Articole Spider-Man: No Way Home

(2021)

Omul-Păianjen: Niciun drum spre casă

Note de producţie

Pentru prima dată în istoria cinematografică a Omului-Păianjen, eroul nostru prietenos din cartier, identitatea sa este dezvăluită lumii, aducând în atenţia publicului viaţa sa la 17 ani ca elev de liceu – precum şi vieţile celor dragi lui. Pericolul şi haosul care-l înconjoară pe Omul-Păianjen i-a costat pe Peter – şi pe MJ şi pe Ned (pe care media i-a ales ca şi complici ai Omului-Păianjen) – şansa de a merge la facultate. Incapabil să nu facă nimic văzând visele prietenilor săi spulberate, Peter îi cere Doctorului Strange să-i restabilească secretul. Strange, care poartă povara de a fi luat decizia care i-a luat viaţa mentorului lui Peter (Tony Stark), este impresionat de rugămintea lui Peter şi acceptă să-l ajute.

 

Strange începe să arunce Vraja Uitării, dar atunci când Peter realizează că vraja va face ca MJ, Ned, May, şi Happy să uite că el este Omul Păianjen, vrea să le aibă pe toate. Străduindu-se să aibă totul exact aşa cum era înainte ca Mysterio să-i dezvăluie identitatea, Peter modifică parametrii vrăjii în timp ce Strange o arunca – deschizând din neatenţie o Cutie a Pandorei care începe să-i aducă în fiecare univers din MCU pe toţi cei care ştiu că Peter Parker este Omul-Păianjen. Strange opreşte vraja înainte ca un număr infinit de vizitatori să vină, dar din păcate pentru Peter, oamenii care trec sunt duşmanii Omului Păianjen în alte universuri. Acum, Peter trebuie să se confrunte cu cei mai formidabili răufăcători cu care s-a luptat vreodată un Om-Păianjen în orice univers, încercând în acelaşi timp să-şi protejeze viitorul cu MJ şi Ned. În acest puternic punct culminant al poveştii originii lui Peter Parker în MCU, Peter va face sacrificiile costisitoare pe care eroii adevăraţi le fac în fiecare zi pentru a-i ajuta pe ceilalţi.

 

Columbia Pictures prezintă o producţie Marvel Studios, o producţie Pascal Pictures, Omul-Păianjen™: Niciun drum spre casă. În distribuţie sunt Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Jacob Batalon, Jon Favreau, Jamie Foxx, Willem Dafoe, Alfred Molina, Benedict Wong, Tony Revolori, şi Marisa Tomei. Regia Jon Watts. Scenariul de Chris McKenna şi Erik Sommers. Pe baza Cărţii de Benzi Desenate MARVEL de Stan Lee şi Steve Ditko. Produs de Kevin Feige, p.g.a. şi Amy Pascal, p.g.a. Producători executivi sunt Louis D’Esposito, Victoria Alonso, JoAnn Perritano, Rachel O’Connor, Avi Arad, şi Matt Tolmach. Director de Imagine este Mauro Fiore, ASC. Designerul Producţiei este Darren Gilford. Editori sunt Jeffrey Ford, ACE şi Leigh Folsom Boyd, ACE. Costumieră este Sanja Milković Hays. Supervizorul Efectelor Vizuale este Kelly Port. Şeful Dezvoltării Vizuale este Ryan Meinerding. Muzica este de Michael Giacchino. Supervizor Muzică este Dave Jordan. Distribuţia este realizată de Sarah Halley Finn, CSA.

 

DESCHIDEREA MULTIVERSULUI

 

Punctul culminant al trilogiei Întoarcerea acasă a fost un efort emoţionant pentru echipa de filmare încă de la început. Cu personajul Peter Parker în ultimul an de liceu şi cu ochii lumii pe el, era clar că Niciun drum spre casă ar putea fi capitolul final din povestea despre majorat a lui Peter Parker. “În Civil War, Stark spune, ‘Tu eşti băiatul-păianjen?’ Şi în filmele anterioare Peter chiar a fost băiatul-păianjen, iar acest film este despre cum devine Omul-Păianjen,” spune Tom Holland, care-şi reia rolul ca Peter Parker în noul film. “Este vorba despre cum creşte, cum intră în scenă şi ia propriile decizii ca un adevărat Răzbunător.”

 

“Cu o mare putere vine o mare responsabilitate.” În fiecare explorare a vieţii lui Peter Parker – de la benzile desenate la seriile de televiziune, la trilogia Omul-Păianjen ™ regizată de Sam Raimi, la cele două filme Uimitorul Om-Păianjen ™ regizate de Marc Webb, la filmele MCU – aceste cuvinte au fost mai mult decât un motto; au fost un ritual de trecere, un apel la acţiune şi o încheiere a copilăriei. În Întoarcerea acasă şi Departe de casă, Peter face sacrificii pentru a face ceea ce trebuie, dar în aceste filme Peter Parker este încă protejat de identitatea sa secretă. În Niciun drum spre casă, alegerile lui Peter vor deveni mult mai complicate pe măsură ce căile Omului-Păianjen şi a lui Peter devin una. “Peter încearcă întotdeauna să facă ceea ce trebuie,” spune Jon Watts, care revine în postul de regizor cu filmul Omul-Păianjen ™: Niciun drum spre casă. Dar, spune Watts, nu este întotdeauna uşor să determini ceea ce trebuie – şi uneori, Peter se poate convinge pe el însuşi că “ceea ce trebuie” este ceea ce i se potriveşte. “În sinea lui se dă o luptă între ceea ce vrea în momentul prezent şi ce-i rezervă destinul,” continuă Watts, “şi uneori situaţiile care iniţial par foarte clare se dovedesc a fi mult mai complexe.”

 

Niciodată nu a fost mai dificil pentru Peter să determine ce trebuie să facă şi ce nu, după părerea producătorului Kevin Feige. “Niciun drum spre casă începe imediat după evenimentele din Departe de casă, ceva ce am vrut mereu să facem într-o poveste – am început chiar imediat în acel moment,” spune el. “În sfârşit, am putut să facem asta aici şi nu a fost prea bine pentru Peter. Pe măsură ce-şi începe ultimul an, există o stare foarte haotică şi o dihotomie faţă de cum l-am întâlnit în Întoarcerea acasă, când trecea în anul al doilea.”

 

Niciun drum spre casă este punctul culminant al trilogiei Întoarcerea acasă … şi începutul posibilităţilor unui multivers. În primul film, Întoarcerea acasă, Peter găseşte un mentor în Tony Stark. Peter vrea cu disperare să li se alăture Răzbunătorilor, dar Tony Stark îl sfătuieşte să se concentreze pe a fi un Om-Păianjen prietenos din cartier. În al doilea film, Departe de casă, după ce şi-a pierdut mentorul, descoperă că a fi Omul-Păianjen înseamnă că trebuie să răspundă atunci când îl cheamă datoria. La sfârşitul acestui film, Peter este gata să fie el însuşi şi eroul pe care-l doreşte oricine – când, pe neaşteptate, identitatea sa este dezvăluită şi este acuzat de uciderea lui Quentin Beck (cunoscut şi ca Mysterio).

 

“Când am încheiat ultimul film, am gândit cam aşa, ‘Uau, chiar am aruncat totul în aer. Cum vor ieşi din acest blocaj următorii scenarişti?’” spune Chris McKenna, unul dintre scenariştii creditaţi ai filmului. “Şi acum suntem aici.”

 

Cu Mysterio care a dezvăluit identitatea secretă a Omului-Păianjen şi cu J. Jonah Jameson, mai puţin hirsut, care a transmis acea identitate în lume, Peter se află în centrul unei controverse extreme. “Lumea lui s-a dat peste cap,” spune McKenna. “A avut momentul lui ‘Sunt Iron Man’, dar nu a putut să reuşească. A fost forţat de Beck să iasă din izolare. Este urmărit de J. Jonah Jameson şi considerat criminal. Aşa că într-un moment în care totul trebuia să meargă grozav – era în ultimul an de liceu, avea o prietenă, găsise un echilibru între a fi Omul-Păianjen şi a fi Peter Parker – totul se schimbă complet.”

 

“Lumea ştie cine este el,” spune producătorul Amy Pascal, observând că fiecare moment a dus aici: mai întâi Ned, apoi Mătuşa May, apoi MJ au aflat de viaţa dublă a lui Peter, şi bineânţeles că Răzbunătorii ştiu cine este. A fost doar o chestiune de timp înainte ca restul lumii să afle. Şi reacţia lumii este, de fapt … puştiul ăsta e Omul-Păianjen? “Cred că Peter a crezut că oamenii vor afla cine este şi-l vor iubi pentru asta – dar este invers.”

 

Dezonoarea lui Peter devine o problemă atât de mare atunci când începe să caute o soluţie creativă care să-l reabiliteye. “Peter Parker poate suporta multe, dar este devastator pentru el să înceapă să-şi vadă prietenii afectaţi într-un mod injust de acţiunile lui,” explică Feige. “Ce ar face Peter? La ce are acces în MCU pentru a anula asta? Ei bine, îl cunoaşte pe Doctor Strange, care se află pe Bleecker Street. Ar putea să-i ceară să repare totul prin magie, doar să întoarcă timpul înapoi astfel încât viaţa lui să revină la normal. Şi aşa cum vă puteţi imagina, nu este uşor.”

 

“Cea mai mare superputere a Omului-Păianjen este Peter Parker, şi asta din cauza timidităţii lui,” spune Holland. “Când este vorba despre prietenii lui, despre mătuşa lui, despre faptul că vieţile lor au fost ruinate din cauza lui, el ştie că trebuie să facă ceva. Ceea ce-mi place – şi asta îmi aminteşte constant de cât de tânăr este Peter – este naivitatea cu care merge la Doctor Strange şi-i spune, ‘Poţi să-i faci pe toţi să uite cine sunt, există ceva prin care poţi să faci asta?’ Şi doar un puşti ar face asta.”

 

“Dacă te gândeşi prin ce a trecut Peter, Strange este strâns legal de un moment foarte semnificativ din viaţa lui,” spune Watts. “În Sfârşitul jocului, planul lui Strange de a-l opri pe Thanos duce la pierderea lui Tony, mentorul lui Peter, chiar în faţa ochilor săi. Îmi imaginez că Strange simte un fel de responsabilitate pentru asta, aşa că este de înţeles că dacă Peter a venit la Strange şi i-a cerut ajutorul, Strange ar fi obligat, chiar dacă asta ar însemna să forţeze puţin regulile.”

 

Este adevărat, chiar dacă Strange şi Peter nu au fost foarte apropiaţi în trecut, după cum spune Benedict Cumberbatch. “Pentru început, ei chiar nu ştiu cum să se adreseze unul celuilalt,” spune el. “Acest capitol din povestea lor îi aduce mult mai aproape de cunoaşterea şi înţelegerea reciprovă, deoarece în pofida intensităţii experienţei lor comune de până acum şi de importanţa eforturilor lor comune pe Pământ, pe nava Q şi pe Titan, în fapt nu se cunosc foarte bine. Până în acest punct, Strange a văzut doar un puşti cu puteri extraordinare prins într-o problemă mult mai mare decât oricare din ei.”

 

Vraja lui Strange deschide multiversul astfel încât oricine din orice univers care ştie că Peter Parker era Omul-Păianjen poate intra în lumea lui. Se pare că sunt mulţi oameni… De la primul film Omul-Păianjen din 2002, au existat o serie de răufăcători care descoperiseră cine se află în spatele măştii Omului Păianjen: Goblinul Verde, Doc Ock, Sandman, Lizard, Electro – toţi i-au ameninţat pe alţi Peter Parker-i din când în când. Atunci când vraja lui Strange prăbuşeşte graniţele dintre aceste universuri, toţi se reunesc pentru a-l înfrunta pe acest Peter Parker.

 

Pentru fiecare din aceste roluri singura opţiune a fost revenirea actorilor iniţiali – nu pentru repetarea rolului, ci pentru o parte necesară şi semnificativă inclusă în ADN-ul filmului. Willem Dafoe, Alfred Molina, şi Jamie Foxx au revenit pe ecran în rolurile lor negative ca Goblinul Verde, Doc Ock, şi Electro.

 

Cum să-i convingi pe toţi să revină? Cea mai bună politică, spune Kevin Feige, este să entuziasmezi actorul la fel de mult cum eşti tu. “Nu considerăm niciodată că e de la sine înţeles,” spune el. “Nu presupunem niciodată că cineva va semna pe nevăzute. Vrem întotdeauna să stăm jos, să avem o şedinţă şi să ne împărtăşim speranţele şi visele pentru proiect – înainte de a avea scenele perfecte scrise, este doar o idee şi o speranţă şi un vis. Vrem să includem oamenii în acel vis şi să credem că împreună, cu participarea lor, putem realiza acel vis. Dar nu considerăm niciodată că e de la sine înţeles.”

 

Pe de altă parte, nu i-a trecut niciodată cuiva prin minte să refacă distribuţia. “Dacă-l vei aduce înapoi pe Doc Ock, n-ar trebui să fie şi Alfred Molina?” spune Feige.  “N-ar fi amuzant?”

 

“Pentru mine ca actor şi ca fan al Omului-Păianjen, a fost atât de emoţionant să-i văd punându-şi costumele din nou şi intrând din nou în personaj,” spune Holland. “A fost de asemenea într-adevăr emoţionant să-l vezi pe Alfred spulberat de avansarea tehnologiei şi cum s-au schimbat aceste tipuri de filme. Când am făcut Omul-Păianjen™ 2, braţele lui erau marionete – avea patru sau cinci tipi care-l mişcau. De această dată, era pe o platformă de scobitori, o platformă care este pe un stâlp cu o greutate uriaşă la capăt. El poate sta pe capăt şi ei îl pot mişca. Era ca şi cum ai vedea un copil într-un magazin de dulciuri.”

 

“În ziua în care am încheiat Omul-Păianjen ™ 2, îmi amintesc că aveau o opţiune pentru mine într-un alt film, şi i-am spus lui Avi Arad, ‘Ei bine, cred că nu vei folosi opţiunea, văzând că sunt mort.’ Şi el a spus, ‘Ei bine, în acest univers, nimeni nu moare.’ Am crezut că glumea,” spune Molina. “Dar Avi a avut dreptate în mod absolut. În acest univers nimeni nu moare.”

 

Realizările lui Molina ca actor au crescut în ultimii 17 ani, dar rolul său ca Dr. Otto Octavius / Doc Ock rămâne o amintire plăcută. “Am fost foarte mândru de acel film şi foarte încântat să fac parte din el. A fost prima dată când făceam un film tentpole, cu toată tehnologia şi am fost emoţionat să fiu şi eu o parte la el,” spune el. “Este grozav s-o faci din nou, dar în cel mai bun mod, am avut un simţ al responsabilităţii mai mare deoarece ştiu cât de popular este personajul. Acum 17 ani, îmi plăcea într-un mod entuziast. De data asta nu vreau să-mi dezamăgesc fanii.”

 

Molina spune că a vizionat din nou Omul-Păianjen ™ 2 pentru a ajunge la mentalitatea corectă. “A fost util să mă întorc şi să văd din nou acel film, pentru a mă asigura că am fost în locul potrivit în termeni de performanţă.”

 

Pentru Dafoe, pregătirea pentru rolul său Norman Osborn / Goblinul Verde, a însemnat să nu-şi analizeze jocul din Omul-Păianjen ™. “Îmi amintesc foarte bine personajul şi mi-l amintesc cu plăcere.” spune Dafoe. “Este încă un personaj dual, cu Norman şi Goblinul luptând pentru sufletul său. Pentru mine, asta este încă esenţa personajului.”

 

“L-am întâlnit pe Willem pentru prima dată chiar înainte de repetiţia unei cascadorii. Este una din cele mai ireale experienţe pe care am avut-o vreodată în viaţă, pentru că atunci când devine Goblin, este terifiant,” spune Holland. “La repetiţie, începe să râdă şi începe să spună cât de mult îl urăşte pe Peter Parker. Am devenit din nou un copil de cinci ani, care-l vedea la cinematograf.”

 

Dafoe, care a fost onorat cu trei nominalizări suplimentare la Oscar® de când l-a jucat prima dată pe Goblinul Verde (în plus faţă de cea pe care a avut-o pentru Platoon), spune că nimic nu se compară cu a juca rolul unui răufăcător din benzile desenate. “Este amuzant să exersezi tendinţele rele ale personajului şi să găseşti o logică corectă în spatele lui,” spune el. “Personajul Osborn/Goblin crede într-o lume de învinşi şi învingători, crede că puterea este tot ce contează. Este foarte puţin interesat de răbdare, compasiune sau empatie – crede că totul este făcut de oameni puternici şi că chiar nu ne facem griji pentru oamenii slabi.”

 

Ca şi în cazul lui Molina şi Dafoe, Foxx spune că rolul lui ca Electro este acelaşi, dar el arată puţin diferit. “Pentru că Electro a fost absorbit în MCU, fiind energie pură în Uimitorul Om-Păianjen ™ 2, ne-am gândit că de fapt ar putea arăta altfel când începe să se materializeze în MCU,” spune O’Connor.

 

“Este esenţa personajului, dar în mod clar nu este acelaşi,” spune Foxx. “Am luat o decizie conştientă să nu fie albastru. Pentru acel film, a fost puţin mai capricios, ca şi cum am merge într-un loc special. Acesta este ceva mai real, aşa că am vrut să aibă un aspect care chiar i se potriveşte personajului. Esenţa personajului, dar aspectul propriu.”

 

Holland spune că un alt lucru care s-a manifestat a fost în culise, când producătorii de film l-au lăsat pe Jamie să fie Jamie. “Jamie Foxx este unul din cei mai talentaţi oameni pe care i-am întâlnit vreodată. De asemenea, este unul din cei mai carismatici oameni pe care i-am cunoscut. Deci cred că discuţia a fost că trebuie să-l avem pe Jamie Foxx în filmul nostru, să-l aducem pe Jamie Foxx în filmul nostru,” spune Holland. “Jon i-a dat libertatea creativă pentru a permite ca umorul să fie intimidant. Ceea ce este foarte amuzant – Jamie nu este intimidant. Este cel mai drăguţ tip, este atât de dulce, atât de amuzant, dar când îl porneşti, este într-adevăr terifiant. Contribuie atât de mult la film, cum doar Jamie Foxx poate face. Sincer, aş lucra cu Jamie Foxx la orice. Îmi place atât de mult omul.”

 

Revenirea la atmosfera din Omul-Păianjen – în special unul încărcat cu personalităţi – ar fi putut însemna o tensiune mare, dar Foxx a menţinut atmosfera relaxată cu petreceri de dans improvizate, organizate pentru fiecare audienţă. “Mi-am adus gentuţa Wizpak cu toată muzica, şi am citit mulţimea,” spune el. “Când văd operatorii camerelor, spun, ‘O, aici ar putea fi nevoie de ceva Ted Nugent. Nu vii cu Cardi B acum – i-am lovit cu KISS, i-am lovit cu nişte Rush. Trebuie să ţii cont de regizor—nu poţi deveni o distragere a atenţiei, dar poţi îmbunătăţi, mai ales în orele lungi – şi cu pandemia, oamenii nu au mai avut şansa să iasă. Aşa că aceasta a fost o oportunitate să danseze. Când ai o pauză de 15 sau 20 de minute, pui Beyonce, şi Amy Pascal simte că e cald.”

 

Răufăcătorii se alătură distribuţiei care revine, condusă de Tom Holland în rolul lui Peter Parker, Jacob Batalon în rolul lui Ned, şi Zendaya în rolul lui MJ. De când au început să filmeze împreună, cei trei au devenit foarte apropiaţi. O parte din slujba lui Jon Watts este să ştie când să le permită celor trei prieteni să fie liberi şi când să-i stăpânească. În schimb, spune Holland, toţi ştiu cine este şeful. “Ca actor, sunt atent permanent ca regizorul să ştie că el se află la conducere, spune el. “La sfârşitul zilei treaba mea este să fac ce mi se spune, iar treaba ta este să mă îndrumi. Putem să nu fim de acord cu diverse lucruri, şi-mi voi exprima opinia, dar la sfârşitul zilei, tu eşti şeful. Şi-i spun şefu’ – da, şefu’; nu, şefu’. Cred că este bine ca un regizor să ştie că – ‘numărul 1 al meu de pe listă înţelege că eu sunt responsabil, şi asta înseamnă că atunci când are ceva de spus, îl voi respecta pentru asta.’ Pe scenă colaborăm, vorbim despre diverse lucruri, îmi cere părerea... Este o plăcere să lucrez cu el. Este singurul regizor cu care am lucrat vreodată pe care l-aş lăsa să-mi dea să citesc, pentru că-mi va da să citesc pentru a vedea cât de bine o voi spune, ‘Poţi s-o spui cu vocea mea? Pentru că nu pot s-o spun aşa.’ Este grozav. Şi a evoluat mult, la fel cum am evoluat şi eu. A fost un parteneriat grozav, o prietenie grozavă şi care sper să continue şi să se dezvolte.”

“Ori de câte ori ni se va cere să lucrăm împreună, o vom relua întotdeauna de unde am rămas,” spune Holland. “Uneori este un coşmar pentru Jon Watts, pentru că ne amuzăm atât de mult pe scenă încât suntem destul de greu de controlat. Dar asta se vede pe ecran şi adaugă un nivel de chimie pe care actorii nu pot s-o ilustreze altfel. Faptul că ne place într-adevăr de ceilalţi se vede. Şi de aceea oamenii sunt atât de implicaţi în relaţiile noastre.”

 

“Cred că este destul de evident în filme că ne place să fim unii în jurul celorlalţi,” spune Batalon. “Nu e greu să jucăm ca şi cum ne-am plăcea.”

 

Batalon spune că prietenia a fost extraordinar de semnificativă pentru el – şi nu doar profesional. “Când am început, tocmai începeam şcoala de teatru. Nu făcusem nimic. Tom şi Zendaya erau foarte implicaţi în domeniu în acel moment. Aici sunt oameni de vârsta mea care erau mai de succes decât eram eu – aşa că faptul că am avut sprijinul lor şi au fost acolo pentru mine şi m-au ajutat să ajung unde sunt acum, acestea fiind motivele pentru care sunt aici,” spune el. “Dar chiar mai important, acela a fost un moment în care ne-am dezvoltat toţi ca oameni şi am învăţat să fim mai mult decât ceea ce eram. Să-i văd cum se dezvoltă în ceea ce sunt acum m-a inspirat foarte mult.”

 

Zendaya spune că unul din principiile centrale care i-a legat este atitudinea lor optimistă, apreciativă. “Sunt atât de recunoscători că am putut să fac asta împreună cu oameni de care chiar îmi pasă,” spune ea. “Am vorbit despre asta tot timpul – chiar şi într-o zi dificilă, sau când făceam toţi cascadorii – o Doamne, suntem atât de recunoscători că le-am făcut împreună şi că am ajuns să le împărtăşim unii cu ceilalţi. Avem cea mai tare slujbă din lume.”

 

Pentru acest film, la fel ca schimbările care sunt pregătite pentru Peter Parker, Ned şi MJ vor suferi şi ei propriile transformări. “Ned are abilitatea de a deschide portaluri cu armamentul lui Doctor Strange,” spune Batalon. “Are un inel pe care Peter l-a furat de la Doctor Strange. Peter i l-a dat lui Ned, şi el poate deschide portaluri cu el. Daaa, Ned are puteri.”

 

Schimbările lui MJ sunt mai mult interne, după cum spune Zendaya. “Peter chiar a deschis-o,” spune ea. “Este obişnuită să fie o persoană foarte negativă, care vede partea goală a paharului, dar Peter deschide o parte a ei plină de speranţă, o parte pozitivă. Este drăguţ să vezi cum scot la lumină aceste părţi diferite şi cum se bazează unul pe celălalt în diverse moduri. Se iubesc exact pentru ceea ce sunt – cred că MJ îl iubea demult, chiar înainte să-şi dea seama că el era Omul-Păianjen, şi cred că lui îi plac toate modurile ciudate în care ea vede lucrurile şi se mişcă prin lume. Se înţeleg unul pe celălalt la un nivel real, uman, care le permite să fie mai vulnerabili.”

 

Marisa Tomei joacă rolul Mătuşii May. Ea spune că interpretarea de către ea a personajului este să-l ghideze pe Peter prin toate aspectele pe care le presupune creşterea. “Îi poartă misiunea cu sacralitate, dar de asemenea îi şi aminteşte să se distreze,” spune Tomei. “Ţine un ochi pe destinul lui şi un alt ochi pe el ca tânăr care trebuie să aibă experienţe normale pentru dezvoltarea sa.”

 

Pentru Jon Favreau, care revine ca Happy Hogan este o adevărată întoarcere acasă. “Este uimitor că aceste mici decizii au urmări mulţi ani după aceea,” spune el. “Am făcut multe descoperiri despre Iron Man doar pentru a le face. Am avut un grup de oameni într-adevăr bun, o distribuţie grozavă şi un material sursă grozav, dar a existat multă nesiguranţă. Am găsit o modalitate de a le pune la un loc cu un anumit ton, o anumită personalitate, o anumită sensibilitate pe care au fost capabili să o ducă mai departe şi să o construiască, mult peste tot ce am făcut, dar care încă se simte ca o continuare. Aşa că ori de câte ori mă cheamă, vreau s-o fac. Mă simt întotdeauna ca şi cum aş reveni într-un loc de unde n-am plecat niciodată.”

 

Pentru acest film, Favreau este fericit (ahem) să vadă că relaţia sa cu May continuă. “Happy s-a maturizat mult prin tot ceea ce s-a întâmplat în lume. Categoric, el este un tip vulnerabil,” spune el. “Este clar că Happy şi May au petrecut timp împreună şi poate că Happy o ia ceva mai în serios decât May. El începe să realizeze că s-ar putea să se pregătească pentru frângerea inimii, dar chiar îi place s-o aibă ca prietenă.”

 

Prietenii lui Peter nu sunt singurii care sunt afectaţi de dezvăluirea identităţii lui secrete, spune Tony Revolori, care-l joacă pe Flash Thompson. “În primul film, am făcut din Flash un bătăuş stereotip,” spune el. “În acest film, Flash ştie cine se află sub masca Omului Păianjen, asta este ceva ce nu am citit niciodată despre personaj nicăieri.”

 

Câştigătorul premiului Oscar® J.K. Simmons revine de asemenea ca J. Jonah Jameson – după rolul secundar surprinzător din Departe de casă. “Sunt bucuros că au realizat în sfârşit că nu-l poţi avea pe Omul Păianjen fără J.J.J.,” glumeşte el, vorbind despre reintroducerea personajului său. “S-a lucrat foarte repede – am filmat în stil gherilă, în grabă, în biroul cuiva de pe studio. A fost o surpriză plăcută şi sunt fericit că m-am întors să joc versiunea nouă, cu mai puţini foliculi piloşi, a lui J. Jonah Jameson. Este un tip amuzant pentru audienţă, tipul pe care-ţi place să-l urăşti. Dar aparenţa este mult mai rea decât este el – de fapt, există vreo muşcătură? Singurul lucru pe care-l muşcă este trabucul său.”

 

DESPRE DISTRIBUŢIE

 

Tom Holland (Peter Parker / Omul-Păianjen) a devenit rapid unul din cei mai interesanţi şi mai versatili tineri actori de la Hollywood. A câştigat recunoaştere mondială pentru portretizarea lui Peter Parker / Omul-Păianjen în patru versiuni recente ale Universului Cinematografic Marvel: Captain America: Civil War (2016); Omul-Păianjen ™: Întoarcerea acasă (2017); Avengers: Infinity War (2018); şi Avengers: Endgame (2019); ultimul dintre acestea a depăşit cu mult numărul de bilete vândute şi actualmente este al doilea film cu cele mai mari încasări din toate timpurile, atât la nivel naţional cât şii mondial. Holland şi-a reluat rolul în continuarea filmului de la Sony şi Marvel Omul-Păianjen ™: Departe de casă, care a avut premiera pe data de 2 Iulie 2019. Omul-Păianjen ™: Departe de casă a încasat peste 1,1 miliarde de dolari la nivel mondial şi este cel mai mare film Omul-Păianjen de până acum.

În viitor, Holland va juca în Uncharted, adaptarea seriei de jocuri de acţiune şi aventură cu acelaşi nume. Filmul va servi drept prequel al jocurilor şi îl va urmări pe Nathan Drake (Holland), un vânător de comori care călătoreşte prin lume pentru a descoperi diverse mistere istorice. În film joacă de asemenea Mark Wahlberg şi Antonio Banderas şi este regizat de Ruben Fleischer. Sony Pictures va lansa filmul pe 18 Februarie 2022.

 

Actriţa câştigătoare a Premiului Emmy ZENDAYA (MJ) este unul din cele mai proeminente şi influente nume din industria divertismentului de azi. Născută şi crescută în Oakland, California, de doi profesori, Zendaya a crescut petrecându-şi o mare parte din copilărie la teatrul local unde lucra mama ei.  

 

Zendaya s-a lansat ca actriţă pe Disney Channel, jucând în serialele de mare succes “Shake It Up” pentru trei sezoane şi “K.C. Undercover” pentru trei sezoane, la producerea cărora a ajutat de asemenea.  

 

Mai recent, Zendaya poate fi văzută ca Chani în filmul Dune al lui Denis Villenueve împreună cu Timothée Chalamet şi Oscar Isaac. A doua parte a filmului Dune va apărea în anul 2023. În 2017, Zendaya a jucat în rolul lui MJ, alăturându-se Universului Omului-Păianjen  în Omul-Păianjen™: Întoarcerea acasă urmat de Omul-Păianjen ™: Departe de casă în 2019.

 

Nominalizatul la Premiul Oscar® BENEDICT CUMBERBATCH s-a impus ca unul din cei mai versatili actori ai generaţiei sale, cu un şir lung de roluri complexe din punct de vedere emoţional şi care definesc activitatea sa. Actualmente, poate fi văzut în filmul lui Jane Campion The Power of the Dog pentru Netflix şi în al lui Will Sharpe The Electrical Life of Louis Wain pentru Amazon Studios. Alte filme viitoare includ Doctor Strange in the Multiverse of Madness pentru Marvel. Cel mai remarcabil, a jucat în The Imitation Game, pentru care a primit nominalizări la Premiul Oscar®, Globul de Aur, BAFTA, şi Premiul SAG.

Printre alte filme semnificative se numără Doctor Strange, The Mauritanian, şi The Courier, ambele produse de el, de asemenea, 1917, 12 Years a Slave, War Horse, Atonement, The Hobbit, Star Trek Into Darkness, Black Mass, August: Osage County, Tinker Tailor Soldier Spy, şi The Other Boleyn Girl. Participările TV semnificative includ “Sherlock,” pentru care a câştigat Premiul Emmy pentru Actorul Principal dintr-un Serial Dramă, a primit trei nominalizări la Emmy, o nominalizare la Globul de Aur, trei nominalizări la Premiul TV BAFTA, două nominalizări la Premiul SAG şi trei nominalizări la Critics Choice; “Patrick Melrose,” pentru care a primit un Premiu TV BAFTA, o nominalizare la Globul de Aur şi o nominalizare la Premiul Emmy; “The Hollow Crown,” pentru care a primit o nominalizare la Premiul TV BAFTA; “Hawking,” pentru care a câştigat o nominalizare la Premiul TV BAFTA; “Small Island,” pentru care a câştigat o nominalizare la Premiul TV BAFTA; “Parade’s End,” pentru care a câştigat o nominalizare la Emmy; şi “Brexit: The Uncivil War.” Creditele lui Cumberbatch pe scenă includ “Frankenstein,” pentru care a primit Premiul Laurence Olivier şi Premiul Critics’ Circle Theatre Award; “Hedda Gabler,” pentru care a primit o nominalizare la Premiul Laurence Olivier şi a câştigat Premiul Ian Charleson; şi “Hamlet,” pentru care a câştigat cea de-a treia nominalizare la Premiul Laurence Olivier.

 

JACOB BATALON (Ned) este actorul care acaparează scena, cunoscut pentru rolul său Ned Leeds din filmele Omul-Păianjen cu Tom Holland, fiind cel mai bun prieten al acestuia.

În continuare, Batalon va juca rolul principal ca Reginald Baskin în filmul lui Syfy “Reginald the Vampire.” Drama-comedie, care este realizată după seria de cărţi a lui Johnny B. Truant, Fat Vampire, îl urmăreşte pe neverosimilul erou Reginald în timp ce se deplasează printr-o lume populată de vampiri frumoşi, în formă şi stupizi. Serialul a primit o comandă directă de 10 episoade.

Imediat după succesul imens al filmului Omul-Păianjen ™: Întoarcerea acasă din 2017, Batalon şi-a reluat rolul în Omul-Păianjen ™: Departe de casă, Avengers: Infinity War, şi Avengers: Endgame. De asemenea, a jucat în filmul Netflix Let It Snow; Every Day pentru MGM; şi în filmele ndependente The True Don Quixote, Blood Fest, Dish, şi Banana Split.

Născut şi crescut în Honolulu de părinţi filipinezi, ca şi copil, Batalon nu a avut niciodată intenţia să devină actor. Iniţial interesat în studierea cântatului şi ukulele, s-a înscris la Kapi‘olani Community College din Honolulu după ce a terminat liceul pentru a studia teoria muzicii, dar a renunţat repede, fără a-şi lua diploma de absolvire. Fiind încă interesat de artele spectacolului, a continuat să participe la un program de actorie de doi ani la Conservatorul pentru Arte Dramatice din New York. În timp ce era în ultimul an din program, a trimis o înregistrare pentru un rol secundar vag într-un film Marvel, prima sa audiţie. A ajuns să facă o citire cu Tom Holland, iar restul este istorie. Fiind unul din puţinii tineri actori filipinezi de la Hollywood, portretizarea lui Ned de către Batalon este o schimbare binevenită pentru MCU, fiind departe de versiunea personajului din benzile desenate, care este înalt, alb şi blond.

 

JON FAVREAU (Happy) şi-a început cariera ca actor şi s-a impus repede ca scenarist cu apreciata comedie Swingers. De atunci, a continuat să se provoace ca producător de film şi inovator cu o varietate eclectică de proiecte, făcând pionierat în tehnologie şi tehnici de producţie de ultimă oră în cadrul poveştii clasice de la Hollywood. 

Ca parte integrantă a formării şi extinderii Universului Cinematografic Marvel, Favreau a regizat blockbuster-ele de mare succes Iron Man şi Iron Man 2, care au avut împreună încasări de 1,3 miliarde de dolari la nivel mondial. A servit ca producător executiv la The Avengers şi Avengers: Age of Ultron, care au avut împreună încasări de 2,9 miliarde de dolari la nivel mondial, înainte de a servi ca producător executiv în 2018 pentru filmul Avengers: Infinity War, urmat de Avengers: Endgame. În Universul Cinematografic Marvel, Favreau joacă rolul lui Happy Hogan, un personaj care apare în fimele Iron Man şi Omul-Păianjen ™: Întoarcerea acasă şi Omul-Păianjen™: Departe de casă.

 

Jamie Foxx (Electro) este un actor care a câştigat premii, cântăreţ şi comediant. Foxx şi-a împrumutat recent talentele vocale în filmul animat care a câştigat Premiul Oscar®, Soul pentru Disney/Pixar.

In 2020, a câştigat premiul de Cel Mai Bun Actor într-un Rol Secundar dintr-un Film Artistic la NAACP Image Awards şi a primit o nominalizare la Premiul SAG pentru Performanţe Remarcabile ale unui Actor Masculin într-un Rol Secundar pentru interpretarea sa captivantă din Just Mercy pentru Warner Bros.

Cartea sa, Act Like You Got Some Sense, împărtăşeşte povestea vieţii sale, crescut de bunica sa, viaţa la Hollywood, şi lecţiile pe care le-a învăţat din amândouă lumile pentru a-şi creşte cele două fiice. Cartea este disponibilă în acest moment în orice loc în care se vând cărţi.

 

După ce a făcut peste o sută de filme în cariera sa legendară, WILLEM DAFOE (Goblinul Verde) este respectat la nivel internaţional pentru că a adus versatilitate, îndrăzneală şi provocare unora din cele mai emblematice filme din timpurile noastre. Curiozitatea sa artistică în explorarea condiţiei umane l-a condus la proiecte în întreaga lume, mari şi mici, la filme de Hollywood precum şi ale cinematografiilor independente.

 

Alfred Molina (Doc Ock) este un actor desăvârşit, născut la Londra, a cărui carieră diversă şi îndelungată s-a mutat fără efort între film, TV şi teatru, la nivel mondial.

2021 a fost un an plin pentru Benedict Wong (Wong) cu apariţii în Raya and the Last Dragon, de la Disney, dându-i vocea formidabilului gigant Tong, şi împreună cu Winston Duke in debutul regizorial al lui Edson Oda Nine Days pentru care a primit o nominalizare la premiul Film Independent Spirit pentru cel mai bun actor în rol secundar.

 

TONY REVOLORI (Flash) este poate cel mai bine-cunoscut pentru rolul său care a acaparat scena, Lobby Boy, în filmul lui Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel. De atunci s-a reunit cu Anderson în cel mai recent succes al său The French Dispatch şi tocmai a încheiat ultima producţie a lui Anderson, care actualmente se numeşte Asteroid City. Anterior a jucat rolul lui Flash Thompson în Omul-Păianjen™: Întoarcerea acasă şi Omul-Păianjen™: Departe de casă. Printre alte filme în care a jucat se numără The Long Dumb Road, regizat de Hannah Fidell, care a avut premiera la Sundance 2018; Dope, regizat de Rick Famuyiwa, care de asemenea a avut premiera la Festivalul de Film Sundance; şi filmul artistic indian-hindi feature Umrika, care a câştigat Premiul World Cinema Audience la premiera de la Sundance. Pe micul ecran, Revolori poate fi văzut actualmente în “The Servant,” al Apple TV, creat de M. Night Shyamalan. În viitor va fi văzut jucând în Lucasfilm Disney+ serialul “Willow.” Pe scenă, Revolori a jucat în producţia West End a lui Stephen Karam, “Speech & Debate” împreună cu Douglas Booth, şi mai înainte, în producţia provocatioare a New Group, “Mercury Fur” regizată de Scott Elliott.

 

MARISA TOMEI (Mătuşa May) continuă să creeze o punte între interpretările bogate, dramatice şi transformările inteligente, comice. Tomei a câştigat un Premiu Oscar ® pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru rolul său Mona Lisa Vito din My Cousin Vinny. Ulterior, Tomei a avut nominalizări la Premiul Oscar ® pentru performanţele sale din In the Bedroom şi The Wrestler.

Alte filme demne de reţinut în care a jucat sunt: Omul-Păianjen™: Departe de casă, The Big Short, Love Is Strange, Crazy, Stupid, Love, Ides of March, Loitering with Intent, Before the Devil Knows You're Dead, What Women Want, Happy Accidents, şi Slums of Beverly Hills. De asemenea, a apărut recent la TV în “The Handmaid’s Tale” a lui Hulu şi “Empire,” al FOX, printre altele. Veterană a teatrului, Tomei a revenit pe scenă în 2017, în “How To Transcend a Happy Marriage” a Sarah Ruhl de la Lincoln Center. Creditele ei anterioare de pe Broadway includ: Will Eno’s “The Realistic Joneses”  de Will Eno (2014 Drama Desk Award pentru Interpretarea Remarcabilă a Ansablului), “Top Girls” de Caryl Churchill (nominalizare la Drama Desk Award), “Oh! The Humanity” şi “Other Good Intentions,” “Marie and Bruce,” “Design for Living,” “We Won't Pay! We Won't Pay!,” “Waiting for Lefty,” “Rocket to the Moon,” “Demonology,” “Dark Rapture,” “Slavs!,” “The Comedy of Errors,” şi “The Summer Winds,” printre altele. Tomei este membru fondator al Companiei de Teatru Naked Angels din New York.

 

DESPRE PRODUCĂTORI

 

Jon Watts (regizor) a regizat cel mai recent filmul Marvel/Sony Pictures Omul-Păianjen™: Întoarcerea acasă şi Omul-Păianjen™: Departe de casă. Cel din urmă este cel mai de succes film din toate timpurile al Sony Pictures, cu încasări globale de peste un miliard de dolari.  Înainte de Omul-Păianjen, Watts a regizat şi a fost coscenarist la aclamatul film independent Cop Car. Filmul, care a avut premiera la Sundance în 2015, a fost filmat în oraşul său natal, Fountain, Colorado cu un buget de 800 de mii de dolari.  Recent, a regizat şi a fost producător executiv pentru viitorul serial FX “The Old Man,” avându-l în distribuţie pe Jeff Bridges, şi apoi va regiza un thriller pentru Apple Studios cu George Clooney şi Brad Pitt. 

Sinopsis
jinglebells