Articole Night Watch

(2004)

Veghea de noapte

Imaginea filmului

O mare parte a fiorului filmului Rondul de Noapte (Nochnoy Dozor) se datoreaza energiei vizuale extraordinare – care creeaza un univers fantastic complet de nivelul STARWARS sau MATRIX, furnizand in acelasi timp si o imagine rara, informativa a Moscovei din zilele noastre. Lumea filmului Rondul de Noapte (Nochnoy Dozor) este cea in care un apartament vechi, ruinat poate fi o ascunzatoare pentru vampiri si un mecanic obisnuit din Moscova se poate dovedi un magician sub acoperire.

Pentru regizorul Timur Bekmambetov, totul a inceput cu crearea unei mitologii in jurul conditiei mizere a masinilor, mobilei si caselor din Rusia in perioada post-sovietica. „Am dorit sa cream o mitologie in jurul acestor probleme din Rusia si sa facem ca toate lucrurile urate si demodate sa devina o parte a unei lumi magice”, explica el.

Bekmambetov a vrut sa injecteze o doza de cafeina vizuala in bratul cinematografiei rusesti cu Rondul de Noapte (Nochnoy Dozor).

„Tinerilor le place acest limbaj, iubesc energia videoclipurilor muzicale si claritatea reclamelor”, comenteaza regizorul. „Adora viteza povestirii, spiritul alert si dramatic al actiunii. Si am ales acest stil deoarece am simtit ca astfel ne putem adresa publicului nostru si desigur, pentru ca si realizatorilor filmului le-a placut.”
In acest univers vizual ametitor, Bekmambetov a sperat sa prezinte si o imagine a Moscovei care nu a mai fost vazuta niciodata de majoritatea – aceea a unui oras vibrant, tanar, activ.

Productia filmata in peste 200 de locatii autentice ale Moscovei, printre care si punctul turistic celebru in toata lumea, Piata Rosie din Moscova si sistemul imens al metroului orasului. Cea mai mare parte a actiunii are loc in Turnul Ostankino si in imprejurimi, turnul de comunicatii al orasului care se afla deasupra sectorului de nord-vest al Capitalei Rusiei, punct focal al orasului si al povestirii.

Bekmambetov a dorit sa filmeze cat mai mult posibil pe strazile din Moscova, capturand o realitate vie in spatele senzatiilor thrillerului supranatural.

Pentru a aduce la viata lumea din Rondul de Noapte (Nochnoy Dozor), Bekmambetov a angajat o echipa artistica cu care a mai lucrat la cele doua filme anterioare ale sale si la numeroase reclame in ultimul deceniu. „Am o echipa foarte buna cu care am colaborat poate 10 ani”, comenteaza regizorul. „Dintre acestia, directorul de imagine Sergei Trofimov si scenografa Valery Victorov, prietena mea. Valery a fost producatoarea de creatie care a supravegheat intregul stil al filmului – de la platourile de filmare la costume si machiaj. Am dezvoltat aceasta idee impreuna, fiecare element al filmului trebuie sa se simta real – dar intr-un context suprarealist.”

Pana in acest moment, regizorul a cautat si locatii care sa inspire reactii instinctuale de teama si anxietate. „Am inceput sa cautam toate locurile mistice si inspaimantatoare pe care le avem in jurul nostru”, spune el. „Eu am simtit intotdeauna, inca din copilarie, ca acoperisurile cladirilor rusesti sunt locuri foarte infricosatoare, pentru ca sunt de obicei foarte inalte si pline de antene care arata ca niste paienjeni. Metroul este un loc mistic in Moscova, probabil pentru ca Stalin l-a construit. Am folosit o statie de metrou anume in film, care se numeste XXX si inca de la scoala am considerat ca acest nume prevesteste ceva rau.”
Despre efectele vizuale Despre distributia Creaturilor Intunericului si ale Luminii
jinglebells