cam acelasi lucru se intampla si acum cu Argo numai ca Ben Affleck nu e nominalizat la regie iar asta schimba datele problemei.
darayawaus pe 13 februarie 2013 19:53
Sunt de acord ca Pulp Fiction si The Shawshank Redemption meritau sa castige in fata lui Forrest Gump, dar nu si ca Saving Private Ryan a fost peste Shakespeare in Love. Scorsese a primit un fel de Oscar onorific pentru The Departed, iar The Dark Knight nu cred ca merita mentionat. E cel mai bun film cu supereroi de pana acum, si atat. Am mai spus-o, dar cred ca, daca nu murea Ledger (de altfel, un actor cel mult bunicel), nu se mai facea atata tam-tam.
Un caz relevant mi se pare insa cel al premiilor din 1998. Titanic (cel mai prost film care a castigat vreodata Oscarul pentru cel mai bun film, dupa unii) a luat fata unor filme mult mai bune, ca LA Confidential si Good Will Hunting. Daca nici asta nu-i o eroare, atunci ne batem capul degeaba.

ice_eyes pe 13 februarie 2013 20:54
Nu sunt de acord cu tine, "Forrest Gump" si-a meritat toate premiile. In rest, nu exista erori, ci alegeri mai putin inspirate, dar nu sunt atat de dese precum se crede. Sunt atatea criterii in a alege atat cei castigatori cat si cei nominalizati, e usor de criticat din afara.
Andrei.Ciprian pe 14 februarie 2013 00:19
Heath Ledger actor cel mult bunicel? Poi la 28 de ani avea un premiu Golden Globes si un premiu Oscar plus cate o nominalizare la Oscar si Golden Globes..de unde si pana unde este Heath Ledger un actor cel mult bunicel?
victor_neo75 pe 13 februarie 2013 22:41
Forrest Gump a fost, in opinia la fel de bun ca si The Shawshank Redemption si un pic mai inspirational decat Pulp Fiction. Scorsese merita mai multe Oscaruri pt regie: Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980), Goodfellas (1990), Gangs of New York (2002), The Aviator (2004). Dar pt varietate au fost votati alti regizori cu alte filme la Oscaruri. La Titanic nu sunt de acord; am fost sa il revad in 3D anul trecut si a fost incredibil sa redescopar senzatia de capodopera avuta inainte in aprilie 1998 cand l-am vazut pt prima data la Patria. Nu degeaba a luat 11 premii Oscar. Dar in fond si la urma umei e vorba de gusturi si acestea sunt foarte variate si nu se discuta.
Han_Solo pe 14 februarie 2013 14:44
Multa lume "uraste" filmul Titanic din cauza popularitatii imense avute in 1998. Tin minte ca mai toti baietii din clasa il clasificam ca si un film de fete si toti credeam ca Di Caprio este cel mai prost actor.
wildinthecountry pe 13 februarie 2013 23:04
shawshank redemption si goodfellas
Doar.Sucre pe 14 februarie 2013 08:36
Din punctul meu de vedere cele mai mari gafe sunt cu regizorii si de multe ori cu cel mai bun film al anului. Ma mir ca a castigat Artistul anul trecut , deobicei filmele americane castiga , si daca se poate si ceva razboi sau istorie in ele , este superb , exemple sunt : Hurt Locker si cu siguranta anul asta Lincoln sau Zero Dark Thirti .

Revin , anul asta Tarantino a fost ,,omis" acum ceva ani (cam in fiecare an) Nolan este ,,omis" interesant ...

Respect Marlon Brando ca a refuzat sa se prezinte la aceste premii americanesti si pline de popcorn mediatic.

xerses pe 14 februarie 2013 10:47
Este multa subiectivitate in alegerea preferatilor, asa ca ca nu ma mira.
Sylvester77 pe 14 februarie 2013 11:57
4321 poate din punctul tau de vedere...
Nu reprezinti tu Romania.

SANDA45 pe 14 februarie 2013 13:53
shawshank redemption
Han_Solo pe 14 februarie 2013 14:47
Astea sunt gafe? Ce sa mai zica atunci Stanley Kubrick care a luat un singur premiu Oscar si ala pentru Efecte Speciale ? Ca sa nu mai amintim faptul ca pentru The Shining a fost nominalizat la "Worst Director".
alex_il_fenomeno pe 9 martie 2013 17:26
Nu imi vine sa cred cat de neglijate au putut sa fie filme ce azi sunt considerate capodopere!
Ovidiu239 pe 5 aprilie 2013 13:39
The Shawshank Redemption clar cel mai nedreptatit. N-are NICIUN Oscar. O capodopera ce e tracuta cu vederea, isi arata valoare pe imdb oricum.
Theodor2011 pe 24 noiembrie 2013 11:03
Cea mai mare GAFA a fost la gala OSCAR a anului 2000, cand American Beauty a castigat Cel mai bun film al anului 1999, cand trebuia ca The Green Mile, sa fie incoronat ca filmul anului 1999 in viziunea Academiei Americane de Film

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells