Articole Night at the Museum: Secret of the Tomb

(2014)

O noapte la Muzeu: Secretul Faraonului

Note de producție

O Noapte la Muzeu și O Noapte la Muzeu: Bătălia de la Smithsonian au avut un uriaș succes la nivel mondial, dar a durat ceva timp înainte ca Shawn Levy și Ben Stiller să fie siguri că va urma o a treia Noapte. "Ben și cu mine am căutat un principiu definitoriu - un motiv pentru a face un al treilea film", spune Levy. "Doar atunci când am venit cu ideea potențialei morți a tabletei, am simtit că am descoperit în cele din urmă o temă de bază și un motiv pentru personaje și pentru noi, realizatorii filmului. În noul film, nu doar ne mutăm într-un alt muzeu - ne luptăm pentru viața magiei în sine".

Odată ce Levy a fost prins de firul narativ al poveștii, nu ai avea răbdare să se întoarcă în lumea incredibilă al cărei arhitect principal a fost. "E ceva cu acest minunat amestec de "ce-ar fi dacă", care este adus la viață în aceste filme", spune el. "Noul film are și umor și o căldură sufletească care te câștigă și te conving. Sunt foarte conștient de privilegiul de a crea aceste lumi și aceste aventuri."

Levy a lucrat îndeaproape cu scenaristii David Guion si Michael Handelman pentru a ajusta scenariul. Guion spune, "Shawn este acest tip incredibil de entuziast, cu un miros fin pentru ceea ce poate și ceea ce nu poate să meargă. Când lucrează, râde, sare în sus și se comportă ca un personaj." Handelman adauga: "Shawn este colaboratorul cel mai uimitor. Îi vine brusc o idee și sare pur și simplu de pe scaun. E o sursă uimitor de talentată de idei."

Guion își amintește cum Levy le spunea scenariștilor: "Vrem ca asta să fie punctul culminant al temelor din cele două filme anterioare. Îl vrem să fie despre cum să spui la revedere și să mergi mai departe. Fiul lui Larry, Nick (Skyler Gisondo), s-a maturizat și vrea libertate iar Larry trebuie să renunțe. Și am încercat să impregnăm acest ecou de-a lungul filmului."

Dinamica tată-fiu este un element-cheie și apare și în cazul altor personaje: Ahkmenrah (Rami Malek) lucrează prin relația lui cu tatăl său (jucat de Ben Kingsley); Nick dezvoltă o relație tată surogat cu Lancelot (Dan Stevens); și Teddy (Robin Williams) este pentru Larry o figură paternă. Chiar și noul personaj, Caveman Laaa, îl strigă pe Larry "tata".

"Asta e treaba distractivă, atunci când se exploră aceste tipuri de relații", spune Guion. "Care sunt părțile grave, emoționale, tandre, și care sunt părțile dificile, jenante și distractive?"

Levy numește relația Nick-Larry "rezonantă, relaționabilă și dinamică. Prima Noapte la Muzeu a fost atât un film tată-fiu cât și o aventură spectaculoasă. Obiectivul în acest film este de a reveni la acea coloană vertebrală - cu o tematică tată-fiu, dar fără a pune sub semnul întrebării cel mai mare spectacol pe care l-am facut vreodata. Acest film este despre dificultatea de a accepta schimbarea și de a renunta la cei pe care îi iubim.

Așadar, pentru Larry, aceasta se aplică prin raportare la fiul său adolescent, care poate merge la facultate sau în lumea de dincolo; se aplică pentru creaturile muzeului care sunt în pericol și își pot pierde magia; și se aplică, eventual, locului de muncă care l-a definit pe Larry Daley în toți acești ani. Există o unitate tematică a acestui film în care acest concept de a renunta este jucat prin diferite locuri."

Ben Stiller își reamintește reacția la citirea scenariului pentru prima Noapte la Muzeu. "A apelat la copilul din mine", explică el. "Ce se întâmplă când muzeul se închide noaptea? Ce s-ar întâmpla dacă totul ar prinde viață? M-am gândit că răspunsurile s-ar găsi într-un film foarte interesant de vizionat.

"În ceea ce privește decizia de a face un al treilea film, spune el," Oamenii au legătură cu personajele, iar atunci când a venit ideea ca totul să se termine definitiv, și fiind vorba despre o cantitate finită de timp în care aceste creaturi pot reveni la viață, și modul în care oamenii abordează acest aspect, am simțit-o ca pe o poveste pe care de abia așteptam să o văd. Mi-a placut ideea.

"Îmi place tema acestor filme " Stiller continuă. "Ele au devenit o parte a culturii noastre. Au afectat modul în care oamenii merg la un muzeu și vizualizează exponatele din muzeu. Este foarte distractiv să mergi la un muzeu și vezi că au un program de noapte. Am întâlnit o mulțime de oameni - adulți - care-mi spun, "am înnoptat la muzeu cu copiii mei." Și eu voi spune, "Grozav. A prins ceva viață?"

Acest sentiment de uimire și de distracție s-a extins în producția O NOAPTE LA MUZEU: SECRETUL FARAONULUI, un paradis al producției de film de modă veche, fantezie și istorie – unde se puteau auzi cele mai ciudate lucruri, cum ar fi, "Să ducem flăcările înapoi" sau "Aduceți capul de Triceratops," și chiar "Una dintre urechile omului din Neanderthal se desprinde!"

În timp ce primele două filme au fost filmate in SUA, noua aventură a dus echipa în Regatului Unit. "Este interesant să te aventurezi în cele din urmă în afara Statelor Unite", spune Levy. "Ne conecteaza cu lumea de dincolo SUA, ne permite să explorăm unele aspecte amuzante ale ciocnirii culturale, și există, de asemenea, această idee mai mare, și anume că secretul este afară.

Filmul se numește SECRETUL FARAONULUI, și, pe de o parte, asta se referă la modul în care putem remedia tableta? Care este secretul ce a avut loc în mormântul lui Ahkmenrah care poate salva tableta și muzeul? Celălal secret, desigur, este, că acest muzeu prinde viață în fiecare noapte și, în acest film mai mult decât în celelalte două, creaturile și magia se scurg în afara ușilor muzeului și în lume în general."

Fondat în Londra în 1753, Muzeul Britanic a fost prima galerie publică națională din lume. Astăzi, aproximativ șase milioane de oameni îl vizitează în fiecare an pentru a vedea colectia de artefacte uimitoare din întreaga lume, inclusiv sculpturi Rosetta Stone si Parthenon. Producția filmată în Londra timp de mai multe zile, a captat exteriorul și a filmat în Marea Curte a Muzeului, cea mai mare piata publica acoperită din Europa.

BEN STILLER ESTE LARRY DALEY…ȘI LAAA

Levy și-a dat seama că o mare parte din inima seriei de filme "vine de la Ben Stiller." Ben este nu doar un meșteșugar și artist fenomenal de devotat, care este mereu în căutarea a tot ceea ce este mai bun, dar are un fel de naturalism pe care se bazează stilul său de a juca. Ben a dat acestor filme un puternic sentiment de tonalitate și de identitate."

Levy și Stiller cu siguranță nu au căutat calea cea mai ușoară de a face lucrurile pentru ei înșiși, cu noul film. Stiller reia nu numai rolul lui Larry Daley, el joacă, de asemenea, alături de el în noul rol de Laaa, sosia din Neanderthal a lui Larry. "Există o inocență la Laaa", spune Stiller. "El este ca un mic copil care vrea doar atenția și dragostea lui Larry, dar apoi mai are și o chestie foarte viscerală a unui om din caverne."

Levy și-a dat seama de faptul că "Ben a angajat în personaj un anume nivel de devotament, în același fel în care a făcut-o pentru atât de multe alte personaje, atât de memorabile, indiferent dacă vorbim de cele din Zoolander, Dodgeball: A True Underdog Story, Starsky și Hutch sau Tropic Thunder. El are această capacitate de a se substitui pe deplin unui personaj, în care construiește ceva în afară de el însuși și îl poartă ca pe un alt set de haine. Și asta e ceea ce este Laaa."

Stiller isi aminteste: "Când a venit ideea de Laaa, m-a facut sa râd pentru că m-am gândit că ar putea fi un element distractiv - și întotdeauna m-au fascinat oamenii cavernelor și neanderthalienii și acest întreg proces evolutiv", spune el. "Când Shawn a prins ideea m-am gândit că ar putea fi foarte amuzant, și l-am întrebat:" Deci ... pe cine ai de gând să distribui în rolul lui Laaa? '"

UN PANTEON AL STELELOR COMEDIEI

Iubitul actor/comediant Robin Williams, care, din păcate, a murit la inceputul acestui an, reia rolul lui Teddy Roosevelt.

Pentru Levy, colaborarea cu Williams la cele trei filme din seria O Noapte la Muzeu a fost o experiență de neșters. "Am fost fan Robin cu mult timp înainte să devin regizorul lui și voi fi fanul său mult timp după aceasta. În procesul de realizare a acestor filme, am avut, de asemenea, marele privilegiu de a deveni prietenul lui. Inima și umorul lui Robin străluceau prin performanța sa în rolul lui Teddy Roosevelt și, ca atare, acest personaj a fost întotdeauna parte din sufletul acestei francize, ceva pentru care îi voi fi pentru totdeauna recunoscător."

Cu mult înainte ca Teddy Roosevelt interpretat de Williams să devină o statuie de ceară într-un muzeu, Theodore Roosevelt a fost cel de-al 26-lea președinte al Statelor Unite, renumit pentru interesele și realizările sale variate, și care a crezut cu adevărat în puterea inerentă a omului de rând. Aici, Teddy este prieten bun cu Larry, oferindu-i de multe ori sfaturi înțelepte, valoroase și uneori părintești, precum și unele impresii foarte bune.

"Teddy Roosevelt a fost un uimitor naturalist, botanist, ecologist și vânător", a spus Williams. "Avea acel sentiment al marii naturi, potrivit căruia sălbăticia este locul în care te regăsești. Și o parte din moștenirea lui a fost fondarea Sistemului Parcul Național, la a cărui demarare și menținere în funcțiune a contribuit. A fost, cu adevărat, un om interesant."

În filmele O Noapte la Muzeu, Teddy este, de asemenea, un adevărat romantic. Există o încărcătură emoțională între Teddy și personajul de muzeu, ghid și interpret al lui Lewis și Clark, Sacajawea. Teddy glumește "Eu sunt din ceară, ea e din poliuretan, dar într-un fel funcționează."

Relația lui Teddy cu Larry este, de asemenea, esențială pentru filme. "Larry și Teddy au un fel de dinamică tată-fiu în toate filmele", a adăugat Williams. "Teddy îl consideră mereu pe Larry ca fiu, dându-i sfaturi de viață, dar, în același timp, spunând: "Nu ai nevoie de sfatul meu, ai crescut și ai făcut asta." Acest film reporezintă o declarație destul de subtilă și în același timp puternică despre misiunea de parinte."

Pe măsură ce distrugerea tabletei progresează, efectul asupra creaturilor devine mai fizic. "Începem să devenim to mai mult ceară și tot mai mult înghețați. Devine puțin ciudat", a spus Williams.

Alături de Williams ca și cheie pentru repatrierea din această lume sunt Owen Wilson si Steve Coogan, ca un duo surprinzător dintre cowboy-ul american Jedediah și centurionul roman Octavius, ambii miniaturi din dioramele istorice. Sunt cele mai mici personaje pe care îi leagă cea mai mare prietenie. Wilson spune: "A fost un arc către relația noastră. Am început ca adversari, iar acum am evoluat într-o echipă. Suntem practic amici comici într-un film de familie amuzant."

Prietenia este cu atât mai neașteptată cu cât personajele provin din medii culturale și epoci foarte diferite. "Există o doză de obrăznicie la Jedediah", spune Wilson, "care se contrapune și se freacă de aristocrația reprezentată de Octavius." Imaginea politeței, Octavius este un lider militar din Roma antică. El și Jedediah se confruntă cu cea mai mare primejdie încă din momentul în care zboară printr-o conductă de aer din muzeu și se trezesc într-o dioramă din Pompei unde Muntele Vezuviu este pe cale să erupă.

Pentru că ei diferă în statură de celelalte personaje din film, scenele cu Octavius și Jedediah au fost în mare parte filmate fără ceilalți membri în platou, și multe dintre scene au fost filmate pe ecran verde. Coogan explică: "Shawn ne-ar arăta extracte, CGI machete ale unei scene pe ecran asa ca am putut vedea fizic modul în care acțiunea se derulează. Sau, ne-ar arăta în ceea ce a fost deja tras, cu cine vorbim, și asa putem judeca în consecință și acționa ca atare.

Te obișnuiești și îți imaginezi aceste lucruri în jurul tău. Într-un fel, a fost ca și cum ne-am fi întors în copilărie. Chiar dacă trebuie să ne concentrăm și munca este grea, este ca și cum ne-am fi jucat. Și asta e cel mai bun lucru despre locul de muncă; obții un permis ce îți permite să nu mai crești."

Un alt veteran al Muzeului, câștigătorul Globului de Aur și premiului Emmy, actorul de comedie britanic Ricky Gervais se întoarce ca McPhee, șeful Muzeului și șeful lui Larry. Ciudat, excentric și în mod fericit inconștient, McPhee nu își dă seama că magia este ceea ce aduce la viață creaturile muzeului.

Mai mult decât atât, el se mândrește cu un simț al umorului pe care nu îl posedă de fapt. McPhee vrea sa fie creditat pentru munca lui Larry, dar acest plan eșuează dezastruos când o gală ce simbolizează toate exponatele "vii" se sfârșește într-un mod oribil de greșit. Gervais spune: "McPhee crede că efectele speciale sunt cauza pentru tot ceea ce prinde viață. Când nu funcționează e șocat și dă vina pe Larry. Dar, deoarece McPhee a încercat deja să fie creditat pentru tot, el este cel care este concediat."

Când Larry si gasca sunt încolțiți în "Expoziția Istorie și Mit în Evului Mediu", de scheletul feroce al unui Triceratops, un cavaler în armura stralucitoare intră în scenă pentru a se lupta cu fiara. Dan Stevens, care a captivat publicul de televiziune în rolul lui Matei din aclamata serie britanică "Downton Abbey", strălucește în rolul lui Lancelot, simbolul cavalerismului, vitejiei și curajului. Cavalerul legendar al Mesei Rotunde, Lancelot iubește încercările, și totodată înțelege importanța Tabletei, el este dornic de a ajuta la repararea acesteia - sau nu?

Spre deosebire de toate celelalte creaturi din muzeu, Lancelot a prins viață pentru prima dată și nu-și dă seama dacă e o expoziție la Muzeul Britanic - sau dacă e un mit. Aceasta reprezintă o problemă uriașă pentru Larry și restul bandei.

"Lancelot vede că Larry și ceilalți sunt într-o misiune, și el iubește misiunile, așa că li se alătură", explică Stevens. "Lancelot este un om cu o misiune: ar participa, probabil, la cât mai multe misiuni posibil. El înțelege misiunea în ideea vechii școli, în care totul trebuie să fie zgomotos și obraznic gândindu-se că o sabie mare poate rezolva orice problemă. El este obișnuit să ucidă dragoni."

Pentru una dintre cele mai mari scene ale filmului, productia a închis Trafalgar Square într-o noapte ploioasă londoneză în luna februarie. "În prima săptămână de filmare a plouat în fiecare noapte în Londra, dar în pofida tuturor acestora am reușit să trec în galop prin Trafalgar Square, călare, într-un costum plin de armură", spune Stevens. "Doar ideea de a închide Trafalgar Square este ciudat în sine, cu atât mai mult imaginea unui cal alergänd prin piață era puțin descurajatoare."

Stevens se agita prin Trafalgar Square în armură și fluturând larg o sabie. "Chestia cu sabia este cu adevărat o provocare", spune el, "dar e foarte distractiv, deși am simțit ceva dureri ulterior, mai ales în acest costum! Când l-am încercat pentru prima dată a fost ca un vis devenit realitate pentru mine. Dar, după patru luni de filmare, cred că sunt cu câțiva centimetri mai scund decât atunci când am început. Costumul cântărea aproximativ 50 de kilograme și a făcut ca totul să fie cu 30 la suta mai greu de făcut. A fost un antrenament."

Un alt chip nou este Tilly, paznicul de noapte de la Muzeul Britanic. Tilly se află în afara muzeului, într-o baracă mică de pază, pălăvrăgind la telefon și picotin ocazional. Tânjește după companie și dorește să fie înarmată cu o armă mai intimidantă decât un ciocan. În noaptea în care Larry și Laaa vizitează Muzeul Britanic, Tilly se confruntă cu o aventură mai grandioasă decât ar fi putut visa vreodată, precum și cu o poftă de romantism surprinzătoare. Senzația comediei australiene Rebel Wilson, cel mai bine cunoscută pentru rolurile din Domnisoara de Onoare si Pitch Perfect, se alătură ansamblului Muzeului ca nestăpânita Tilly.

Wilson spune: "Tilly a stat în cabina ei trei ani, și nu vedea prea multi clienti la poartă. Dar în această noapte specială, ea are parte din plin de acțiune. Când Tilly îl vede pe Larry, reaciei ei este, "Oh, Doamne, un alt agent de pază!" și vrea să pălăvrăgească puțin. Când se simte înșelată, Tilly trece la atacul cu un ciocan."

Levy spune: "Rebel este una dintre cele mai amuzante actrițe. A văzut o oportunitate, i-a venit de hac și, cu un fel de twist surpriză, joaca o poveste romantică, spre deosebire de ce am văzut-o pe Rebel făcând, și asta este ciudat. Dar nu e mai puțin convingător pentru stranietatea ei. "

Castigator al premiului Oscar, Ben Kingsley joaca rolul lui Merenkahre, tatăl lui Ahkmenrah și Faraon al Nilului. Merenkahre a creat Tableta pentru a menține familia împreună pentru totdeauna, dar atunci când o expediție arheologică comună americană și britanică din anii 1930 a descoperit mormantul lui din Egipt, Merenkahre și soția sa au fost expediați la Muzeul Britanic, în timp ce Ahkmenrah a fost trimis la New York. Merenkahre a ținut secretul în mormânt timp de 4.000 de ani și numai cunoștințele sale pot ține Tableta și creaturile muzeului în viață.

"Din moment ce acest film este despre o misiune de a ajunge la Merenkahre și de a afla secretul din mormânt, am știut că el trebuia să fie formidabil, cu o prezență scenică extraordinară", spune Levy."Ben Kingsley aduce acest lucru în față."

Lui Kingsley i-a făcut plăcere să lucreze cu Levy și să joace alaturi de Ben Stiller. "Cei mai mulți actori care sunt bine-cunoscuți pentru rolurile de comedie sunt de obicei actori desăvârșiți", explică aclamatul actorul. "Dacă poți să faci comedie, poți sa faci orice, iar mie mi-a făcut o reală plăcere să lucrez cu Ben. E foarte generos, un adevărat lider, și cred că este un semn de încredere în franciză ca atunci când ești un tip nou pe platourile de filmare, să fii primit cu bunăvoință. M-am aflat pe un platou plin de viață. Dar nu a fost niciodată vorba despre complacere, pentru că nu te poți complace când e vorba de comedie."

Una este, pentru Larry, să facă față unui faraon antic. Cu totul altceva este să se certe cu fiul său adolescent. Nick Daley, elevul de liceu de șaptesprezece ani, jucat de Skyler Gisondo, este în contradicție cu Larry. În timp ce tatăl său vrea să meargă la facultate, Nick vrea să fie stăpân pe propria sa persoană și să își urmeze visul de a fi un DJ în locații îndepărtate și exotice. Larry vrea să-și păstreze copilul pe care îl știe și îl iubește aproape și consideră aventura lor din Londra ca o oportunitate de a se conecta cu acesta, însă Nick ar prefera să fie în altă parte.

Gisondo spune: "La începutul filmului, Nick și Larry sunt în aceeași situație în care se găsesc o mulțime de elevi de liceu și părinții lor, adică un teren nu tocmai minunat. Larry doreste foarte mult ca Nick să meargă la Universitatea New York și să reușească în viață. Nick vrea să își ia ceva timp liber pentru a-și urma visul de a fi un DJ, lucru nu tocmai practic. Dar pe parcursul filmului, Nick și Larry încearcă să ajungă la un numitor comun, iar aventura îi ajuta sa se apropie ca tată și fiu."

Pentru Gisondo care era în vârstă de zece ani când a ieșit pe piață O Noapte la Muzeu, lucrul la noul film a fost o experiență de neuitat. "Am crescut cu aceasta franciza, așa că sunt ca un copil într-un magazin de bomboane, am ajuns să iubesc toate aceste personaje, și e atât de distractiv și o experiență atât de intensă."

Un alt tânăr – de data aceasta din Egiptul Antic - dă numele său tabletei magice care aduce la viață Muzeul. Acesta este faraonul Ahkmenrah, tânăra mumie egipteană a cărui familie deține secretul Faraonului. Rami Malek reia rolul lui Ahkmenrah. Malek observă o atracție specială de a reveni pentru noul film: "Ben Kingsley este o icoană și o persoană pe care am admirat-o toata viata mea", explică el. "Îmi amintesc când Shawn mi-a spus," Ghici cine-l joacă pe tatăl tău, e cineva cu adevărat special. "Când mi-a spus, am fost într-adevăr surprins și foarte fericit și oportunitatea de a lucra cu el a fost un moment foarte special pentru mine."

Una dintre cele mai iubite - și mari probleme – dintre exponatele muzeului nu este deloc umană. Micuța maimuta capucină Dexter face ravagii invers proporționale cu mărimea sa, mai ales atunci când ajunge pe neașteptate la Londra. Dar rautaciosul Dexter este de asemenea foarte inteligent și plin de resurse, și se dovedește a fi de un surprinzator ajutor în Muzeul Britanic.

Crystal maimuta, instruită de Thomas Gunderson, îl joacă pe Dexter. "Oamenii sunt obsedați de Dexter", spune Levy. "În acest film i-am dat lui Chrystal mai mult de o poveste și atât de multe lucruri de făcut, și ea a continuat să ne uimească. Din momentul în care am folosit-o în primul film, personalitatea și farmecul ei au fost o mare parte a francizei noastre și mă bucur să spun că atingem chiar mai mult în această a treia aventură."

"Sunt momente emoționante cu Dexter", a declarat Robin Williams, "Dar mult noroc în competiția cu o maimuță! Crystal tocmai a devenit mai bună. Ea știe exact ce să facă la un a numit moment - și și-a îmbunătățit într-adevăr jocul – în termeni de fizică si lucruri foarte subtile. Ea este cu adevărat o maimuță de acțiune și într-adevăr a atins o altă viteză."

Patrick Gallagher se întoarce ca Attila, Hunul adorabil. Adevăratul Attila a fost un războinic dur din secolul al 4-lea, și legendar pentru crearea uneia dintre cele mai aprige și mai de temut armate din lume, sau din orice coridor de muzeu, cunoscută vreodată. Dar sa stiti, Attila din Muzeul nostru este adorabil, și în timp ce Attila este omul acțiunii atunci când este nevoie de mușchi, este, de asemenea, un mare ursuleț de pluș.

De vreme ce Gallagher întruchipează aspectul războinicului feroce, nu i-a plăcut în mod deosebit să se întoarcă în costum. "Patruzeci de kilograme de blană de iac și piele", a glumit. "A fost ca și cum aș fi purtat o haină de iarnă de 40 de livre pe tot parcursul zilei - dar sigur că a fost frumos."

Mizuo Peck se întoarce ca Sacajawea, una dintre femeile legendare din America de Vest. Sacajawea a fost fiica unui șef Shoshone, ale cărei competențe și inteligență i-au permis să servească ca ghid și interpret pentru Lewis și Clark, faimoasa expediție de la începutul secolului 19 din North Dakota la Oceanul Pacific. Renumită pentru capacitatea ei de a conduce și de a urmări, experiența ei și consilierea maternă sunt vitale în acest film in a-l ajuta pe Larry si gasca în misiunea lor de a salva Tableta.

"Sunt onorată și fericită să fi jucast pe cineva care a fost o parte atât de importanta a istoriei americane", spune Peck. "Sacajawea este un fel de mamă universală și pionier, și debordează de note de inspirație. A fost o mare plăcere să o readuc la viață în aceste filme, dar în acesta ea într-adevăr ajunge să strălucească. Sacajawea este renumită pentru a fi capabilă să conducă o expediție, iar expertiza ei este foarte importantă în acest film."

Legendele actoricești Dick Van Dyke, regretatul Mickey Rooney și Bill Cobbs reiau rolurile originale ale polițiștilor de noapte, pe care le-au creat în O Noapte la Muzeu.
Levy Spune: "Dick, Bill și Mickey au adus un real farmec colectiv în primul film și am vrut să-l atingem din nou în acest film."
Când Tableta a început să se deterioreze, afectând exponatele iubitului Muzeu, Larry îl caută pe fostul agent de pază Cecil, care ar putea avea informații pentru a ajuta la rezolvarea problemei.

Dick Van Dyke care joacă rolul veselului Cecil este pensionar, dar nu a încetinit. Acum locuiește într-o comunitate de pensionari, Cecil dă lecții de dans și predă Zumba doamnelor rezidente. Fiul unui arheolog de renume, Cecil are o istorie lungă cu Tableta; acesta este motivul pentru care a lucrat la Muzeu.

"Tableta își pierde energia și puterea, ceea ce face ca exponatele muzeului să acționeze un pic ciudat, așa că Cecil trebuie să explice mitologia ei incredibilă", spune legendarul actor. Un actor tânăr, Percy Hynes White, îl joacă pe Cecil la varsta de 12 ani, care, în timp ce se afla într-o expediție arheologică cu tatăl său în anii 1930, descoperă Tableta accidental atunci când intră printr-un orificiu. "Cecil deține astfel o parte de istorie acum", spune Van Dyke.

Când Larry vizitează azilul de bătrâni pentru a-l vedea pe Cecil, el îl întâlnește, de asemenea, pe Reginald, jucat de Bill Cobbs, și Gus, jucat de Mickey Rooney. Gus are în mod clar pică pe rivalul său Larry și îi aruncă insulte.

La scurt timp după finalizarea a ceea ce a reprezentat ultima sa apariție într-un film, inimitabilul Rooney a murit la vârsta de 93 de ani. Levy isi aminteste: "Mickey a venit întotdeauna pe platou pregătit, vesel și energic. Colaborarea cu Mickey a fost pentru noi toți un memento că a face o viață întreagă ceva creativ, care îți place, este un cadou ce definește viața în sine. În timp ce este profund trist sa stii că acesta a fost ultimul rol al lui Mickey, ne mândrim cu faptul că Mickey și personajul lui Gus sunt o parte cheie a filmului. A fost o onoare să lucrez cu Mickey și ne va fi dor de el."

ADUCEREA MUZEULUI LA VIAȚĂ

Dacă toate creaturile dintr-un muzeu pot prinde magic viață, atunci orice altceva este posibil. Transformarea imposibilului în posibil, este de domeniul efectelor vizuale, și aproape jumătate din O NOAPTE LA MUZEU: SECRETUL FARAONULUI implică magie digitală.

Una dintre scenele cele mai orbitoare ale filmului are loc într-o litografie a renumitului artist grafic olandez MC Escher, cunoscut pentru gravurile, litografiile și mezotonurile sale de multe ori inspirate de matematică, oferind construcții incredibile și explorări ale infinitului. De vreme ce această scenă s-a bazat pe o sumă uluitoare de efecte vizuale, o mare parte din ea a fost de fapt făcută în camera de filmat și a presupus expertiza unei echipe de filmare trans-disciplinare.

Levy și scenariștii au vrut să preia unele dintre regulile din filmele anterioare și să le ducă la un nou nivel, astfel încât au creat o secvență în care Larry, Teddy și Lancelot se încadrează în una dintre litografiile Escher "a relativității," scenă ce poate fi o secvență de urmărire unică în istorie cinematografică. E o cursă printr-o lume imposibilă, cu planuri multiple, trei niveluri de gravitație și posibilități infinite.

Levy spune: "Escher a creat litografii, desene și opere de artă care iau intelegerea noastra cu privire la gravitație și dimensiuni si le lichidează complet. "Relativitate", care este probabil cea mai faimoasă piesă a sa, ia trei planuri diferite de gravitate și le aduce laolaltă în acest univers dinamic, care operează cu propriile legi și reguli care nu au nimic de a face cu realitatea noastră."

Pentru a facilita blocarea secventei, scenograful Martin Whist a construit un model 3-D care a trasat geometria și arhitectura de imprimare. Levy și șefii de departament au avut numeroase sesiuni de brainstorming, timp de mai multe luni, pentru a lucra dinamică, iar apoi echipa de pre-vizualizare a animat o versiune brută a ceea ce ar putea arata ca in film.

Levy isi aminteste: "Am trecut prin cel puțin o jumătate de duzină de versiuni înainte de a veni cu o ecuație cadru cu cadru, un fel de limbaj care ar spune povestea într-un mod simțit dinamic și rece, dar nu atât de complicat încât publicul să se piardă. Într-o secvență care este atât de densă tehnic, una din provocări este aceea de a nu pierde din vedere ceea ce se joacă în scena în sine."

Conceperea, crearea și filmarea scenei a fost ca punerea împreună și rezolvarea unui puzzle complex. "Fiecare imagine a avut mai multe straturi și mai multe planuri de gravitație și au fost 60 de cadre", spune Levy. "Șaizeci de cadre ori trei straturi - o mulțime de elemente trebuiau să fie prinse și capturate individual pentru a le combina și unifica în ceva fără sudură. Secvența a necesitat o perioadă de timp incredibilă, concentrare si devotament, dar cred că rezultatele vor pune în valoare tot acest efort și publicul va merge într-o plimbare așa cum nu au mai făcut-o vreodată."

Nominalizat la trei premii Oscar (I, Robot, Real Steel, Iron Man 3), supervizorul de efecte vizuale Erik Nash a lucrat la o penoplie de filme uriașe, dar spune el, "n-am mai văzut așa ceva. Când am citit prima data scenariul, secvența Escher s-a remarcat într-adevăr ca ceva ce avea un infinit potențial pentru a fi ceva ce o audiență nu a mai experimentat înainte. "

CU PRIVIRE LA LOCAȚIE

În timp ce scenele enorme au fost construite și filmate pe scenele de sunet din Vancouver, British Columbia, O NOAPTE LA MUZEU: SECRETUL FARAONULUI, a fost, de asemenea, filmat in Londra si New York.

Mai multe scene decât în cele două filme anterioare au fost filmate în muzee reale. Multe au fost capturate în Muzeul Britanic, inclusiv în Marea Curte, cel mai mare spațiu acoperit din toată Europa, și Galeria Luminilor, una dintre cele mai vechi părți ale muzeului. "Am adus personajele noastre la Muzeul Britanic, deoarece cu cât împrejurarea este mai ireală, cu atât este mai important ca într-o mare parte din film posibilul să se bazeze pe realitate", explică Levy." Asta inseamna filmarea cu oameni reali, realizarea de lucruri reale în locuri reale, cu performanțe naturaliste și reactive într-un mod pe care să îl simțim posibil de a fi relatat."

După ce s-au filmat unele scene într-o locație exterioară în Londra ploioasă, echipa de filmare s-a mutat în interiorul Muzeului Britanic. "Am avut acces la acest loc incredibil unde nu ai nicio șansă să te plimbi de unul singur", spune Stiller. "Mergem într-un punct, începem o scenă de la Rosetta Stone si o terminăm în epoca Luminilor. Nu e o altă senzație care să o egaleze pe cea din locația reală, acel sentiment de holuri și prezența acolo pe timp de noapte."

În timp ce o mare parte a acțiunii din O NOAPTE LA MUZEU: SECRETUL FARAONULUI se desfășoară în Muzeul Britanic, totul începe - ca întotdeauna - la Muzeul de Istorie Naturală din New York. Producția a re-construit platoul holului principal și a construit platouri noi pentru interior, precum și o parte a intrării exterioare vis-a-vis de Planetariul Rose Center. În timp ce intrarea din față este destul de similară cu omoloaga sa din viața reală, interiorul Planetariul este o re-interpretare a celui găsit în muzeu.

Scenograful Martin Whist spune că ideea sa a fost că "ai putea intra direct din stradă și ai avea trei laturi care sunt deschise înspre New York." Și în timp ce Centrul Rose face parte din Muzeul de Istorie Naturală, Planetariul nu este conectat la Sala principală așa cum este prezentat în film.

Platoul de filmare numit pe bună dreptate Studiourile Mamut din Burnaby, aproape de Vancouver, este echivalent cu mai mult de patru terenuri de fotbal, și platourile construite pentru O NOAPTE LA MUZEU: SECRETUL FARAONULUI l-au preluat aproape în totalitate. Pentru Whist, au existat provocari creative nenumărate. "Am avut de-a face cu o instituție cunoscută, și existau parametri pentru ceea ce am putea și ceea ce nu am putea face", spune el.

Muzeul Britanic are un aspect foarte distinct, dar departamentul de artă îl modifică. "Am menținut senzația unui muzeu real, de clasă mondială, la scară mondială", afirma Whist. " Muzeul Britanic este unul dintre cele mai mari muzee din lume, și trebuie să menținem acea scară și volum, care atestă într-adevăr că este o instituție veche, mare, pe care milioane de oameni o vizitează în fiecare an."

Sarcina numărul unul pentru Whist a fost "să mă asigur că am bifat cutia cu inscripția "cel mai mare, cel mai impresionant muzeu din lume." Instrumentele pentru a face asta sunt, în principal, scara și volumul. Apoi, le-am modificat ca să servească scenariului și să devină mai interesante vizual și cinematografic."

O armată de sculptori și pictori talentați au lucrat neobosit pentru a crea Mormantul Ahkmenrah. Cele mai multe dintre sculpturile imense s-au făcut din spumă, în timp ce hieroglifele de pe stâlpi și pereți erau sculptate din polistiren. Dupa multe cercetari, Whist a optat pentru o mulțime de albastru în mormânt pentru că, "albastru azur era o culoare foarte populară, folosită în anumite temple. Era un semn real al bogăției și demnității și o culoare a rangului înalt, deoarece mineralul a trebuit să fie importat."

Producția a filmat de asemenea în deșertul canadian lângă Kamloops, British Columbia, unde peste 200 de membri ai echipei au călătorit pentru a filma secvența de deschidere a filmului - care a fost filmată în ultimele două zile de producție. Pe un deal de nisip, a fost creat un sit arheologic săpat în 1930, plin de viață cu zeci de muncitori, mașini de epocă prăfuite, catâri leneși și chiar câteva cămile.

De asemenea, contribuții creative cheie au fost aduse de premiatul designer de costume Marlene Stewart, care spune despre colaborarea la filmele O Noapte la Muzeu că a fost "o sansa de a crea unamestec de personaje istorice și de a le adăuga apoi elementul fantezie."

Pentru costumul Lancelot, Stewart a cercetat armura medievală pe o perioadă de 300 de ani. Ea spune: "Dacă s-ar purta armura 100 la suta reală din punct de vedere istoric, probabil, nu ar fi capabili să se miște. Deci, sunt făcute anumite modificări - în special pentru a facilita flexibilitatea și mișcarea. Fiecare dintre multele piese din care era făcută armura a fost sculptată din lut, s-au făcut mulaje și apoi au fost transformate în plastic. Corpul lui Dan Stevens a fost scanat, iar costumul a fost creat in jurul lui la dimensiune exacta. Deși nu era la fel de grea ca un costum de metal, armura din plastic nu era deloc ușoară."

Apoi erau zalele (deși din cauciuc) din partea de sus a costumului. În timp ce costumul lui Stevens cântărea 50 de livre, Stewart constată că, dacă ar fi fost făcute din metal, ar fi cântărit de două ori mai mult, iar zalele ar fi cântărit încă o sută de livre. În total, s-au făcut șapte armuri, fiecare având un scop diferit (și având o greutate diferită!), unele mai flexibile decât altele.

Stewart a trebuit, de asemenea, "să îmbrace" cele câteva mumii prezentate în film. În urma cercetării procesului de mumificare antic, ea a aflat că giulgiul utilizat era uneori înmuiat în uleiuri timp de până la șase luni înainte ca un corp să fie înfășurat și pus într-un sarcofag. "Avea mai multe straturi", notează ea. "Un fel de păpuși rusești, una în interiorul altuia.

De multe ori, o mumie este învelită în moduri diferite, în funcție de stratul social din care făcea parte. Am cercetat în termeni de design și implementare, dar mumiile noastre trebuiau să meargă și să danseze." Pregătirea materialului pentru costumele mumiilor a fost un proces complicat. Lenjerii mari de pat au fost supra-vopsite și tăiate în fâșii, iar apoi au fost îmbătrânite pentru a arăta ca având peste 3000 de ani vechime.

Stewart și departamentul de costume au fost responsabili pentru aproape 4.000 de costume, de la neanderthalienii pre-istorici, egiptenii antici, vechii romani si mumii, la New York-ezi aflați la o gală oficială a muzeului, cowboy din Vestul Salbatic, triburi africane, arheologi din anii 1930, cetățeni moderni în vârstă, soldați din războiul civil și vraci din Fiji.

Sinopsis
jinglebells