Articole Little Fish

(2005)

Ia-o de la capăt!

Din partea regizorului

„Am fost pana in iad si inapoi. Acum arata-mi o viata de vis.”
„Nu pot sa ma las tarata inapoi in mocirla.”
„Sper. Sper.”

Ca multi dintre oamenii care locuiesc in mica si aglomerata ei suburbie asiatica, Tracy Heart se agata cu incapatanare de viitor, incercand sa fuga de trecut.
Intr-un fel, situatia ei este o versiune amplificata a unei dileme universale. Ajungi la 30 de ani, imaginandu-ti viata in roz. Dar norii se aduna iar fericirea pe care o cauti intarzie si va trebui inevitabil sa treaca prin trecut, prin cine esti si prin locurile de unde ai plecat.

Povestea lui Tracy este amplificata de pericolele unor asocieri criminale. Este o calatorie palpitanta, insa Little Fish nu este un film despre crima. Tensiunea povestii tine mai degraba de framantarile inimii.
Tema acestei povesti de dragoste neobisnuite schimba tonul filmului Little Fish, il indeparteaza de mult mai intunecatul meu film de debut, The Boys. Exista momente de o realitate inspaimantatoare in Little Fish, dar deznodamantul este unul plin de speranta.


Ma inspira filmele in care semnatura regizorala subliniaza puternic accentele povestii: TO KILL A MOCKINGBIRD, ABSOLVENTUL, MIDNIGHT COWBOY, FAMILY LIFE, TEXAS CHAINSAW MASSACRE, BREAKING THE WAVES, TOGETHER, MORVERN CALLAR, CITY OF GOD, DONNIE DARKO si STRALUCIREA ETERNA A MINTII NEPRIHANITE. Filme in care scenariul creeaza un univers Shakespearian cu oameni obisnuiti in situatii neobisnuite. Unde veracitatea framantarilor personajelor este aproape palpabila.

LITTLE FISH aduce o noi semnificatii fascinatiei mele cu povestirile din Sydney. Este o extensiune logica a proiectelor mele anterioare (TRAN THE MAN si THE BOYS), o poveste ale carei personaje au fost conturate ca urmare a unui intens efort de cercetare, iar apoi plasate intr-un fir narativ care capata dimensiuni aproape mitice

Sinopsis
jinglebells