Ford vs. Ferrari, „o celebrare a genului”

de Gloria Sauciuc în 2 Sep 2019
The Grand Challenge: Le Mans '66 va avea premiera pe marile noastre ecrane pe 15 noiembrie

Ford vs. Ferrari/Marea provocare: Le Mans '66, producție 20th Century Fox, a avut premiera la Telluride Film Festival iar primele cronici ale filmului sunt entuziaste. Pe marile noastre ecrane producția se va lansa pe 15 noiembrie.

Jucând rolurile unor staruri ale curselor auto din anii '60, Matt Damon în rolul celebrului designer auto Carroll Shelby şi Christian Bale în cel al pilotului Ken Miles, încearcă să îşi convingă şefii de la Ford că firma poate concura şi învinge la celebrul circuit Le Mans, în această poveste americană de succes. Shelby are sarcina ca în 90 de zile să construiască o maşină care să bată un Ferrari.

Publicația The Wrap scrie de la Telluride că „filmul lui James Mangold despre cursele auto este o celebrare a genului, un gen la care au renunţat studiourile americane. Ford v Ferrari nu calcă în afara formulei consacrate - ştii ce are de făcut, şi asta face. Însă regizorul nu caută aici să reinventeze roata: caută să spună o poveste reuşită”.

Ferrari, titratul concurent şi titanul curselor auto, este aproape absent, eroii negativi fiind de fapt sponsorii lacomi de bani de la Ford

Variety notează: „Majoritatea filmelor despre cursele auto au în prim-plan doi rivali; nu şi acesta, care în pofida titlului este despre prietenia celor doi parteneri care îşi propun, împreună, să învingă pe circuit faimoasele maşini italiene ale lui Enzo Ferrari. Cele mai bune filme despre sporturi nu sunt despre sport cât despre personalităţi: Damon cu pălăria sa uriaşă şi cu accentul de Tommy Lee Jones, iar Bale sfrijit şi cu umerii căzuţi, cu aerul unui om care nu are nimic de pierdut - pentru că ambii au şi alte obstacole în faţă decât faimoasa cursă auto.

Ceea ce a reuşit James Mangold cu Ford v. Ferrari vă va uimi, adăugând mirosului aceluia de cauciuc ars drag fanilor curselor auto scenele de tensiune între cei doi eroi şi şefii lor corporatişti care le spun ce şi cum să facă. Totuşi, descrierea conţine şi principala lipsă a filmului: Ferrari, titratul concurent şi titanul curselor auto, este aproape absent, eroii negativi fiind de fapt sponsorii lacomi de bani de la Ford. Deşi Mangold recrează cu bine victoria maşinii Shelby din 1959 şi pe Miles care câştigă o cursă la Willow Springs, sunetul motoarelor turate se pare că, cel puțin aici la Telluride, nu a trezit suficient interesul publicului. Poate că drama clasică de familie a lui Miles, cu Mollie (Caitriona Balfe) şi fiul Peter (Noah Jupe), a plictisit publicul.

Comparându-l cu clasicele filme de curse, Ford vs. Ferrari pare un fel de Cars de la Pixar...

„În orice caz, scena finală a cursei auto lasă loc priceperii camerei de filmat a lui Mangold”, mai scrie Variety.

„Totuşi, ceva lipseşte din această reprezentare lucioasă a curselor auto din epocă, unde în realitate posibilitatea de a intra în decor şi a arde de viu era o realitate constantă, care adăuga sportului un fel de tensiune morbidă”, atrage atenția Variety. „Comparându-l cu clasicele filme de curse, Grand Prix din 1966 al lui James Garner şi Steve McQueen, în care se zice că actorii înşişi au pilotat, sau Le Mans din 1970, ori Days of Thunder al lui Tom Cruise, Ford vs. Ferrari pare un fel de Cars de la Pixar. Deşi nu a fost folosit CGI”.

Shelby are sarcina ca în 90 de zile să construiască o maşină care să bată un Ferrari

Indiewire scrie că „Ford v. Ferrari excelează în evocarea senzaţiilor tari ale curselor auto, mai mult decât "corpuri mişcându-se în spaţiu" (cum se exprimă un personaj) şi este suficient de captivant cât să transmită tensiunea competiţiei. Ford v. Ferrari vorbeşte despre "nevoia de viteză" care atrage doi eroi cufundaţi în pasiunea lor, apoi elucidează circumstanţele din spatele ei: problemele cardiace ale lui Shelby l-au scos din joc, plasându-l într-un loc nesigur.

Aici apare Henry Ford II (Tracy Letts), un businessman tipic, doritor să menţină vie imaginea mărcii Ford pentru noile generaţii, care preia sugestia directorului de marketing Lee Iacocca (Jon Bernthal) de a investi în sporturile auto, atacând recordul multianual al lui Ferrari de la Le Mans. Ford încearcă mai întâi, jalnic, să-l cumpere pe Ferrari, lucru încheiat nefericit "Du-te înapoi la fabrica ta", îi spune teatral Enzo Ferrari (Remo Girone). Ford, înfuriat, se hotărăşte să-i dea o lecţie pe circuit. Aici apare Shelby: are sarcina ca în 90 de zile să construiască o maşină care să bată un Ferrari. Nu îi va fi greu să îl convingă pe Miles, mecanic britanic şi un bărbat aspru care conduce o familie de clasă mijlocie, să i se alăture în provocare. Deşi echipa lui Ford e puţin sceptică privind talentul de pilot al lui Miles, Shelby îi cere lui Ford însuşi să urce la volanul maşinii de curse pentru a înţelege dificultatea muncii de pilot.

Este captivant să-l vedem pe Shelby avansând contracronometru în latura inginerească a cursei, dar şi în a-l ţine pe temperamentalul Miles departe de orgoliul de şef al lui Ford. Bale şi Damon arată de parcă abia pot ţine în echilibru chimia a două personaje diferite, care se tachinează şi pun mereu la cale câte ceva.

Exploreaza subiecte similare:

The Grand Challenge: Le Mans '66, Matt Damon, Christian Bale, Cars, Grand Prix, James Garner, Steve McQueen, Remo Girone, Jon Bernthal, Days of Thunder, Tracy Letts, Le Mans

Alte știri din cinema

Aaron Taylor-Johnson, Ralph Fiennes și Jodie Comer, în continuarea la 28 Years Later

Regizorul filmului Slumdog Millionaire, Danny Boyle, va regiza acest sequel

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells