Cresc şansele la Oscar pentru Inglourious Basterds, în detrimentul Avatar

de Gloria Sauciuc în 25 Ian 2010
Cresc şansele la Oscar pentru Inglourious Basterds, în  detrimentul Avatar

Dacă şansele lui Jeff Bridges, ale Sandrei Bullock şi ale producţiei Inglourious Basterds pentru Oscaruri au progresat o dată cu premiile Screen Actors Guild, blockbuster-ul Avatar a rămas în urmă.

Efectele speciale asistate pe calculator nu au impresionant suficient la nominalizările SAG. Şi totuşi, revoluţionarul film SF e unul dintre cei mai puternici candidaţi la Oscaruri. Pentru Jeff Bridges în Crazy Heart, Bullock cu The Blind Side, şi pentru Mo'Nique din Precious, sau Christoph Waltz în Inglorious Basterds, avem motive să credem că ceremonia Oscarurilor va fi o reluare fericită a Premiilor SAG şi a Globurilor de Aur.

Toate patru au fost recunoscute şi la Globuri, iar Avatar chiar a fost desemnat pe 17 ianuarie Cel mai bun film dramatic, iar Cameron - cel mai bun regizor. Şi, totuşi, la Oscaruri va avea de înfruntat concurenţa lui Quentin Tarantino, al cărui Inglourious Basterds a câştigat premiul SAG pentru cea mai bună interpretare colectivă - posibil o premisă pentru un Oscar. Anul trecut, premiul colectiv SAG a mers la Slumdog Millionaire, care a luat mai apoi Oscarul.

"A fost o onoare să joc în film, Quentin", afirma actorul Eli Roth, la decernarea premiilor, în timp ce primea premiul dedicat întregii distribuţii, pentru insolita poveste de război.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Dahaka pe 25 ianuarie 2010 09:38
doamne ajuta sincer mi-a placut mai mult inglorios basterds decat avatar , merita mai multe oscaruri , la efecte shi asha mai departe cashtiga avatar , dar la actori shi regizare shi asta merita inglorios basterds
d_arckangel pe 25 ianuarie 2010 12:15
Clar Avatar nu are nicio treaba cu Oscarurile, Inglorious merita sa castige cel mai bun film, cel mai bun regizor si la premiile pentru actori. Avatar poate sa castige pentru efecte asta cu multa indulgenta.
K Dash pe 25 ianuarie 2010 12:25
Frate eu cred ca tu habar n-ai ce vorbesti , cum poti spune ca Inglorious Basterds e un film de Oscar?Porcarie de film ca ala eu n-am mai pomenit , scenariul incredibil de slab (nici Avatar nu exceleaza la acest capitol) , un final penibil , plus niste chestii SF mai mari decat Avatar (o mana de soldati evrei terorizau toata armata Nazista si apoi erau prinsi super usor , Hitler intr-un rahat de cinematograf de la periferia Parisului , o securitate amatoare , e complet lipsit de logica si realitate).
sweet_ana pe 25 ianuarie 2010 13:07
sper sa castige inglorius basterds:):)
adriano.b pe 25 ianuarie 2010 14:33
ce v-a spart @agresiv =)) v-a cumintit
StevieGG08 pe 25 ianuarie 2010 15:30
totusi ar fi o rusine ca AVATAR sa ia Oscarul...nu o fi Inglorious Basterds cel mai tare film dar e clar mult mai bun...yo unul cred ca Precious sau The Blind Side ar trebui sa fie mai apreciate
ionut pe 25 ianuarie 2010 15:32
Asa e cum spune super agresivu dar si K Dash are dreptate filmele lu Tarantino sunt cele mai proaste filme posibile,sunt impartite in capitole nau si ele o actiune liniara,batjocora de film.
K Dash pe 25 ianuarie 2010 17:17
Am subliniat ca Avatar nu este potrivit pentru marele Premiu , dar sa pui I B ca mare capodopera mi se pare o tampenie.Iar Marele Tarantino in afara de Pulp Fiction este praf.El saracu este salvat ca se are bine cu actorii bine cotati , fiindca filmele lui sunt jalnice (imi aduc aminte de Sin City , trageau aia cu incarcatoare intregi in ala si acesta supravietuia).Sa-l vad ce ar face el cu actori mai slab cotati , ce filme de Oscar ar realiza.
chup pe 25 ianuarie 2010 17:54
Doamne fereste-ma... K Dash, te rog abtine-te ca te faci de ras... Credeam ca ai tu ceva cu Tarantino, dar comentariul legat de Sin City dovedeste ca nu ai treaba cu filmele. In primul rand, filmul ala e regizat de Robert Rodriguez in colaborare cu Frank Miller, Tarantino regizand doar o scena de vreo 5-10 minute din el. In al doilea rand, Sin City este o reproducere fidela a benzilor desenate Sin City a lui Frank Miller. Si filmul este o capodopera a genului. Daca nu stii ce vorbeste, macar taci. Zici ca Tarantino e praf in afara de Pulp Fiction... De exemplu mie Reservoir Dogs mi se pare mai bun decat Pulp Fiction, dar banuiesc ca tu in afara de Kill Bill si Death Proof nu ai mai auzit de alte filme ale lui.
Apoi daca tu nu ai gustat umorul din Inglourious Basterds, e problema ta, dar filmul este excelent. Ca scenarist Tarantino nu are egal. Dovada stau 2 scene din film, care creeaza tensiune si suspans printr-un simplu dialog, cum nu au reusit toate thrillerele de anul asta la un loc (ma refer la scena de inceput dintre Landa si fermier si la scena din beci).

K Dash pe 25 ianuarie 2010 20:08
Ai dreptate cu acele 2 scene (mai ales cea din barul nazistilor) , singurele pentru care pot spune ca se merita vazut filmul , insa tie ti se pare comedie cum ii scalpau marii "Basterds" pe nazisti sau faptul ca ei scapau mereu si au fost prinsi ca o faceau pe "italienii"?Ca sa nu mai zic de telenovela cu Soldatul nazist si evreica.Cat despre Sin City , recunosc ca aveam impresia ca era regizat de Tarantino(gasisem un sinopsis pe internet) , nu am rezistat sa-l vad pana la sfarsit (o adevarata aberatie).Concluzia e urmatoarea : Daca tu vrei sa acorzi un Oscar unui film doar pentru 2 scene reusite , iar in restul lui fiind o aberatie , inseamna ca esti un Amator prietene!
chup pe 26 ianuarie 2010 00:41
Cred ca ceea ce numesti tu "aberatie" este numit "fictiune" de restul lumii. Si Inglourious Basterds nu are doar 2 scene reusite. Are doar 2 scene exceptionale. Restul este un film foarte reusit. Ca dovada stau premiile si nominalizarile primite de film pana acum, carora li se va adauga si o nominalizare pt cel mai bun film la Oscar-uri. Chiar toti care voteaza chestiile astea sunt amatori?
Si da, mi se pare amuzanta ideea de Aldo "The Apache". Si mi se pare foarte amuzanta si scena cand fac pe "italienii". Dar nu de aia ajung sa fie prinsi, ci pentru ca tipa este prinsa. Iar telenovela dintre soldatul nazist si evreica nu exista. El are atitudinea tipica cuceritorului care crede ca i se cuvine tot, iar ea incearca sa se opuna, dar in final profita de ocazie pentru a-si razbuna familia.
Despre Sin City... Daca tu esti genul de persoana care se asteapta ca toate filmele sa reprezinte fidel realitatea si istoria, e greseala ta ca ai ales sa te uiti la Sin City (valabil si pentru Inglourious Basterds), nu a filmului. Filmul nu este o aberatie, cel putin nu in sensul in care folosesti tu termenul.

K Dash pe 26 ianuarie 2010 11:46
Eu cred ca am adus niste argumente solide , tu mi-ai raspuns cu celebra sintagma "a primit nu stiu cate premii si este foarte apreciat de critici".Daca ar fi fost in categoria "fictiune" , s-ar fi vazut foarte clar la descrierea filmului , dar nu este trecut asa ceva.Am insa o intrebare pentru tine : Daca nu ar fi jucat Brad Pitt in I B , crezi ca ar fi avut aceste incasari ?Sau daca ar fi fost regizat de altcineva necunoscut , ar fi avut sanse la Oscar ? NU. Toti ar fi spus , ce tampenie de film , low-budget , cu unii de i-l omoara la sfarsit pe Hitler !
john pe 26 ianuarie 2010 17:04
ce tari sunteti cu totii , ma mir cum va mai tine pamantul.
chup pe 26 ianuarie 2010 18:57
K Dash... Tu stii ce inseamna cuvantul "fictiune"?
Si da, daca ar fi fost regizat de altcineva si fara Brad Pitt, dar ar fi fost acelasi film, ar fi avut sanse la Oscar. Un film bun nu il face numele regizorului. Nu cred ca discutia asta isi mai are rostul, pentru ca tu o sa continui sa zici ca filmul e o tampenie, iar eu o sa zic ca nu e. Argumentele tale sunt solide in ochii tai, pentru ca in ochii mei nu sunt deloc argumente, ci pareri. Atata timp cat nu ai vazut scris la inceputul filmului ceva de genul "Based on true events", poti sa pornesti de la premisa ca filmul e fictiune.
PS: Mie mi se pare foarte tare ca il omoara la sfarsit pe Hitler. E primul film care face asta din cate am vazut pana acum.

adriano.b pe 27 ianuarie 2010 13:31
ce tare e @john =))=))=)) dar e misto duelul dintre @chup si @K Dash.hai recunoasteti ca e tare.mai baieti bine ca v-ati oprit ca faceati un roman aici amandoi.nu vreau sa va suparati pe mine, dar sunteti comici ;) lasati-l incolo de duel ca voi va certati aiurea. Inglorious Basterds a luat premiul SAG pentru cea mai buna interpretare colectiva, si bineinteles ca l-a meritat(in Avatar nu este nici o interpretare colectiva precum in I B), si atat tot, trebuia sa va spuneti o parere nu sa va jigniti, sa va dati istorici de filme, si nici sa spuna K Dash ca este o porcarie(caci nu este, daca nu este ca Avatar asta nu inseamna ca nu este un film bun).aici nu e vorba despre Avatar vs I B. sau Sin City vs I B.Ideea era ca dintre cele doua NORMAL ca I B a meritat premiul SAG si daca ia si un Oscar asta e si bravo lor.Daca e nominalizat inseamna ca nu e degeaba,nu e praf precum spune K Dash.Si corect a zis @chup, filmul este o fictiune, o poveste insolita, nu luat dupa fapte reale, deci si ce daca a schimbat istoria???E o varianta placuta a faptului ca l-au omorat si ei pe Hitler(macar in film).mare scofala.ESTE UN FILM nu documentar istoric ca sa spui ca nu a respectat istoria.hai bafta
alin.schiopu pe 27 ianuarie 2010 17:24
Adriano mare dreptate ai, nu ma dau critic de film dar IB mi sa parut un film super, filmat exceptional , un lungmetraj chair lung dar care nu s-a simtit in tensiunea salii de cinema. Filmul nu a fost foarte apreciat de americani pt ca a interpretarea in vreo 3-4 limbi i-a cam bulversat pe americani.. nu au mai putut aprecia filmul fiind atenti la ce citesc nu la ce vad. Felicitari Tarantino pt curajul de a-l omori pe Hitler
Irina pe 30 ianuarie 2010 01:07
Voi astia care va certati!!Se vede clar ca va plictisiti foarte tare!!!sa nu cresteti copiii!!!Hai pa!
13 pe 30 ianuarie 2010 03:29
Ai dreptate adriano.b!Cei doi sunt foarte comici!
alex_il_fenomeno pe 17 iulie 2010 08:54
doar in visele visurilor o sa intreaca acest film Avatarul!
marius93 pe 22 iulie 2010 22:18
:)
margott pe 26 aprilie 2012 00:37
Amandoua filmele sunt bune, dar eu as fi ales filmul lui Tarantino pentru Oscar.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells