Vrei LOST gratis? Ia-l online, dupa o zi!

de Luminita Nitoiu - www.biznews.ro în 12 Apr 2006
Vrei LOST gratis? Ia-l online, dupa o zi!

Pentru compania Walt Disney, planurile de a face show-uri de televiziune disponibile online gratuit reprezinta un mod de a-si intari veniturile vanzand doua seturi de publicitate – reclame TV si spoturi online – pentru o singura emisiune.
Pentru clientii de publicitate, ofertele online constituie o opurtunitate de a capta atentia pe web a unor consumatori priceputi, care nu isi pot permit luxul optiunii “fast-forward”, asa cum le-ar permite un video recorder digital.

Detaliile planului au fost anuntate de catre Disney luni, 10 aprilie, transmite The New York Times. Incepand din mai, compania va demara o perioada de proba de doua luni, timp care patru show-uri populare pe ABC vor fi introduse online gratuit, la diferenta de o zi de la difuzarea lor. Cele patru showuri sunt: Desperate Housewives / Neveste disperate, Lost: Naufragiatii, Commander in Chief si Alias.

Noreen Simmons, director Unilever de media planning, afirma: “Va fi o experienta diferita de vizualizare.” Unilever face parte dintre clientii de advertising care au cumparat publicitate pentru aceasta perioda de test. Publicitatea a fost cumparata si de catre Cingular, Ford, Toyota, Procter & Gamble, Universal Pictures, dupa cum a dezvaluit un purtator de cuvant Disney. Oamenii care deschid computerul pentru a vedea un episod pierdut pot fi destul de loiali pentru a tolera spoturile obligatorii, subliniaza Jon Winsell, director de startegie media online in cadrul ID Society, o agentie de marketing interactiva din New York.

Initiativa Disney ofera pentru prima data posibilitatea vizualizarii pe internet a show-urilor TV integrale. In plus fata de cele patru emisiuni ABC, website-ul www.abc.com va oferi si continutul celor trei posturi Disney: Disney Channel, Soapnet si ABC Family.

Anne Sweeney, presedintele grupului de televiziune Disney-ABC, a aratat ca acest plan reprezinta “o oportunitate de invatare”. Insa Brian L. Roberts, presedinte si director executiv Comcast, a declarat: “se spune ca televiziunea va deveni gratuita pe internet. Nu cred ca acesta este modelul HBO, CBNC sau modelul lui Anne [Sweeney]. Ideea este de a avea o placinta cat mai mare.”

Richard D. Parsons, presedinte Time Warner, nu s-a aratat deloc ingrijorat de posibilitatea ca initiativa Disney sa desfiinteze companiile TV video-la-cerere. El a aratat ca “trebuie sa ai o gama intreaga e produse. Nu cred in ideea ca cineva poate sa-ti sufle afacerea.”

Multe companii incearca experimente ca acesta, nu doar Disney”, spune Michael Nathanson, analist media in cadrul Sanford C. Bernstein & Company. “Insa nimeni nu stie care este modelul de business si avantajul financiar.”

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells