Noul Dracula: tată iubitor, sensibil şi amuzant

de Cristina Grigore în 16 Oct 2012
Noul Dracula: tată iubitor, sensibil şi amuzant

Castelul Bran a fost duminică după-amiază gazda unui eveniment inedit, ce a adus laolaltă cei mai cunoscuţi monştri din lume, în frunte cu Dracula, dornic să petreacă pe tărâmurile sale de baştină aniversarea celui de-al 118-lea an de viaţă al fiicei sale, Mavis. Alături de ei au sărit pragul afişelor Frankenstein, "Johnnystein" şi Mumia, care au putut fi văzuţi până la cina aniversară în Hotel Transilvania, iar animaţia celor de la Sony Pictures a avut avanpremiera la cinematograful Cityplex din Braşov.

Gata să răspundă întrebărilor despre lucrul la amuzanta producţie de familie au fost regizorul peliculei, Genndy Tartakovsky, aflat la prima incursiune în producţia de lungmetraj, şi câţiva dintre actorii care au asigurat dublarea în limba română a filmului: Claudiu Bleonț (Dracula), Tamara Roman (Mavis) şi Gabriel Costin (Mumia).

Un nume popular la Hollywood, aflat pentru prima dată în ţara noastră într-un turneu de promovare, Genndy Tartakovsky - cunoscut datorită serialelor de animaţie The Powerpuff Girls, Dexter’s Laboratory, Samurai Jack şi Star Wars: Clone Wars – s-a arătat copleşit de ceea ce a văzut în Romania, la Bran, şi în faimosul Castel al lui Dracula. El a declarat că, deşi a încercat să surprindă pe cât posibil esenţa şi atmosfera din castelul lui Dracula, eroul lui animat este cu totul diferit. „După ce am văzut castelul îndeaproape, cu toate detaliile lui minunate, cred că aş fi lucrat altfel unele aspecte legate de acesta”.

Familiar cu legenda lui Dracula, personaj central în Hotel Transilvania, regizorul este de părere că fascinaţia publicului vizavi de acest mit s-a menţinut şi va continua să se menţină datorită laturii sale misterioase, sursă inepuizabilă de întrebări şi supoziţii.

Ce a însemnat pentru regizor munca la primul său lungmetraj de animaţie?

„Lucrul la serialele de animaţie a făcut ca această tranziţie să nu fie prea dificilă. Eu sunt foarte atent la fiecare detaliu al muncii mele şi știu - după primul episod, la seriale - dacă ceva nu este în regulă; dacă personajele nu sunt bine conturate sau nu rezonează cu publicul, se poate repara asta în al doilea episod. Am depus tot efortul posibil pentru lungmetraj, primul week-end al lansării este cel mai important. Aşa că am încercat să lucrez cu foarte mare grijă, am fost extrem de meticulos cu fiecare aspect al producţiei, pentru a nu rata această şansă de a face un film de animaţie reuşit”.

Cu un asemenea personaj faimos ca maestru de ceremonii, animaţia lui Tartakovsky a avut, într-adevăr, un debut remarcabil în Statele Unite, de 42 de milioane de dolari, cea mai mare sumă înregistrată în ultimii ani în luna septembrie. Fapt pentru care, mulţumite de rezultat, studiourile Sony sunt dispuse să se apuce şi de un sequel, a declarat regizorul.

Dracula, vampirul simpatic

Hotel Transilvania propune spectatorilor de toate vârstele un Dracula „altfel”: prietenos, dar autoritar, responsabil, prin grija faţă de fiica sa, Mavis, dar şi copilăros (seriozitatea sa este afectată de intruziunea în universul închis al monştrilor a unui om, tânărul Jonathan).

„Un Dracula autentic nu a mai apărut pe marele ecran de multă vreme - vampirii s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, au devenit mai tineri, mai arătoşi - iar mie mi-a plăcut această idee a unui Dracula clasic şi am văzut în acest proiect o şansă de a readuce în atenţia publicului această figură legendară şi mă refer în special copii, care au fost de la început în atenţia scenariştilor. Dracula mi s-a părut cel mai carismatic dintre monştri, iar faptul că are o fiică adolescentă îl face mai simpatic, datorită relaţiei complicate ce apare de aici, şi cu care publicul rezonează”, a spus regizorul.

„Ne-am dorit de la început să facem un film original şi am avut de ales între a face un film de groază pentru copii sau un film amuzant cu monştri. Am ales, evident, cea de-a doua variantă, una care să nu includă multe scene înspăimântătoare. Cred că prin asta se evidenţiază de producţiile acestui an, în care au apărut din plin monştri şi zombi. Filmul nostru este deosebit, este amuzant, deloc complicat ca poveste, un film la care poţi să mergi fără grijă cu copii, fără să-ţi fie frică că-i vei băga în sperieţi”.

„Dublajul românesc a fost numit cel mai bun din toată Europa pentru Hotel Transilvania” (Anca Sigartău)

Hotel Transilvania a fost un proiect deosebit şi pentru actorii care au dublat vocile personajelor, iar efortul lor a fost în mod special apreciat de cei de la Sony Pictures: „Mie, personal, mi-a plăcut foarte mult acest proiect şi mă bucur că feedback-ul din partea studiourilor a fost pozitiv. Dublajul românesc a fost numit cel mai bun din toată Europa pentru Hotel Transilvania”, a spus Anca Sigartău, cea care a supervizat echipa de actori români şi a participat chiar la unele voci ale versiunii în limba română.

„În dublaj trebuie să fii creativ, pentru că nu vei reuşi niciodată, de exemplu, să fii Adam Sandler [vocea originală a lui Dracula din Hotel Transilvania]. Tot ce poţi face este să vii cu ideile proprii şi să ţii cont mereu de recomandările date de studiourile producătoare. Rolul nostru nu este neapărat să imităm, cât să încercăm să acoperim imaginea, să încercăm să umplem cu energia noastră aceste personaje.

„Limba română sună diferit. Nu poate concura cu engleza. Noi dăm glas unor trăiri care nu sunt ale noastre. Trebuie să ne apropiem cât mai mult de vocea originală şi să urmăm indicaţiile studiourilor. Noi nu am fost crescuţi în tradiţia dublajului, astfel că ne este ceva mai greu să îl acceptăm. Aici s-ar putea naşte şi o competitivitate pe piaţă în încercarea de a reda cât mai mult din vocea personajului original”, a spus şi Claudiu Bleonţ, cel care i-a dat glas lui Dracula.

Actori şi regizor, jurnalişti şi copii fidele ale monştrilor au fost cazaţi în Hotel Transilvania, au participat la conferinţa de presă, la o sesiune foto prelungită, un bufet alcătuit din produse tradiţionale româneşti şi, bineînțeles, la tăierea tortului aniversar.

 

Părerea ta

Spune-ţi părerea
zeno.marin pe 16 octombrie 2012 20:08
Poate "umanizare" e un termen usor impropriu, desi semantic totusi acceptabil. Chestiunea e ca lumea nu vrea vampiri simpatici care sa planteze pentunii si sa ajute batranele sa treaca strada, ci monstri insetati de hemoglobina fecioarelor cu insomnii.

Sigur, e vorba psihologic vorbind despre o compensare a unei spaime (artificiale, induse de cultura pop si filmele genului) care se neutralizeaza tocmai prin aceasta umanizare, desi curiozitatea si fascinatia pentru morbid persista in subconstient. Principiul e acelasi ca la cei care cresc si iubesc serpi, crocodili, varani, paianjeni sau alte creaturi care unora dau fiori, sau ca pasiunea pentru fiare precum ursii grizzly, leii sau tigrii. Si n-au fost putini cei care au sfarsit datorita acestui demon al perversitatii, impins odata prea mult dincolo de limita. Asta ca sa amintesc un pic de A. Poe, ca tot veni vorba despre lugubru...

Vom sfarsi facand desene animate cu simpaticii Pol Pot si Stalin...

alex_il_fenomeno pe 26 noiembrie 2012 18:03
am amanat acest film, dar sper sa il vad in sfarsit.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells