Articole The Nativity Story

(2006)

Povestea nașterii Domnului

POVESTEA NATIVITATII devine un film major

În timpul sãrbãtorilor de Crãciun din 2004, scenaristul Mike Rich s-a simtit inspirat. „Am citit câteva articole despre nativitate, despre Maria si Iosif, magi, pãstorul; toate personajele pe care în fiecare an le asezam cu multã grijã în setul nativitãtii pe care îl poseda familia mea, când eram copil”, spune Rich. „Si mi-am dat seama cã, desi stiam, vizual vorbind, cum a luat sfârsit cãlãtoria spre Betleem, stiam foarte putine despre cum ajunseserã ei acolo, ce fel de oameni erau si ce fel de provocãri s-au ivit probabil în calea lor. Pentru mine ca credincios si povestitor, acestea erau niste întrebãri incitante.”
Mike Rich a vorbit cu impresarul sãu de atunci, Marty Bowen de la United Talent Agency, despre scrierea unui scenariu bazat pe povestea nativitãtii. Dat fiind cã îl impresariase pe Rich în câteva filme, printre care Gãsindu-l pe Forrester si Novicele, Bowen s-a gândit cã credinta personalã de care era animat Rich si stilul sãu scriitoricesc puteau sã-l ajute sã creeze ceva emotionant si care putea fi narat.
Ideea s-a dovedit a fi suficient de incitantã, asa cã Rich a început sã cerceteze subiectul în adâncime, în efortul sãu de a descoperi cine au fost în realitate Maria si Iosif si ce anume au gândit acestia. Si-a petrecut cea mai mare parte a anului 2005 studiind fiecare aspect al povestii. A citit si recitit Evangheliile dupã Matei si Luca, cãutând informatii suplimentare în Biblie despre cãlãtoria Mariei si a lui Iosif.
„M-am simtit atras de alegerile si deciziile uimitoare pe care le-au luat Maria si Iosif, bazându-se doar pe credinta lor în Dumnezeu si a unuia în celãlalt”, spune Rich. „Problema este cã existã foarte putine materiale de la sursã despre Maria si si mai putine chiar despre Iosif. Asa cã ceea ce a trebuit sã fac a fost sã scormonesc prin contextul socio-politic si cultural de la vremea respectivã. Cercetãrile mi-au oferit de fapt un punct de pornire, pentru cã mi-au arãtat dinamica vietii de atunci si, cunoscând-o pe aceasta, puteai realmente sã simti cu ce anume se confrunta Maria.”

Pe lângã cercetãrile sale amãnuntite, Rich a apelat la un numãr de experti dintr-o varietate de domenii si a obtinut ajutorul lor pentru a se asigura de corectitudinea muncii sale. „Încã de la început am vrut ca scenariul sã fie citit pentru a vedea reactiile a cât mai multe persoane posibil”, spune Rich. „Istorici, teologi, experti iudeo-crestini, experti catolici, experti ecumenici – toti ne-au ajutat sã mãrim autenticitatea acestui film. Nu numai din punct de vedere vizual, ci si din punctul de vedere al culturii si traditiei.”
Desi cercetãrile sale s-au dovedit a fi un instrument de nepretuit pentru scrierea scenariului, Rich si-a gãsit inspiratia într-o tragedie de ordin personal. „În acel an, tatãl meu a murit si m-am simtit, atât din punct de vedere spiritual cât si sentimental, obligat sã fac ceva. Asa cã, curând dupã ziua Recunostintei, am scris prima schitã, înconjurându-mã de muzicã si colinde de Crãciun. A fost realmente o experientã foarte spiritualã. A fost o bucurie sã scriu, nu pentru cã era vorba de o poveste epicã grandioasã, bazatã pe evenimente, ci pentru cã era exact opusul a asa ceva; o poveste intimã a doi oameni obisnuiti ducând la îndeplinire aceastã misiune absolut extraordinarã.”
Despre productie
jinglebells